dremel

murph

MF veteraan
3 sep 2004
7.982
29
vlaieland
Weet iemand welke stiftjes je voor een dremel of luchtslijper nodig hebt om ..noem eens iets..een kopbout af te slijpen?bij mijn technische groothandel weten ze verrekte weinig. :Z
 
Je hebt van die mini slijpschijfje voor de dremel, daar zou ik het mee proberen.
Koop er wel een stuk of 5, want ze slijten nogal en volgens mij ben je wel ff bezig met een kopbout. En er komt nogal een hoop shit (stof, slijpsel) vanaf...
 
Gaat mij vooral om de hardheid,nummers en zo,liefst een merk..Heb ooit gehoord dat om hard materiaal te slijpen je een zachtere slijpsteen nodig hebt.mij lijkt dit op zijn minst gezegd vreemd.
 
Tipje :Y :) : http://www.dremeleurope.com/dremelocs-nl/Category.jsp;jsessionid=9425088B27B02D96B9FDB6D7EC9B4EC7?&ccat_id=487


Tevens ben ik ook hier uitgekeken op de 'technische zaak' in de buurt :Z :z
Ik kreeg vaak het advies of om in een andere zaak te kijken, of op internet te zoeken :Y _O-
Veel dingen wilden ze ook niet bestellen, omdat dat te duur voor hn zou zijn :N :Z :z
Fijne service hoor :Y
zijn tocg geen academische vragen,zoiets als"weet u met welk materiaal ik met de dremel een bout kan afslijpen".
 
zijn tocg geen academische vragen,zoiets als"weet u met welk materiaal ik met de dremel een bout kan afslijpen".
:^ , maar omdat ze het weinig/niet verkochten daar, had ie geen zin/tijd of wat dan ook zich er in te verdiepen :Z :z
En dat heeft ie met meerdere dingen trouwens ook.
Ik heb er iig geen goede ervaring mee :N

Succes!! :)
 
Gamma/praxis/modelbouw zaken verkopen zat van dat spul, ik gebruik ook alle merken door elkaar, als het maar in die spankop past.
Ik gebruik meestal van die bruine slijpschijfjes -volgens mij van proxon, heb de verpakking niet meer- die gaan lang mee op hard materiaal, bouten en moeren slijp je er zo mee door
 
bij de Hornbach hebben ze een uitgebreid assortiment voor de dremel. zelf van een veel goedkoper eigenmerk. heb laatst zelf een doosje met ruim 40 onderdeeltje meegenomen voor meer 7 euro...
 
Die 40 onderdelen voor 7 euro is echt bagger (sorry dat ik het zeg)

Je hebt voor de dremel diamantschijfjes, kosten 20 euro, maar daar heb je echt wat aan! Die andere (bruine) schijfjes gebruikte ik eerst altijd, maar die breken af waar je bij staat :? sindsdien alleen maar diamantschijfjes :Y Gaan heel lang mee.
 
Je hebt voor de dremel diamantschijfjes, kosten 20 euro, maar daar heb je echt wat aan! Die andere (bruine) schijfjes gebruikte ik eerst altijd, maar die breken af waar je bij staat
:^

Die bruine dingetjes krimpen/slijten als de ziekte en willen nogal eens afbreken (De dunne iig, de iets dikekre zijn natuurlijk wat slijtvaster)
 
Dremel......

Apparaat zelf = perfect

Accessoires = zwaar klote


Voor het afslijpen van een kopbout zou 'k al vlug naar een professionele luchttol grijpen. Met een Dremel ben je denk ik wel een halve dag bezig....


(Of je moet misschein die diamant schijfjes gebruiken.. Die heb 'k helaas nog nooit zien liggen in de winkel)
 
Dremel......

Apparaat zelf = perfect

Accessoires = zwaar klote


Voor het afslijpen van een kopbout zou 'k al vlug naar een professionele luchttol grijpen. Met een Dremel ben je denk ik wel een halve dag bezig....


(Of je moet misschein die diamant schijfjes gebruiken.. Die heb 'k helaas nog nooit zien liggen in de winkel)
Ben al wezen kijken voor een stiftslijper.Maar dan krijg je alweer het gebrek aan vakkennis.Als je vraagt of een 320l/min stiftslijper meer capaciteit heeft dan een standaard dremel zie je alleen maar vraagtekens.De dremel heb ik.De stiftslijper nog niet.Compressor levert max.320l/min.
 
Ik heb twee stift slijpers, en beide werken ze gewoon op 8 bar, en de tankinhoudt is 220 liter, en het is niet zo dat ie "er over brult" kan ut goed aan

Ik heb een grote en een kleine, zo groot als een graveerpen, en die doet alles, maar ook mijn dremel is soms best handig, met name doordat ik daar een flexslang aan heb
 
Pro 2000 is het die ik handig vindt op lucht, weet niet of je hem met google kunt vinden, op www.motormarkthardenberg.nl gekocht eens voo 75 euro geloof ik, zo groot als een forse balpen, iets langer en iets dikker maar niet veel, en alles wat in een dremel past past daar ook in, slag dikker ook nog wel.

stift.jpg


Dat is ongeveer zoiets, heb alleen een ander merk, maar om te zien
 
Laatst bewerkt:
Die stiftslijpers zijn idd wel vergelijkbaar met een Dremel. Ik zeg al, het Dremeltje op zich is een goed, en best wel "sterk" dingetje.

Maar ik neem aan dat die kopbout toch al gauw een 5/16 inch in diameter is... Aan de andere kant, goed werk heeft tijd nodig. Met een klein machientje richt je minder vlug schade aan..
 
Kan je er niet met een boormachientje met haakse overbrenging bij?
Dan kan je de kop mischien wegboren
 
PA190091.jpg


Dit is um

Gebruikt "weinig" lucht, kan ook op kleine huis tuin en keuken compressor

Zoals gezegd ik heb er twee
Mijn grote kan niet op een kleine compressor
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan