Thunderheader verzagen ???

Donderhoofd verzagen ?

  • Uiteraard...

    Stemmen: 0 0,0%
  • Dat je het nog vraagt..

    Stemmen: 1 14,3%
  • Een watte ?

    Stemmen: 2 28,6%
  • Nee man, nooit doen..

    Stemmen: 2 28,6%
  • Zündapp of toch maar een..

    Stemmen: 1 14,3%
  • Kreidler

    Stemmen: 1 14,3%

  • Totaal aantal stemmers
    7

dr.Bral

Banned
31 mrt 2003
13.016
1
Meppel
Ik heb een Thunderheader gescoord (voor weinig) omdat die WO II vliegtuig uitlaten me veel te luid waren, ik werd er zelf knettergek van...laat staan iemand die er naast/achter reed...

Nou is alleen de hoek van die header ten opzichte van de motor niet goed, hij hangt er onder alsof het een olde Zündapp is, geen pee...

Tot zover geen probleem denk ik, ik zaag de demper van de collector af en las hem er onder een hoek weer onder, als je de technische tekeningen op de site van TH bekijkt moet dat kunnen..

(zie hier : www.thunderheader.net/images/diag2RGB.jpg , ik zaag hem dus door tussen de "transition chamber" en de "flow director" en las hem onder een hoekje weer terug)

Uiteraard zal er wel iets van de flow verloren gaan en het zal ongetwijfeld vermogen kosten maar goed, op een stock 85er Evo met klapperdeklap Keihin rochel carburateur geloof ik dat ook wel...

De vraag is eigenlijk of iemand dit ook wel eens zo gedaan heeft en of ik misschien toch iets over het kale heufd zie..
 
[off topicmodus]
pak je telefoon'es op man!
[on topic maar weer]


Ik denk als je de lengte en de diameter niet veel veranderd er niet veel kwaad kan gaan, maar je veranderd de uitlaatgassenbewegingskarakterisitiek natuurlijk wel. En die is bij een TH natuurlijk wél belangrijk (...bij een tot in de puntjes goed afgestelde krachtbron, tenminste).
 
ff voor het idee, dit is er dus net zo een :

nighttrain01.jpg

deze hangt ook al door terwijl deze motor niet eens verlaagd is..

ik wil hem dus door choppen onder het duo stepje en onder een hoek omhoog weer aan elkaar Croma'en...
 
zo kan het ook nog dus :

full


vinnik ook wel mooi eigenlijk........en als dit wil dan werkt mijn idee zeker ook ..
 
Laatst bewerkt:
Brallie, vind jouw huidige pijpjes veel en veel mooier.
Wat de sound betreft, oordopjes dragen voor de iets langere stukken; de rest van de wereld mag dan rustig wakker worden :Y :Y
 
een thunderheader monteren om die andere pijpen te luid zijn :?

laaste keer dat ik een thunderheader hoorde,
liep het bloed bijna uit me oren en gaven de koeien verder op in het weiland zure melk :Y
 
een thunderheader monteren om die andere pijpen te luid zijn :?

laaste keer dat ik een thunderheader hoorde,
liep het bloed bijna uit me oren en gaven de koeien verder op in het weiland zure melk :Y
je wil echt niet weten wat voor kankerherrie die korte dingen maken, zo onbehoorlijk hard en ook nog scherp ofzo, van die gemene klappen...nix waard...

maar ze zijn vandaag te bezichtigen op de choppershow in rosmalen, op een chopper die thijs aan het bouwen is....( www.ccr95.nl )
 
de uitlaat zit er inmiddels weer in één geheel onder, alleen nog ongespoten..

ik kan wel vertellen dat geluid zo ongeveer gehalveerd is en de prestaties van de motor verdubbeld, man wat trekt dat ding zo, veel beter als met die kleine dingen......

zal zo wel ff een foto maken....
 
hier dan :


-3.jpg


-1.jpg


.jpg


-2.jpg


hij lijkt op de laatste foto wat breed uit te staan maar dat ligt aan mijn gebrekkige fotografische kwaliteiten, hij kan niet verder naar binnen zonder iets te raken...
 
Ik vond die andere mooier, maar het misstaat niet.
En WTF doet dat voorspatbord erop?!?
 
Lijkt die achterband nou zo smal of is ie dat ook? Welke maat is dat?

Dat pijppie valt nog niet tegen, al vind ik een paar rechte dragpipes nog het mooiste.
 
dat voorspatbord is ff tijdelijk om me droog te houden en als vorkstabi, hij trok zo allemachtig bij het remmen......maar van de winter knutsel ik wat anders in elkaar, no worry's ;)

en die band is een 130er....zit er aan te denken om het wiel te wisselen voor een 18 inch met 120er band maar daar ben ik nog niet helemaal uit..

en wat die pijp betreft, het kan ruiger en het was ook ruiger maar de herrie was echt niet om te harden, en het vermogen (voor zover aanwezig) kwam ook pas vrij bij 9000 toeren ofzo, gewoon kut....
 
hoi bral, er al eens aan gedacht om de uitlaat wit te spuiten zoals op één van die vorige foto,s? of te omwikkelen met van dat doek?
En zie ik het verkeerd of komt hij niet echt goed uit met je kickstarter?
Persoonlijk vond ik em mooier met dat andere stuur
 
jawel, wit is ook wel mooi maar daar zie je alles op dus nog o show

band om de bochten heeft iedereen al dus ook no go show

en welk ander stuur , die apehangert ?

het gaat allemaal net met de kickstarter, ik heb gelukkig zo'n breed uitklappende.. ;)
 
Hey die Bral, ik vindt hem zeker niet verkeerd staan.
Hij had in mijn ogen wel iets eigenwijzer omhoog mogen staan of inderdaad hoger gemonteerd zoals op de foto, raceband vindt ik daarbij zeker cool ook al heeft iedereen dit al..
Wanneer ben je trouwens nog uniek?
Beter goed geïmmiteerd als slecht origineel..
 
Dr., tziet er goed uit zo, beter dan voorheen. (Kwestie van smaak, zullen we maar zeggen). Nu het weer slechter wordt, rijden er bij ons nog maar weinig met de brommer. Nu klinken mijn uitlaten 's morgens als ik naar het werk ga nog harder dan voorheen in de verlaten straat, en wellicht is zo'n donderhoofd ook wel iets voor mij. Wat moest dat nu kosten, en zijn ze makkelijk te plaatsen?
 
nieuw is zo'n ding onbetaalbaar maar ze staan nog wel es op marktplaats voor weinig ;)

plaatsen geen kunst, bij mij hing ie alleen wat omlaag dus daarom is ie wat verchopt..
 
Terug
Bovenaan Onderaan