Ervaringen met Hyosung (Aquila GC650)

mieke

MF'er
13 apr 2004
70
0
alkmaar
Ik ben op zoek naar een nieuwe motor en vind de Hyosung Aquila GC650 wel mooi. Ik ken niemand die een Hyosung rijdt, heeft een van jullie ervaring?
 
Wat dacht je van het onderhouden en of onderdelen. En de kennis van een monteur.
Deze zijn allemaal toch wat minder dacht ik zo.

Is dat van horen zeggen of uit eerste hand? Als je de paar topics op mf doorleest over de hyosungs, is het een hoop motor voor weinig geld. En dat het met het verkrijgen van de onderdelen wel mee valt. (suzuki blokje)
En er zijn toch al diverse hyosung dealers in nederland.
 
Is dat van horen zeggen of uit eerste hand? Als je de paar topics op mf doorleest over de hyosungs, is het een hoop motor voor weinig geld. En dat het met het verkrijgen van de onderdelen wel mee valt. (suzuki blokje)
En er zijn toch al diverse hyosung dealers in nederland.
Okey. Het is alleen wat ik er van denk. Daarom zou ik het niet doen.
Ik hou een beetje van het bekende spul. En er wordt gevraagd om advies dus bij deze.
;)
 
kwa design vind ik het wel aardig maar het is niet voor niks dat er al veel onder garantie zijn terug genomen en dat daardoor iki denk 1 of 2 jaar geleden de importeur ook gezegd heeft te gaan stopppen met hyosung of dit ook gebeurt is weet ik niet.

kwa kwaliteit denk ik dat je beter iets anders kan kopen.
 
Okey. Het is alleen wat ik er van denk. Daarom zou ik het niet doen.
Ik hou een beetje van het bekende spul. En er wordt gevraagd om advies dus bij deze.
;)

:+

Ik mag graag opkomen voor de kleinere merken.
Komt waarschijnlijk omdat ik al 2,5 jaar op een onbekend-maakt-onbemind-cagiva rondrij.
 
Even knippen en plakken uit een ander hyosung topic.

Da's een leuk ding zeg.


Ik ben een tevreden Hyosung Comet 650 gebruiker. Gekocht voor m'n vrouw, die er maar een paar keer op gereden heeft en daarna door rugklachten geen motor meer mocht rijden ( en helaas geeft meerijden ook problemen '( ), dus toen maar de Hysoung gaan gebruiken als dagelijks heen en weer fiets ( 50 km/dag ) door weer en wind, behalve als het echt glad is.
Nu 15.000 kilometer erop zitten zonder noemenswaardige problemen. Spanningsregelaar/gelijkrichter doorgebrand bij iets van 11.000 km, keurig onder garantie vervangen en de nieuwe was al binnen vóór ik de oude opgestuurd had ( mocht overigens ook langskomen om te láten vervangen, maar kan zelf aardig sleutelen ;) ).
Vorige week brak de koppelingskabel, rondje bellen en de volgende dag in de brievenbus ( F Cattier in Ambt Delden :} :} , één van de vele Nederlandse Hyosung dealers ). Bij 12.000 km nieuwe tandwielen en ketting, gewoon leverbaar !

Ja, de kwaliteit van het lakwerk op carerdelen en voetsteunen laat na de winter wat te wensen over en ja, de boutjes roesten een beetje eerder, maar daar betaal je ook naar. Lakwerk van plaatdelen mankeert nog steeds niets aan !

De slechte naam komt voornamelijk doordat op het moment van introductie de importeur falliet ging ( Greenib ) en er niet snel een andere was, waardoor de gaarntiegevallen niet vlot opgelost konden worden. Nu zijn er iets van 15 of 20 dealers verdeeld in Nederland. In Duitsland gaan ze als warme broodjes over de toonbank.
 
En deze dan.

Hey allemaal,

Ik heb nix tegen hyosung maar ik heb er 1 gehad en wil jullie wel waarschuwen...
Ik heb zelf ook een hyosung gehad ik vondt`t een mooie motor vet geluid , en leuke dingetjes d`r op gezet waar ik helaas geen foto van heb.

Maar ik heb alleen een motorrijbewijs en rij het hele jaar door ik heb er wel al flink wat kilometers mee gereden.Maar niet genoeg.

Heb er ook veel kosten aan gehad en waar ik de motor nu gekocht hebt hebben ze me opgebeld om de motor in te ruilen tegen een andere omdat de kwaliteit van de motor gewoon heel erg slecht is.

Die motorzaak heeft ook alle hyosungs uit de winkel gehaald.

Ik vondt `t heel jammer dat ik hem weg moest doen want was een fijne motor alleen niet erg betrouwbaar.En hij is kwalitatief gewoon niet goed.

Niets tegen mensen alleen jammer van de motor.

Groetjes

Robin
 
Het grappige is, dat hij op Bikez best goed scoort:

www.bikez.com/bike/rating.php?idbike=23121

en hier praten we over:

23121_0_1_2_aquila%20650_Image%20credits%20-%20Hyosung.jpg


23121_0_9_3_aquila%20650_Image%20credits%20-%20Hyosung.jpg


Ik moet eerlijk zeggen, dat ik hem stiekum best heel grappig vind
 
Laatst bewerkt:
Okey, gelukkig maar voor hem toch.

:Y


:Y

Ik moet eerlijk zeggen, dat ik hem stiekum best heel grappig vind

En stukken goedkoper dan een Harley,want daar betaal je flink
voor nog minder kwaliteit :Y
Er zijn veel verhalen over de "slechte" kwaliteit van een Hyosung,
maar ik weet zeker dat er veel overdreven wordt :Y
Bij sommige bekende merken snap ik nog steeds niet dat
er geen dingen verbeterd zijn en daar hoor je niemand over :X
 
Laatst bewerkt:
Tja, nog al wat voor- en tegens zo te horen, blijft moeilijk. Jammer genoeg nog geen reactie van een GV 650 rijder, maar jullie alvast bedankt voor jullie reacties, ik hoop dat er nog wat volgt.
 
Wat een gelul allemaal, en vooral van die Robin.....
JE HEBT GEWOON TWEE JAAR GARANTIE, VOLLEDIG, OP ALLES.
Ik lees toch nog een paar negatieve reacties van mensen die zeggen dat ze er een gehad of gekocht hebben met een kapot blok..
Nou ik zou zeggen breng hem gewoon weg, je hebt toch garantie.
Dus mijn vermoeden is dat er mensen zijn die het merk graag zwart willen maken, en dat is niet terecht.
Ik heb zelf een comet, en heb al 20.000 km gereden, zonder problemen.
Wat ik wel heb zijn veel bekeuringen, want hij rijdt en stuurt geweldig.
Ketting en tandwielen zijn van mindere kwaliteit 13.000 km vervangen.
koplamp en spiegels moeten ze iets meer chroom voor gebruiken, maar gewoon garantie.
van de voetsteunen is het lakwerk iets te dun, gaat eraf, maar niet storend.
Verder GEEN problemen.
zuinig in verbruik, 10 pk meer dan de sv 650
Dealers genoeg, dus ook onderdelen.
GEEN SUZUKI BLOK< EIGEN FABRIKAAT
Ja, het model is gejat van suzuki, maar............. die had hem weer gejat van Morini
(zie www.motorblaadje.nl)
Dus ook bij pittige kilometers is het blok gewoon goed
Wat schrijf je af ......kan nooit meer zijn dan 4450,00
Oh trouwens die shopper van Hyo, heeft hetzelfde blok.
Alleen riem aandrijving en een 5 bak i.p.v. 6
En veel mooier dan de Harley, die wel stuk gaat
groeten Marcel
 
En veel mooier dan de Harley, die wel stuk gaat
gelukkig dat smaken verschillen alleen jammer dat er hier dan weer zo'n non-waarheid wordt gepost door iemand die maar wat rond blaat..........

en op een Harley schrijf je helemaal niks af, dus wat rijdt er nou goedkoper...
 
JE HEBT GEWOON TWEE JAAR GARANTIE, VOLLEDIG, OP ALLES.
Ik lees toch nog een paar negatieve reacties van mensen die zeggen dat ze er een gehad of gekocht hebben met een kapot blok..
Nou ik zou zeggen breng hem gewoon weg, je hebt toch garantie.
:Y, alleen waren er natuurlijk een tijdje geen dealers ivm het failliet gaan van de importeur en toen konden een hoop mensen nergens terecht met hun klachten ( ikke wel, had telefoonnummer en Emailadres van "meneer Hyosung Duitsland/Nederland " gekregen 8-) )

Dus mijn vermoeden is dat er mensen zijn die het merk graag zwart willen maken, en dat is niet terecht.
Ik heb zelf een comet, en heb al 20.000 km gereden, zonder problemen.
:^
Wat ik wel heb zijn veel bekeuringen
:N aso :+

, want hij rijdt en stuurt geweldig.
:Y

Ketting en tandwielen zijn van mindere kwaliteit 13.000 km vervangen.
:Y en de remblokjes al veeeel eerder

koplamp en spiegels moeten ze iets meer chroom voor gebruiken,
:Y

maar gewoon garantie.
:N bij mij niet, koplampreflector is behoorlijk aangeslagen, maar geen garantiegeval

van de voetsteunen is het lakwerk iets te dun, gaat eraf, maar niet storend.
:^

Verder GEEN problemen.
:^

zuinig in verbruik, 10 pk meer dan de sv 650
Maar weer veeeeeel minder dan m'n VMax 8-)

Dealers genoeg, dus ook onderdelen.
:Y

GEEN SUZUKI BLOK< EIGEN FABRIKAAT
Ja, het model is gejat van suzuki, maar............. die had hem weer gejat van Morini
(zie www.motorblaadje.nl)
:^

Dus ook bij pittige kilometers is het blok gewoon goed
:Y
Wat schrijf je af ......kan nooit meer zijn dan 4450,00
Oh trouwens die shopper van Hyo, heeft hetzelfde blok.
Alleen riem aandrijving en een 5 bak i.p.v. 6
:Y

En veel mooier dan de Harley, die wel stuk gaat
groeten Marcel
Eeeeeeeeehhhmmmm, smaken verschillen ( en nee, ik ben géén Harley-fan ;) )
 
Laatst bewerkt:
En stukken goedkoper dan een Harley,want daar betaal je flink
voor nog minder kwaliteit

:? .... €700,- ................dus da's maar een klein stukkie meer, en dan wist ik het wel als dat mijn budget zou zijn (en dat zijn 'lijstprijzen', waarbij ik me kan voorstellen dat het vast wel ergens ietsie goedkoper kan....).

En dat van die mindere kwaliteit gaat allang niet meer op, en zeker niet bij die 2007 modellen, om idd over je 'restwaarde' maar te zwijgen.

Nee, meneer sqking, je verhaal rammelt een beetje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan