Hoi, ik ben nieuw op dit forum en ben een absolute

Xmac

MF'er
31 okt 2006
31
0
Tilburg
Hoi, ik ben nieuw op dit forum en ben een absolute leek als het gaat om technische zaken. Ik ben bezig met de aanschaf van een harley (liefst een heritage classic). Ik heb me laten vertellen dat Harley's vanaf 1995 beter zouden zijn omdat er kwalitatief beter onderdelen etc. zouden zijn gebruikt. Kunnen jullie harley-kenners dat bevestigen?

Alvast bedankt!
 
ik kan het niet uit eigen ervaring bevestigen, maar ik weet dat Harley op zijn motoren van na 1992 verlengde garantie heeft gegeven. Ook dealers houden aan dat Harley's vanaf 1992 "Jap-like" betrouwbaar worden. Met de komst van de Evo in 1985 is er veel verbeterd, maar ook de eerste Evo's hadden kuren, die na 1992 (grotendeels :? ) verholpen zijn
 
ik kan het niet uit eigen ervaring bevestigen, maar ik weet dat Harley op zijn motoren van na 1992 verlengde garantie heeft gegeven. Ook dealers houden aan dat Harley's vanaf 1992 "Jap-like" betrouwbaar worden. Met de komst van de Evo in 1985 is er veel verbeterd, maar ook de eerste Evo's hadden kuren, die na 1992 (grotendeels :? ) verholpen zijn
even off-topic: SavagePielk, je avatar staat op een site die steeds vraagt om in te loggen als het jouw plaatje moet tonen:
full


Zou je username/wachtwoord willen geven? Of je avatar gewoon bij MF onderbrengen, dat kan natuurlijk ook :P
 
even off-topic: SavagePielk, je avatar staat op een site die steeds vraagt om in te loggen als het jouw plaatje moet tonen:
(Afbeelding)

Zou je username/wachtwoord willen geven? Of je avatar gewoon bij MF onderbrengen, dat kan natuurlijk ook :P


kon laatst geen nieuwe avatar uploaden... ga het ff aanpassen, thnx voor de tip :)

edit; done, dan maar geen avatar :+
 
Het is een beetje moeilijk verhaal, een goed gereviseerde shovel zou net zo betrouwbaar moeten zijn als een Evo..

ik heb een 85er Evo, eerste jaar dus, met 55k op de klok en dat blok is nog nooit open geweest dus tja....
 
Heb een hoop Evo's gehad, van '85ers tot'99ers en haast alle bouwjaren ertussenin...ik heb nooit "kuren" meegemaakt, heb ook 2 Evo's gezien in de USA van bouwjaar 86-88 die 100.000 en 115.000 Kilometer hadden zonder ooit open geweest te zijn...voetpakkingen die lekken of kopdichtingen die eruit komen kan je geen "kuren" noemen he.. 3 maal (bij verschillende motoren) heb ik het veertje in de schakelas gebroken gehad, een veertje van €8,00 maar wel een klote klus... en een "goed gereviseerde" ( :? ) shovel net zo betrouwbaar als een Evo...? Toch niet met mijn rijgedrag.. :X
 
die 55k bij mij is ook mijlen dus ook een beste kilometerstand (tegen de 90.000 dus), ik rij er ook niet echt voorzichtig mee maar ik rij de bende wel goed warm..
 
ik heb een evo sporty uit 1991 km stand onbekend, maar heb er zelf zo'n 20 mee gereden, zonder enig probleem, slechts een keer stilgestaan, (accu kapot)
 
ik heb mij laten vertellen dat de eerste evo,s minder kans op lekkende voetpakkingen hebben omdat het materiaal van de zuigers (mahle) en de cilinders van betere kwaliteit zou zijn dan de latere modellen, i.v.m. de cilinders zou het te maken hebben met het uitzettingsvermogen van het materiaal.
Maar als dat het enige probleem is dan neem ik dat er graag bij, heb ooit een honda gehad en die lekte ook aan de voetpakking en een yamaha die precies een oliekachel was met maar 25000 km, zo zie je maar elke motor heeft volgens mij zen problemen en het is maar net hetgeen waar je kan mee leven :]
 
Klop Oerman, de eerste 84-85 hadden naar't schijnt de beste Cyl. legering en zuigers...(Porsche design en materiaalkeuze toen)Wat ik ook nog vergat is dat ik in '90 een nieuwe FatBoy kocht en daarmee op 18 maanden tijd 97.500 Km afmaalde...harde kilometers..nooit één probleem gehad !!
 
klojo modus aan]na 1984 zijn er toch geen echte Harleys meer gemaakt[klojo modus uit.

Gezien jezelf al aangeeft dat je technische kennis niet over heeft, dan zou ik maar een jap nemen of een vrij nieuwe Harley maar geen twin cam.

klojo modus aan] dan kloppen de vooroordelen ook weer!![klojo modus uit
 
klojo modus aan]na 1984 zijn er toch geen echte Harleys meer gemaakt[klojo modus uit.

Gezien jezelf al aangeeft dat je technische kennis niet over heeft, dan zou ik maar een jap nemen of een vrij nieuwe Harley maar geen twin cam.

klojo modus aan] dan kloppen de vooroordelen ook weer!![klojo modus uit


Uhh, een jap nemen is wel een beroerd advies.... :9
 
WOW, wat een gaaf machine!!
BOBBER de BOBBER, die is mooi!!!

Sorry, maar ik heb geen scanner, anders mochten jullie allemaal iets moois zien.

:] :] :] :] :] :] :] :]
 
Klop Oerman, de eerste 84-85 hadden naar't schijnt de beste Cyl. legering en zuigers...(Porsche design en materiaalkeuze toen)Wat ik ook nog vergat is dat ik in '90 een nieuwe FatBoy kocht en daarmee op 18 maanden tijd 97.500 Km afmaalde...harde kilometers..nooit één probleem gehad !!


ok, de voetpakking e.d. houden het beter, hoe zit het met de rest? Of is iedereen hier het er over eens dat na 1985 de Harley gewoon goed en betrouwbaar is?
 
Terug
Bovenaan Onderaan