Wat voor carburateur Shovel 1200

Ed volgaaas

Rookie
6 jun 2004
22
0
Borger
Hallo,
Ik heb een aantal weken een hd-shovel 1200 uit '79 gekocht. Bevalt allemaal prima alleen backfired hij soms bij deellast. Nu heb ik gehoort dat dat aan de carburateur ligt omdat die dingen origineel veel te arm staan. Mij werd dan ook geadviseerd dat ding in het kanaal te pleuren en er wat japans, of een cv of whatever op te zetten. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Wat is nu het beste om te doen?

Het gaat trouwens over deze:
full


Groeten Lars.
 
als je het luchtfilter vervangt neem dan meteen
open pijpen en een andere gasnaald.

zit dat erop zet 'm op de dynobank voor de afstelling en 't leven lacht je toe.
 
lijkt mij ook ja, gewoon wat beter afstellen....

ik heb een evo uit 85 en daar zit ook geen CV of wat ook op, gewoon zo'n ouwe stortbak, maar die is goed afgesteld en loopt en start er perfect op..
 
jes ik moet morgen weer naar school.
Maar als je nou alleen zo ongeloofelijk simpel kan drammen zonder dat je me een beetje verder helpt hou dan alstjeblieft je smoel. Ik stel hier een doodnormale vraag om een beetje advies in te winnen van mensen die ook tegen dit probleem aangelopen zijn of er ervaring mee hebben en jij bent enkel aan het drammen. Tis niet zo dat ik fucking achterlijk ben ofzo. Jij komt daarintegen aardig in de buurt.

Maar genoeg gehapt, ik heb gezien dat er veel CV-carburateurs, mikuni en S&S gebruikt wordt. Wat zijn de voor en nadelen van deze dingen ten opzichte van elkaar. Ik snap trouwens dat er ook best met een originele is te rijden maar die van mij is toch echt wel 'uitgewoond'.
 
jes ik moet morgen weer naar school.
Maar als je nou alleen zo ongeloofelijk simpel kan drammen zonder dat je me een beetje verder helpt hou dan alstjeblieft je smoel. Ik stel hier een doodnormale vraag om een beetje advies in te winnen van mensen die ook tegen dit probleem aangelopen zijn of er ervaring mee hebben en jij bent enkel aan het drammen. Tis niet zo dat ik fucking achterlijk ben ofzo. Jij komt daarintegen aardig in de buurt.

Maar genoeg gehapt, ik heb gezien dat er veel CV-carburateurs, mikuni en S&S gebruikt wordt. Wat zijn de voor en nadelen van deze dingen ten opzichte van elkaar. Ik snap trouwens dat er ook best met een originele is te rijden maar die van mij is toch echt wel 'uitgewoond'.
Jeetje,ik heb toch iets gezegd over pompjes en veertjes en zo.Goed voor mijn banaanscore.
Lekker sfeertje hier.

TIP :N iet zo lichtgevoelig zijn .
Zag dat je scholier was en ik ken mog geen scholier met een Hd onder zijn kont.

_O- _O- })
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een orginele Keihin op de FLH en dat rijdt prima.
Als hij af en toe 'niest' door de carb moet je idd een grotere sproeier monteren. Kun je ook eerst even testen door met de choke een heel klein beetje gesloten te rijden, als hij dan niet meer niest was je mengsel inderdaad te arm.
 
nee idd murph. Zijn niet zo veel scholieren (nou ja student) met een HD. Maar ik heb er wel een paar jaar voor moeten handelen voordat ik er een had en ben d'r ook reuze blij mee.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties, ik denk dat ik voor een cv ga omdat ik her en der hoor dat de ervaringen daar wel goed mee zijn. in ieder geval bedankt!

groeten
 
nee idd murph. Zijn niet zo veel scholieren (nou ja student) met een HD. Maar ik heb er wel een paar jaar voor moeten handelen voordat ik er een had en ben d'r ook reuze blij mee.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties, ik denk dat ik voor een cv ga omdat ik her en der hoor dat de ervaringen daar wel goed mee zijn. in ieder geval bedankt!

groeten
FF serieus dan.Ik ga met knukkel.Op jouw motor zit als ie origineel is een Keihin en daar loopt het beestje perfect op.Vereiste is wel een goeie bezetting en geen overdreven slijtage.Ik zou me het geld voor een CV besparen en eerst met de Keihin proberen.Tevens zou ik de veertjes van je vervroeging vervangen.Kost geen drol en is zo gepiept.
 
FF serieus dan.Ik ga met knukkel.Op jouw motor zit als ie origineel is een Keihin en daar loopt het beestje perfect op.Vereiste is wel een goeie bezetting en geen overdreven slijtage.Ik zou me het geld voor een CV besparen en eerst met de Keihin proberen.Tevens zou ik de veertjes van je vervroeging vervangen.Kost geen drol en is zo gepiept.

Die vervroeger heeft mij ooit ook redelijk wat knaken gekost. Niet qua materiaal, maar omdat het hele circus afbrak op de franse autoroute en ik tegen een leuke betaling weggesleept moest worden '(
Even checken of de gewichtjes niet teveel zijn uitgelubberd dus...
 
Als je alles goed hebt afgesteld (en misschien kom je er achter dat alles goed stond) , zal je merken dat jouw shovel vooral bij stationair draaien nog steeds terug blaast in de carburateur, nokkenas eruit halen en 4graden vroeger zetten.
 
tweedehands cv-tje is niet zo duur :P
Die dingen waren vroeger betaalbaar omdat ze allemaal van de evo's gesloopt werden.Tot men door had dat ze op de shovels goed werkten.Laatste keer dat ik geinfoot heb kostte een vers gesloopte cv tussen de 150 en 200.Vinnik duur.
 
Terug
Bovenaan Onderaan