Het is weer zover PEKEL ;-(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je echt een glimmende motor wilt kan je beter in de winter niet gaan rijden, maar als je een beetje gebruikers schade aan de fiets niet erg vind is er niks aan de hand.

Ik was mijn motor altijd ( in de zomer) en poets nooit, dus ik vind dat kleine beetje pekel schade ook geen punt.

Een glimmende Harley kan je misschien beter laten staan deze dagen.
 
Daar heb je die pekeltip niet voor nodig. Als het allerjeseskoud is pak je toch ook het blikspoor. Eveneens als met blaadjes, modder, schijt en andere dingen alsmede in het blikveld van de blikker rijden.
 
Met mijn splinternieuwe Z800 ben ik destijds ook wel door de pekel gereden. Geen probleem. Die was voor de helft van plastic en de andere helft op chirurgische wijze door de fabrikant ingepakt, afgelakt, ingevet, enz enz. Kreeg je geen speld tussen. Als je dat soort speelgoedfietsen wilt gaan vergelijken met bijvoorbeeld de custom Vmax van 20 jaar oud ik nu heb... Appels en peren.

De Vmax staat bij mij niet lekker warm in de woonkamer te glimmen, maar er wordt gewoon op doorgereden. Echter... ik ben geen mongool. Waar mogelijk probeer ik pekelschade te beperken.
 
Daar heb je die pekeltip niet voor nodig. Als het allerjeseskoud is pak je toch ook het blikspoor. Eveneens als met blaadjes, modder, schijt en andere dingen alsmede in het blikveld van de blikker rijden.
Ik reed al vaak automatisch uit het midden als ik die witte pekel zie liggen.
Maar vaak was/is het wegdek zo droog als wat, dus gevaar is/was er ook niet eens.
Het wordt pas spannend als er weer overal dikke sneeuw ligt en ze het pekelen in de bebouwde kom niet bij kunnen houden.
Dan is platgereden sneeuw juist het gevaarlijkste in de vrieskou.
 
Laatst bewerkt:
Het wordt pas spannend als er weer overal dikke sneeuw ligt en ze het pekelen in de bebouwde kom niet bij kunnen houden.
Dan is platgereden sneeuw juist het gevaarlijkste in de vrieskou.

Net als sneeuw in 't winkelcentrum.
Alle mensen die in elkaars voetsporen proberen te lopen/waggelen om maar niet uit te glijden...
terwijl het daar nou net extra glad lijkt te zijn.

Liep altijd zoveel mogelijk op het nog niet plat-gestampte sneeuw, kon ik tenminste doorlopen zonder uit te glijden.

-->
Als het nog erg vriest en je stapt sneeuw plat, dan dat beetje vocht wat "vrijkomt" bij het samenpersen van de sneeuw bevriest... is het gene wat het glad maakt.
 
Het voordeel van het hondenweer van vandaag is in ieder geval dat de peker weer weg is...ik denk toch dat ik liever pekel heb.
 
Als je echt een glimmende motor wilt kan je beter in de winter niet gaan rijden, maar als je een beetje gebruikers schade aan de fiets niet erg vind is er niks aan de hand.

Ik was mijn motor altijd ( in de zomer) en poets nooit, dus ik vind dat kleine beetje pekel schade ook geen punt.

Een glimmende Harley kan je misschien beter laten staan deze dagen.
Ik heb 2 jaar tilburg-dordt WW op mijn sportster gereden. Vast schema.
Bijna thuis tanken, klein tankje. Buiten voor garage neerzetten. Binnen omkleden en zo, motor FF afkoelen. Dan afspoelen met tuinslang. Motor naar binnen.

Deed ik in pekeltijf, dus paar weken in totaal.

Niks te zien aan de motor. Achteraf bleek ik de spiegeltjes te vaak overgeslagen. Daar zaten te plekjes ingevreten.

Mooi excuus om nieuwe uit te zoeken.
 
Ik heb 2 jaar tilburg-dordt WW op mijn sportster gereden. Vast schema.
Bijna thuis tanken, klein tankje. Buiten voor garage neerzetten. Binnen omkleden en zo, motor FF afkoelen. Dan afspoelen met tuinslang. Motor naar binnen.

Deed ik in pekeltijf, dus paar weken in totaal.

Niks te zien aan de motor. Achteraf bleek ik de spiegeltjes te vaak overgeslagen. Daar zaten te plekjes ingevreten.

Mooi excuus om nieuwe uit te zoeken.

Ik vind dat gaaf, serieus.
Het liefst zou ik Harley gaan rijden, maar ik zie dat niet zitten, zoals ik met een motor om ga.

Als ik nu een Harley zou kopen zou ik misschien de eerste 2 weken de pekel er alle dag afhalen, daarna ook niet meer.
 
Ik vind dat gaaf, serieus.
Het liefst zou ik Harley gaan rijden, maar ik zie dat niet zitten, zoals ik met een motor om ga.

Als ik nu een Harley zou kopen zou ik misschien de eerste 2 weken de pekel er alle dag afhalen, daarna ook niet meer.
Afspoelen kost minder tijd dan tanken.
Ik vond t wel lekker. 6 uur motor aan, 7 uur aan bureau.

1 dag afgehaakt ivm sneeuw en verkeersellende. File van Tilburg tot Dordt. Kon niet tussen de auto's door, want daar lag de drap verzameld. Bij Breda omgekeerd. 4 uur over gedaan. Nog niet de helft van de collega's heeft t kantoor gehaald.

Verder ging t prima. Gore Tex pak en verving handschoenen.
 
Net in de file (ongeveer bij 40 a 50 km/h) een pekelwagen ingehaald.......mn CBR ziet er niet meer uit Nou, die pekel zit echt overal nu.
Heel mn rechterbeen was ook helemaal wit van de pekel , hahaha
 
Het voordeel van het hondenweer van vandaag is in ieder geval dat de peker weer weg is...ik denk toch dat ik liever pekel heb.

Vandaag heb je beide...

Was behoorlijk ruk toen ik naar huis reed vanmiddag. Hagel, natte sneeuw en dan zo'n hele rits met reflecterende remlichten in de file, heerlijk. Meerdere strooiwagens zien rijden.
 
Vandaag heb je beide...

Was behoorlijk ruk toen ik naar huis reed vanmiddag. Hagel, natte sneeuw en dan zo'n hele rits met reflecterende remlichten in de file, heerlijk. Meerdere strooiwagens zien rijden.

Ja vandaag was behoorlijk ruk inderdaad. Vanochtend viel het mee, maar later op de dag werd steeds beroerder. Gelukkig bij mij geen file; regen en tussen de file door rijden is toch niet mijn hobby. De ene helft zit te appen, de andere helft lijkt alleen maar te staren naar de druppels voor zich...
 
Vanochtend om 06:15 flink wat hagel en sneeuw tussen Rotterdam-Gouda. Onder werktijd zag ik dat zich een witte deken vormde en ook bleef liggen. Om 15:30 weer opgestapt en niks geen last van sneeuw of hagel, was gewoon zelfs droog. Was weer blij toe met de motor, stond weer zo'n ellendige chaotische file op de ring Rotterdam.
 
Respect voor degenen die nu nog op 2 wielen rijden. Eerlijk is eerlijk... Bij (aan zekerheid grenzende) kans op gladheid druip ik af. -O-
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan