Mooi houden van Chroom

Senora Diablo

Rookie
6 nov 2006
16
0
Amstelveen
Ik heb een Yamaha Virago en ik zou graag willen weten of iemand nog tips of handigheidjes heeft met het mooi houden van het Chroom. Groetjes Senora Diablo
 
heel goed (iedere week) bijhouden, binnen stallen, niet door de pekel rijden; scheelt al een heleboel.
een laagje siliconenspray/S100 beschermer/vaseline over het chroom heen na het poetsen wil ook wel helpen.

(en anders gewoon een spuitbus matzwart, ben je ook van het probleem af)
 
as je maar genoeg poetst.... dan hou je aan 't eind geen chroom meer over. R.V.S. rules.
 
Ik deed er nooit iets overheen, zoals vaseline of tectiel ( heb dat ooit 1x gedaan en kreeg het er bijna niet vanaf ), gewoon goed schoon houden voor de winter en droog stallen en niet door pekel rijden.
En wat een ander al schreef, ik verving het meest door glanzend RVS.

Heb me in de tijden dat ik Harley reed veel verbaasd over rijders die alles netjes hadden veel chroom en dan roestige bouten ertussen( te duur??? ) :?
 
Vorige winter heb ik de mijne gewoon flink ingespoten met WD40...lekker vies laten worden en niet meer schoonmaken tot het voorjaar.

Kom al je chroom weer mooi terug ( mits niet van HighWay Hawk... :X )
 
Vorige winter heb ik de mijne gewoon flink ingespoten met WD40...lekker vies laten worden en niet meer schoonmaken tot het voorjaar.

Kom al je chroom weer mooi terug ( mits niet van HighWay Hawk... :X )

...of je chroomfiets gewoon lekker warm stallen en een leuke Radian gebruiken als winterfiets! ;) *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan