achterbrug lagers

weed

Die hard MF'er
22 jun 2006
607
0
roosendaal
ik heb mijn achterbrug lagers vernieuwt
en ook de afstandbusjes er van
de lagers waren zo rot dat ze uit elkaar vielen
hier een foto van de nieuwe afstands busjes
misc

 
Zo te zien heb je nog geluk dat je ze eruit gekregen hebt (roest)
De nieuwe toch wel ruim in het vet gezet?

Waarmee heb je ze eruit gekregen?
Ik heb het een paar weken geleden gedaan , maar met een lagertrekker, kolereding van 600€ compleet, en de lagers waren incl bussen 52 euro

EDIT ooh ik zie dat het een bus is, die kluit roest, dacht de mantel van het naaldlager
 
de busjes vielen er uit en de naaldlagers waren zo rot dat ik ze met een schroefdraaier er uit kon tikken
foto van nieuwe lagers
full
 
lekker bezig weed...
hoe ver ligt je motor uit elkaar of ben je al weer rustig begonnen met opbouw?
 
lekker bezig weed...
hoe ver ligt je motor uit elkaar of ben je al weer rustig begonnen met opbouw?
hij ligt helemaal uit elkaar
het duurt nog wel een jaar voor hij klaar is er moet nog een ander balhoofd komen
maar ik heb geen 500 pleuro om uit te geven
alles is mat zwart gespoten en gepoedercoat
en ik ben alles aan het polijsten
full
 
Laatst bewerkt:
hij ligt helemaal uit elkaar
het duurt nog wel een jaar voor hij klaar is er moet nog een ander balhoofd komen
maar ik heb geen 500 pleuro om uit te geven
alles is mat zwart gespoten en gepoedercoat
en ik ben alles aan het polijsten
(Afbeelding)

mijne ligt ook helemaal uit elkaar. ik heb ervoor gekozen om zelf over te spuiten. dit voornamelijk om toch geld te besparen. helaas moet ik veel aan me motorblok laten doen. dus dat gaat mij veel geld kosten. heb net me racer verkocht. maar dat geld kan ik ook niet meer gebruiken want dat had ik ook hard nodig voor andere doeleinde.

ik heb alles metallic zwart gemaakt. ik hoe van glans. O-)

wil dat polijsten een beetje lukken bij jou.
heb nog geen tijd gehad om te beginnen maar zit wel te poppelen. maar wil het wel goed doen. welke manier gebruik jij.
 
mijne ligt ook helemaal uit elkaar. ik heb ervoor gekozen om zelf over te spuiten. dit voornamelijk om toch geld te besparen. helaas moet ik veel aan me motorblok laten doen. dus dat gaat mij veel geld kosten. heb net me racer verkocht. maar dat geld kan ik ook niet meer gebruiken want dat had ik ook hard nodig voor andere doeleinde.

ik heb alles metallic zwart gemaakt. ik hoe van glans. O-)

wil dat polijsten een beetje lukken bij jou.
heb nog geen tijd gehad om te beginnen maar zit wel te poppelen. maar wil het wel goed doen. welke manier gebruik jij.
zelf spuiten kost ook veel geld als je het goed wil doen
ik was maar 85 pleuro kwijt voor te poedercoaten
polijste is een hell eerst scheuren scheuren scheuren scheuren en blijven scheuren :Y :Y :Y :Y
de kleine hoekjes zijn kut om te doen en ik doe het alleen als ik geblowd heb
dan met steets fijner scheur pappier en ik heb een soort scheursponsje voor het laatst dan met boormachiene en lapjes schijf poetsen
ik doe eerst mijn werkstuk insmeren met commedant en dan poetsen met boormachine
daarna met blauwe staaf (gamma) weer poetsen die maak ik een beetje warm met verfstripper (heb ik gelezen bij polijst topic)
full


ben bezig met mijn cardan
 
ziet er zeer strak uit. hoe ga je te werk met je bestaande chroom werk?
want daar gaat he tmij voornamelijk om. ik heb veel chroom werk waar roest op zit.
en wat is dat blauw staaf????
 
als er chroom zit moet het ontchroomt worden
en blauwe staaf is spul om te polijste weet niet hoe het heet
 
Die kun je bij een pak weg automatrialen de beter DHZ zaak kopen

Ze heten polijst blokken, je hebt ze groen, bruin, blauw en meer kleuren, ligt er aan wat je wil polijsten, maar het blijft wrijven

Weed : Mazzl dat ze zo makkelijk eruit gingen
Wat ben ik aan het zweten geweest, want wou ut niet beschadigen
En zodoende toch maar een lagertrekker genomen, want dat grijpt elk lager (verschillende hulpstukken)

Polijstpasta

Euh.................Bleu job al een geprobeerd???? Heeft een eigen URL is eigelijk voor uitlaten, maar voor met roest, vochtig sponzie en wat bleu job, denk dat dat wel werkt
 
750 of 800. ik heb nu een 750. alleen liefst een 800 als ik toch moet verandere. alleen weet niet wat ik dan nog meer aan moet passen.
heb je trouwens het spuit werk zelf gedaan?
 
Die kun je bij een pak weg automatrialen de beter DHZ zaak kopen

Ze heten polijst blokken, je hebt ze groen, bruin, blauw en meer kleuren, ligt er aan wat je wil polijsten, maar het blijft wrijven

Weed : Mazzl dat ze zo makkelijk eruit gingen
Wat ben ik aan het zweten geweest, want wou ut niet beschadigen
En zodoende toch maar een lagertrekker genomen, want dat grijpt elk lager (verschillende hulpstukken)

Polijstpasta

Euh.................Bleu job al een geprobeerd???? Heeft een eigen URL is eigelijk voor uitlaten, maar voor met roest, vochtig sponzie en wat bleu job, denk dat dat wel werkt
ze zeggen dat je krijgt wat je toekomt en tot nu toe zit het allemaal best mee
behalve op mijn bankrekening dan :?
 
nee zo gauw weet ik niks
en het spuitwerk doe ik inderdaad zelf

ik was net even vragen bij onze wagenpark beheerder. we hebben een eigenspuit kabine alleen denk dat het flink in de kosten zal lopen als ik het laat doen. ik zit er nog over te denken om me frame te laten poedercoaten alleen heb het geld nodig voor de rest en het ziet er al redelijk uit tot nu toe. zit nu 1 goede laag lak op en dat heeft goed gehouden.
me kappen kunnen er wel mee door ben alleen benieuwd wat er gebeurt als ik er dadelijk blanke lak op ga doen. want dat is dus eerst weer schuren en dan zo voorzichtig mogelijk spuiten.
heb jij ervaring met blanke lak?
 
ik was net even vragen bij onze wagenpark beheerder. we hebben een eigenspuit kabine alleen denk dat het flink in de kosten zal lopen als ik het laat doen. ik zit er nog over te denken om me frame te laten poedercoaten alleen heb het geld nodig voor de rest en het ziet er al redelijk uit tot nu toe. zit nu 1 goede laag lak op en dat heeft goed gehouden.
me kappen kunnen er wel mee door ben alleen benieuwd wat er gebeurt als ik er dadelijk blanke lak op ga doen. want dat is dus eerst weer schuren en dan zo voorzichtig mogelijk spuiten.
heb jij ervaring met blanke lak?
als je het laat poedercoaten moet het wel kaal zijn er mag geen verf roest of zo iets aan zitten en ik heb matte blanke lak gekocht maar dat is moeilijk te spuiten vind ik kan het ook niet zo goed
 
is dus niet hetzelfde als normaal spuiten dus. voor het mooie en de bescherming moet het er wel op. ga je er ook nog stickers op doen of niet.
 
neeeee geen stikkers
droog een groot wietblad plak die er op en dan in de mat blanke lak
 
ja dat is weer eens iets anders
heb je nog foto's van hoe je motor eerst was. ga je verder ook nog veranderingen aan brengen aan het frame werk (spatborden en dergelijke)
 
ik heb geen foto van hoe hij eerst was zal eens informeren bij vorige eigenaar
verder aan het frame doe ik niks maak er wel hardtail van en mijn benzine tank verbouw ik ook daar ben ik ook al mee bezig maar dat licht op een laag vuurtje
achter spatbord is ingekort en komt zo laag mogelijk op mijn achterbant
vandaar ik er hardtail van maak dan raakt mijn spatbord de band niet er moet ook nog een 6 graden balhoofd op en messchien verlengde voorpoten en een klein stuur
anders past hij niet door de poort
verder weet ik het nog niet
 
Terug
Bovenaan Onderaan