zwart bokske Intruder VS700

cooperboy

MF veteraan
6 feb 2006
1.146
2
Zuid-Holland
Bij de Intruders w.o. VS700 zit zo'n mooi zwart dooske met twee stekkers er aan. De elektronicabox. Wat regelt dit ding.
Het liefst sloop ik het er af. Behalve dat het alleen maar kapot kan gaan, zit het ook nog eens in de weg.
 
Ik meen dat het ooit bij mijn 700 onder aan het achterspatbord net onder het zadel zat. Zat ooit met twee boutjes vast. Toen ik het dekseltje er af schroefde zag ik een printplaatje met wat chips en van die andere zooi. Er lopen twee draadboompjes naar toe met ieder een stekker. (meen vier en zespolig)
 
Voor zover ik het weet is dit je CDI unit ...als je die er af sloopt heb je echt een probleem !...zou hem maar lekker laten zitten ,regelt je ontsteking e.d

0

http://www.motor-forum.nl/forum/misc/298951
 
Laatst bewerkt:
yeb, klopt helemaal.
Jammer dat ik er niet omheen kan.
Liefst had ik gezien dat ik hem kwijt was.
Ben nl bezig met de verbouwing en eigenlijk zit die in de weg.
 
Ik had bij mijn Trudy de unit ingepakt in rubber (die om de electronicazooi onder de duozadel zit), afgetaped en volgespoten met kit, opgehangen aan het frame, tussen het frame en het achterspatbord. Nooit problemen mee gehad en het zat ook nooit meer in de weg.
Wel ophangen met de kabel naar onderen, zodat eventueel vocht er ook uit loopt.
 
heb je foto's van de verbouwing. mije ligt nu ook helemaal uit elkaar. en ben druk bezig met overspuiten.
 
Bij mijn VS 750 had ik alles in de accubak weggestopt alleen de sp regelaar eronder gemonteerd, dat is dat glimmende ding onder de buddyseat

poets2.JPG


Bobine's zitten er zelfs ook in
 
Mooi opgelost, maar bij een origineel frame zit de accu onderin tussen blok en achterwiel, en is er onder het zadel geen of nauwelijks ruimte vanwege luchtfilter aan de ene kant, en elecronica aan de andere kant. In de accubak is er geen plaats, en bij de accubak is de unit blootgesteld aan de regen en opspattend water; is niet zo bevorderlijk voor de werking.
Maar als je geen zadel met een platte onderkant hebt, kun je hem toch gewoon laten zitten?
 
Dat is een kwetsie van andere luchtfilters monteren, gewone K&N kelkies passen er ook op, die kun je naar buiten werken, dan heb je die ruimte wel, en daar zit weer een hoes overheen zodat ie geen water kan happen, met een beetje crea is dat bij een origineel wel haalbaar.
De accu kan n.l. ook 1/3 kleiner van volume!
Heb dat vorig jaar nog gefixst voor iemand uit De Basse, als ie hier weer komt zal ik er eens foto's van maken, heb die fiets in onderhoudt
 
Ik heb Hulzie zijn truder in Oudewater gezien en van dichtbij eens grondig bekeken. Volgens mij heb ik er nog ergens foto's van.

Ik heb nu ook gemerkt dat je een hoop bedrading uit het zicht kan wegwerken.
Ik heb nu een andere accubak gemaakt en deze komt op de originele plek.
Ben nu bezig een olietankje te maken waar dan het zwarte dooske, startrelais, bobines en gescheiden luchtfilter in komen te zitten.
 
Denk eraan dat je met de accu een hoop ruimte kunt besparen
10 ampere doet ie ut echt op, goed afgesteld
Die van mij heeft nooiot anders gekend, is een GS 550 accu (polen)
 
je kan ook een greppelfrees monteren O-)
Daar raak je ook een hoop troep in kwijt, zoals bv het cdi-kastje, moet je wel wat bedrading langer maken maar dan kan de rest gewoon blijven zitten zoals: bobines, luchtfilters en dergelijke.
 
je neemt wat plaatmateriaal van 1 à 1,5mm wat rond van 8 en een slijpschijf en lastpost en je begint maar te experimenteren ;)
 
Greppelfrees :? (vrees voor sloten)
Weet wat het is en volgens mij een item dat onder buikenschuivers thuis hoort.
Alhoewel ik het bij de bike van Pepe wel erg coole vindt staan.
 
Meest recente wat ik kon vinden.
Voor details foto's moet je even bij Pepe zelf aan de bel gaan.
Maar die zal hier vast wel in reageren.

truder793kx.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan