Het is weer zover PEKEL ;-(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Afgelopen dinsdag van Tongeren naar Sint Niklaas en terug (ongeveer 130 enkele rit)

Rit ging goed maar m'n witte dominator pak was bijna grijs/zwart, helm,handschoenen en laarzen vol zooi. Alles terug gewassen en dikke laag vet op het leer...Niet alleen de motor ziet af van die pekel, ook voor de rest van de gear ziet daar van af.


Meteen nog even de motor doen en dan namiddag rijden als het droog blijft.
Alle pekel is weer even weggespoeld met de regen van dit weekend.
 
Laatst bewerkt:
Omdat die soorten kunststof, die zowel de zeer hoge druk, als de soms hoog oplopende hitte waaraan remzuigers en/of klauwen blootgesteld worden, gewoon (nog) veel te duur is.
De BMW remzuigers zijn anders een stuk goedkoper dan de normale stalen zuigers van bijvoorbeeld Honda.
 
Omdat de levering van de acf50 iets vertraagd was vandaag de motor maar winterklaar gemaakt.

full



Eerst even goed gewassen om de pekel te verwijderen en daarna alles ingespoten. Gelukkig zijn onder de kuipdelen ook nog geen sporen van pekelschade te zien. Ik heb nog steeds geen goede spuit met een fijne vernevelaar, dus heel economisch ging dat niet. Volgende winter toch maar een goede verfspuit kopen.

full
 
Afgelopen dinsdag van Tongeren naar Sint Niklaas en terug (ongeveer 130 enkele rit)

Rit ging goed maar m'n witte dominator pak was bijna grijs/zwart, helm,handschoenen en laarzen vol zooi. Alles terug gewassen en dikke laag vet op het leer...Niet alleen de motor ziet af van die pekel, ook voor de rest van de gear ziet daar van af.


Meteen nog even de motor doen en dan namiddag rijden als het droog blijft.
Alle pekel is weer even weggespoeld met de regen van dit weekend.


Dat is kennelijk nog een voordeel van een windscherm, je kleding en je vizier blijft schoon.
Moet je wel af en toe het schermpje schoonmaken, omdat je er anders niet meer doorheen kan kijken ;)
 
Omdat de levering van de acf50 iets vertraagd was vandaag de motor maar winterklaar gemaakt.
Ik heb nog steeds geen goede spuit met een fijne vernevelaar, dus heel economisch ging dat niet. Volgende winter toch maar een goede verfspuit kopen.
De standaard vernevelaar van ACF50 werkt prima als je de truc kent.....
Ofwel de fles in huis bewaren (bij ca. 20 graden), ofwel de fles in een pannetje heet water zetten (dat werkt nog beter).
Als de ACF kouder wordt, dan spuit hij inderdaad erg slecht. Dat zal ook bij een spuitinstallatie het geval zijn. Het ligt niet aan de vernevelaar, maar aan de vrij dikke vloeistof zelf.
 
De standaard vernevelaar van ACF50 werkt prima als je de truc kent.....
Ofwel de fles in huis bewaren (bij ca. 20 graden), ofwel de fles in een pannetje heet water zetten (dat werkt nog beter).
Als de ACF kouder wordt, dan spuit hij inderdaad erg slecht. Dat zal ook bij een spuitinstallatie het geval zijn. Het ligt niet aan de vernevelaar, maar aan de vrij dikke vloeistof zelf.

Dat is goed om te weten. Dank voor de tip!
 
Wat zijn de ervaringen met muc-off motorcycle protectant? Had eigenlijk niet in de planning staan om met pekel te rijden, maar het valt mij op dat ondanks het een paar dagen niet gestrooid is, en goed geregend, het opspattende water nog steeds veel zout bevat.

Volgens mij ben ik verslaafde geworden... de motor blijft roepen!
 
Hoe zit het eigenlijk met ACF50 en motorwassen?
Ik heb de mijne ingespoten maar hij is de afgelopen dagen echt mega smerig...
Kan je hem wel gewoon afspoelen? Of spoelt dat spul er snel af?
 
Als je de motor grondig wast dan was je ook de acf50 af en zul je je motor dus opnieuw moeten behandelen. Gewoon afspoelen zal wel lukken, in een forse regenbui blijft het ook prima zitten. Mijn motor wordt pas van het voorjaar weer gewassen.
 
Hoe haal je oppervlakkige corrosie/aanslag het makkelijkst van je boutjes etc en je voorvork af?
Ik heb mijn motor nog niet behandeld en had dat dus duidelijk wel moeten doen.
 
De standaard vernevelaar van ACF50 werkt prima als je de truc kent.....
Ofwel de fles in huis bewaren (bij ca. 20 graden), ofwel de fles in een pannetje heet water zetten (dat werkt nog beter).
Als de ACF kouder wordt, dan spuit hij inderdaad erg slecht. Dat zal ook bij een spuitinstallatie het geval zijn. Het ligt niet aan de vernevelaar, maar aan de vrij dikke vloeistof zelf.
Op kamertemperatuur werkt het inderdaad een stuk beter _O-
Ik heb de eerste keer nogal wat verspild dus...... zonde van de centjes.... duur spul.
|( _O-
 
Wat is het nut van strooien? wat ze net gedaan hebben hier... Ik bedoel het is niet nat en het wordt ook niet nat. Een koud wegdek is toch niet gladder dan een bestrooid wegdek (voor motoren).
Of zie ik iets helemaal fout??
 
Wat is het nut van strooien? wat ze net gedaan hebben hier... Ik bedoel het is niet nat en het wordt ook niet nat. Een koud wegdek is toch niet gladder dan een bestrooid wegdek (voor motoren).
Of zie ik iets helemaal fout??

De dauw vriest wel aan op een onderkoeld wegdek en veroorzaakt zo gladde plekken...
 
Als het wegdek onderkoeld is, dan moet het naar een ziekenhuis. :+

Naar mijn idee strooien ze gewoon lekker weg om rijkswaterstaat een rekening te sturen voor het werk.
Of om wat te doen te hebben. Niet normaal hoeveel er de laatste jaren op de weg ligt. -O-
 
Wat een gezanik allemaal.

Als er niet gestrooid zou worden zou iedereen moord en brand schreeuwen omdat het gevaarlijk is.
 
vandaag mijn nieuwste aanwinst over de (pekel)wegen gejaagd, en afgezien van de snelwegen blijkt zo'n regenbuitje als van vanacht je pad prima pekelvrij te maken...
voor de hobbyrijders onder ons is het volgens mij niet zo'n punt.
ga je met de tweewieler vaak naar 't werk, tja dan eet je zout...
 
Ik had een paar weken geleden het strooien nog toegejuicht, maar nu zit ik wel met een vaste kettingschakel...
 
Wat een gezanik allemaal.

Als er niet gestrooid zou worden zou iedereen moord en brand schreeuwen omdat het gevaarlijk is.
Ik klaag niet over het feit dat ze strooien!
vandaag mijn nieuwste aanwinst over de (pekel)wegen gejaagd, en afgezien van de snelwegen blijkt zo'n regenbuitje als van vanacht je pad prima pekelvrij te maken...
voor de hobbyrijders onder ons is het volgens mij niet zo'n punt.
ga je met de tweewieler vaak naar 't werk, tja dan eet je zout...
Zo is dat. Daarom ook dat ik geen behoefte heb aan een hoopje chromé accessoires en dergelijke ;)
Zelfs kuisen zit er amper in.
Wel goed onderhoud doen, en zorgen dat ze technisch in topconditie blijft, dan is het altijd genieten tijdens het rijden, ook al is ze vuil en niet glimmend :]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat een gezanik allemaal.

Als er niet gestrooid zou worden zou iedereen moord en brand schreeuwen omdat het gevaarlijk is.

Dan is het niet gevaarlijk omdat er niet is gestrooid, dan is het gevaarlijk omdat iedereen harder rijdt dan gezien de staat van de weg mogelijk is. Tonnen zout strooien is zeer schadelijk voor het milieu, en voor de staat van je auto en van je motor. Ik vind het niet erg om wat langzamer te rijden, of in geval van ernstige gladheid, niet met de motor te gaan maar met het OV, of thuis te werken.
 
Zonder pekel is het zeker in de morgen niet goed in te schatten of het glad gaat zijn. Dan zou ik voor de zekerheid nog de motor kunnen nemen in deze tijd van het jaar. Ik vind het fijn dat er gestrooid wordt op momenten dat gladheid wordt verwacht want dat betekent dat ik niet speciaal voor de winter en auto moet kopen. En van pekelschade heb ik nog nooit last gehad ondanks vele winters door rijden.
 
Laatst bewerkt:
Dan is het niet gevaarlijk omdat er niet is gestrooid, dan is het gevaarlijk omdat iedereen harder rijdt dan gezien de staat van de weg mogelijk is. Tonnen zout strooien is zeer schadelijk voor het milieu, en voor de staat van je auto en van je motor. Ik vind het niet erg om wat langzamer te rijden, of in geval van ernstige gladheid, niet met de motor te gaan maar met het OV, of thuis te werken.
Niet iedereen is in staat thuis te werken natuurlijk.

Met droog en warm moet je niet strooien.

Valt er héél veel sneeuw, ook niet, dan rijdt je maar met kettingen.

Jammer genoeg liggen wij op een plaats op de Aarde waar je daar tussen zit, en is dat strooien nog zo slecht niet.

Zout beschadigd je voertuig niet, het maakt het alleen lelijk.

Schade of vroegtijdige slijtage komt door gebrek aan onderhoud. In winterperiode moet je wat nauwlettender omgaan met het onderhoud, en is hier en daar een extra drupje WD40 of dergelijke nodig.
 
Dan is het niet gevaarlijk omdat er niet is gestrooid, dan is het gevaarlijk omdat iedereen harder rijdt dan gezien de staat van de weg mogelijk is. Tonnen zout strooien is zeer schadelijk voor het milieu, en voor de staat van je auto en van je motor. Ik vind het niet erg om wat langzamer te rijden, of in geval van ernstige gladheid, niet met de motor te gaan maar met het OV, of thuis te werken.

als je de dashcam filmpjes uit Rusland bekijkt rijden die regelmatig te hard voor de omstandigheden die zij hebben.
Ben het volledig met je eens maar helaas is het nog niet zo ver dat iedereen kan thuis werken.


Wat een gezanik allemaal.

Als er niet gestrooid zou worden zou iedereen moord en brand schreeuwen omdat het gevaarlijk is.

gezeurd word er toch wel , we kunnen het eens proberen toch ? ;)

het zal redelijk snel aannemelijk te maken zijn dat door het niet strooien een kop staart botsing word veroorzaakt voorkomen had kunnen worden als de overheid gestrooid had, dus vandaar :P

je kan nogal wat zout kopen van die paar duizend euro die in elkaar gesjeesd word bij een redelijke botsing.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan