Definitief: Minimumleeftijd zware motor 24 jaar

V-Ray

MF veteraan
18 feb 2004
8.954
5
Almere
Facebook
Net van internet geplukt.

"Minimumleeftijd zware motor 24 jaarDe minimumleeftijd om op een zware motor te rijden zonder voorafgaande examens voor lichte motoren gaat definitief omhoog van 21 naar 24 jaar. De verkeerscommissie van het Europees Parlement heeft dat woensdag besloten.

Europarlementslid Corien Wortmann (CDA) probeerde tevergeefs om de leeftijd op 21 jaar te houden. Haar plan kreeg slechts steun van een kleine minderheid in de verkeerscommissie van het Europees Parlement.

,,Veel parlementsleden hadden wel sympathie voor mijn poging, maar ze wilden toch het EU-akkoord over rijbewijzen niet in gevaar brengen'', zei Wortmann. De CDA'ster vindt de hogere leeftijd onzin: ,,Je hoeft toch ook niet eerst in een lichte auto te rijden voordat je in een SUV of Ferrari mag stappen''.

Wortmann is wel blij met de rest van het EU-akkoord. Dat behelst dat autobestuurders zwaardere aanhangwagens mogen besturen dan nu is toegestaan in Nederland. De Nederlandse gewoonte om de roze papiertjes elke tien jaar te vernieuwen om fraude tegen te gaan, krijgt navolging in alle EU-landen."



Hoe verneuk je de motorfiets-markt. |( Ik had gisteren nog de cijfers er even bij:

In 1995 haalden 54.982 mensen hun rijbewijs A. In 2005 waren dit er slechts 19.642.
 
je bent mij net voor:

http://www.nieuwnieuws.nl/archives/2006/11/minimumleeftijd_zware_motor_24.html

tja... ben 24 dus ik vind het best, klinkt verstandig...

zal er even over nadenken in hoeverre dit de motorfietsmarkt verneukt, maar je kunt veel op 25kw knallen en mensen na 24 hebben meer geld dus....

wie onder de 24 rijdt een zware snelle nieuwe motor...? zijn er vast wel wat maar dat valt te verwaarlozen!?

hmm heb dus geen id.
 
Ben blij dat ik al 24 ben en mijn stempeltje al heb, maar wel k&%$*@ voor degenene die nog moeten beginnen. -O-

Wat mij betreft zou er dan ook een beperking moeten komen voor auto's -O-
 
en wanneer gaat dit dan in definitief :?

en als je 21 bent en je onbegrensde papiertje/pasje al hebt heb je geluk? :?
 
In 1995 was de economie op een hoogtepunt, in 2005 op een dieptepunt...

Dat valt best mee hoor. Zo zwaar hebben we het nou ook weer niet. Tijdens ons echte dieptepunt (2001-2002-2003) werden er meer rijbewijzen gehaald dan ervoor en erna.

Hier nog even de echte cijfers. Duidelijk is te zien dat dankzij de regelgeving het aantal behaalde rijbewijzen aanzienlijk is gedaald.

full
 
Ik ben nu ook nog bezig met lessen 25kw beperking.

Weet iemand wanneer dit ingaat?
Ik hoop niet vanaf 1-1-2007 want ik had al plannen wat ik over 2 jaar ga kopen na me 25kw periode dat dus mooi niet doorgaan.
 
tja, ook ik sluit me daarbij aan.... inderdaad iedere oetl*l kan een auto tot meer dan 1000 pk kopen, maar voor motoren gelden strengere eisen?? Echt zoooo raar....
 
Net van internet geplukt.

"Minimumleeftijd zware motor 24 jaarDe minimumleeftijd om op een zware motor te rijden zonder voorafgaande examens voor lichte motoren gaat definitief omhoog van 21 naar 24 jaar. De verkeerscommissie van het Europees Parlement heeft dat woensdag besloten.

Europarlementslid Corien Wortmann (CDA) probeerde tevergeefs om de leeftijd op 21 jaar te houden. Haar plan kreeg slechts steun van een kleine minderheid in de verkeerscommissie van het Europees Parlement.

,,Veel parlementsleden hadden wel sympathie voor mijn poging, maar ze wilden toch het EU-akkoord over rijbewijzen niet in gevaar brengen'', zei Wortmann. De CDA'ster vindt de hogere leeftijd onzin: ,,Je hoeft toch ook niet eerst in een lichte auto te rijden voordat je in een SUV of Ferrari mag stappen''.

Wortmann is wel blij met de rest van het EU-akkoord. Dat behelst dat autobestuurders zwaardere aanhangwagens mogen besturen dan nu is toegestaan in Nederland. De Nederlandse gewoonte om de roze papiertjes elke tien jaar te vernieuwen om fraude tegen te gaan, krijgt navolging in alle EU-landen."



Hoe verneuk je de motorfiets-markt. |( Ik had gisteren nog de cijfers er even bij:

In 1995 haalden 54.982 mensen hun rijbewijs A. In 2005 waren dit er slechts 19.642.

en dan vooral deze regel, mensen lekker zonder extra rijbewijs met een zwaardere aanhanger laten rondtuffen |( |( hoe krijg je brokken :N :N
 
ik vind het een slecht idee. Natuurlijk zit er wel een reden achter maar hoever wil je die leefdtijd blijven verschuiven, en wat is het volgende? Hierbij houd je gewoon erg veel mensen tegen hun motor rijbewijs te halen. Met minder vermoen rijden is opzich niet zo'n ramp, maar alle eisen waar zo'n teruggevoerde motor aan moet doen zijn gewoon belachenlijk.
 
Ben blij dat ik daar geen problemen mee heb, behalve dat ik hem misschien even kwijt ben binnenkort :(

Maar per wanneer zou dat moeten ingaan?
 
Ik neem aan dat ze mijn onbeperkte rijbewijs niet meer terug kunnen draaien? :?

*ril*
 
idee is niet slecht, veel mensen komen ervaring te kort...

Allen hebben ze n klein foutje gemaakt, je zou vanaf elke leeftijd eerst 2/3 jaar "licht" moeten rijden!
Waarom? omdat die mensen net zo weinig ervaring hebben als jongere starters.
Dus laat sjonnie (ik dus) van net 18 lekker 3 jaar licht rijden. Maar doe dat ook bij Ben en Anita van 35, omdat die net zo weinig ervaring hebben.

Oke misschien zijn ze hun wilde haren kwijt (of juist niet) maar ik heb me al meerdere keren verbaasd over 25 + ers die totaal niet met hun pk kanon overweg kunnen...

(ben zelf 19, en ben van mening dat motorrijden binnen een afgesloten terrein 100x leuker is)
 
dat vraag ik mij dus af he? of je onbeperkt dan niet gewoon verlengd wordt :?

Dat kunnen ze niet zomaar wijzigen:
- Op mijn pasje staat dat ik 2008 onbeperkt mag :]
- Met de invoering van het bromfietscertificaat kon ook iedereen hem afhalen die ouder dan 16 was.
- Het puntenrijbewijs werd ook niet met terugwerkende kracht uitgevoerd.

Maar je weet het nooit zeker tot het is uitgevoerd :N
 
er zijn genoeg debielen van 35+ die hun rijbewijs al jaren hebben, maar nog steeds die zogenaamde 'wilde haren' niet kwijt zijn en een gevaar voor zichzelf EN anderen vormen zodra ze op hun motor stappen :N
 
ik zou dat hele besluit wel eens willen zien.
En wordt het nou opgebouwd? Daar was ook eens sprake van. En dan bij elke overstap een nieuw examen.
dus 25 Kw, 35 Kw en dan onbeperkt.
Ik ben benieuwd hoe dat gaat lopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan