VTR Sp1 & Sp2 deel 6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Pas op dat je de veerinstellingen van de SP1 niet op de SP2 toepast!!
Is compleet anders, kan gevaarlijk zijn!!
Hakman heeft een goeie instelling voor de SP2.
 
nee hoor ik heb van leo de sp2 instellingen gekregen van heir op het forum en die heb ik erin gezet... mis alleen die streepjes
dan weet ik het ook niet pep
vindt wel leuk dat je eindelijk,na al onze msn gesprekken,toch een SP hebt gekocht

greetz SP1KE
 
Pas op dat je de veerinstellingen van de SP1 niet op de SP2 toepast!!
Is compleet anders, kan gevaarlijk zijn!!
Hakman heeft een goeie instelling voor de SP2.
thnx ribbel heb er al mee gereden en niks vrreemd bij kunnen ontdekken en ik ben niet iemand die 'vol "gaat als er iets is veranders aan mijn fiets..
 
Ga gewoon die hele post van de veerinstellingen van de SP2 herhalen, mét foto's. Kan die gelijk in de beginpost als jullie dat willen.

En sla de tekst en de foto's op in je PC, bijvoorbeeld bij het werkplaatshandboek.

gebaseerd op 85 kg, dus met name de veervoorspanning kan bij jullie anders moeten. Instellingen gelden alleen voor de SP2. HK Suspension heeft het ingesteld. Principes zijn: voor en achter moet ie gelijk inveren. Instelling is (op mijn verzoek) sportief met een tikkie naar de comfortabele kant.
Daar gaat ie:

Achter

Voorspanning op het tweede nokje van onderen
Compressie (bovenaan) naar rechts dichtdraaien en dan drie kliks uit.
Rebound (onderaan) naar rechts dichtdraaien en dan 1,5 slag uit (1 slag is een volle slag, dus 360 graden, voor de zekerheid anders gaat er iets erg fout).

Foto's achter:

Voorspanning

achtervoorspanning.jpg


Compressie

achtercompressie.jpg


Rebound

achterrebound.jpg


Voor

Voorspanning (rood, eerste foto) linksom dichtdraaien en dan 3,75 slag uit
Compressie (potje onderaan, tweede foto) rechtsom dichtdraaien en dan 11 kliks uit (de eerste klik uit is eigenlijk een halve, maar die tel ik mee)
Rebound (blauw, eerste foto) rechtsom dichtdraaien en dan 1,75 slag uit.

Foto's voor

Voorspanning (rood) en rebound (blauw)

voorrebound.jpg


Compressie

voorcompressie.jpg
 
Laatst bewerkt:
staat he le maal zo :Y maar wat ik bedoel is dat ik geen ringen zie
zal ff foto maken zo terug
 
ahaaaaaaaaaaaaaa maar ik zie dat er wel een ruimte komt tussen de bovenkant van blauwe moer en de zwarte moer... dat is het verschil dus?

Joh, maar je bedoelt toch niet de ringen op de vorkpoot zélf, als gevolg van het 'doorsteken' van de vork? Want díe ringen heeft de 2 wél .. Als je goed naar mijn foto van de bovenkant van de vork kijkt, zie je ook een ring, van het doorsteken dus.
 
Joh, maar je bedoelt toch niet de ringen op de vorkpoot zélf, als gevolg van het 'doorsteken' van de vork? Want díe ringen heeft de 2 wél .. Als je goed naar mijn foto van de bovenkant van de vork kijkt, zie je ook een ring, van het doorsteken dus.
dat is van het doorzakken van de voorvork :Y maar als je goed kijkt dan is bij jou er geen ruimte tussen de zilver moer 22mm en die eronder en bij mij wel.

hier zie je het beter
voorvorksp22so8.jpg
 
Ben het nu even kwijt :? Weet niet of die moer omhoog komt (of niet) bij het verdraaien. Hoofdzaak is dat ie goed staat.

@Ribbel: some people need all the help they can get :+
 
Ben het nu even kwijt :? Weet niet of die moer omhoog komt (of niet) bij het verdraaien. Hoofdzaak is dat ie goed staat.

@Ribbel: some people need all the help they can get :+
strepen heb ik ook :Y bedoelde meer dat bij mij de zelfde instellingen staan als hakman alleen mijn zwarte moer ( bij hem zilver ) meer "uitgedraaid "is dan die van hem. zo is het denk ik beter uitgelegd.
 
Ben het nu even kwijt :? Weet niet of die moer omhoog komt (of niet) bij het verdraaien. Hoofdzaak is dat ie goed staat.

@Ribbel: some people need all the help they can get :+

Moer komt als het goed is niet omhoog, die draait in de demper iets open of dicht :Y
 
blijf er wel ff af hihi heb alle zo gezet als hakman zei en ij rijdt er wat ik kon merken goed mee..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan