Zwarte strip onder kinstuk Arai helm laat los

Pommel

MF veteraan
13 apr 2004
23.882
123
Tukker in exile
Mijn Arai helm heeft onder het kinstuk een zwarte strip die om de (glasfiber) helmschaal zou moeten klemmen. Alleen, in de loop der tijd heeft die strip wat meer speling gekregen en laat hij regelmatig los. Vastdrukken helpt niet meer, dus er moet waarschijnlijk (veilig!) gelijmd worden.

Weet iemand wat een goede en veilige lijm is om deze flexibele plastic strip vast te lijmen aan de helmschaal? Beide delen zijn glad en niet-poreus wat het volgens mij een stukje lastiger maakt.

Bedankt!
 
Arai ... ik heb er ook verschillende gahad en heb er nu nog een. Ze zitten perfect. Kun je ze niet betalen, dan moet je ze niet passen, zegt men wel eens.
Maar wat een troep. Voor een helm die voor een dikke 800 euro in de lijst staat,wverwacht je dat 'ie probleemloos 5 jaar mee gaat. Helaas: Helmschalen die volledig van de binnenhelm loslaten, zijkapjes die kapot gaan, kinventilatieklepjes die kapot gaan "uitneembare" stukken halsbekleding die niet uitneembaar blijkt en ja ... ook loslatende zwarte strippen. Wat een troep.
Ik heb uiteindelijk die strip gelijmt met gewone (wel goeie) secondenlijm. Zit nog vast en dat is al weer even geleden.
Hocoparts (nu importeur van arai) ooit gemaild ... geen reactie gekregen. Hun motto lijkt:"om klachten over service te voorkomen verlenen we geen service". Volgende keer ga ik dus echt iets anders fatsoendelijk passen. Iets mindere aansluiting rond de kin/onderkant van de helm (want dat is het fijnste van een arai) neem ik dan op de koop toe. Een shoei misschien? Of zijn die dingen ook zo slecht?
 
Gewoon even Arai bellen in Hoevelaken, die geven gewoon kostenloos 5 jaar garantie op de gehele helm.

Arai Helmet (Nederland) BV

Zuiderinslag 10
3871MR Hoevelaken
Tel: 033 2580535
Fax: 033-2580648

Ik heb jaren shoei gehad, maar deze arai is echt top!
Problemen oplossen zijn ze normaal gesproken vlot in, er zijn al verschillende topics over geweest, zoals deze:

Pluimpje voor Arai :)

Bellen dus, dat helpt.

;)
 
Arai ... ik heb er ook verschillende gahad en heb er nu nog een. Ze zitten perfect. Kun je ze niet betalen, dan moet je ze niet passen, zegt men wel eens.
Maar wat een troep. Voor een helm die voor een dikke 800 euro in de lijst staat,wverwacht je dat 'ie probleemloos 5 jaar mee gaat. Helaas: Helmschalen die volledig van de binnenhelm loslaten, zijkapjes die kapot gaan, kinventilatieklepjes die kapot gaan "uitneembare" stukken halsbekleding die niet uitneembaar blijkt en ja ... ook loslatende zwarte strippen. Wat een troep.
Ik heb uiteindelijk die strip gelijmt met gewone (wel goeie) secondenlijm. Zit nog vast en dat is al weer even geleden.
Hocoparts (nu importeur van arai) ooit gemaild ... geen reactie gekregen. Hun motto lijkt:"om klachten over service te voorkomen verlenen we geen service". Volgende keer ga ik dus echt iets anders fatsoendelijk passen. Iets mindere aansluiting rond de kin/onderkant van de helm (want dat is het fijnste van een arai) neem ik dan op de koop toe. Een shoei misschien? Of zijn die dingen ook zo slecht?

shoei is zeker wel beter, arai is gewoon te duur voor wat je krijgt.
 
Ik vind arai toch de beste helm die er is hoor, qua pasvorm en gevoel! Rij zelf al 1,5 jaar een rx7 haga repl. en voor mij geen ander merk meer maar dat is persoonlijk! Ik rij bijna iedere dag dus mijn helm is vrij intensief gebruikt en heb nog nergens problemen mee.
 
hmm ik ga binnenkort ook een helm halen (voordat ik ga lessen wil ik een eigen helm) en ik dacht toch aan een Arai... ondanks de prijs. Ik heb voor een goede helm wel wat over. Arai was eigenlijk toch wat te duur voor mij maar dan wou ik een maandje langer doorsparen. Als ik dit zo hoor, kan ik beter voor een ander merk gaan. Ik zit te denken aan een budget van zeg 3- 400 euro, wat zou je daar voor andere goede merken voor hebben?
 
hmm ik ga binnenkort ook een helm halen (voordat ik ga lessen wil ik een eigen helm) en ik dacht toch aan een Arai... ondanks de prijs. Ik heb voor een goede helm wel wat over. Arai was eigenlijk toch wat te duur voor mij maar dan wou ik een maandje langer doorsparen. Als ik dit zo hoor, kan ik beter voor een ander merk gaan. Ik zit te denken aan een budget van zeg 3- 400 euro, wat zou je daar voor andere goede merken voor hebben?

Shark :Y
 
Ik heb hetzelfde gehad met mijn Arai Tour-X. In eerste instantie werd ik door arai europe doorverwezen naar hun nederlandse distributeur. Die vertelde mij dat ik mijn helm maar in moest lever bij een Arai dealer (safe). En dat ik dan binnen 3 weken mijn helm terug zou hebben. -O-

Daar ben ik niet mee akkoord gegaan heb heb dit verhaal bij Arai Europe toen weer neergelegd.

En erbij verteld dat ik mijn helm dagelijks nodig heb.

Zij waren niet te spreken over de geboden service door HOCO-parts en hebben toen aangeboden om maar even naar hoevelaken te komen. Alles is toen voor me gerepareerd en ik kreeg nog een gratis neus-deflector ook :} :}

Dus hulde voor Arai! en HOCO-parts :N :N

Grtzz en succes
 
Heb mij laatst een "shoei xr-1000 badge" gekocht, twijfelde tussen arai en schoei.
Na passen vond ik de shoei beter passen dus moest ik nietmeer twijfelen.

Beide merken zijn degelijk, schoei iets moderner naar mijn mening,
maar dat hangt van smaak af.

Je moet gewoon passen, belangrijkste is dat de helm goed zit.
want als dit niet het geval is, mag hij dan nog zo duur zijn,
je zal nooit optimaal beschermd zijn.
 
Mijn Arai helm heeft onder het kinstuk een zwarte strip die om de (glasfiber) helmschaal zou moeten klemmen. Alleen, in de loop der tijd heeft die strip wat meer speling gekregen en laat hij regelmatig los. Vastdrukken helpt niet meer, dus er moet waarschijnlijk (veilig!) gelijmd worden.

Weet iemand wat een goede en veilige lijm is om deze flexibele plastic strip vast te lijmen aan de helmschaal? Beide delen zijn glad en niet-poreus wat het volgens mij een stukje lastiger maakt.

Bedankt!

Heb ik ook last van gehad bij mijn arai. Ben ermee naar termaat-nijmegen gegaan, waar ik hem gekocht had, n jaar of 4 terug.
Daar hebben ze hem kosteloos gelijmd met daarvoor bestemde lijm. Er werd niet eens over kosten gesproken :}

Goede service van Arai/ Termaat nijmegen

Grtz #jd
 
hmm ik ga binnenkort ook een helm halen (voordat ik ga lessen wil ik een eigen helm) en ik dacht toch aan een Arai... ondanks de prijs. Ik heb voor een goede helm wel wat over. Arai was eigenlijk toch wat te duur voor mij maar dan wou ik een maandje langer doorsparen. Als ik dit zo hoor, kan ik beter voor een ander merk gaan. Ik zit te denken aan een budget van zeg 3- 400 euro, wat zou je daar voor andere goede merken voor hebben?


shoei xr1000 :}
 
Heb ik ook last van gehad bij mijn arai. Ben ermee naar termaat-nijmegen gegaan, waar ik hem gekocht had, n jaar of 4 terug.
Daar hebben ze hem kosteloos gelijmd met daarvoor bestemde lijm. Er werd niet eens over kosten gesproken :}

Goede service van Arai/ Termaat nijmegen

Grtz #jd


bij en shoei blijft alles gewoon heel, dat is nog veel beter ;)
 
Ik heb een tijdje geleden een Arai gekocht. Op zich zit de pasvorm perfect. Enige twee problemen die ik met de Arai heb is het suizen/piepen van het visier als je het visier open hebt staan en een 50+ km/h rijdt. Door de wind of weet ik veel wat heb je een zeer irritant gesuis. Ander nadeel vind ik toch wel de dubbel-D sluiting van de kinband uit het jaar nul. Dan vind ik de sluiting van een Shoei een stuk handiger.
 
En erbij verteld dat ik mijn helm dagelijks nodig heb.
Zij waren niet te spreken over de geboden service door HOCO-parts en hebben toen aangeboden om maar even naar hoevelaken te komen. Alles is toen voor me gerepareerd en ik kreeg nog een gratis neus-deflector ook :} :}
Dus hulde voor Arai! en HOCO-parts :N :N
Grtzz en succes

Ik had een probleem met m'n Uvex helm (dubbel vizier liet vocht door). Ik kreeg het "aanbod" de helm op te sturen. Ik heb uitgelegd dat ik 'm dagelijks gebruikte en het zonde vond om voor een paar weken een nieuwe helm te kopen, maar kreeg verder geen antwoord meer. Service? Nah......

En dan blijkt waarom Shoei en Arai duurder zijn...... Elke helm kan een probleem krijgen, maar bij die merken wordt het tenminste opgelost.....

Overigens: kijk inderdaad NIET naar het merk, de kleur of dat soort zaken. Pas alle mogelijke helmen en neem de helm die het beste past. Beter een "minder" merk dat goed zit dan een goed merk dat slecht past.
 
Ik heb een tijdje geleden een Arai gekocht. Op zich zit de pasvorm perfect. Enige twee problemen die ik met de Arai heb is het suizen/piepen van het visier als je het visier open hebt staan en een 50+ km/h rijdt. Door de wind of weet ik veel wat heb je een zeer irritant gesuis. Ander nadeel vind ik toch wel de dubbel-D sluiting van de kinband uit het jaar nul. Dan vind ik de sluiting van een Shoei een stuk handiger.
Als je circuit gaat rijden (racen) kom je met die 'handige sluiting' er niet op. Dubbele D sluiting is de veiligste die er is. Je trekt 'm altijd goed aan, kliksluitingen gaan in de loop der tijd losser zitten of vervuilen of slijten waardoor ze niet meer goed werken als je ze echt nodig hebt.
Aria geeft gewoon goede service, als er wat kapot is dan wordt dat vaak gratis vervangen op een service stand. En ik heb met mijn helm al ruim 120.000 km gereden, zonder echte problemen en nog steeds met een goede pasvorm. Moet je met een Nolan niet proberen... of andere 'goedkopere' merken. Als er wat kapot ging, dan was het door onjuist gebruik (vizier op verkeerde manier demonteren enzo).
En Arai past me gewoon het best, dus tja...
 
Ik heb een tijdje geleden een Arai gekocht. Op zich zit de pasvorm perfect. Enige twee problemen die ik met de Arai heb is het suizen/piepen van het visier als je het visier open hebt staan en een 50+ km/h rijdt. Door de wind of weet ik veel wat heb je een zeer irritant gesuis. Ander nadeel vind ik toch wel de dubbel-D sluiting van de kinband uit het jaar nul. Dan vind ik de sluiting van een Shoei een stuk handiger.


Die dubbel D sluiting vind ik ook k*t, maar het is wel een bewust genomen besluit van Arai om deze te monteren.

De snelsluiters zijn niet goedgekeurd voor bijv. races, de dubbel D sluiting wel. Een snelsluiter zakt weg van je kin, en moet je tegelmatig weer spannen (wat nauwelijks tot nooit gebeurt), en de dubbel D sluiting span je telkens als je de helm opzet.

Voor mij was de keuze simpel, puur omdat Arai de enigste was die een passende helm kon leveren, deze was zeker aan de prijs, maar zit dan ook als gegoten. Helm is na afspraak mooi passend gemaakt bij Arai zelf,kinstuk is verandert, en boven in de helm is een "dikker/hoger" stuk gekomen zodat m'n hoofd niet te ver in de helm schiet. Dit alles kost niets extra's, en bij mijn weten is Arai de enige die dit levert.

Hoco is nog niet zo lang importeur van Arai in NL, maar het is een flinke achteruitgang. Gelukkig laten ze in hoevelaken de consument niet vallen, en is een afspraak alsnog zo gemaakt. Na een jaartje of 20 incl brommertijdperk Shoei gehad te hebben na alle tevredenheid is Arai de waardige opvolger, dit omdat Shoei geen helmen (meer?) levert voor de dikkoppen"groothoofden" onder ons. Ventilatie ed vind ik erg goed van de helm, ook kunnen de wangstukken eruit geklikt worden voor bijv speakerinbouw wat bij de andere nog wel eens problemen op kan leveren.

:)
 
Ik heb hetzelfde gehad met mijn Arai Tour-X. In eerste instantie werd ik door arai europe doorverwezen naar hun nederlandse distributeur. Die vertelde mij dat ik mijn helm maar in moest lever bij een Arai dealer (safe). En dat ik dan binnen 3 weken mijn helm terug zou hebben. -O-

Daar ben ik niet mee akkoord gegaan heb heb dit verhaal bij Arai Europe toen weer neergelegd.

En erbij verteld dat ik mijn helm dagelijks nodig heb.

Zij waren niet te spreken over de geboden service door HOCO-parts en hebben toen aangeboden om maar even naar hoevelaken te komen. Alles is toen voor me gerepareerd en ik kreeg nog een gratis neus-deflector ook :} :}

Dus hulde voor Arai! en HOCO-parts :N :N

Grtzz en succes


Maar bij Hoco parts zit je ook aan het verkeerde adres. Da's een groothandel, als die service verleent doet 'ie het voor zíjn klanten, dat zijn dus de dealers. Als particulier heb je daar ook niets te zoeken.

Werk zelf bij een groothandel, en iedere particulier die belt krijgt precies hetzelfde antwoord: :N , ga maar naar de detailhandel.
Als dat niet het geval zou zijn, zouden er al snel geen groothandels meer bestaan. Geen detailhandel koopt nog bij een bedrijf dat de after-sale (ook al is het service) niet aan hun overlaat. Bovendien zou er weer extra personeel bij moeten komen om alle gevallen te behandelen. Dat wordt weer doorberekend in de prijs etc etc.
 
De reden dat ik een Shoei heb gekocht was dat ik geen Arai kon vinden met een "passend" kleurdesign. Puur een smaakkwestie dus. Op zich vind ik een Arai wel mooier qua vorm dan een Shoei en ook de pasvorm vond ik net effe beter. En die paarhonderd euro meer voor een Arai had ik er ook wel voor over gehad. Maar goed, dus toch voor een Shoei gekozen, en het is een hele fijne helm waar ik geen moment spijt van heb gehad dat ik hem heb gekocht. Eerlijk gezegd denk ik dat Shoei qua kwaliteit niet onder doet voor een Arai, maar de laatstgenoemde heeft gewoon 'de naam'. En de dubbele D-sluiting is gewoon de veiligste en de beste, en als je eraan gewend bent open en sluit je hem bijna net zo snel als een 'snelsluiting'.

full
 
Zo zie je maar weer. Ik kon geen passende Arai vinden en de Shoei (Z-One) paste als gegoten.

Overigens heeft Shoei voor de meeste helmen inderdaad ook de dubbele D sluiting. Ik geloof dat alleen hun systeemhelm en de oudere helmen zo'n kliksluiting hebben.

Die Uvex had trouwens wél een hele praktische sluiting. Je kon hem aan de buitenkant van de helm, met handschoenen aan, open en dicht doen.
 
Ik heb een tijdje geleden een Arai gekocht. Op zich zit de pasvorm perfect. Enige twee problemen die ik met de Arai heb is het suizen/piepen van het visier als je het visier open hebt staan en een 50+ km/h rijdt. Door de wind of weet ik veel wat heb je een zeer irritant gesuis. Ander nadeel vind ik toch wel de dubbel-D sluiting van de kinband uit het jaar nul. Dan vind ik de sluiting van een Shoei een stuk handiger.
Dat 1e is ee nkwestie van afstelling van je vizier, doen ze gratis bij arai service punten ed.
Ten 2e, het is de meest veilige sluiting die er is, verplicht in de hogere race klasses zelfs dacht ik. Tis ff wennen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan