XTZ 750 Super Tenere - Deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Allereerst complimenten voor de startpost van Drees! :}

----

Dusse: wie doet er mee met Rodamoto? :]

Hoe gaat dat in z'n werk? Ik bedoel wat de verzending en betaling betreft?

----

Hoe zitten bij jullie de draadjes aan de koplamp geknoopt zodat er 2 branden. Kan iemand daar eens een fotootje van maken aub? Ik probeer iig een koplampunit te scoren op de britse ebay, misschien voor de H4 fittingen maar iig voor het glaasje. Moet ook eens controleren wat voor fittingen er bij mij in zitten....
Ooh en wat de lampjes betreft, ik lees veel goed dingen over de Philips Bluevision H4 lampjes. Goed alternatief voor de Xeon volgens mij.
 
Laatst bewerkt:
Allereerst complimenten voor de startpost van Drees! :}

----Hoe gaat dat in z'n werk? Ik bedoel wat de verzending en betaling betreft?

----

Hoe zitten bij jullie de draadjes aan de koplamp geknoopt zodat er 2 branden. Kan iemand daar eens een fotootje van maken aub? Ik probeer iig een koplampunit te scoren op de britse ebay, misschien voor de H4 fittingen maar iig voor het glaasje. Moet ook eens controleren wat voor fittingen er bij mij in zitten....
Ooh en wat de lampjes betreft, ik lees veel goed dingen over de Philips Bluevision H4 lampjes. Goed alternatief voor de Xenon volgens mij.

Bij mij is ie dus standaard voorzien van 2 brandende lampen en daar heb ik dus niets aan veranderd. Het lijkt mj een zaak van de gele draad vlak voor je ene lamp splitsen en aan je 2e lamp bevestigen (is dan wel een serie aansluiting, stroom wordt verdeeld)
Die engelse moet je juist niet hebben, bij hunnie moeten de lampen de andere kant op gericht staan dus dat glas stuurt het licht dan hier net verkeerd. Volgens mij is dutchdude z'n methode nog zo gek niet. O, en mocht je toch in de UK willen bestellen hou dan rekening met hoge verzend/koers kosten, vraag maar aan Diesmer.
O-) Maar als jij 2 lampen wilt kunnen we mischien ook wel ruilen O-)
 
Laatst bewerkt:
Die engelse moet je juist niet hebben, bij hunnie moeten de lampen de andere kant op gericht staan dus dat glas stuurt het licht dan hier net verkeerd. Volgens mij is dutchdude z'n methode nog zo gek niet.
O-) Maar als jij 2 lampen wilt kunnen we mischien ook wel ruilen O-)
Naja mijn gedachte is dat als je het glaasje van het engelse dimlicht op de plaats van het nederlandse grootlicht zet je dan een mooi gespreid lichtveld krijgt zonder je tegenligger te verblinden. Wat dat dan met het grootlicht lichtveld doet is voor mij niet zo belangrijk, gebruik ik toch (bijna) nooit.

Wat/waar is dutchdude zijn methode?

Misschien valt er wel iets te ruilen, ik zal binnenkort even controleren wat voor fittingen ik erin heb.

Ben nog aan het nadanken over deze module, maar ik vind 65 Euro wat veel geld voor al die extra kermisverlichting die ik toch niet zal gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Misschien valt er wel iets te ruilen, ik zal binnenkort even controleren wat voor fittingen ik erin heb.

Was eigenlijk niet echt serieus bedoeld maar is het overwegen waard. Weet wel dat je dan dus geen H4 lamp meer kunt gebruiken he, ik heb er 2 duplo bolletjes in van 35/35. Ik wacht zoiezo eerst even af wat Baffo in de aanbieding heeft hoor.

Deze methode:
zie pag. 106 en 107 (3-53 en 3-54) van de grote handleiding: ik ben zelf laatst met mijn verlichting bezig geweest, ik had 2 H4 aansluitingen, tenminste, dat dacht ik. De linker was H4 en de rechter leek erop, alleen de bovenste pen (voor dimlicht) bleek een "dummy". Toen ik de rechterlamp uit elkaAr haalde, bleek er een klein grootlichtstekertje in te zitten met dus die dummy. Dus de aansluiting was wel voor H4. Ik heb het gat met een frees groter gemaakt dat ook een H4 lamp past, deze paste dus ook wel door de dummy-aansluiting. Nu heb ik 2 lampen H4 en de rechter zit op zich met de rubber dop en de nauwe sluting in het lampegat stevig vast en tegen eventueel lostrillen heb ik met een lijntje ducktape gezekerd 8-)
 
Ik wacht zoiezo eerst even af wat Baffo in de aanbieding heeft hoor.

Spijtig genoeg is t vervoer van de XTZ naar mij een week uitgesteld, maar reken op 60€ evt inruil bespreekbaar, maar eerst ff wachten wat t is, misschien rij ik wel nog ff heen voor die tijd want ik moet nog 3 andere dingen ook nakijken voor anderen
 
ja en met die lampen... 2x35W lijkt op het italiaanse model, zie originele handleiding-klein, pag. 3-6, die italianen mogen standaard dubbel dim en dubbel grootlicht voeren.

die h4 stekertjes doorlussen is easy: japanse verbindingsstukkies en op de pikkies van de h4 lamp past een extra breed wijfie. linker stekertjes zijn okee: da's de aarde, bovenste is voor dimlicht en de rechter voor groot licht. ik heb zelf voor de optionele hollandse regelgeving om dan toch een braaf burger te zijn een schakelaar tussen de twee dimlampen gezet, dubbel groot is geoorloofd in hollandia, zij het 45 wat en dim = 40 in nederland. mijn lampen schijnen op 55 dim en 60 groot: ik heb het belgische model verdubbeld. sja en kan wel een foto maken, maar er is eigenlijk niet zoveel te zien hoor, gewoon een paar draadjes erbij, easy.

voor de rodamotobestelling: Diesmer en ik doen tot nu toe mee. Ik ben van plan om binnenkort, met een maand, anderhalf zoiets te bestellen. Bij rodamoto is het vooraf betalen. Dus als je meedoet.... tja, vooraf betalen dus aan mij, je kunt me aabsooluuut vertrouwen, heb zo rond die tijd een vakantietje gepland in de zon, maar verders ben ik frips hoor dus kom maar op met die muntuhahahahah
 
Laatst bewerkt:
vooraf betalen dus aan mij, je kunt me aabsooluuut vertrouwen, heb zo rond die tijd een vakantietje gepland in de zon, maar verders ben ik frips hoor dus kom maar op met die muntuhahahahah
As je dat vakantietje nou ff naar Spanje doet, neem dan gelijk ff die bandjes mee man... ;)
 
As je dat vakantietje nou ff naar Spanje doet, neem dan gelijk ff die bandjes mee man... ;)

Waar denk je dat ie die vakantie van moet betalen joh. Als ie het alleen van jou bandjes moet hebben kan ie nooit zo ver weg..... :X

ya12bt.jpg
 
Laatst bewerkt:
Spijtig genoeg is t vervoer van de XTZ naar mij een week uitgesteld, maar reken op 60€ evt inruil bespreekbaar, maar eerst ff wachten wat t is, misschien rij ik wel nog ff heen voor die tijd want ik moet nog 3 andere dingen ook nakijken voor anderen

Ik ga ook woesthoff ff bellen (tip dutchdude), klaat je nog weten hoe en wat.
 
Waar denk je dat ie die vakantie van moet betalen joh. Als ie het alleen van jou bandjes moet hebben kan ie nooit zo ver weg..... :X
Dutchdude is een echte hollander, dus die gaat voor cheap, gaat ie redden met die paar euro's.
Zie hem al rijden, 6 paar banden om zijn nek _O-
 
voor de rodamotobestelling: Diesmer en ik doen tot nu toe mee. Ik ben van plan om binnenkort, met een maand, anderhalf zoiets te bestellen. Bij rodamoto is het vooraf betalen. Dus als je meedoet.... tja, vooraf betalen dus aan mij, je kunt me aabsooluuut vertrouwen, heb zo rond die tijd een vakantietje gepland in de zon, maar verders ben ik frips hoor dus kom maar op met die muntuhahahahah

Alle banden worden dan naar jou gestuurd neem ik aan. Hoe dan verder, want verzenden naar hier of naar Den Haag rijden zijn allebei helaas niet gratis... '(
 
wat is dat voor grijs vlak daar vooraan bij die super (mooie kleuren trouwens!) op de foto?

Dat is een kleine allu "koffer" in m'n valbeugel (andere kant ook). Daar had ik m'n gereedschap in zitten, met een slotje erop. Door een lokaaltje laten maken in India Pakistan:
ya12c0.jpg

ya12cv.jpg


Ze waren achter de "shop" trouwens ook wel handig met oude banden:
ya12cw.jpg
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan