Het is weer zover PEKEL ;-(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor mij hoeft het niet om zetelverwarming te hebben, zelfs nieg op leder interieur. Maar als het er in staat is het wel handig.

Ik heb het in mijn auto. Die van de bestuurderszetel werkt wel niet meer, net zoals de achterruitverwarrming (wel lastig bij dit weer), en nog zoveel meer dat niet werkt (Franse auto's B| maar gelukkig geen Itilaanse, want daar komt niks goed van op mechanisch/technisch vlak :P ).

Maar voor vrouwen is die zetelverwarming een heel aangenaam ding als ze hun maandelijkse periode hebben, en zo hun onderrug kunnen warmen. Zelfs wanneer het niet zo koud is buiten. Dat doet hun enorm goed!

Op mijn motor heb ik het ook niet. Lijkt mij daar al helemaal niet nodig. Handvatverwarming zou ik wel willen, het liefst in combinatie met windkappen, ook al is dat laatste geen zicht. Voor mij is het praktisch nut primerend tenopzichte van het zicht.

2x Universal 7/8" 22mm Motorcycle Bike Handguards Hand Guards Protectors Black | eBay

Misschien wat voor jou? Heb ze besteld, maar nog steeds wachtende...
 
Handvatverwarming zou ik wel willen, het liefst in combinatie met windkappen, ook al is dat laatste geen zicht. Voor mij is het praktisch nut primerend tenopzichte van het zicht.
Ik heb deze handvatverwarming; vervangt de bestaande handvatten en heeft geen mee-bewegende kabels.
ze zijn wel ongeveer 2 cm breder dan de bestaande handvatten, dus je moet een beetje 'knutselen' met de stuurgewichtjes (o.a. langere schroef) en voorkomen dat die gaan trillen.
 
Eigenlijk valt het best wel mee... al doe ik morgenochtend wel wat dikkere sokken aan.. kon mijn tenen na een uurtje weer voelen op kantoor. _O-

Ik ben zelf helemaal niet van rijden in de kou. Mijn brommerd is al in diepe slaap!
Maar dan ook nog eens een uur lang koude tenen .........?

Dat kan ook anders! Op dit moment bij Lidl in aanbieding: Verwarmde binnenzolen voor €24.95
Voor dat geld zou ik dan niet met kouwe poten willen zitten!
 
Ik ben zelf helemaal niet van rijden in de kou. Mijn brommerd is al in diepe slaap!
Maar dan ook nog eens een uur lang koude tenen .........?

Dat kan ook anders! Op dit moment bij Lidl in aanbieding: Verwarmde binnenzolen voor €24.95
Voor dat geld zou ik dan niet met kouwe poten willen zitten!

Ze hebben tegenwoordig ook echt alles he _O-
 
Is elke keer afspoelen naar een winterrit eigenlijk voldoende ipv acf50 of tectyl? De tuinslang er op en flink alles afspoelen.
 
Is elke keer afspoelen naar een winterrit eigenlijk voldoende ipv acf50 of tectyl? De tuinslang er op en flink alles afspoelen.

Ja, na iedere rit goed afspoelen zal ook de pekelaanslag tegengaan. Heb ik paar jaar gedaan, maar heb er geen zin meer in, dus overweeg nu zeker die troep te gebruiken.
 
Lag er maar flink pekel...

Gisteren een mooi motordagje, dacht ik. Het was eergisterenavond ineens gaan regenen en zowaar 6 graden, na een paar dagen matige vorst. Gisterenmorgen was de temperatuur nog steeds hoog, bovendien droog. En het zou droog blijven vandaag en niet al teveel afkoelen 's-avond. MOoi om nog even dagje de motor naar het werk te pakken.

Daarna toch net de wijk uitrijdend een verrekt hachelijk moment als het ineens op de helling spekglad blijkt. Waar die gladheid nu ineens vandaan komt is mij een raadsel. Maar het was echt alle zeilen bijzettend, slippend, als een dronken aardbei, waggelend, laverend, op de golven van de ijzel doorrollen tot de grip terug zou komen. Met pakweg 15 km/h kwam ik de berm in en daar had ik wel weer grip. Rustig doorrollend een stukje verderop weer de weg op. Precies 1 stuk van pakweg 50-100 m waar het glad was. waar de weg een kronkel maakt en waar de helling het steilst is: zeg 3-5%) Daarna geen centje pijn meer qua gladheid. Misschien dat er teveel kou in het wegdek zat? Maar waarom juist en alleen daar?
Ik vermoed toch dat de 2 weken geleden gestrooide pekek teveel is weggespoeld.
Vanavond was er een flinke nieuwe lading gestrooid. Maar ik vond het wel mooi geweest. Toen ik terugreed van het werk moest ik een stukje binnenland doen en hoewel het nog maar vroeg op de avond was, was het overal al zodanig aan het afkoelen dat het overal slipperig begon te worden. Gee prettig gevoel dat op bochtige binnenwegen langs meertjes waar het telkens flink afkoelt en dus overal ijzig kan worden. Teveel vocht op de weg en in de lucht.

Misschien toch tijd voor een busabbo. Dat gladheid zo verraderlijk kan zijn heb ik nog niet eerder ondervonden.
 
@mpostma, Het is inderdaad hier en daar flink glad. Ik gleed gisteren bij het stilstaan al bijna weg met mijn voet!


Ik lees in veel onderwerpen discussies over met wel vettig middel je nou het beste de motorfiets kan beschermen tegen pekel.

Nu heb ik siliconen spray gekocht :+ alleen lees ik nergens waar ik dit nou precies wel/niet op moet aanbrengen.

Iemand? :?
 
Net m'n motor afgespoeld na een pekelrit vandaag. Vanaf nu maar weer laten staan dat ding en even goed gebruikmaken van dat studentenabonnement op het OV en besparen op benzine. Wel lucratief dus de winter..
 
Nu heb ik siliconen spray gekocht :+ alleen lees ik nergens waar ik dit nou precies wel/niet op moet aanbrengen.

Iemand? :?

Ik ben nog geen gebruiker van deze preventiemiddelen, maar dat zal er binnenkort wel van komen. Ik weet wel dat je het sowieso op je velgen en voorvork moet gaan gebruiken. Dat zijn pekelonderhevige onderdelen.

Verder weet ik het ook niet precies. Rondom achterwiel, achterbrug etc moet kunnen lijkt mij? Evt remklauwen als je dat netjes kan doen?
 
@bike explorer. Voorvork lees ik slechte ervaringen over. Het zou de keerringen kunnen aantasten en naar binnen kunnen lopen :?

Dan zou ik in ieder geval de buitenpoten inspuiten. Vaak zie je dat er witte putjes in de coating/lak zitten. Binnenpoten zou je dan zelf schoon moeten houden.

Verder alle delen die veel in contact komen met het zout. Zoals beide velgen, onderste deel frame en achterbrug. Ook de schokbreker en het spul in het midden van de motor.
Remmen na de tijd evt. schoonmaken met remreiniger als je vermoed dat er vet op de schijven is gekomen.
 
@bike explorer. Voorvork lees ik slechte ervaringen over. Het zou de keerringen kunnen aantasten en naar binnen kunnen lopen :?

Met voorvork bedoel ik dus die buitenpoten voor de duidelijkheid! Niet op het glimmende gedeelte! Bij een reguliere voorvork met de buitenpoten onderaan, moet dat allemaal prima kunnen toch? Komt die pekel zo hoog dan? Bij een UPSD zal het wel wat lastiger worden, denk ik :P
 
Met voorvork bedoel ik dus die buitenpoten voor de duidelijkheid! Niet op het glimmende gedeelte! Bij een reguliere voorvork met de buitenpoten onderaan, moet dat allemaal prima kunnen toch? Komt die pekel zo hoog dan? Bij een UPSD zal het wel wat lastiger worden, denk ik :P
Pekel komt overal.
 
ik wou net zeggen je krijgt die meuk ook op je vizier dus ik neem even aan dat alle lager gelegen delen ook wel zal lukken. en als je ziet hoe hoog vrachtwagens en bussen vies worden met dit weer denk ik niet dat er onderdelen op een motor zitten die boven het bereik van pekel liggen.
 
Heb maar een fles ACF-50 besteld. Wel belachelijk duur, 50€ voor een liter. Maar goed, het schijnt dan ook een fantastisch wondermiddel te zijn.
 
Ik heb het spul van de lidl op m'n motor gespoten en dat laat een mooi vettige glimmende laag achter. Ik was ff bang dat het een roestverwijderingsspray was, maar blijkt dus ook een beschermer te zijn.
 
Was frisjes deze morgen... gelukkig was er gestrooid. Denk dat pekelschade met de huidige materialen wel wat beter uitvalt dan vroeger hoor. Gewoon niet meer poetsen vanaf augustus en gaan...
 
Was frisjes deze morgen... gelukkig was er gestrooid. Denk dat pekelschade met de huidige materialen wel wat beter uitvalt dan vroeger hoor. Gewoon niet meer poetsen vanaf augustus en gaan...
Het chroomwerk is over het algemeen juist kwetsbaarder geworden. Daartegenover zie je bij sport- en toerfietsen meer delen zoals het motorblok in de (poeder)coating. Wat er in de loop der tijd aan de samenstelling van het strooizout is veranderd weet ik niet. Als je alles bij elkaar telt ligt het denk ik wat genuanceerder en kun je niet zomaar stellen of de motorfietsen tegenwoordig meer of minder last ondervinden van pekel.

Bij mijn motorscooter van nu drie jaar oud ben ik het afgelopen jaar diverse punten tegengekomen tijdens het onderhoud waar pekel wel degelijk invloed heeft gehad. Dat is op punten die je niet ziet en waar je met een poetsbeurt nooit bij zou kunnen komen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan