motorblok veranderen op eigenbouwkenteken??????

chopachop

Die hard MF'er
5 feb 2006
366
0
ik hoorde van iemand dat je het motorblok merk en type op een eigenbouwkenteken bij de rdw kunt laten veranderen ZONDER herkeuring voor een eurotje of 10.
wie o wie weet of dit inderdaad klopt?????
 
Ik heb dezelfde vraag voor het beginnen van mijn RD500 project bij de RDW nagevraagd.

Het klopt, je mag gewoon elk blok onder je frame bouwen als het maar dezelfde brandstof betreft. Dus geen diesel, of gas..... En je frame moet natuurlijk wel een NL kenteken hebben.

Je hoeft je motor dan niet te keuren. Gewoon goed vast maken en dan gassen.

Gr Bas :]
 
Laatst bewerkt:
op een eigenbouw kenteken staat het merk van het motorblok en aantal cilinders,en ik wil dus op dat kenteken het merk en aantal cilinders wijzigen.
kan dat zonder herkeuren of niet????
 
Het lijkt me stug aangezien op bv marktplaats de prijzen voor hd-eigenbouwkentekens hoger liggen als de jappen-papiertjes (tenminste, die indruk heb ik)..
 
kan me ook niet voorstellen dat dat zo makkelijk is,

zou je van ee eigenbouwkenteken met zundapp ks 80 blok, zo kunnen wijzigen in een boss hoss???


denk dat t toch aan div voorwaarden hangt.


weet wel dat t bij auto's redelijk makkelijk is kenteken te wijzigen maar dat t wel aan een bepaald percentage ligt dat t vermogen gestegen is.
 
Laatst bewerkt:
er zullen vast regeltjes voor zijn zoals voor alle dingen in dit landje.
maandag zal ik zowiezo ff met de rdw bellen,maar misschien is er iemand op dit forum die er meer van weet(hoef ik niet zolang te wachten) O-)




edit:hoe gaat dat bij een auto in z'n werk dan????
 
Laatst bewerkt:
Heb laatst iemand gesproken die een V6 uit een Ford capri in een Opel Manta heeft gelepeld en dat gaf geen problemen bij de keuring. Ik kam we wel voorstellen dat er gekeken wordt of het frame er geschikt voor is, deze mag namelijk niet worden gewijzigd! Nu zal het verlassen van een steunpunt niet direct opvallen maar echte wijzigingen aan het frame zijn niet toegestaan.
Het wijzigen van een zelfbouwmotor met een virago blok naar een HD blok vraagt om duidelijke aanpassingen aan het frame en daar kunnen ze moeilijk over doen....
 
Heb laatst iemand gesproken die een V6 uit een Ford capri in een Opel Manta heeft gelepeld en dat gaf geen problemen bij de keuring.....

Heb je t dan over de APK keuring of de RDW keuring,


Wat ik bedoel, is dat als je bv een 1.6 kadett hebt, en je wilt er een 2.0 in leggen, dan kun je dit makkelijk ook op je kenteken krijgen, omdat het vermogen minder dan een bepaald percentage stijgt. en een 2.0 ook geleverd is in die auto.

de aanpassing ksot dan slechts enkele tientjes,
als er veel wijzigt, dan moet er echt opnieuw gekeurd word, dit hoeft ook geen probleem te zijn, maar word wel stuk duurder.
 
Heb je t dan over de APK keuring of de RDW keuring,


Wat ik bedoel, is dat als je bv een 1.6 kadett hebt, en je wilt er een 2.0 in leggen, dan kun je dit makkelijk ook op je kenteken krijgen, omdat het vermogen minder dan een bepaald percentage stijgt. en een 2.0 ook geleverd is in die auto.

de aanpassing ksot dan slechts enkele tientjes,
als er veel wijzigt, dan moet er echt opnieuw gekeurd word, dit hoeft ook geen probleem te zijn, maar word wel stuk duurder.

Het was een RDW keuring waarbij het kenteken is aangepast waarbij de motor is veranderd van een 4cil 1900 in een 6 cil 2800. een vermogens toename van dacht ik 35%. Een simpel bezoekje aan RDW Amsterdam was genoeg, kosten weet ik niet meer...
was volgens mij wel iets meer dan een tientje.
 
gewoon even bellen met de RDW, 0900-0739 (0990-0RDW), en even vragen naar een keurmeester om je vraag te stellen, bel je met Arnhem doe het dan op donderdag, dat is de wekelijkse 'motor-dag' daar, heb je een keurmeester die weet waar ie over lult...
SUC6! 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan