Het is weer zover PEKEL ;-(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ze kleumen maar een eind weg. S’winters laat ik de motor staan.
Een dagje toeren sla ik over, maar 25 km woon-werk in het leren racepak en zomerhandschoenen gaat wel het hele jaar door. :Y
Afgelopen winter niet veel koude dagen gehad, slechts een hand of twee vol tot -5°C. :t

Regen is wel minder in het leer..
 
Laatst bewerkt:
Je kiest er zelf voor toch?

Nee je kiest het beste van 2 slechte.
Van de ene op het andere moment de belastingvrijstelling laten vervallen vind ik niet netjes.
Een sterfhuisconstructie had ik wel een mooie oplossing gevonden.
 
Laatst bewerkt:
Definitief gestopt met motorrijden, het was al een paar weken te koud en nu met pekel is het einde oefening....op naar 2018.
 
Zolang t niet ijzelt rij ik door. Zonet bij thuiskomst even mijn motor afgespoeld met koud water. Verder, och.
 
Zolang t niet ijzelt rij ik door. Zonet bij thuiskomst even mijn motor afgespoeld met koud water. Verder, och.

ik rijd ook door, Na de rit afspoelen met koud water.. op laten drogen en weer FS365 op de delen die ik schoongespoten heb.
 
Dat wordt dus weer 'rechtop de bocht door' en zo min mogelijk remmen.

Dit dus.

Gisterenochtend was het hier nat en koud. De wegen bezaaid met bladeren, drek, water (uiteraard)en de nodige olievlekken. Ik heb de rotondes, op- en afrit van de snelweg en de gewone afslagen maar even met de nodige terughoudendheid genomen.
 
Ik moest alleen ff de modder van de xt spuiten ,hier was niet gestrooid :N
 
haulerwijk en omgeving ook niet gestrooid. vannacht verwachten ze natte sneeuw en vorst dus zal dan wèl gestrooid worden.

mijn 1100gs staat iig al in de acf :]
 
mijn FZS600 blijft met dit weer ook binnen staan.
maar als de kans zich voordoet, rij ik nog gewoon door! :]
enkel ijzel (lees gladheid) houd mij tegen...

en regenbuien eerlijk gezegd ook. :$
zowel mij als de motor (condens in de meters)
 
Laatst bewerkt:
Ze geven voor morgen sneeuw op, het gaat er dus om hangen of ik de BMW of de pekel en sneeuw fiets neem (cbr600f), maar zolang het geen dik pak is blijf ik gewoon met de motor gaan.
 
mijn FZS600 blijft met dit weer ook binnen staan.
maar als de kans zich voordoet, rij ik nog gewoon door! :]
enkel ijzel (lees gladheid) houd mij tegen...

en regenbuien eerlijk gezegd ook. :$
zowel mij als de motor (condens in de meters)
Dan blijft ie toch niet binnen staan? :?
 
Nou en?ieder z n ding ,of ben jij veel beter omdat je doorrijd? Vanmorgen wel heerlijk gereden :t

Inderdaad, ieder zijn keuze, vrijheid blijheid, allemaal gelijk.
Maar... ik heb al zo vaak (van mooi weer rijders) gehoord dat ik er niet bij hoor vanwege mijn type motor, dat ik die opmerking niet voor me kon houden.
Momenteel wordt er weer naar ons (motorscooters) gezwaaid (is altijd weer wennen). Dat geeft mij een warm gevoel in deze koude tijden.
:t
 
Ze geven voor morgen sneeuw op, het gaat er dus om hangen of ik de BMW of de pekel en sneeuw fiets neem (cbr600f), maar zolang het geen dik pak is blijf ik gewoon met de motor gaan.
En de CBR is niet jaloers dat hij na stilstand werk gaat weigeren? :+
 
Dit dus.

Gisterenochtend was het hier nat en koud. De wegen bezaaid met bladeren, drek, water (uiteraard)en de nodige olievlekken. Ik heb de rotondes, op- en afrit van de snelweg en de gewone afslagen maar even met de nodige terughoudendheid genomen.
Gisteren ook al een flinke drop :Y had ik na driehonderd meter toch een flinke douwer achter mij. -O-

Rotonde over, twee minuten stilstaan voor stoplicht, vervolgens direct een lange 160° doordraaier richting de snelweg.
Niet fijn zo met koude bandjes en koud + nat weer.. (Normaal >80 km/u, nu +/- 50 km/u)

Zo snel mogelijk langs gelaten, toen ging hij later nog even de rijbaan afsnijden bij een wegversmalling.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad, ieder zijn keuze, vrijheid blijheid, allemaal gelijk.
Maar... ik heb al zo vaak (van mooi weer rijders) gehoord dat ik er niet bij hoor vanwege mijn type motor, dat ik die opmerking niet voor me kon houden.
Momenteel wordt er weer naar ons (motorscooters) gezwaaid (is altijd weer wennen). Dat geeft mij een warm gevoel in deze koude tijden.
:t


Leuk dat je warm van een :W maar goed , ik probeer voor t eerst in 20 j weer is door te rijden voor de fun,
en t valt me erg mee,t stelt tot nu ook nog niet veel voor met de kou en narigheid
ik zwaai nooit dus mij hoef je dan alvast niet tegen te komen :N
 
In het fijne Belgenland is het nu aan het sneeuwen. Blijft gelukkig niet liggen, maar is wel miezerig weer.
Ligt al een berg sneeuw op mijn nu 0°C zijnde zadel, op de weg nog niets.

Maar hopen dat ik niet onderuit ga door stomme manoeuvres :')

Misschien maar eens een regenoverall aanschaffen, want mijn kledij is nu doorweekt :(
 
En de CBR is niet jaloers dat hij na stilstand werk gaat weigeren? :+


Gister voor de zekerheid ff een proef rondje gemaakt van km of 7, en hij dee het nog gewoon :}

Het is niet de ideale sneeuw fiets, maar het is gewoon mn oude fiets, liever had ik iets als een Africa twin gehad voor de winter, maar om nou een speciale motor te gaan kopen en deze fiets weg te doen voor zo weinig gebruik.....

De rede dat ik de BMW liever niet gebruik bij gladheid is het feit dat het een boxer is, en als ik daarmee op mn snufferd ga staan er krassen op mn zuigers (en is alles wat daar boven hoort te zitten weg gesleten door het asfalt)
 
mijn FZS600 blijft met dit weer ook binnen staan.
maar als de kans zich voordoet, rij ik nog gewoon door! :]
enkel ijzel (lees gladheid) houd mij tegen...

en regenbuien eerlijk gezegd ook. :$
zowel mij als de motor (condens in de meters)

_O- :)
 
Dan blijft ie toch niet binnen staan? :?
nee, tuuuuurlijk niet! ;)
als het weer verbeterd = :]

bedoelde alleen dat ie met de buien van gisteren en afgelopen dagen, niet is uitgelaten.
en na dat akkefietje met terug naar huis willen rijden, en door de condens niet meer eens fatsoenlijk op de meters kunnen kijken, blijft ie nu (op ritjes met droog weer na) even staan tot na onderhoudsbeurt volgende week (ben ik ook gelijk van het condens probleem af B| )

Gr.
Lonewulf
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan