Na lang twijfelen een hardtailframe gekocht!

Luke

Die hard MF'er
3 mrt 2005
596
0
Hoogstraatsebaan 219 Malle
Heb het dan toch maar gedaan na lang twijfelen een hardtailframe aangekocht.
Maar er hing nog van alles in en aan.
Ik weet nog niet goed wat ik ga doen, de rest allemaal verkopen en mijn Triumph
blok erin plaatsen of met deze XS650 een hardtail project starten.
Als ik mijn Triumphblok in dit frama hang dat Yamaha papieren heeft kom ik dan in de problemen of moet ik de papieren van mijn Triumph gebruiken en de yamaha papieren bij het XS 650 blok houden.
Of snap ik iets niet goed?
Fotos volgen

Luke
 
normaal gesproken, hangt t merk af van t frame, enniet van t blok, maar jij zult toch een eigenbouw kenteken moetne hebben, dus boeit dat niet
 
Leuk project!

Wat voor papieren heb je precies bij het frame? Je hebt het over Yamaha papieren, maar die hebben naar mijn weten nooit een hardtail motorfiets gebouwd. Of is het een eigenbouw kenteken voor een frame geschikt voor een Yamaha motorblok?

Als er echt een Yamaha kenteken aanhangt dan vrees ik dat er iets niet helemaal klopt. Dan zijn er gewoon nummers overgeslagen ofzo. Eigenbouw kenteken aanvragen op een bestaand frame gaat moeilijk worden vrees ik (tja, je kan prberen om het nummer weg te vijlen :X )
 
Luke, van mij mag dat altijd :P

Maar ik heb het vermoeden dat dit kentekenplaatje dan van een standaard Yamaha afkomt. Die hebben nooit een hardtail motor gemaakt, dus dat frame moet dan zijn gemodificeerd of Yamaha nummers zijn in het frame overgeslagen. Het kenteken hoort dan officieel niet bij het frame. Of staat er in het kenteken iets over 'bijzonderheden', dat het frame is verbouwd of iets dergelijks?
 
luke,dat frame wat je gekocht hebt wat voor kentekenbewijs(papieren) zit daarbij?
optie 1 :geen papieren
optie 2 :een origineel yamaha xs kenteken
optie 3 :een eigenbouw kenteken

edit floris was sneller
 
luke,dat frame wat je gekocht hebt wat voor kentekenbewijs(papieren) zit daarbij?
optie 1 :geen papieren
optie 2 :een origineel yamaha xs kenteken
optie 3 :een eigenbouw kenteken

edit floris was sneller

bedankt voor de samenvatting van mijn betoog :P
 
Luke is een belg hé, ik heb geen idee hoe het met de eigenbouwpapieren zit daar..

edit: al zullen bovenstaand opties waarschijnlijk hetzelfde zijn :)
 
Laatst bewerkt:
Chopachop,

Er zit een origineel XS 650 yamaha kenteken op, zo een plaatje vlak aan het balhoofd

Beste luke, een hardtail frame met een orgineel kenteken klopt niet en dat bestaat niet.
Nu kun je twee dingen gaan doen, de motor gewoon opbouwen en er mee rijden maar als je gepakt wordt op de koop toe nemen of op zoek gaan naar een eigenbouwframe waar ook een eigenbouwkenteken op zit, als je daar aan kan komen zit je op rozen want dan kan je bouwen wat je wil.

Succes met je keuze
 
Beste luke, een hardtail frame met een orgineel kenteken klopt niet en dat bestaat niet.
Nu kun je twee dingen gaan doen, de motor gewoon opbouwen en er mee rijden maar als je gepakt wordt op de koop toe nemen of op zoek gaan naar een eigenbouwframe waar ook een eigenbouwkenteken op zit, als je daar aan kan komen zit je op rozen want dan kan je bouwen wat je wil.

Succes met je keuze
helemaal mee eens, veel andere keuzes zijn d'r nie. maar ak 't zo lees dan zijn dit toch genoeg mogenlijkheden [waar 'n frame is, is een weg]!!!!!!!!!!!!!? _O- :W
 
Mijn kentekens staan gewoon op

Eigenbouw
Type : Viper

Thats it.

De ander

Chopper
Type : Honda

Meer niet

Met dat spul kun je alle kanten op, in de viper komt de 1600 cc intruder te hangen
 
Beste luke, een hardtail frame met een orgineel kenteken klopt niet en dat bestaat niet.
Nu kun je twee dingen gaan doen, de motor gewoon opbouwen en er mee rijden maar als je gepakt wordt op de koop toe nemen of op zoek gaan naar een eigenbouwframe waar ook een eigenbouwkenteken op zit, als je daar aan kan komen zit je op rozen want dan kan je bouwen wat je wil.

Succes met je keuze

samengevat ;)
1: illegaal rondtuffen (doen er wel meer, vind alleen je verzekering niet leuk)
2: tweedehands frame met eigenbouw/chopper kenteken op de kop tikken (prijzig) en daar je Triumph inhangen
3: zelf een eigenbouw frame bouwen (nog prijziger, keuring)

Tenzij het jaartal, wat op je kenteken staat, pre 1975 is. Dan is het de moeite om eens naar de Belgische RDW te bellen of er een typegoedkeuring op zit en zo nee, welke gegevens er bekend zijn (bijv. wielbasis, cilinderinhoud, remmen en carburateur)... Zonder typegoedkeuring (sommige <'75) zit dan in een semi-(il)legaal grijs gebied waar enkele hier op het forum gretig gebruik van hebben gemaakt :P Je mag(!) niks verbouwen aan je frame maar ze kunnen er ook weinig aan doen :X O-)
 
Laatst bewerkt:
Mijn kentekens staan gewoon op

Eigenbouw
Type : Viper

Thats it.

De ander

Chopper
Type : Honda

Meer niet

Met dat spul kun je alle kanten op, in de viper komt de 1600 cc intruder te hangen

Je hebt die viper toch al een paar jaar geleden verkocht? :?
 
Hoi luke,

Als ik het goed begrijp heb je het één of ander frame op de kop getikt voor een xs motor.
Nu is men vraag: hangt er alleen een plaatje op van yamaha of heb je er ook een gelijkvormigheidsattest bij van yamaha? En in verband met eigenbouw in belgie ben je vanaf heden altijd illigaal bezig omdat dit in belgie (apenland) niet meer bestaat.
Als je papieren van yamaha zijn moet je er gewoon het yamaha blok inhangen en ervan maken wat jij wil het is dan wel illigaal maar sowhat dat is heel belgie.
In principe als je aan een originele motorfiets ook maar iets veranderd (stuur,pinkers,uitlaat,enz..) ben je al niet meer in regel.
 
Dat was ook een Viperbouwstijl, maar heb een nieuwe frame en die heet Viper II.
Het ligt allemaal nog uit elkaar op wat paswerk na, heb Homemade voorpoten (gewoon gedraaid gefreezd en wat gelast, 10,8 cm dik!)En het blok is een weer een intruder, nu een 1400 met een bigbore kit die um 1600 cc maakt, was veel afstelwerk maar ie loopt. "Droog zeg maar" Moet nog kroonplaten maken, maar dat is ut werk niet, gewoon een week vrij om um motorisch in elkaar te zetten en af te kleden, en wat zaterdagen, want nu, nu ben ik vrij, maar kom uit de nacbtdienst, dat ziin voor mij geen iedeale omstandig heden om zoiets te doen, vanmiddag gewoon roosters lassen voor morgen de Sleuteldag in Steenwijk weer, ook leuk, en heb het meestal druk, en met dat geval geen haast, is weer uit nood geboren, moest weer wat hebben wat me plaagt. Wel een hele dikke achterbrug met een rubbertje van 700 euri! Was ook 1 van weinige dingen die goed geld kostten, de Bigbore kit en weer externe carb's en S&S fliters waren 1725 euro, het frame kon ik makkelijk ritselen, dus al bij al, zo kun je nog een keer een geintje uithalen. selfmade uitlaten, zelfde soort als Brall ook heeft maar wel tikkie anders.
 
Hoi luke,

Als ik het goed begrijp heb je het één of ander frame op de kop getikt voor een xs motor.
Nu is men vraag: hangt er alleen een plaatje op van yamaha of heb je er ook een gelijkvormigheidsattest bij van yamaha? En in verband met eigenbouw in belgie ben je vanaf heden altijd illigaal bezig omdat dit in belgie (apenland) niet meer bestaat.
Als je papieren van yamaha zijn moet je er gewoon het yamaha blok inhangen en ervan maken wat jij wil het is dan wel illigaal maar sowhat dat is heel belgie.
In principe als je aan een originele motorfiets ook maar iets veranderd (stuur,pinkers,uitlaat,enz..) ben je al niet meer in regel.
eE IS EEN GELIJKVORMINGSATTEST BIJ EN ER HANGT EEN xs 650 IN? MAAR MAG DAAR EEN tRIUMPH BLOK IN
 
Als XS 650 op kenteken staat niet, dan moet je herkeuren
Als Yamaha op kenteken staat kun je van alles inhangen
Als je frame wel gekeurd is, maar nog geen kenteken bij, moet je het geheel weer laten keuren
En als je frame niet gekeurd is, en je hebt geen bouwtekening & krachtberekening & laslicentie's & aantekeningen ben je fout bezig
 
Als je de zoekfunctie gebruikt, zul je ontdekken

- je mag zelf niet slijpen aan een frame
- je mag niet lassen aan een frame als je niet bevoegd bent hiertoe

Het zijn twee kleine regeltjes, maar bij overtreding van 1 van deze twee

- Is je kenteken ongeldig
- Rij je zonder geldig kenteken
- Rij je onverzekerd rond

Zo kun je genadeloos de boot in gaan dus
 
Als XS 650 op kenteken staat niet, dan moet je herkeuren
Als Yamaha op kenteken staat kun je van alles inhangen
Als je frame wel gekeurd is, maar nog geen kenteken bij, moet je het geheel weer laten keuren
En als je frame niet gekeurd is, en je hebt geen bouwtekening & krachtberekening & laslicentie's & aantekeningen ben je fout bezig
Toch wel vermeldenswaard dat de regels in belgie anders zijn want daar is namelijk geen rdw keuring of dergelijke,tot 1 januari kon men wel een eigenbouw laten keuren en dan noemde dat "alleenstaand geval" of iets dergelijks maar bestaad nu dus niet meer.
@ luke: als je papieren van xs zijn dan is het het beste dat je er de xs ook onder hangt,als ze je dan tegenhouden kan het zijn dat ze het nog door de vingers zien maar als ze de papieren nakijken en ze zien een triumph motorblok eronder :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan