XTZ 750 Super Tenere - Deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
17 aug lijkt me top. Start, lunch en finish in Blokzijl? Iets anders: ben met een half oog aan t kijken naar een andere uitlaat of bochten. Een van mn voorbochten pruttelt een beetje bij de krans. Zit wrs wel een scheurtje in. Nou kun je voor minder dan 200 euro nieuwe rvs bochten kopen in duitsland en kan ik de orig uitlaat laten zitten zolang die het doet. Of... ebay.de http://cgi.ebay.de/Yamaha-XTZ-750-T...ryZ49781QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Kan iemand beoordelen of het de moeite is om daarop te bieden?
dank voor het meedenken!


De start had ik bij de roggebotsluis (maps.google.nl: 52.545069, 5.850665) in gedachten. Er zit daar een snackbar anex restaurantje (met overdekt terrasje). Een tussenstop moet ik nog opzoeken.

Die sebring uitlaatjes zie je best wel vaak. Ik vind ze persoonlijk best wel lelijk maar dat is mijn mening.
Als ie voor weinig weg gaat zou je het kunnen overwegen maar niet voor de mooi zeg maar.
 
Laatst bewerkt:
Nah mensen ik ben weze kijken bij de pynacker bike ik weet dat een foto altijd mooier is en ook dit geval, geeft geen reden to vreugde :( ik weet dat de prijs er ergens wel naar is maar ik verwacht dan toch ietsjes meer.

morgen avond ga ik kijken naar de volgende fiets in koudekerk die met de rvs uitlaat systeem, ik heb het vermoeden dat ondanks de hoge kilometers deze nog het beste uit de bus kan komen.

Enne die 95 er kan ik niet mee thuis komen wit blauw moet ie zijn volgens moeders thuis. (die heb al in de gaten dat die serie meestal de goedkopere zijn _O- )

of iemand moet intresse hebben in een bike zonder kenteken die dubbele aanbieding dus op mp zodat we de kosten een beetje verdelen :)

@ peke wat wil je dan aanbieden ?
 
De start had ik bij de roggebotsesluis in gedachten. Er zit daar een snackbar anex restaurantje (met overdekt terrasje). Een tussenstop moet ik nog opzoeken.

Die sebring uitlaatjes zie je best wel vaak. Ik vind ze persoonlijk best wel lelijk maar dat is mijn mening.
Als ie voor weinig weg gaat zou je het kunnen overwegen maar niet voor de mooi zeg maar.

Zo..en hupsakee! Daar was ik ook weer eens! Een poos druk geweest en thuis computerloos (heel onhandig). Maar nu weer razendsnel op een verse pc.
Ik heb Mothern moeten missen omdat een vriend van me is verongelukt en de 29e werd begraven. Ik heb de foto's van Rene zojuist bekeken.

De 17e augustus - ik heb dienst; maar misschien wil overdag één van mn collega's even waarnemen - kom ik uiteraard ook een potje meerijden.
Enne, ik heb ondertussen ook een mooi nieuwe helm aangeschaft. Een Arai Tour X. Nou...dat is wel wat anders als zo'n hardplastieken AGV potje met bril! Het voorhoogde ruitje is eigenlijk overbodig geworden.

Ohja..ik las nog iets over die spanningsregelaar en waar plaats ik die: ik heb hem boven de achterband hangen aan een beugel. Ik zal nog even een plaatje maken. Hij hangt fijn in de spray van water en rijwind. Dat zal hem leren! Tween keer is het ding al geknapt. Altijd ergens - k%T gv*!- op een snelweg zonder afritjes. De laatste keer had ik hem onder de buddy ...maar vlakbij de olietank...zal ook wel te warm zijn geweest. Nu gaat het goed. En hoog springen waardoor hij geplet wordt tussen achterband en spatbord deed ik toch al niet zo vaak.
Alhoewel, ook leuk voor Peke, bij de Eemshaven kun je nu echt ontzettend leuk offroad rijden. Het is daar een eindeloze bouwput van Dakar achtige proporties ;)

GrE
 
Ik mis Diesmer, is al een tijdje inactief hier of niet?

aaah, das leuk, je mist me! Lees wel regelmatig mee maar op het moment ff andere dingen aan me hoofd. Privé niet zo lekker dus daar besteed ik ffkes wat meer aandacht aan. Heb hem niet verkocht hoor! :+
 
Nah mensen ik ben weze kijken bij de pynacker bike ik weet dat een foto altijd mooier is en ook dit geval, geeft geen reden to vreugde :( ik weet dat de prijs er ergens wel naar is maar ik verwacht dan toch ietsjes meer.

morgen avond ga ik kijken naar de volgende fiets in koudekerk die met de rvs uitlaat systeem, ik heb het vermoeden dat ondanks de hoge kilometers deze nog het beste uit de bus kan komen.

Enne die 95 er kan ik niet mee thuis komen wit blauw moet ie zijn volgens moeders thuis. (die heb al in de gaten dat die serie meestal de goedkopere zijn _O- )

of iemand moet intresse hebben in een bike zonder kenteken die dubbele aanbieding dus op mp zodat we de kosten een beetje verdelen :)

@ peke wat wil je dan aanbieden ?

Ik ga de mijne anders ook verkopen, mocht je interesse hebben, laat maar weten (mailtje).
Is een heel nette, ongevalvrije en volledig originele '91 met 27.000 echte km's. Staat echt heel proper en heb 'm slechts 200 km geleden (beetje dom eigenlijk :/ ) een enorm grote onderhoudsbeurt gegeven: olie+oliefiter, luchtfilter, bougies, remolie ververst, splinternieuwe ketting en tandwielen. Banden ook zgan!
Zal niet de goedkoopste XTZ op de markt zijn, wel een hele goeie! ;)
Is wel een Belgische motor, dus moet ie door jou ingevoerd worden. Is verder geen probleem, aangezien ie volledig origineel is. BPM zal zeer weinig zijn, gezien de leeftijd, iemand een idee?
extra's: hoger ruitje en 2de set duo-voetsteunen erbij (van een 89'er, dus hoger)
Verder alles erbij, instructieboekje, 2 sleutels en boordgereedschap
Ik hoor het wel als je interesse hebt.
Woon boven Antwerpen, zo'n 30 min snelweg van Breda, dik uur van Eindhoven.

2i9l0l4.jpg
 
de mijne komt ook uit België, bij st. Brézière weg. kosten keuring in juni 2005 bij de rdw was €84, kosten eendagskentekenplaat voor naar de keuring was € 15, kosten BPM (krijgt maximale 90% korting ivm. leeftijd) was €94. Verder om de motor op te halen heb ik anderhalve tank diesel betaald en heb met een vriend en het busje van zijn werk een leuke dag gehad. Moest nog wel 3 weken wachten op de keuring. Mijn xtz heb ik indertijd in België gekocht omdat de motoren daar nu eenmaal voordeliger in aanschaf zijn dan in het overkookte NL, 17 flappen gelegd voor een '90er met 27d op de teller, volledig origineel met steigeruitbouw voor 3 givi-koffers (ex). Nu met alle mods èn in NL is-tie natuurlijk véél meer waard 8-)
kijk hier es
 
Volgens mij moet het wel gaan lukken om het aantal van 12 van vorig jaar te overtreffen.
We zitten nu uitgaande van de 17e al aan de 10, alhoewel de ervaring leert dat het voor eenieder wel onder voorbehoud zal zijn.

3LDré
Dutchdude
mattijsw
Peke Esu
mcvdmvs
Relaxtz
Kiwibybike
Multiflex
kluphuis
bal

Nou maar afwachten welke watjes er afhaken :+

Is m'n routevoorstel trouwens voor iedereen OK?
Dan ga ik 'm ff verder uitwerken.

Leuk, ik heb er zin in! Lijkt me geweldig om wat meer supers in actie te zien, en natuurlijk de forumleden (of in ieder geval een topselectie daarvan :+ ) te ontmoeten.

Dre, zit er ook een stukkie offroad bij? Hoeft geen mul zand te zijn (liever niet), maar gravel of zo lijkt me wel leuk...

Ik heb me trouwens opgegeven voor een dagje offroaden in een oude zandgroeve in Limburg op 28 september. Wel een beetje aan de prijs, maar als ik de reacties op allroadmaniacs.nl mag geloven is het terrein erg gaaf en zijn de instructeurs van top niveau. Misschien zijn er nog meer ST liefhebbers hier voor te porren (er zijn nog een paar plekken vrij)?

Ga komende vrijdag voor 4 weken naar Vietnam, en waarschijnlijk ook een oude Minsk huren voor een motorrit door het land. Jippie!
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij moet het wel gaan lukken om het aantal van 12 van vorig jaar te overtreffen.
We zitten nu uitgaande van de 17e al aan de 12, alhoewel de ervaring leert dat het voor eenieder wel onder voorbehoud zal zijn.

01. 3LDré
02. Dutchdude
03. mattijsw
04. Peke Esu
05. mcvdmvs
06. Relaxtz
07. Kiwibybike
08. Multiflex
09. kluphuis
10. bal
11. belgske
12. grolschdrinker

Nou maar afwachten welke watjes er afhaken :+

[edit]namen toegevoegd[/edit]
 
Laatst bewerkt:
30 euro? woon in het oosten des lands.. (holten)

mooi rijden hier in de buurt.. koffie staat vaak klaar..

evt verzenden tnt 6,20..

Ja ik wil _O-
Gezien mijn agenda (o.a. mijn eigen verjaardagsfeestje organizeren :+ ) komt het nu beter uit als je de ruit op gaat sturen.
Ik stuur je even een prive meil met mijn gegevens. Mag ik jouw rekeningnummer :Y

kiwibybike-blij :}
 
aaah, das leuk, je mist me! Lees wel regelmatig mee maar op het moment ff andere dingen aan me hoofd. Privé niet zo lekker dus daar besteed ik ffkes wat meer aandacht aan. Heb hem niet verkocht hoor! :+

3LDré mist Diesmer ook al een tijdje hoor. :W

Ik maakte uit je voorlaatste post al zoiets op dat het wat tegenzit.
ff rustig aan dus en zorgen dat je alles weer snel op de rit krijgt.
Succes.

Wel goed om te horen dat je je XTZ iig nog hebt.
 
@ peke heb laatst ook in dubio gestaan om de st te verkopen en proef gereden op verschillende motoren (1 pitters) waaronder xt500/dominator/wr400/lc4 600.
maar kom steeds terug op de st. zit en rijd toch wel erg fijn.. (toch maar een 2 pitter)
zelfs nog op een africa twin 650cc gereden, schakelt wel stuk rustiger.. maar vermogen ook stuk minder. (en duur)

dus blijf toch maar bij de st.. toch ook wel veel aan gedaan.. kosten krijg ik er toch lang niet uit..

Ja misschien beter, ik heb er ook al belachelijk veel aan gedaan.
 
:] *O* Nou het is een feit , ik heb de blauw witte met de apparte rvs uitlaten gekocht.

Stukje proef gereden etc etc en eigenlijk viel hij me al meteen in de goede smaak.
Bijkomende uitleg v/d staat van de motor en de accesoires die erbij komen zoals givi momokeyset tanktas en valbeugels ,heeft mij overtuigd dat ook ik er veel plezier aan zal hebben.

eerst 2 weken vakantie vieren en ondertussen overschrijven daarna ophalen :)

hoe ik dat doe moet ik nog ff titatovenaren 8-)

p.s.

O ja nog bedankt jongens voor het mee denken en de aanbiedingen maar ik ben toch voor lowbudget gegaan, enne stom zeg ik heb zelf een aanhanger ken hem gewoon ophalen _O-
 
Laatst bewerkt:
Congrats Ron.

*O*Tja, geen goeie ontwikkeling. -O-

bedankt voor de eerste felicitaie :) maar ik denk dat ze niet veel lager in prijs zullen komen uiteindelijk worden ze wel erruug gedateerd en daarna collecters item :o en niet iedereen onderhoud hem goed of met enige regelmaat (zoals ik al her en der heb kunnen zien) en als er dan een barrel word aangeboden kan je er gewoon geen wereld prijs voor vragen
 
@kluphuis: gefeliciteerd *O*
Ik ben wel benieuwd naar het geluidje van de uitlaatjes, is het eigenbouw?
Het lijkt me idd een fiets van iemand die er veel aandacht aan heeft gegeven. Dat maakt iig de hoge kmstand een beetje goed. Er zijn XTZ's bekend met 300.000 op de teller en ik heb er zelf al eens 1 tot de 200.00 gereden dus je heb nog heel wat kmtjes te gaan.
:]


En wat betreft die lagere prijzen voor de mooiste kleurstelling O-)
Het zijn uiteraard wel de eerste en dus de oudste XTZ's.
Als het puur op de kleurstelling aan zou komen denk ik dat zo'n 89er meer waarde heeft tov een technisch gelijkwaardige maar jongere XTZ.
Dit gaat zeker op voor een aantal van de kleurstellingen die Yamaha bedacht heeft. :X


We zitten nu uitgaande van de 17e al aan de 13, alhoewel de ervaring leert dat het voor eenieder wel onder voorbehoud zal zijn.

01. 3LDré
02. Dutchdude
03. mattijsw
04. Peke Esu
05. mcvdmvs
06. Relaxtz
07. Kiwibybike
08. Multiflex
09. kluphuis
10. bal
11. belgske
12. grolschdrinker
13. ErnstB69

Nou maar afwachten welke watjes er afhaken :+
 
@kluphuis: gefeliciteerd *O*
Ik ben wel benieuwd naar het geluidje van de uitlaatjes, is het eigenbouw?
Het lijkt me idd een fiets van iemand die er veel aandacht aan heeft gegeven. Dat maakt iig de hoge kmstand een beetje goed. Er zijn XTZ's bekend met 300.000 op de teller en ik heb er zelf al eens 1 tot de 200.00 gereden dus je heb nog heel wat kmtjes te gaan.
:]


En wat betreft die lagere prijzen voor de mooiste kleurstelling O-)
Het zijn uiteraard wel de eerste en dus de oudste XTZ's.
Als het puur op de kleurstelling aan zou komen denk ik dat zo'n 89er meer waarde heeft tov een technisch gelijkwaardige maar jongere XTZ.
Dit gaat zeker op voor een aantal van de kleurstellingen die Yamaha bedacht heeft. :X


Het geluid de dempers gaven vlgs mij wel iets zwaarder geluid dan gewoon , maar ja wat is gewoon ? de uitlaatjes zijn vlgs mij zo te bestellen als complete rvs kit , tenminste ik ben ze wel meer tegen gekomen.
Bandjes zagen er nog goed uit en hij had er links op het dashboard gedeelte een olie temp indicator op zitten (wel water meter voor gebruikt maar gebruikt om de oil temp te meten maar das voor mij ook OK het gaat om de indicatie )
Led lichtjes achter en bij +/- 80K een overhaul met 1e overmaatse zuigermaat er in .
Zadel had een beschadiging dus dat moet worden gerepareerd of vervangen anders zit ik bij regen te soppen.
Nah verder hier of daar wat op poetsen valbeugels monteren (nog wel ff spuiten) etc
ik ben al meteen een wish list aan het maken maar ja laat ik hem eerst maar eens overschrijven en ophalen.

o ja gebruiken jullie ook een pmr of ?
 
Laatst bewerkt:

Sorry das gewoon gebruik van een portoverkeer onderling op de bike , (ik heb bijv een kenwood) mochten jullie dat ook gebruiken dan sluit ik het e.a. aan voor de 17e maar als niemand dat heeft doe ik daar in eerste instantie nog geen moeite voor om het een plek te geven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan