Ik geeft het op

murph

MF veteraan
3 sep 2004
7.982
29
vlaieland
|( :r '( :X :N -O-
Nieuwe sleutel van 40 pleuro's.
Redelijk sterke jonge.
Krijg godverdomme die kopbouten niet los.Sta je dan te trekken als een gek en het spul geeft geen krimp.Begin een zwaar vermoeden te krijgen dat degeen waar het blok gedaan is een dubbele portie rood plakspul gebruikt heeft.
Sta op het punt dat hele kreng in de plomp te pleure .Mot niet gekker worre.
Kan ff geen Harley meer zien
Ga gras maaien met den Deutz.Bijna 40 jaar oud en loopt altijd.
:r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r
 
Je bent hier al een tijdje mee aan het kutten, of niet?
Weet niet of je erbij kan, maar even met grof geweld, bijvoorbeeld een luchtsleutel proberen?
 
Kan je er een beetje fatsoenlijk bij, mischien is het een idee om op de slagboormachine (voor gaten in de muur, die ja..) die erop te zetten in de boor-klop stand, en dan zo proberen de boel los te draaien
 
Blok demonteren , kop van de bout er af dremelen, cilinderkop er af halen en dan heb je genoeg aan het stompje om er een griptang op te zetten (wel eerst de kop heet stoken).
Wel wat werk maar dit duurt toch al een eeuwigheid.
 
Heb het nu over de achterste cilinder.3 van de 5 geprobeerd en geen beweging in te krijgen.Worden er dus al min. 4 afslijpen. |(
 
Is dat trouwens normaal dat die krenge na 10 jaar normaal gebruik zo vast zitten.Ken de gast die hem gemonteerd heeft en die heeft bovenarme als mijn polse dus daar kan het niet aan legge. :?
 
Is een uiterst middel

Kun je op elke sleutel zetten, maar een voorbeeld;

Een ratel, en schuif daar een stalen buis van 2 meter lang overheen en daar kracht op zetten door te trekken, dan heb je veel meer kracht

Maar zorg wel dat het blok warm is! Dan is de bout/moer ook warm, gaat ie vlotter
 
Is een uiterst middel

Kun je op elke sleutel zetten, maar een voorbeeld;

Een ratel, en schuif daar een stalen buis van 2 meter lang overheen en daar kracht op zetten door te trekken, dan heb je veel meer kracht

Maar zorg wel dat het blok warm is! Dan is de bout/moer ook warm, gaat ie vlotter
Ja,zo heb ik de andere 4 van de voorste cilinder losgekregen.bij delaatse trok ik mijn kop aan gort en toen ging dus niks meer.Maar is toch eigenlijk bezopen dat dat zo moet.
 
full
 
Dat kan.

Ik laat het ook vaak hel lang "weken" in de olie
Gewoon elke dag weer met de spuitbus WD40 of IMAL erover, en dan het weekend erop de sleutel erop in de warme schuur met dit weer, met de houtkachel heel lang aan, dat verwarmt ook het blok n.l. mits deuren gesloten
 
Ook vaak, want troep kan verrekte vast zitten
Dan doe ik echt uren over 1 moer of bout, sleutel erop, olie erbij, en maar zacht kloppen tegen de sleutel (kracht geven) met een kunstof hamer, hammertje tik

Maar het heeft nog nooit zo vast gezeten of het wil los!
Ut is echt een kwetsie van geduld, dat heel brabant limburgs lult moet je maar denken en de aanhouder wint, maar geen giga krachten in 1 x, want dan breekt alles
 
als t door loctite of iets dergelijks komt dat t zo vast zit, moet je t ff verwarmen, dan zou je ze zo los moeten draaien.

Als je de boutkoppen er niet goed af kunt slijpen of zagen (omdat je evt, bang bent je kop te beschadigen) kun je eventueel ook gaten boren in de boutkop, dus midden op de kop, dan verzwak je m zo , dat je daarna met een sleutel de kop zo van de bout afbreekt. dan kun je je kop er in elk geval af, en heb je meer ruimte om de restanten te verwijderen,
 
|( :r '( :X :N -O-
Nieuwe sleutel van 40 pleuro's.
Redelijk sterke jonge.
Krijg godverdomme die kopbouten niet los.Sta je dan te trekken als een gek en het spul geeft geen krimp.Begin een zwaar vermoeden te krijgen dat degeen waar het blok gedaan is een dubbele portie rood plakspul gebruikt heeft.
Sta op het punt dat hele kreng in de plomp te pleure .Mot niet gekker worre.
Kan ff geen Harley meer zien
Ga gras maaien met den Deutz.Bijna 40 jaar oud en loopt altijd.

En die deutz er in hangen, is dat iets?

vraag2.jpg


Volgens mij ben je dan zo klaar... :+
 
Even zomaar, zonder enige kennis van zaken iets roepen: "Met een goede zware luchtsleutel?"....

Ik geef het direct toe: er zijn jongens in de sportschool die met gewichtjes stoeien waar ik nog lang niet aan toe ben. Maar het gemak waarmee mijn kleine, Gamma-luchttolletje boutjes en moertjes lostrilt is verbazend. Daarmee krijg ik de boutjes los die voor mij te vast zitten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan