Motor-Forum

Select Forum

Kwaaltjes per merk/type

Reg. datum:
14 jul. 2005
Ducati....De mooiste en meest betrouwbare fiets. Maar toch een paar kwaaltjes van de 999 die ikzelf ondervonden heb.

Storingen in de digitale tellerpartij, scheur achterbrug, scheur hulpframe (ofzoiets), spontaan afslaan (rijdend en stilstaand) en haperende koppeling.

Reg. datum:
10 sep. 2005
quote:
luxer schreef op 19 september 2009 @ 20:26:
Ducati....De mooiste en meest betrouwbare fiets. Maar toch een paar kwaaltjes van de 999 die ikzelf ondervonden heb.

Storingen in de digitale tellerpartij, scheur achterbrug, scheur hulpframe (ofzoiets), spontaan afslaan (rijdend en stilstaand) en haperende koppeling.

Scheur in de 8erbrug?? geintje zeker :X

Foto van :?

Reg. datum:
22 okt. 2008
quote:

Nou... Betrouwbaar...?

Ik heb een vriend die ook een 999 heeft. Bij hem is het frame een keer gescheurd bij het balhoofd! Hij reed de snelweg af, en in de bocht hoort hij ineens 'klonk' en begint zijn motor wat raar te sturen. Thuis gekomen gekeken, bleek dus een las losgescheurd te zijn. Lekker is dat!

Enneh, voordat je roept 'wheelies', etc.: die gozer maakt geen wheelies (sterker nog, hij rijdt zijn Ducati alsof hij net zijn rijbewijs heeft gehaald :)). Misschien dat zijn gewicht het probleem was, die was in de 3 cijfers... :+

Waar wij gaan zijn geen wegen

Reg. datum:
26 apr. 2004
Gewicht met 3 cijfers: 80,3kg :+
RD350YPVS,KLX250SF,KTM450,CB750F+CB750F

twee wielen is maar een halve

Reg. datum:
09 apr. 2004
rambabbel mag de OP wel weer eens updaten. jan 2007 :z
viercylinders zitten in een opel kadett en water hoort in de sloot, doe mij maar een luchtgekoelde twin

Reg. datum:
28 jun. 2008
quote:

En toe werd je wakker, ik geef toe een ware nachtmerrie.

snoep verstandig, lik m`n reet

Reg. datum:
27 aug. 2002
ook maar ff, met een gesxr uit 9193 probleemloos iets van 50.000 km gereden, toen kwam mijn big-end ff buiten kijken, oorzaak was waarschijnlijk een gietgal in de buurt van het bige end lager., daarna met een ander blok nog probleemloos 15.000 km gereden.

Ik rij nu al zo`n 52.000 km op een gsxr 750 uit 1999, motor word het hele jaar door gebruikt voor woon werk verkeer, zomers laat ik hem regelmatig uit op het circuit, het enige wat ik daar tot nu kapot aan heb kunnen krijgen is de nokkenas kettingspanner.
if everything seems to be under control, you`re not going fast enough -mario andretti- *My wife hates it. Which means it is great.*

Sarcasm is free

Reg. datum:
17 mrt. 2004
quote:
halflive schreef op 21 september 2009 @ 17:02:
rambabbel mag de OP wel weer eens updaten. jan 2007 :z

Ik ga er binnenkort ff tijd voor maken om alles weer netjes bij te werken :Y
VTR1000F straat, GSX-R600 circuit

Reg. datum:
12 okt. 2009
quote:
Ivan schreef op 04 november 2006 @ 21:33:
de ducs komen er tot op heden het beste uit :+

Stukje angst dat er geen problemen tussen staan:P

Reg. datum:
02 feb. 2010
ik mis de kawasaki zx6r 636 bouwjaar 2004 :Y

Galespeed type R

Reg. datum:
10 nov. 2003
quote:
kawagekmichel schreef op 16 februari 2010 @ 19:36:

er missen er wel meer...
anders google of search je zelf even naar wat kwaaltjes ;)
ZX 10,5 . stukgaatie ellufachtennegentiges

beterwetert

Reg. datum:
12 mei. 2005
quote:
Jeronymus schreef op 21 augustus 2009 @ 13:17:

Alle Triumphs bouwjaar 94-95. Vele hebben een kleppenrevisie nodig rond de 50.000 km (begrepen van de Triumph dealer)

Klopt, het vreemde is dat er ook vele zijn die er helemaal geen last van hebben.
( de mijne had het dus helaas wel )

Verder kunnen bobines en startkoppeling ook nog wel eens de geest geven
robbie0365 wijzigde dit bericht op dinsdag 16 februari 2010 21:05 (4%)
Ducati Multistrada 1100 '09
Morini 1200 Corsaro Veloce '07
Morini 3 1/2 Sport '74

zx6rr & RC8

Reg. datum:
11 feb. 2005
quote:
kawagekmichel schreef op 16 februari 2010 @ 19:36:

wat mis je eraan dan?
Dovi over Supersic: "....hij leek onoverwinnelijk en wat vandaag gebeurd is, is iets wat onmogelijk lijkt".
Next time you hear thunder, don't be afraid. It's just Marco on another fast lap.

Honda CBR 600F4 & CB-1

Reg. datum:
08 aug. 2008
Ok, zal hier ook even een rijtje posten van wat ik allemaal gehad heb op de motoren die ooit in ons bezit zijn geweest/zijn:

Suzuki GSX 600f ('92): Steeds doorbrandend achterlicht (vaker gelezen). Waarschijnlijk spanningsregelaar hoewel de rest wel heel bleef in combinatie met trillingen??
Diode in achterlicht gesoldeerd voor een spanningsval van 0,7 volt en daarna nooit meer het probleem gehad.

Honda CB 1 : doorgebrande dynamo en spanningsregelaar. (wat eerst stuk ging is niet bekend, maar het zijn wel bekende cb1 kwaaltjes) Uitlaatbochten roesten ook best hard.

Suzuki GSX 550 (pekelfiets): geen problemen mee gehad maar ook niet zo vaak op gereden. Na korte tijd ingeruild voor de CB1 die ik mooier vond maar slecht was die soes niet.

Kawasaki Zephyr 550: Nokkenasketting na 30 000 km moeten vervangen wegens rammelen in blok. (opgerekt) Lijkt me geen exemplarisch probleem want we hebben er nog 1 met die kilometerstand en die begint ook te rammelen. Verder wat zwabberend sturen en ze kantelen erg de bocht in met wat voor banden je ook rijdt...

Suzuki GN 250: kan niks aan stuk en gaat dus ook niet stuk...Je moet er alleen op willen rijden...

Honda CBR600f2: Spanningsregelaar kaduuk geweest en nokkenaskettingspanner. Tevens wat koppelingslawaai in neutraal met koppeling niet ingeknepen...Standaard kwaaltjes van deze fietsen..Geen echte kwaal maar een ontwerpfout: Om bij de accu en andere zooi te komen moeten de zijkappen achter eraf en heb je een steeksleutel nodig om je buddy te verwijderen..

Honda CBR600f4: 10k mee gereden tot nu toe en nog geen problemen mee gehad.
Ga best graag op de foto zolang de camera niet van justitie is...

YammieHa

Reg. datum:
12 aug. 2005
Mijn ervaring na bevestiggingen van diverse topics en dealers.

Ducati Paso 750 en 900:
- Doorbranden van de aansluiting van de hoofdzekering.
(gewoon orgineel eruit knippen en een simpele zekeringhouder plaatsen)
- Vreemde bandenmaat
(als je er al aan kan komen gaat het je flink kosten)

Honda VT1100C:
- distrubutiespanners
(laat maar fixen als ie begint te ratelen anders ist snel einde oefening)

Yamaha XJ900F:
-Collector van de uitlaat rot al in de folder
-Kan na slijtage uit de 2de versnelling springen

Yamaha FJ1200:
Maartjinski wijzigde dit bericht op woensdag 17 februari 2010 20:06 (10%)
keep on rollin baby
Never trust a smilling scout..

Reg. datum:
13 nov. 2005
ZZR1100 --> Waterpomp

Harley, volgens mij de shovels wat allemaal olieboten worden.

Intruder: Chrome wat na verloop van tijd los laat (Begin jaren dacht ik)

Ducati 1098:
Diverse modificaties: bij achtertandwiel
accubak
spanningsregelaar
(temp. sensor allereerste series)
750ssc
Roest aan binnekant van de tank

VFR 1200X a.k.a. Crosstourer

Reg. datum:
22 feb. 2006
quote:
Rambabbel schreef op 21 oktober 2009 @ 11:52:

[...]

Ik ga er binnenkort ff tijd voor maken om alles weer netjes bij te werken :Y

Als je dan toch bezig bent.
Honda VFR v-tec eerste serie (2002 - 2005) slechte NAKS waarvoor een coulanceregeling is die alleen voor de eerste eigenaar geldt en de thermostaat (wax element).
Spontaan afbrekende achterspatbord heb ik nog nooit van gehoord :? (maar die heb ik al een handje geholpen 8-) )

Ga Toch (motor)Fietsen!

Reg. datum:
08 apr. 2007
Nx650 slr650 - na ongeveer 30k km's wordt de achterveer een pogostick
Steamer!

Loverboy 1e klas

Reg. datum:
19 apr. 2007
quote:
RetepV schreef op 21 september 2009 @ 15:56:

[...]

Nou... Betrouwbaar...?

Ik heb een vriend die ook een 999 heeft. Bij hem is het frame een keer gescheurd bij het balhoofd! Hij reed de snelweg af, en in de bocht hoort hij ineens 'klonk' en begint zijn motor wat raar te sturen. Thuis gekomen gekeken, bleek dus een las losgescheurd te zijn. Lekker is dat!

Enneh, voordat je roept 'wheelies', etc.: die gozer maakt geen wheelies (sterker nog, hij rijdt zijn Ducati alsof hij net zijn rijbewijs heeft gehaald :)). Misschien dat zijn gewicht het probleem was, die was in de 3 cijfers... :+

Mijn 749 heeft daar gelukkig geen last van. Enige probleem is inderdaad het uitvallen als je stilstaat.
"Met een SS hoef je toch niet plat te gaan om lol te maken" is net alsof je zegt: "met een lekker meisje hoef je geen seks te hebben, je kunt haar ook gewoon vingeren"

Reg. datum:
16 okt. 2007
quote:
Yamaha XJ900F:
-Collector van de uitlaat rot al in de folder

Ben ik het niet mee eens !
Een werkelijke "kwaal" van de XJ900F is roest in de vooral in de flappen / hoeken van de tank aan de buddyzit kant. Verder geen kwalen (Ook de originele voorvork vering niet).

Wat betreft de versnelling slijtage waar jij het over hebt dat herken ik niet. Ik denk dat slijtage vooral ligt aan hoe je met de motor omgaat en of er degelijk onderhoud is gepleegd.
Of zal ik ooit ook tegen dit probleem aanlopen ?
Kwaal met de versnelling daar staat de XJ900F niet berucht om.
edkedk wijzigde dit bericht op dinsdag 13 april 2010 22:38 (10%)

XR 600 R SM

Reg. datum:
03 feb. 2008
Honda NX 250: CDI (trilt bij bijna iedere NX 250 wel een keer kapot)

De spaatsie man

en niet daarom

Reg. datum:
08 nov. 2006
Functie:
De spaatsie man
RSV Mille:

Banden slijten zo belachelijk snel :(
-----------------SMS "ban uit" naar 4636 (1,50 per bericht)---------------

"No risk no Fun"

Reg. datum:
28 jun. 2005
Waarom staat er bij de Triumph's T595's dat ze allemaal kapot lopen?

Zijn er zat die ik ken die al meer als een ton gelopen hebben, wel met goed onderhoud natuurlijk!

Maar dat is gewoon onzin dat ze allemaal kapot lopen! Het enige hekel punt voor het blok zijn de 2e tosieveren in de koppeling, die willen nog wel is breken en dan in het carter rond gaan zweven rond de versnellingsbak, maar die zijn bijna allemaal al gefixt!
S10

Waar wij gaan zijn geen wegen

Reg. datum:
26 apr. 2004
quote:
TwinBrother schreef op 14 april 2010 @ 20:08:
Waarom staat er bij de Triumph's T595's dat ze allemaal kapot lopen?

Zijn er zat die ik ken die al meer als een ton gelopen hebben, wel met goed onderhoud natuurlijk!

Maar dat is gewoon onzin dat ze allemaal kapot lopen! Het enige hekel punt voor het blok zijn de 2e tosieveren in de koppeling, die willen nog wel is breken en dan in het carter rond gaan zweven rond de versnellingsbak, maar die zijn bijna allemaal al gefixt!

Dat is toch een kwaaltje? Mooie aanvulling.
RD350YPVS,KLX250SF,KTM450,CB750F+CB750F

Reg. datum:
24 mrt. 2007
quote:
Niels schreef op 04 november 2006 @ 21:37:
De belangrijkste : alle modellen : de berijders, dat zijn de grootste kwalen :+

_O- _O- _O- _O-

V-max;
Oudere types: spanningsregelaar zwak en mogelijke kabelbreuk onder zadel bij splitsing kabel.
Suzuki T350(`73),Honda 750 F2(`78),Goldwing LTD(`76) , Goldwing Interstate(`88),Yamaha RD 350(`78),Yamaha750 Seca(`82),Yamaha V-max.(`91).Suzuki Katana GS650G(`82).Suzuki GS500G(`91).Guzzi 650 Lario

Select Forum

© 2001-2018 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.