accu voor shadow vt 750 uit '84

pyk

Rookie
27 okt 2006
22
0
h'sluis
hallo allemaal,

ik heb sinds vandaag een shadow vt 750 uit 84
de accu is niet helemaal ok meer en moet dus een nieuwe in.

even een motorzaak in de buurt gebeld en een prijd opgevraagd.
(hij had het over een T-model - 12V)

prijs 81,- euro

kan dat niet goedkoper?????
 
ja en nee. een nieuwe T-accu kost gewoon heel duur. ik moest er 91 euro voor betalen. mooi niet dus. ik had nog een nieuwe accu, maar dan een gewone. die past ook, maar dan moet je wel eerst dat onderste ijzeren houder waar die T-accu in staat losschroeven en verwijderen. heb ik dus ook gedaan en dan kan er een normale accu in en die is een stuk goedkoper.

wel goed vastmaken met "iets". ik heb daar buisisolatie voor gebruikt en de accu staat muurvast. slim ben ik he O-)
 
ja en nee. een nieuwe T-accu kost gewoon heel duur. ik moest er 91 euro voor betalen. mooi niet dus. ik had nog een nieuwe accu, maar dan een gewone. die past ook, maar dan moet je wel eerst dat onderste ijzeren houder waar die T-accu in staat losschroeven en verwijderen. heb ik dus ook gedaan en dan kan er een normale accu in en die is een stuk goedkoper.

wel goed vastmaken met "iets". ik heb daar buisisolatie voor gebruikt en de accu staat muurvast. slim ben ik he O-)

Is juist die extra grootte van de accu ( dus meer AMP ) belangrijk?
Mijn schoonvader rijd ook een shadow en die vertelde me dat juist de T-accu ervoor is omdat het licht aangaat als je de motor op het contact zet en de accu dus ook het licht mee moet slepen tijdens het starten??

:W techsolo
 
Yuasa T model bij Motoport (Echt) 71,- euro incl. BTW.
In Duitsland kan het stukken goedkoper, rond de 40 euro, maar dan moeten ze vrijwel altijd de accu bestellen (Polo,Louis)
Succes
 
Terug
Bovenaan Onderaan