nieuw project: Z750 Fighter

Z750Fighter

MF'er
16 okt 2006
56
0
Oosterhout
hoi fighter vrienden.
ik heb eigenlijk een vraag gecombineerd met een nieuw topic, namelijk, ik heb een Z750 staan , oud model, uit 1980, en ben nu begonnen het ding te strippen, wil er dus een fighter van maken, liefst zo dik mogelijk...
heb wel een paar ideeën, maar ben eigenlijk op zoek naar verschillende gadgets, en ivm mijn beknopte budget(waarschijnlijk best bekend bij de heren verbouwers) aan het rondkijken voor afgedankte spullen.
ik kan eigenlijk alles qua aanbod gebruiken, maar met name is mijn doel een monoshock single achterbrug, een dikke, NIET usd voorvork, twee dikke wielen, liefst een 15" voor en 16" of 17" achter
demper uitlaat en electra doe ik zelluf, net als alle plaatwerk.
ook ben ik aan het kijken voor een iets dikker blok, mijn z750 is namelijk erg gehavend door de tand des tijds...
is wel los overigens, maar het volledige herbouwen van het blok kan net zo makkelijk in de papieren lopen als de aanschaf en inbouw van een dikker blok :Y
dus, als mensen zich geroepen voelen hierop te reageren, of nog ergens spullen hebben liggen, laat maar komen die orkaan *D
groetjes, en alvast bedankt.
Chris
 
pics komen eraan , momentje...
later op de dag de eerste pics van het begin van het project, met name, hoe ie er nu uitziet...
niet schrikken he guys ;)
het heeft de tijd hoor, hoeft niet perse morgen af te zijn...
 
Ik heb nog wel een GSXR 750 achterbrug liggen die mag je voor 5 tientjes hebben.

Grtz Zieke

full
 
hey Zieke, die GSX brug, kan er eigenlijk nagenoeg meteen in , geloof ik , toch, met name de breedte is gelijk, klopt dat een beetje?
enneh, die prijs,, is dat met of zonder veer ?
Greetz, Chris :]
 
Bijna vergeten, ik heb ook nog een achterbrug liggen. Het is er 1 van een Gixxer 750 W, dus zo'n banaanbrug. Mag ook weg voor een Euro of 50. O-)

Setje dogbones voor bij de brug heb ik ook nog wel liggen (10 a 15 Euro).

Ziet er best veel werk uit :+

Greetz
 
full

Monoveer van een Yamaha R1 2003. Zou ik mn Guzzi komen maar heb dat plan van tafel geveegd. 120 euro is ie van jouw!
Heb er een grafiek bij gemaakt waarin kracht tegen invering is uitgezet, samen met een berekening zodat je de juiste geometrie kunt bepalen, handig krijg je er voor niets bij ;)
 
hey guys, dat helpt me echt al een stukkie verder hoor maar, ehmn, kunnen jullie eventueel een foto´tje plaatsen van hetgeen je te koop hebt, of het gewoon ff mailen?
ik weer namelijk niet zo uit mijn hoofd hoe alles eruitziet, aangaande de benamingen...
ben wel een beginner hoor, op motorengebied, WTB en auto´s is geen probleem, is mijn werk, maar motoren is een (her)beginnende hobbie :9~
dus, Piccies please, dan kan ik in mijn hoofd een begin maken met hoe het eruit komt te zien 8-)
 
hey Zieke, die GSX brug, kan er eigenlijk nagenoeg meteen in , geloof ik , toch, met name de breedte is gelijk, klopt dat een beetje?
enneh, die prijs,, is dat met of zonder veer ?
Greetz, Chris :]


ik denk zonder veer omdat (volgens mij) die veer onder mijn katana zit :)
 
Dit is de CBR600RR kont

full


Het rode gedeelte bovenaan, de plastic er net onder en de de plastic deeltjes onderaan mogen weg voor 100€. De zadels zitten er niet bij. Maar als je ze erbij wilt kunnen we misschien iets van de prijs afdoen (vraag er 50€ het stuk voor normaal, zijn als nieuw).
 
@Steven:
is een KZ toch?
cool :} :} :}
@Tambu
kweetniet hoor, kontje lijkt me fijn, brug denk ik ff langer over na, ik zoek eigenlijk een monoshock single swingarm })
 
@ Sander en Aad:
kunnen jullie een foto´tje ¨posten van die brug, vork en de wielen?
kan ik een beetje zien waarover je het precies hebt he
wel degelijk interesse by de weg...
greets,
Chris :]
 
@ Sander en Aad:
kunnen jullie een foto´tje ¨posten van die brug, vork en de wielen?
kan ik een beetje zien waarover je het precies hebt he
wel degelijk interesse by de weg...
greets,
Chris :]
Ik heb niet echt een duidelijke foto van het spul maar hoop dat je hier wat mee kan:

full


Brug in het grijs en het wiel in het zwart (met redelijke regenband) of wit (met versleten Metzeler band), beide incl remschijf
 
Ik heb nog een ZZR1100C achterwiel liggen. 5,5 inch breed, 17 inch diameter. Eventueel met schijf en band.
 
Terug
Bovenaan Onderaan