XTZ 750 Super Tenere - Deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zou graag meedoen maar er zitten net nieuwe op, dus een beetje zonde. Maar die revisie zie ik wel zitten als ik de koppeling eraf heb gehaald en gekeken heb of ik hem nodig heb.

Zie ook plaatjes van mensen die twee koplampen hebben branden tegelijkertijd, bij mij brandt er echter maar 1. Is het veranderd en is mijne standaard
 
Hoi Super t's, hier een nieuwe sinds zaterdag gekochte xtz 660 tenere rijder dus ik weet niet of ik wel met jullie mee mag doen met mijn eenpittertje.

full


(Bijna hetzelfde als deze, maar dan met een origineel potje er nog onder)

Er zitten nu T63 bandjes onder maar zou liever wat meer grip willen hebben.
Ik kreeg er een Avon Distanzia 130/80-17 in goede staat en een Avon Gripster 90/90-21 in redelijke staat bij.
Kreeg gisteren een mailtje terug van Rodamoto met een prijsopgave voor een set Metzeler Tourance in de maten:

voor 90/90-21
achter 120/90-17

Setprijs is 110 euro, hier zou dan nog shipping :? bij komen van 35 euro.

Is het raadzaam om de Avon's er nog onder te laten zetten, zo nee dan zou ik wel mee willen doen voor een setje Metzeler Tourance in bovenstaande maten.

Bij reifenversand zou dit setje op 114,26 euro uitkomen maar daar zijn de verzendkosten een stuk lager. Dus misschien is dit iets.

Heeft er dan ook iemand een adresje in de buurt van Rotterdam waar je ze voor een schappelijk prijsje om zou kunnen laten leggen, misschien met korting als je met meerdere personen bent of een dagje afspreken om het samen te doen, mits iemand weet hoe het moet (ik niet dus :o )

Mijnheer baffo :} , ik heb je een mailtje gestuurd voor de topkoffer die ik op je site zag staan, weet alleen niet of hij ook op de mijne zou passen.
 
Je hebt ook al meel trug, maarre mensen flikker die tourances nah gewoon weg, koopt anakee's (!) (en dan meteen een 130 achterop ipv 120)
En die distanza's weggeven of marktplaats, dingen heten niet voor niets zo, geen grip wel lang mee gaan...
 
Je hebt ook al meel trug, maarre mensen flikker die tourances nah gewoon weg, koopt anakee's (!) (en dan meteen een 130 achterop ipv 120)
En die distanza's weggeven of marktplaats, dingen heten niet voor niets zo, geen grip wel lang mee gaan...

Er is niets mis met de Tourance, B| dat jij nou gesponserd wordt door michelin :W
Die anakees moet ik 3 keer in het jaar vervangen de tourance 2 keer. Lijkt me een makkelijke keuze met zo'n klein verschil in plakkracht.....
 
Het wordt lekker druk zo. Welkom!
Belooft wat voor de volgende rit, straks hebben we een panorama fototoestel nodig om ze allemaal tegelijk op de kiek te krijgen :Y

Verder geen schade aan over gehouden na het doorfikken? CDI, accu?

nee gelukkig niet.. accu niveau was goed, en laat goed bij.
was erop tijd bij.
hoe kan ik trouwens foto's verkleinen? en op dit forum zetten?


edit: Oeps, bovenaan, plaatjuh :+
Ken je deze kleurstelling al 3LDré? Lijkt wel een btje op mijn oude..
(Afbeelding)
 
[...]

Ook welkom hier, weer een XTZ ridder erbij. *O*
Merk je nog verschil met de bediening van de koppeling? Lichter/zwaarder? Dat van die gelijkrichter, das wel handig om te weten dat die van de Thundercat/r6 ook te gebruiken is, is die nog een beetje betaalbaar?



bediening van de koppeling merk ik geen verschil met voorheen..
ik had een 2dehands gelijkrichter van een tdm willen hebben, maar hadden ze op de sloop niet.. nu deze van een r6 koste 40 euro alleen stekkertjes ff aanpassen.
je kan volgens mij verschillende gelijkrichters pakken, van een honda vfr past ook (nieuw 90 euro) mits je de stekkertjes dus aanpast.
 
but of course.

Multiflex, doe je nou ook nog mee? Die banden krijgen we wel weer bij jou (of jou bij de banden)

Ik doe mee als ik weet hoelang ik die bandjes goed kan houden op de zolder, en het acceptabel is natuurlijk. Ik heb nog een paar motorrijdende maten die zal ik ook even polsen. Wanneer staat de koop gepland dan weet ik hoeveel ik me moet haasten ;)

Hoe zit dat eigenlijk met die binnenbanden, vervang je die met de buitenband mee of pas als 'ie kapot gaat?
 
Laatst bewerkt:
En die distanza's weggeven of marktplaats, dingen heten niet voor niets zo, geen grip wel lang mee gaan...
:Y idd, weg met die dingen. Heb er nu zo'n "fijne" Avon achter onderzitten, nog zat profiel maar hoe eerder weg hoe beter!! Je leert er wel mee rijden, je weet heel snel tot hoever je kunt gaan met die gladde dingen (niet ver dus)
 
Bij reifenversand zou dit setje op 114,26 euro uitkomen maar daar zijn de verzendkosten een stuk lager. Dus misschien is dit iets.
We gaan dus zowieso met een aantal mensen bij Rodamoto bestellen. De verzendkosten zijn 35 eurie per zending (behalve boven de 10 banden geloof ik, dan is het gratis ofzow) Dus lijkt me dan handig als je ook met ons mee besteld, scheelt jou weer euro's en ons ook ;)
 
nee gelukkig niet.. accu niveau was goed, en laat goed bij.
was erop tijd bij.
mazzel hebben idd. CDI is ook niet goedkoop
hoe kan ik trouwens foto's verkleinen? en op dit forum zetten?
simpel, foto maak je kleiner in jou favoriete fotobewerkingsproggie, uploaden naar Photobucket of Pichotel of whatever en dan het linkie van die foto hier plaatsen op deze manier: [ img]http://www.domein.nl/plaatje.jpg[/img] (wel ff de spatie tussen de [ en img] weghalen, moest het zo neerzetten anders kun je het nie zien :z ) en je plaatje staat.
 
Er is niets mis met de Tourance, B| dat jij nou gesponserd wordt door michelin :W
Die anakees moet ik 3 keer in het jaar vervangen de tourance 2 keer. Lijkt me een makkelijke keuze met zo'n klein verschil in plakkracht.....

Pff rechtdoor held ! Ik weet nog een setje distanza's... :+
Enne ik heb dus nu bridgestones gekocht man... diezelfde van de TrialWing serie, brrrrr
 
Pff rechtdoor held ! Ik weet nog een setje distanza's... :+
Enne ik heb dus nu bridgestones gekocht man... diezelfde van de TrialWing serie, brrrrr

Ja, ik heb m'n stuur ook vastgezet in de rechtuitstand :Z
Waarom zit je iedereen aan de anakees te helpen en ga je zelf voor de bridgestones :?
wel leuke bandjes om te zien trouwens
 
hallo,ik ben nieuw op dit forum en ben al een tijdje in het bezit van een xtz 750. de blauw/wit gele uit 1989.

Welkom beste bier drinker. Dat met die dubbele lichten is niet altijd standaard,
Bij mijne wel ik heb namelijk een import ST met een miles teller en hier bij zijn de koplampen dus standaard allebeide aan.
Vraag het even aan 3LDré hij heeft het zelf gedaan en dit in deel 1 van het forum eens aangegeven. Kon het niet zo snel vinden anders had ik de link erbij gezet.
Veel Super plezier
:]
 
Welkom beste bier drinker. Dat met die dubbele lichten is niet altijd standaard,
Bij mijne wel ik heb namelijk een import ST met een miles teller en hier bij zijn de koplampen dus standaard allebeide aan.
Vraag het even aan 3LDré hij heeft het zelf gedaan en dit in deel 1 van het forum eens aangegeven. Kon het niet zo snel vinden anders had ik de link erbij gezet.
Veel Super plezier
:]


:N Ik heb het niet zelf gedaan, ook de mijne is geen originele NL versie. M'n koplampen in elk geval niet.
Zie hier:
Op woensdag 15 november 2006 19:24 schreef 3LDré het volgende:
 
We gaan dus zowieso met een aantal mensen bij Rodamoto bestellen. De verzendkosten zijn 35 eurie per zending (behalve boven de 10 banden geloof ik, dan is het gratis ofzow) Dus lijkt me dan handig als je ook met ons mee besteld, scheelt jou weer euro's en ons ook ;)


Oke zet me ook maar op de lijst voor een setje Metzeler Tourance in de maten:

90/90-21 (54S)
120/90-17 (64S)

Hoor wel hoe het verder in zijn werk gaat.
Weet je ook waneer dit ongeveer gaat gebeuren?
Misschien even een nieuw postje aanmaken met wie wat wil bestellen, voor het overzicht.

Moet ik alleen nog een adresje voor montage hebben.

Weet iemand touwens of er ook een middenbok verkrijgbaar is voor de XTZ660 Tenere van 1997, en zo ja waar en voor hoeveel.
En nou ik toch bezig ben, ik zoek ook nog een topkoffertje.
 
Laatst bewerkt:
Waarom zit je iedereen aan de anakees te helpen en ga je zelf voor de bridgestones :?
wel leuke bandjes om te zien trouwens

Ik heb 18 inch achter... |(
Dus of http://mc.bridgestone.co.jp/en/products/battlax/bt45.html (BT45) of TKC80, Enduro3, etc
vandaag mn grotere http://westerbaen.tweakdsl.nl/R65GS/800/IMGP2443.jpg (ebay tank) binnengekregen

O ja plaatje:
IMGP1186.JPG
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 18 inch achter... |(
Dus of http://mc.bridgestone.co.jp/en/products/battlax/bt45.html (BT45) of TKC80, Enduro3, etc
vandaag mn grotere http://westerbaen.tweakdsl.nl/R65GS/800/IMGP2443.jpg (ebay tank) binnengekregen
`
Dat ziet er niet gek uit, die nieuwe tank. Maar die originele was ook best leuk eigenlijk. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Poetsen...? :N :W
Ik heb net nog ff naar de sloop xtz gekeken
cdi: er is een vonk
koplampen: H1 en H4
startknop: plastic helemaal heel
rempedaal: lijkt niet krom

En heel misschien houden we m om er een zijspan aan te knutselen, voorvork is nog steeds wel de bedoeling in de BMW te proppen ja, heb al her en der geinformeerd om een nieuwe stuurpen te laten draaibanken
 
En heel misschien houden we m om er een zijspan aan te knutselen,

Doen, en er een duidelijke "how to" van maken. O-)









Is ook een toekomstdroomplan van mij. Alhoewel ik toch een beetje een voorkeur heb voor de schwenker. Dan is ie namelijk ook nog solo te gebruiken. Ik heb er alleen nog geeneen aan een super kunnen vinden, weet niet of de XTZ constructie zich daar wel voor leent.
 
hopenlijk doet ie het.. een plaatje van mijn superrr tenere.

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/448462/32416dbc24b56d8f076b0b9d8d7d583c (x.jpg)​
 
baffo, je uitlaat zit erop.
mooi geluid!! trek nu aardig de aandacht van de mensen op straat, ze horen je nu tenminste aankomen. ik heb er ook een filmpje van gemaakt met digitale camera van de originele uitlaat en de produro sport. moet nog ff kijken hoe ik dit op het net zet. maar dat komt nog wel. (computers... niet mijn hobby..)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan