wie heeft er nog tips om oldscoolbike of te bouwen

harding

MF'er
23 apr 2006
59
0
Wie heeft er nog wet tips voor mij om mijn oldscool bike verder af te bouwen naar normen van de jaren 70

ik denk zelf dat ik er wel een beetje klaar ben met de bouw maar wat denken julli er van alle ideeen zijn welkom .
full

ook moet er nog een kleur op waar ik nog net uit ben ook hier zijn alle ideeen welkom

laat maar horen
 
bedankt voor je reactie , dat van de cissybar ga ik nog even bekijken ,nog een ideeen over de kleur stelling
 
aaah dat wordt stoer! Mooie knalpijp ook. sissybar is ook niet helemaal mijn smaak, maar is natuurlijk wel '70s verantwoord. :P

Paintjob in 70's stijl zou wel mooi staan, voorbeelden genoeg op internet. :Y
 
Motorfiets is helemaal af inderdaad, geweldig!! Wat de kleur betreft: Dat beige wat er nu opzit staat al bijzonder goed! Chroom is denk ik ook heel mooi of die Amerikaanse pasteltinten uit de jaren 50/60. Of zoals mijn voorganger reeds aangaf, laat het zo of probeer het te benaderen. (Dus een kleur, dan een andere kleur er overheen en schuren tot je plekken krijgt waar de onderste kleur er weer doorheen komt. En dan aflakken.
 
70's choppers staan bekend om hun opvallende en vaak drukke paintjobs.
Ik zou persoonlijk voor een flitsende basiskleur ik grove metalflake gaan (botsauto-kleuren) en dan mischien voor groen of candy red.
 
Ja er zijn ideeen zat , de motor zo overspuiten met vernis lijkt mij wat minder dan krijg je meer een ratbike motor. wat niet de bedoeling is
dan dat grove metalflake dat lijkt mij wel wat maar waar haal je deze lak en hoe verwerk je het en wat heb je er voor nodig?
ik heb wel een paar verfspuiten maar ik heb ooit eens gelezen dat je er een speciaale spuit voor nodig heb
kan iemand mij hier wat meer over vertellen ?

ik heb bij de doe hetzelf zaak wel spuitbussen zien staan met grove glitters maar ik neem aan dat deze niet overspuitbaar is met 2K blanke lak om alles toch netjes te houden , heeft iemand al eens geprobeerd om over spuitbussen lak een 2k vernis te zetten , zoja hoe is dat afgelopen
full
 
Ja er zijn ideeen zat , de motor zo overspuiten met vernis lijkt mij wat minder dan krijg je meer een ratbike motor. wat niet de bedoeling is
dan dat grove metalflake dat lijkt mij wel wat maar waar haal je deze lak en hoe verwerk je het en wat heb je er voor nodig?
ik heb wel een paar verfspuiten maar ik heb ooit eens gelezen dat je er een speciaale spuit voor nodig heb
kan iemand mij hier wat meer over vertellen ?

ik heb bij de doe hetzelf zaak wel spuitbussen zien staan met grove glitters maar ik neem aan dat deze niet overspuitbaar is met 2K blanke lak om alles toch netjes te houden , heeft iemand al eens geprobeerd om over spuitbussen lak een 2k vernis te zetten , zoja hoe is dat afgelopen
(Afbeelding)
Ik heb van zweden metalflake meegebracht om het eens te proberen (droge flake) de man ginder vertelde mij dat ik eerst een basiskleur moest spuiten dan er blanke lak overheen een laag of twee en terwijl deze nog nat is de flake erin blazen, en als het droog is ongeveer een laag of negen blanke lak er over en elke laag terug schuren om een zo glad mogelijk oppervlak te krijgen.Dit net zo lang herhalen tot het echt vlak is.
Voor het blazen van de metalflake zij hij dat ik zo,n klein hobby zandstraalpistool moest gebruiken en dit in combinatie met een drukregelaar.
Het is erbij mij nog altijd niet van gekomen maar ga er toch eens werk van maken.
In verband met de spuitbussen, afhankelijk van welk type lak er gebruik wordt gemaakt is het overspuitbaar met 2k blanke lak.
Zo hopelijk heb je hier wat aan
 
Jou motor verschild niet veel met die van mij (op het merk na dan)
Misschien gewoon een egale kleur nemen, en dan met pinstriping erover heen.
Als je het zelf doet kun je er je eigen "ding" in kwijt, of je laat het doen.

Cheers!!

Jozzie

 
Het hangt er een beetje af, welke look je wilt. Ga je voor 'bling-bling' dan is er niets anders dan botsautotjes-flake. En dat zou je natuurlijk best zelf eens kunnen proberen op (bv) je spatbordje. Gewoon een paar van die spuitbussen kopen en vragen aan de verkoper welke blanke lak de boel niet wegvreet en dan een stuk of 5, 6 keer lak eroverheen sprayen. Niet mooi? Schuren en gaan voor de 'niet bling-bling'.

En die is dan inderdaad een (bij voorkeur) matte ondergrondkleur (zwart of roodachtig/bruin), met een andere matte kleur erover heen. Deze kan je dan de old look treatment geven. Dus gedeelten van de 'boven'kleur schuren of met chemicaliën (remvloeistof of thinner) weghalen zodat de ónder'kleur er doorheen komt. Dat kan je dan weer helemaal afmaken met pinstriping of Oldskool stickers van knielende dames met veel te grote borsten en zwakke knieën of merkstickers van Pennzoil ofzo.




....... en kan je helemaal niet pinstripen (omdat je wel een wandje kunt sauzen, maar vooral niet meer dan dat) of heb je de cash er niet voor (over), dan kan je natuurlijk altijd heel echt uitziende plakploaties kopen via e-gay.................. wie heeft dat ook al weer meer gedaan......?

Aangezien het chroom van jouw fiets er wel heel erg goed gepoetst uitziet (en daar is helemaal nix mis mee O-) ), denk ik dat de eerste optie jou het meest zal aanspreken.
 
Jou motor verschild niet veel met die van mij (op het merk na dan)
Misschien gewoon een egale kleur nemen, en dan met pinstriping erover heen.
Als je het zelf doet kun je er je eigen "ding" in kwijt, of je laat het doen.

Cheers!!

Jozzie

wow zeg, ook een gaaf ding! Heb je daar nog meer plaatjes van? Informatie???
:}
 
nette fiets! Zet er een mooie metal-flake Candy Apple Red op met scallops en volgens mij ben je er dan *D


ps> mooi Suzuki Savage achterwiel ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan