Hallo, Ben nieuw hier, en heb zelfs nog een motor

Treebouncer

Die hard MF'er
1 nov 2006
715
27
Hallo,

Ben nieuw hier, en heb zelfs nog een motor.
Orienteer me wel op het moment en vind 'de chopper' voor mijn gevoel het beste bij me passen.
Nu de hamvraag: ik ben 1.96 lang en vrij grof gebouwd. Welke merk en type chopper zou er nu het beste bij me passen?
Heb op een Virago 700 of 750 gezeten , maar dat lijkt nergens naar. Ben er veel te groot voor.
Zijn er merken/types behalve de HD die beter bij een groter postuur passen?

Tips voor me?

grtz.

Treebouncer
 
Hoi, Tree

Heb een chopper op tweedehands zien staan met Triumphblok en apehanger, daar moet je lekker groot voor zijn
Ik heb ermee gemailt en hij mag weg voor 2500

Gr. Luke
 
Hoi, Tree

Heb een chopper op tweedehands zien staan met Triumphblok en apehanger, daar moet je lekker groot voor zijn
Ik heb ermee gemailt en hij mag weg voor 2500

Gr. Luke

Linkje?

groet Treebouncer
 
Alles is mogelijk...

full
 
Ik ben 1,98 m en m'n 1100 shadow zit pefect.
Wel met foreward controls. :]

Is het dan ook zo dat het frame van een Shadow 800 even groot is als dat van een 1100? Ben wel een beginnende motorrijder en weet niet of meteen starten met een 1100 wel zo verstandig is....?

Grtz

T
 
lijkt me niet dat die 300 cc-tjes meer ineens een onhandelbaar beest van die motor maken, toch?
1100 cc-er zal wat zwaarder zijn denk ik ( pin me d'r niet op vast..), maar dat zal toch geen probleem zijn?
 
denk inderdaad ook wel dat het meevalt. belangrijkste factor is volgens mij je "eigen rijstijl". in het begin een beetje rustig aan en het moet allemaal wel lukken. als je inderdaad wat langer ben (zelf maar 1.80) wordt het monteren van forward controls en/of een breed stuur wel "noodzaak". ik heb op mijn Savage ook een apehanger en forwards gemonteerd, en zit prima. wat standaard motoren betreft ben ik bang dat er niet veel choppers zijn waar je echt goed op zit, omdat een merk niet speciaal een "choppertype motor" maakt voor mensen die een bepaalde lengte hebben. je zult dus waarschijnlijk zelf het een en ander aan moeten passen.
 
Is het dan ook zo dat het frame van een Shadow 800 even groot is als dat van een 1100? Ben wel een beginnende motorrijder en weet niet of meteen starten met een 1100 wel zo verstandig is....?

Grtz

T

Volgens mij is een 800 iets kleiner.
Ik heb zelf eerst een 500 gehad en die was veeeel kleiner.
'T beste is om gewoon wat proef te gaan zitten op diverse motoren.

 
Is het dan ook zo dat het frame van een Shadow 800 even groot is als dat van een 1100? Ben wel een beginnende motorrijder en weet niet of meteen starten met een 1100 wel zo verstandig is....?

Grtz

T

bij een shadow 1100 hoef je echt niet bang te zijn voor een te groot vermogen.
de 85/86 hebben iets meer vermogen een iets agressievere gasreactie. dan de latere types. Maar een shadow zalje in ieder geval vooit verassen qua vermogen. in vergeleiking met bv een (vergeleikbare) intruder of een vulcan is het motorcaracter van de shadow juist super smooth en voorspelbaar.
 
Die 1100 hoeft helemaal geen probleem te zijn, voor iemand van jouw lengte zou het zelfs een must moeten zijn. Als het om sportfietsen gaat zoals een fireblade dan is enige ervaring wel gewenst of anders veel voorzichtigheid, een chopper of tour fiets kun je eigenlijk wel meteen zwaar nemen.

Ik denk dat de Shadow 1100 een goede keuze is, kijk ook eens naar de V4 modellen zoals de Magna of nog mooier de supermagna. Wellicht is een Yamaha V max ook erg leuk, die V4 modellen hebben in elk geval een flinke puist vermogen en je onderschijdt je een beetje van anderen.

Een Guzzi California 3 is natuurlijk ook prachtig :Y :Y :Y

als je iets meer te besteden hebt is een Honda F6C ook te overwegen, zeer aparte custom met 6 cylinder. Ik noem expres eens wat aparte types op om te helpen bij de keuze, wellicht wil je net wat anders dan zeer veel al rondrijdende japans Vtwins.
 
Terug
Bovenaan Onderaan