xv750 virago electro vraag

Geronimo.

Die hard MF'er
19 jul 2005
524
0
schoonoord
Beste virago liefhebbers :)

Zit er onder jullie iemand die een electrisch schema kan maken voor een xv750 oud type.
Maar niet zo één als in de boeken maar alleen van de onderdelen die je nodig bent om de motor te kunnen laten lopen(en laden natuurlijk.)

Ik wil al die onzin relay's en beveiligingen en waar ik nog meer zonder kan er af hebben .
Dus alleen gebruiken wat je nodig hebt.(een lekker simpel schematje)

Is hier iemand die eens zo'n schema in elkaar heeft geknutseld voor z'n b.v. hardtail?
Je kan mij er erg blij mee maken en veel tijd besparen.
 
hmmm moet ik toch eens gaan spitten, ben eens met zoeiets bezig geweest voor mijn 700, was niet zo eenvoudig, maar ik was al een eind opweg.
zal eens kijken of ik hem terug kan vinden en af maken 8-)

edit:
gevonden

wat wil je er precies op hebben?
heb nu: claxon, groot/dimlicht. rem licht, vrij indicatie, olie en brandstof lampje, start/stopknop.
ben nu nog aan het uitzoeken hoe dat zit met de combinatie van zijstandaardschakelaar en de koppelings schakelaar met de ontsteking, d'r lopen wat draadjes tussen heen en weer
 
Laatst bewerkt:
Vergeet claxon en dat soort dingen(heb je niet nodig met openpijpen)
Alleen het nodige, Het blok moet goed lopen en laden, verlichting is wel nodig maar daar red ik me eventueel wel mee.
Zoveel mogelijk rechtstreeks verbinden.

Succes!!
 
Dit is wat ik er ooit van gemaakt heb. Als je wil heb ik het originele schema ook nog, maar die moet ik je dan even mailen want is te groot om te posten (en verkleinen wordt ie niet duidelijker van).

full
 
Dit is wat ik er ooit van gemaakt heb. Als je wil heb ik het originele schema ook nog, maar die moet ik je dan even mailen want is te groot om te posten (en verkleinen wordt ie niet duidelijker van).

(Afbeelding)
ik kom idd aardig in die richting, echter één ding, ik houd aan de cdi unit 1 draadje over wat heb jij daarmee gedaan?
 
Dit was wat ik gedaan heb toen ik zelf nog een XV had. Is alweer even geleden, maar weet nog wel dat het allemaal goed werkte.

Ik weet alleen niets meer over een draadje over uit de CDI ....
(toerenteller zou kunnen want die had ik er niet op zitten)
 
Dit is wat ik er ooit van gemaakt heb. Als je wil heb ik het originele schema ook nog, maar die moet ik je dan even mailen want is te groot om te posten (en verkleinen wordt ie niet duidelijker van).

(Afbeelding)

Ik heb het ff bekeken en kan me er goed in vinden tot nu toe en heb er alle vertrouwen in.
Een orgineel schema heb ik wel maar toch bedankt.

Airhead en theaterbeest erg bedankt :Y
 
Dit is wat ik ervan gemaakt heb:
ops een beetje groot:
link


heb de verlichting en de ontsteking gescheiden gehouden door 2 zekeringen
verder heb ik de volgorde in de kabelboom en de kleuren (zover mogelijk) aangehouden
maar ik blijf nog wel zitten met dat ene draadje aan de CDI
 
Laatst bewerkt:
kijk daar hebben we wat aan

TOPPIE!
en bedankt
ik ga dit overgens voor een suzie viertitter gebruiken.....heeft ook twee bobine systeem.....zgn wastespark
Watvoor Suzuki? Ik heb iets soortgelijks voor een GSX-R gemaakt.

En by the way, heb je nog interesse in die Kawa tellers???
 
Dit is wat ik ervan gemaakt heb:
ops een beetje groot: http://img503.imageshack.us/img503/7374/schema750kaalcj0.jpg (link)

heb de verlichting en de ontsteking gescheiden gehouden door 2 zekeringen
verder heb ik de volgorde in de kabelboom en de kleuren (zover mogelijk) aangehouden
maar ik blijf nog wel zitten met dat ene draadje aan de CDI
Jij hebt zo te zien een US-versie, daar gaat een extra draadje naar het zijstandaardrelais. Bij een EU-versie stopt dat draadje gewoon bij het stekkerblok. Lekker laten zitten dus.
 
Hoi Geronimo, ben je bezig met een project op basis van een Virago??? :}

Nog niet(in gedachten wel), ik ga vanavond kijken naar een mogelijk project.
Ik heb een iets andere kijk op bouwen als in het begin en leek me wel leuk om weer eens een virago te nemen(was m'n eerste projectje).
Als de deal door gaat laat ik het weten.

Theaterbeest, ook bedankt voor de bijdrage, ik denk dat er wel meer zijn die blij zijn met deze schema's
 
Nog niet(in gedachten wel), ik ga vanavond kijken naar een mogelijk project.
Ik heb een iets andere kijk op bouwen als in het begin en leek me wel leuk om weer eens een virago te nemen(was m'n eerste projectje).
Als de deal door gaat laat ik het weten.

Theaterbeest, ook bedankt voor de bijdrage, ik denk dat er wel meer zijn die blij zijn met deze schema's
daar hebben we dit forum voor, toch :)
 
daar hebben we dit forum voor, toch :)

Das waar Theaterbeest, nou ik heb het barrel toch maar mee genomen vanavond, een xv van 81(inport usa)
Ziet er niet uit, achterbrug moet worden gelast(dat heb ik nog nooit eerder gezien bij een orginele xv) is gescheurd bij het cadan, rechter deksel lekt olie en als het tegen zit de voorste voetpakking ook.

Ook moet ik nieuwe rubbers voor de carburateur(die waar de slangetjes op moeten).
Waar kan ik het makkelijkst bestellen en wat kost het ongeveer?

Ik ga eerst lassen en kijken of ik het netjes aan de loop kan krijgen, als dat lukt maak ik er een projekt van ;)
 
Das waar Theaterbeest, nou ik heb het barrel toch maar mee genomen vanavond, een xv van 81(inport usa)
Ziet er niet uit, achterbrug moet worden gelast(dat heb ik nog nooit eerder gezien bij een orginele xv) is gescheurd bij het cadan, rechter deksel lekt olie en als het tegen zit de voorste voetpakking ook.
maak daar eens een piccie van?
Ook moet ik nieuwe rubbers voor de carburateur(die waar de slangetjes op moeten).
Waar kan ik het makkelijkst bestellen en wat kost het ongeveer?
Die heb ik uit http://cgi.ebay.com/ebaymotors/YAMAHA-XV750-XV920-VIRAGO-CARB-HOLDERS_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ35597QQihZ008QQitemZ180038087995 (Amerika) ook voor carb onderdelen
Ik ga eerst lassen en kijken of ik het netjes aan de loop kan krijgen, als dat lukt maak ik er een projekt van ;)
ben benieuwd :)
 
Zijn die rubbers hier niet te krijgen??

Een pic van de motor zal ik morgen maken en van de achterbrug zal op z'n minst dit weekend worden(ik moet eerst het achterwiel demonteren)
 
Zijn die rubbers hier niet te krijgen??

Een pic van de motor zal ik morgen maken en van de achterbrug zal op z'n minst dit weekend worden(ik moet eerst het achterwiel demonteren)
het was iig goedkoper dan mijn dealer ze telaten bestellen, en verder ben ik ze nog niet tegen gekomen
 
Terug
Bovenaan Onderaan