wie heeft er nog tips om oldscoolbike of te bouwen

wow zeg, ook een gaaf ding! Heb je daar nog meer plaatjes van? Informatie???
:}
http://www.motor-forum.nl/forum/misc/447249 :Y Uiteraard zijn er meer plaatjes van, hoop alleen dat ze zichtbaar zijn in dit forum (ben er nog niet helemaal mee bekend :X )Wat de info betreft, hij is gebouwd door Geronimo :} (een bekende bij MF) Het frame is volgens de site van Geronimo gebouwd in '84. Het triumph blok komt uit april 1970, een TR6R 650cc. De vorige eigenaar (niet Geronimo) had er weinig aan gedaan, en er mankeerde een hoop aan. Veel draadbreuken, geen remlicht, motor moest afgesteld worden (bleek er 11 graden naast te zitten :( )
bougie's vervangen en 1 condensator bleek stuk te zijn. Deksel van de primaire ketting bleek van binnen uit gescheurd te zijn, dus lekt olie :X . Kan nog wel even doorgaan, maar inmiddels is dat allemaal opgelost (zelfs een logboek bijgehouden :Z ) Voor de komende winter periode ben ik bezig om de uitlaten te verlengen, en er "trompet" uiteinde op te zetten. Daarnaast ben ik bezig om het pinstripen onder de knie te krijgen |( Kortom, beetje bij beetje er een eigen draai aan te geven. Er zullen dur weer vele uurtjes in de schuur doorgebracht gaan worden.....tenminste, nu ik dit MF heb ontdekt, ben ik haast niet meer bij de PC weg te slaan....

Cheers!!! :W

Jozzie 8-)

Bijlage: kleintje.JPG
 
hier staan voorbeelden genoeg

Coole 70's chop's......



maakt zo'n ding asteblieft niet zwart of primer ofzo, dat past helemaal niet bij de stijl, gewoon dikke vette blingjob doen...en al helemaal niet met STP of Penzoil stickers of weet ik wat, dat hoort niet op zo'n 70's klimrek..zo'n ding moet glimmen.... :o
 
http://www.motor-forum.nl/forum/misc/447249 :Y Uiteraard zijn er meer plaatjes van, hoop alleen dat ze zichtbaar zijn in dit forum (ben er nog niet helemaal mee bekend :X )Wat de info betreft, hij is gebouwd door Geronimo :} (een bekende bij MF) Het frame is volgens de site van Geronimo gebouwd in '84. Het triumph blok komt uit april 1970, een TR6R 650cc. De vorige eigenaar (niet Geronimo) had er weinig aan gedaan, en er mankeerde een hoop aan. Veel draadbreuken, geen remlicht, motor moest afgesteld worden (bleek er 11 graden naast te zitten :( )
bougie's vervangen en 1 condensator bleek stuk te zijn. Deksel van de primaire ketting bleek van binnen uit gescheurd te zijn, dus lekt olie :X . Kan nog wel even doorgaan, maar inmiddels is dat allemaal opgelost (zelfs een logboek bijgehouden :Z ) Voor de komende winter periode ben ik bezig om de uitlaten te verlengen, en er "trompet" uiteinde op te zetten. Daarnaast ben ik bezig om het pinstripen onder de knie te krijgen |( Kortom, beetje bij beetje er een eigen draai aan te geven. Er zullen dur weer vele uurtjes in de schuur doorgebracht gaan worden.....tenminste, nu ik dit MF heb ontdekt, ben ik haast niet meer bij de PC weg te slaan....

Cheers!!! :W

Jozzie 8-)

Hoi Jozzie, de Triumph was in korte tijd snel afgetakeld had ik begrepen.
Dat zijn dingen dat als je er geen verstand van hebt moet je er niet aan beginnen maar ben blij dat hij toch nog goed is terecht gekomen.
Wat het blok betreft weet ik niet anders dan dat het van 1967 is, tr6 met een bonneville kop erop, ik had het blok toen ook gekocht met dollerto carbs maar toch de amals erbij kunnen krijgen en dat reed echt super en best pittig.
23.jpg


ff wat dat pinstriping betreft, waar haal je van die kwasten en wat kost het?

weer on topic: Harding ik vindt dat je er een coole bike van hebt gemaakt en de sissybar is niks mis mee, dat hoort en past er goed bij.
Wat de kleurstelling betreft kun je wel gaan vragen maar laat je je kop niet gek maken en volg gewoon je hart, goed rond kijken wat je zelf mooi vind er zijn voorbeelden genoeg.

Succes ermee!
 
Wie heeft er nog wet tips voor mij om mijn oldscool bike verder af te bouwen naar normen van de jaren 70

ik denk zelf dat ik er wel een beetje klaar ben met de bouw maar wat denken julli er van alle ideeen zijn welkom .
(Afbeelding)
ook moet er nog een kleur op waar ik nog net uit ben ook hier zijn alle ideeen welkom

laat maar horen


Hele......vette......sickle!!

Mooie glanzende paintjob is hier wel op z'n plek.

Dat wit misstaat al niet..... Misschien is een glanzend witte ondergrond met wat felle rode/oranje/gele/groene kleuren er op iets..? (Panels of lace) Iets in de stijl van dat ene tankje dat Rusty heeft..
 
http://www.motor-forum.nl/forum/misc/447249 :Y Uiteraard zijn er meer plaatjes van, hoop alleen dat ze zichtbaar zijn in dit forum (ben er nog niet helemaal mee bekend :X )Wat de info betreft, hij is gebouwd door Geronimo :} (een bekende bij MF) Het frame is volgens de site van Geronimo gebouwd in '84. Het triumph blok komt uit april 1970, een TR6R 650cc. De vorige eigenaar (niet Geronimo) had er weinig aan gedaan, en er mankeerde een hoop aan. Veel draadbreuken, geen remlicht, motor moest afgesteld worden (bleek er 11 graden naast te zitten :( )
bougie's vervangen en 1 condensator bleek stuk te zijn. Deksel van de primaire ketting bleek van binnen uit gescheurd te zijn, dus lekt olie :X . Kan nog wel even doorgaan, maar inmiddels is dat allemaal opgelost (zelfs een logboek bijgehouden :Z ) Voor de komende winter periode ben ik bezig om de uitlaten te verlengen, en er "trompet" uiteinde op te zetten. Daarnaast ben ik bezig om het pinstripen onder de knie te krijgen |( Kortom, beetje bij beetje er een eigen draai aan te geven. Er zullen dur weer vele uurtjes in de schuur doorgebracht gaan worden.....tenminste, nu ik dit MF heb ontdekt, ben ik haast niet meer bij de PC weg te slaan....

Cheers!!! :W

Jozzie 8-)

Ben benieuwd wat je er van maakt! :}
 
Ik vind 'm fantastisch! Ben benieuwd naar je pinstriping ideeen en de nieuwe uitlaat. Zou 'm graag eens in het echt bewonderen :Y
 
Wat een reacties,ideeen genoegt dit alles maakt het er nog niet makelijker op
even voor Diestyboy ik wilde mijn vraag voorlegen op oldscool forum maar het lukte mij niet met de foto dus vandaar dat ik de vraag hier stel.

ja dan nog even over de motor ik heb de motor in slechte staat gekocht

lekke tank cabs uit elkaar stand al even stil, volgens mij heeft de motor nooit goed gelopen de vorige eigenaar melde mij dat hij de cabs niet goed afgesteld kreeg hier heb ik een ander set voor gekocht en ja daar liep de motor ook voor geen meter op , ben ik even verder aan het zoeken geweest het leek mij dat de motor niet genoegt benziene kreeg dus alles uit elkaar andere sproeiers gemonteerd gasnaalden naar boven maar niets , het bleek de benziene kraan te zijn deze liet bijna geen benziene door ,in ieder geval te wijnig voor de motor ik ben er nu twee maanden aan bezig en ja het is al een heel verschil maar als je er zelf aan bezig ben zie je niet echt meer wat je nog moet aanpakken om de motor er goed uit te laten zien [jaren 70 ]en als je niet uitkijk ga je snel wat te ver of het wordt te netjes dat en in de jaren 70 haden ze ook niet allemaal een draaibank en een freesbank staan dus werd het allemaal ook niet zo netjes afgewerkt

nu de bouw een eind klaar is moet de motor nog uit elkaar deze moet voorzien worden van een nieuwe nokken as ketting deze is nog al goed hoorbaar ook moet ik de versnelling nog nakijken als ik in de 5e versnelling rij en ik denk nog een 6e te hebben wat niet zo is kom ik im een soort van vrijstand en schit de versnellings pook door iemand een idee wat hier de oorzaak van kan zijn?
 
Wat een reacties,ideeen genoegt dit alles maakt het er nog niet makelijker op
even voor Diestyboy ik wilde mijn vraag voorlegen op oldscool forum maar het lukte mij niet met de foto dus vandaar dat ik de vraag hier stel.

Maakt mij ook niet uit joh.......
;)

Maar fotoos plaatsen gaat daar op dezelfde manier dacht ik zo.......

Verd is het al een vette fiets zoals ie er nij bij staat..... ruw bouw is meestal mooier als af..... 8-)
 
schit de versnellings pook door iemand een idee wat hier de oorzaak van kan zijn?
jawel, de schakelwals er ff uit vissen want goeie kans dat die versleten is...alleen jammer dat dan wel alles los moet maar goed.. ;)

het kan ook nog de vergrendeling van de schakelwals zijn, is een kogeltje van een kwartje maar hij zit wel goed diep verstopt, zeg maar... })
 
Diestyboy

kan je mij eens even op een simpele manier uitlegen hoe ik een foto plaats op het oldscool forum

graag even stap voor stap



Bral als het bouwen klaar is ga ik het blok uit elkaar gooien en daarmee ook de schakel wals dan kom ik het wel tegen het lijkt mij een vrij simpel blok dus het zal goed komen
 
Bral als het bouwen klaar is ga ik het blok uit elkaar gooien en daarmee ook de schakel wals dan kom ik het wel tegen het lijkt mij een vrij simpel blok dus het zal goed komen
moeilijk is zo'n 750 blokkie niet maar veel is het wel met die primaire ketting te kutten enzo, maar als je een WPH boek hebt is het 1 dag goed te doen...

wel opletten dat je goede kwaliteit voet- en koppaking koopt want er is veel rotzooi te koop voor die dingen, ik raad aan Cometic te nemen, iets duurder maar gewoon echt goed..
 
ja ik ga als het zover is eerst maar eens alles uit elkaar gooien en eens kijken wat er zoal vervangen dient te worden heb je nog tips waar ik goed op moet letten of wat de slechte onderdelen zijn bij deze blokken die ik beter gelijk kan vervangen , ik heb een goed werkplaats hand boek dus er moet uit te komen zijn wat ik zoiezo ga vervangen zijn de nokkenas ketting en de spanner metalle delen die er bij horen ook even de zuigers verev en cilinders bekijken en alle lagers in het blok weet je toevalig een goed en goedkoop adres om mijn onderdelen te bestellen
ik heb enkelle adresen maar welke kon ik volgens jou het beste benaderen voor de benodigde onderdelen
het mobiele centrum
roukema
pietparts
rene van maanen

indien iemand goede adresen heef zijn ze welkom , vermmeld ook even de ervaringen van deze adresen
 
m.i. maakt het niet zoveel uit waar je het koopt, als je maar gewoon voor kwaliteitsspul gaat...

omdat die dingen er als inds 69 zijn en ook omdat er VEEEEEL van zijn is er een hoop goedkope namaakbende op de markt dus tja...

lagers moet je gewoon bij de lagerboer kopen als dat lukt, Cometic pakkingen erin, alles goed nameten op sleetsigheid hoewel dat vaak nogal meevalt met die dingen..

alles gewoon goed schoonmaken, zuigerveren niet op de kop monteren ;) (je zou niet de eerste zijn) en weer met veel olie in elkaar zetten..

waar je wel even op moet letten is de primaire aandrijving, als die echt klappert gewoon vervangen die hap...

en als je echt veel moet vervangen kun je ook eens op Ebay kijken, in de States is ook zat te koop...
 
Als je zo,n blokkie tip top wilt hebben kost het toch wel wat poen hoor,je komt altijd onverwachte dingen tegen maar daar tegen over staat wel dat je dan weet wat je rijd.
Inverband met de lagers moet je toch goed opletten dat je de juist kleur en lettercode gebruikt zodat je de juiste lagers besteld of koopt en hier zou ik ook voor originele honda lagers gaan.
 
Diestyboy

kan je mij eens even op een simpele manier uitlegen hoe ik een foto plaats op het oldscool forum

graag even stap voor stap
Kijk effe op het forum zelf bij old skool choppers en daar boven in staat een post genaamd "foto's posten" daarin word het uitgelegd. Maar het gaat op dezelfde manier als een foto plaatsen hier. via een foto site zoals pichotel of photobucket daar fotoos opzetten en dan vandaar uit kopieren naar hier.....
 
Rusty(-steel) heeft wel eens een tank met fishscales in elkaar geplakt en gespoten, een coffin.


Super gave fiets trouwens!


Men neme een airbrush set van 20,- euro, spuit vanuit een busje motip blanke lak in het potje, flakes (van e-bay) erdoor, scheutje thinner, een paar M4 moertjes om te schudden...en spuiten maar :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan