Ervaringen met Hyosung (Aquila GC650)

Mieke, als je hem mooi vind en je vind dat hij lekker rijdt, dan gewoon doen.
Gaat om jouw keuze!! maakt niet uit wat anderen vinden!!
Wat betreft onderdelen en service,daar zou ik me bij een op suzuki gebaseerde techniek niet druk om maken.
 
of je betaal ietsje meer (als je nieuw wilt kopen) en je koop een japanner. die gaan gewoon Niet stuk :P

:W
 
Laatst bewerkt:
maar goed, voorals nog is enige zinnige reactie die van nitromax, wie heeft er nou echt ervaring met zo'n Hyundai Hyosung.......

blijkbaar zijn er hier toch niet zo veel van verkocht dan.....
met dank aan die lijers van Greenib, die hebben wel meer moois om zeep geholpen....
 
Laatst bewerkt:
Bijkomend nadeel voor een tjing jang hongkong geval is dat je dagwaarde bij het starten van zo'n ding al in een donderd.
Een HD daar in tegen behoud zijn waarde ondanks dat een HD zijn teratorium afbakend.
En nee ik ben geen HD rijder. Ik rij ook gewoon op een jappenbak.
 
Nog even een reactie voor mr. Nitromax
Ik heb de importeur gebeld, en die maakte er geen probleem van. Sterker nog, hij vertelde mij dat hij deze klacht al meer gehad had. Ik werd zonder problemen doorverwezen naar Klein-motoren in Olst, die mijn koplamp van mijn Hyosung gewoon onder garantie heeft vervangen.
Dus bel de importeur maar
Trade en Traffic.bv Zwolle 038-4533222
Succes
Oh ja, de remblokken waren bij 10.000 km op. Maar ik rem niet zoveel.
Kosten trouwens ook bij niks 30 euro per setje
 
Nog even een reactie voor mr. Nitromax
Ik heb de importeur gebeld, en die maakte er geen probleem van. Sterker nog, hij vertelde mij dat hij deze klacht al meer gehad had. Ik werd zonder problemen doorverwezen naar Klein-motoren in Olst, die mijn koplamp van mijn Hyosung gewoon onder garantie heeft vervangen.
Dus bel de importeur maar
Trade en Traffic.bv Zwolle 038-4533222
Succes
Oh ja, de remblokken waren bij 10.000 km op. Maar ik rem niet zoveel.
Kosten trouwens ook bij niks 30 euro per setje
Tof, zal eens bellen, dank je !
 
Mieke,
Het is een leuke motor, ook erg groot trouwens.
Kost niks dus ook geen afschrijving, onderdelen zijn goedkoop en verkrijgbaar.
Je zult meer bekeken worden dan op zo`n Harley. waar hij sprekend op lijkt.
en de belangrijkste reden vind je op
www.motorblaadje.nl
groeten Marcel
 
Ik heb twee vrienden met een Hyosung (Comet650. Rijdt érg prettig maar das offtopic want het gaat over de Aquila) maar ik vind ze wel slecht tegen de winterse omstandigheden kunnen. Ze staan beiden buiten onder zeil en zijn hier en daar behoorlijk aan het corroderen. Goed met de beschermende middelen aan de gang dus. Verder gaan ze snel slecht lopen als ze te laat onderhoud krijgen, daar lijken ze wat gevoeliger voor te zijn. Maar buiten dat heel veel motor voor erg weinig geld. Al geldt dat laatste in iets mindere mate voor de Aquila. Die is minder scherp geprijsd dan de Comet.
 
Laatst bewerkt:
Kost niks dus ook geen afschrijving

Wat klopt hier niet? Of zo'n Hyosung kost echt €0,-... ik denk dat je na 2 jaar al de helft van je aankoopbedrag kwijt bent aan afschrijving.
Ik denk dat je er echt beter aan doet een knappe 2e hands motor voor hetzelfde geld te kopen, dan heb je pas echt weinig afschrijving (die heeft de vorige eigenaar grootendeels al verloren) en hoef je niet bang te zijn voor slechte kwaliteit.
 
Ik denk .........
Zoals al eerder geschreven, je lekker op een goede motor rijdt.
Want Hyosung is prijs/technisch gewoon goed.
Al zou je de helft afschrijven,wat ik niet geloof, de helft van maar 8000 euro is ook maar 4000.
En wel die twee jaar garantie gehad.
En geen kudde voertuig.....
En heeeeel veeeel bekijks... hij is echt ook in het echt heel mooi
 
Want Hyosung is prijs/technisch gewoon goed.
Al zou je de helft afschrijven,wat ik niet geloof, de helft van maar 8000 euro is ook maar 4000.

Pardon :?

En dus een goede prijs/kwaliteit verhouding? De helft afschrijven in 2 jaar?

Ga je schoolgeld terughalen, man. Voor die €4000 in 2 jaar kun je bijna alle 'goede' weekenden een Harley huren.
 
Ik denk .........
Zoals al eerder geschreven, je lekker op een goede motor rijdt.
Want Hyosung is prijs/technisch gewoon goed.
Al zou je de helft afschrijven,wat ik niet geloof, de helft van maar 8000 euro is ook maar 4000.
En wel die twee jaar garantie gehad.
En geen kudde voertuig.....
En heeeeel veeeel bekijks... hij is echt ook in het echt heel mooi

Als je mij vraagt ga je nog meer afschrijven, is een kwestie van vraag en aanbod. Aangezien er gewoon weinig liefhebbers zijn voor een hyosung zal die ook veel afschrijven.

Als ik eerlijk moet wezen vind ik (Ik heb het over de Aquila GV 650) het ding er niet uitzien. Een echte playmobielbrommer. Die ook nog eens veel te duur is voor €8000,-
Voor €8400,- koop je een shadow 750, voor €8695,- een H-D sportster 883, een intruder 800 voor €8690,- voor minder als een hyosung koop je een dragstar 650, die kost namelijk maar €6999,-
Daarbij is de dragstar misschien de enige die je Qua cilinderinhoud kunt vergelijken met de Aquila. Ik zou dat ding in elk geval niet kopen, gelukkig hebben we niet allemaal dezelfde smaak. :)
 
Hallo
Ik heb op de Aquila gezeten, en ik ben 1.85m.
De motor is haast te groot voor mij.
Ik heb ook wel eens op een dragstar gezeten. Het lijkt wel of hij van de intertoys komt.
Het zelfde verhaal voor de virago, zelfs de 1100
De shadow en de intruder zijn een slagje groter, niet veel meer.
En laten we niet over de koppel en de pk.tjes hebben.
Met een H-D kun je niet rijden, die zijn voor de show, gaan toch altijd stuk.
Wie koopt er nou een motor met de gedachte wat hij over twee of drie jaar nog waard zal zijn.
Koop dan een auto, een opel astra of golfje, lekker gewoon met de massa mee.
Het is inderdaad een kwestie van vraag en aanbod, niet meer.
En als je hem gaat inruilen is het model te oud, of verkeerde kleur, of te veel km.
Wat koop je terug???
Koop je hetzelfde merk is de motor altijd meer waard, veel meer waard.
Maar het blijft een gok.
Ik heb deze motor gekocht omdat het een keer wat anders is.
Geen Harley, bmw, honda of die ander massaprodukten.
De volgende motor kan maar zo een jawa of mz zijn, ook heel anders.
Maar als de nieuwe Hyosung gt 650 x uit komt , kan ik maar zo van gedachten veranderen.
De hyo bevalt mij prima, al 20.000 km daarvoor zal ik geen ander merk nemen.
ALLEEN VOOR DE FUN, EN DE KICK
 
Hallo
.........
Met een H-D kun je niet rijden, die zijn voor de show, gaan toch altijd stuk.

Wie koopt er nou een motor met de gedachte wat hij over twee of drie jaar nog waard zal zijn.
.........
Geen Harley, bmw, honda of die ander massaprodukten.

_O-

Geweldig! Twickler, doe nog eens een paar van die one-liners!
 
En laten we niet over de koppel en de pk.tjes hebben.
Met een H-D kun je niet rijden, die zijn voor de show, gaan toch altijd stuk.

Koppel en pktjes?

Laten we dan het merk nemen waar jij blijkbaar het minst mee hebt,de H-D.
Pk's gebruik je niet bij een sjopper. Althans, dat is minder belangrijk dan koppel.
Hyosung=68.5nm @ 7500rpm -> sportster 883 = 70nm @ 3750 rpm

Oke PK tjes heeft die Hyosung wel 78 pk @ 9000rpm. Vind ik nou niet echt een toerental voor een sjopper.

Zeker nog nooit op een H-D gereden?
Altijd stuk? sure.... en ze lekken altijd olie en ze remmen niet en ze sturen niet :z
 
Ik denk dat de meeste fietsen die hier rondrijden niet echt "massa producten" zijn. Ze zijn allemaal in meerdere of mindere mate aangepast aan de persoonlijke smaak.

Als je zo'n Hyosung koopt is het toch ook een massaproduct. Of worden ze helemaal naar de wens van koper opgebouwd?
 
Nee natuurlijk worden ze niet naar de wens van een klant gebouwd.
Alleen heb ik al zoveel onzin op deze site gelezen van mensen die nog nooit op een Hyo gereden hebben, maar wel oordelen, of er onderdelen te koop zijn, of de kwaliteit wel goed is, of van alles gehoord hebben, of denken dat, het is onbekend wat eng.
Het is wel zo dat er nu nog weinig Hyosung`s rondrijden, en het dus lijkt of het een zeldzaamheid is.
Mieke vraagt of er mensen zijn die WETEN (dus niet denken) of de kwaliteit goed is.
Dus mensen die een Hyo hebben kunnen oordelen, met de feiten oordelen.
Ik heb een Hyo, al bijna twee jaar, en kan dus oordelen.
En ja, ieder zijn eigen smaak.
En ja ik heb op een Harley gezeten, en weet dus uit ervaring hoe hij rijdt.
En inderdaad ze remmen niet, sturen niet, spanningsregelaar gaat altijd op de verkeerde momenten stuk.
Het kost een Hyosung om zo`n ding een beurt te geven.
Rij je te vaak te hard ( dus boven de 120 km) lopen de bouten in het blok los.
Maar ieder zijn smaak.
Ik vind een Harley wel heel mooi in de huiskamer...
 
jongens laten we nou gewoon 1 keer eerlijk zeggen waar het op staat, een Hyosung is een slecht uitontwikkeld namaak suzuki ding van zeer bedenkelijke kwaliteit waar je de eerstkomende jaren nog ver bij vandaan moet blijven.......

al dat gelul over afschrijving etc. is toch logisch, want het is gewoon tweederangs troep....
 
...........spanningsregelaar gaat altijd op de verkeerde momenten stuk.

Het kost een Hyosung om zo`n ding een beurt te geven.

Rij je te vaak te hard ( dus boven de 120 km) lopen de bouten in het blok los.

Ik vind een Harley wel heel mooi in de huiskamer...

Bedankt voor weer een paar mooie one-liners. :W

Je hebt inderdaad gelijk; je moet erop gereden hebben (op zo'n Hyosung) om er 'feitelijk' erover te oordelen, maar soms moet je je medemens tegen zichzelf beschermen, en op tijd een waarschuwing geven. En hoe je het wendt of keert, er zijn gewoon betere (financieel, technisch of anderszins) alternatieven voor dat geld.

Over een ding zijn we het iig wel eens Twickler; je smaak qua binnenhuisarchitectuur. Een Harley misstaat idd nergens, ook naast de tv niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan