shovelhead project started

basics

MF'er
25 nov 2006
54
0
etten-leur
hallo
ik heb vorige week een shovel gekocht uit `81.
nu lijkt het me leuk om dit met andere mensen te delen.
ik ben pas 20 jaar maar werk al z`n 6 jaar met harley`s dus het komt wel goed.

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/449560/880e341f03d8d80b979f376eed781239 (Foto's-0016.jpg)​
 
Ik wed dat er hier mensen zijn die al 20 jaar met shovels werken en die vinden dat hetmet shovels nooit goed komt. _O-
 
Crazy Frank achterspatbord/zadel combo...

full
 
Wat heerlijk fout zo'n spatbordcombinatie. Krijg er een beetje déja-vu gevoelens bij.......


Ook mijn grote (period correcte) inspirator had zulke dingen onder zijn staartje:

full


zucht,.... waar blijft de tijd. Ik zeg: "Terug op de buis met die series!"
 
die 6 jaar heb ik bij oit gewerkt eerst alleen een beetje poetsen en nu ben ik een beetje de leerling. maar ik heb dus al wel wat know how opgedaan
 
ik zal jullie zeker op de hoogte houden.

maar het lukt me niet om de foto`s gelijk zichtbaar te krijgen.
het lukt me alleen ze er als bijlage bij te voegen.

wat ik er trouwens van ga maken:

ik ga er een hardtail frame van maken(weld on)
en er komt een springervork in en veder zullen jullie wel zien
 
inmiddels is het frame helemaal kaal.
binnen 2 weken het frame lassen naar een hardtail
dit laat ik door een collega doen hij is de master.
 
Leuk dat je er ook aan begint. Via Tuur van de Tequilla-riders gehoord dat hier op het forum wat ervaringen gewisseld werden. Mijn project is bijna af. Veel succes en als je iets wil weten, misschien kunnen we helpen......Electra 71.
 
van de week mijn frame naar de straler gestuurd, en het ziet er nu echt weer netje uit.
en we hebben ook de achterkant van het frame er eindelijk af geslepen. klaar voor de weld one achterkant
full
 
Moet wel mooi worden is een H-D die is zo al mooi maar het kan altijd beter maar werk je nog steets bij OIT
 
ga je nog verder?

:P

vind het hardtail weld-on gebeuren wel intressant.
moet het frame daarna ook nog apart gericht worden?
helemaal 100% recht en uitgelijnd zal niet zomaar gaan toch?
 
Terug
Bovenaan Onderaan