cb 750 choppie

chopachop

Die hard MF'er
5 feb 2006
366
0
tijdje terug een cb 750 met een plunjerfame op eigenbouw kenteken op de kop getikt.
ding zag er niet uit,6 jaar stilgestaan.
chroomwerk van het blok bladderd af lak is slecht,wel een mooie basis.
maar wat een stijl :r dat stuur,zadel is vreselijk en de tank verpest ook de lijn van de motor grondig.





full
 
ja sportie tank wordt het toch maar.....
schuren plamuren etc en spuiten,en dit is het resultaat






full
 
verder dan,girder vork helemaal gedemonteerd en gepoetst en is nu zo goed als roestvrij.
de koplamp moest iets dichter op de vork komen,dat staat beter als zo'n vooruit stekend geval.
mischien het stuur achterover?staat niet gek en kan net in verband met de tank.
voorwiel eens even zwart gespoten,wil ik evt. wel vervangen voor een 21" met trommel,staat ook wel stoer en dan heb je ook niet meer zo'n reservoir aan je stuur.
in ieder geval is dit wiel te breed voor de vork.





full
 
oke dan,
de achterkant een ander zadeltje doet hier al wonderen.
ook heb ik de sissy-bar wat schuiner achterover gezet lijkt het geheel wat langer en gestroomlijnder.(chopachop houd niet zo van sissy-bars maar in dit geval.........)
achterspatbord wil ik nog inkorten alleen ik moet nog even zien hoeveel....






full
 
Laatst bewerkt:
frame ook maar zwart...
werkt een stuk beter op zo'n heftafel die had ik eerder moeten hebben dat had mee heel wat zere knieen bespaard.







full
 
Realiseer je je dat je eigenaar bent van één van de weinige Amen Savior frames in Nederland :} 8-)

[me]net als NitroMax 8-) [/me]

vroegere kennis van me heeft er ooit iets van 7 geimporteerd


Gave 70's fiets wel hoor :} Ook zoals 'ie was overigens :Y
 
Wow, mooi werk. Vond het oorspronkelijke fietsje ook wel het restaureren waard overigens, true jaren 70 stijl ;)

Lijkt er op dat we steeds meer choppers en eigenbouwsels op Japanse (en Engelse) basis zien hier. :}
 
Wow, mooi werk. Vond het oorspronkelijke fietsje ook wel het restaureren waard overigens, true jaren 70 stijl ;)

Lijkt er op dat we steeds meer choppers en eigenbouwsels op Japanse (en Engelse) basis zien hier. :}




heb er wel aan gedacht om em jaren 70 te houden alleen ik vind het zelf verschrikkelijk.
dus om dan een hoop moeite erin te steken vind ik zonde,ik maak liever iets wat ik zelf mooi vind.
verder zijn alle opmerkingen en commentaar welkom.
 
leuke motor alleen jammer dat je die sportster tank erop heb gedaan
vind die goffin tank super
 
tankje heb ik lang over getwijfeld,tank inhoud van de coffin is erg weinig.
daarbij is ie erg laag,sportster tankje staat niet gek (alleen het stukje plaatwerk bij het balhoofd nog aanpassen) maar ja misschien toch?????
 
tankje heb ik lang over getwijfeld,tank inhoud van de coffin is erg weinig.
daarbij is ie erg laag,sportster tankje staat niet gek (alleen het stukje plaatwerk bij het balhoofd nog aanpassen) maar ja misschien toch?????

Ik vind het sportster tankje ook erg mooi, maar maakt de chop wel iets meer 'gewoontjes'. Zo'n coffin zie je niet meer zo veel. Misschien kan je er een retro jaren '70 fiets van bouwen.
 
ff een update,ik ben met het blokje bezig,het chroom verwijderen wat van erg slechte kwaliteit is.
het meeste chroom krijg ik er wel af met glasparel stralen,erg saai en langdurig werk,maar enkele stukjes niet,iemand nog tips?of zijdeksels voor een cb750?
en dan mischien polijsten of spuiten ik speel een beetje met de gedachte om het blok zwart te maken.
 
ff een update,ik ben met het blokje bezig,het chroom verwijderen wat van erg slechte kwaliteit is.
het meeste chroom krijg ik er wel af met glasparel stralen,erg saai en langdurig werk,maar enkele stukjes niet,iemand nog tips?of zijdeksels voor een cb750?
en dan mischien polijsten of spuiten ik speel een beetje met de gedachte om het blok zwart te maken.
zoek bij zoekfunktie onder ontchromen
ik heb het zelf ook gedaan en het is nog gelukt ook het duurt even maar dan is het chroom er wel af
op de foto staat een zij kapje die ontchroomt is de andere ben ik nog mee bezig
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan