Storm; waar staat de motor?

Mijn schatje staat thuis in de (speciaal ervoor aangebouwde) schuur. Als het waait let ik goed op waar de wind vandaan komt en probeer ik hem schuin met de kop en de niet-standaard-kant in de wind te zetten. Ik hoor hier weinig mensen over de windrichting praten, verbaast me.

Windrichting verandert: schoenen aan, tuin in, windrichting meten,schuur open, motor in de windrichting zetten, schuur weer dicht enz. enz.

Wel eens aan een draaiplateau in de schuur voor de motor gedacht, gekoppeld aan een windvaantje op het dak? Scheelt mijns inziens een hoop werk. :)
 
die van mij staat binnen, in de fietsenberging.


maar dat is meer omdat er nu veel aangeschoten mensen met vuurwerk over straat lopen. voor de wind volstaat een plekje tegen de muur ook.
 
Motor staat tijdens de stormop de zelfde plek als tijdens de hagel, regen, zomer, herfst en lente.... in de garage op de standaard... nooit problemen..... ;)
 
De mijne staat redelijk droog onder een daarvoor gemaakt afdakje, in de hoek van de schutting.
Weinig tot geen kans op valschade op die manier.
Maar ik was vorige week iets bezorgen in Beverwijk en daar stond een motor gewoon op 5 hoog in de ehhh :? (hoe heet dat ? ballustrade oid ? ) naast de lift dus _O-
Mss is dat een idee voor de TS ? })
 
Hoi, die van mij staat ook buiten. Ik heb een berging maar die k*t-gangetjes zijn zo smal dat ik die draai never kan maken.
Ik zet 'm met harde wind op de jiffy, ZONDER motorhoes, want dat fungeert als een zeil!
Met echte storm kan ik 'm in de algemene fietsenstalling kwijt, als er niet teveel fietsen zijn. Als dit niet zou kunnen dan zou ik 'm naast een lantaren of verkeerspaal zetten, met de val-kant tegen de paal of als dat niet kan, met een touw aan de paal.
Tis behelpen, maar het scheelt wel :W
Oh ja, als dat allemaal niet gaat, kan je ook nog een plek zoeken waar hij zoveel mogelijk uit de wind staat. Naast een muurtje/huis enz...
Nooit geprobeerd de draai te maken op de zijstandaard? Zijstandaard uitklappen, op de grond zetten, motor naar je toe trekken en kantelen over de zijstandaard (niet te ver natuurlijk) en dan draaien. Heb je niet meer ruimte nodig dan de motor lang is.
 
Laatst bewerkt:
Zijspan aan monteren...nooit meer problemen })

effe zonder dolle

Ik woon in Ijmuiden en daar kan het stevig waaien, jarenlang motor voor de deur geparkeerd op middenbok en zijl erover. zolang het zijl goed strak vastzit...geen problemen

nog nooit een motor omgewaaid, nooit hoes weggewaaid.


wel motor onder hoes weggerot -O-

beter geen hoes...en WD40
 
Die van mij staat op de werk bok half gedemonteerd.

Dus omvallen door wind zal ie niet :+

full
 
als je de motor evenwijdig en dichtbij een muur zet, kan er niet veel gebeuren lijkt me.

waait het evenwijdig met de muur dan vangt je motor niet veel wind, staat de wind loodrecht op de muur, wordt de wind door de muur gestopt.
Alleen als de wind schuin op de muur staat moet je uitkijken, en zeker geen hoes over je motor gooien, dan krijg je een zeilboot effect.
 
Laatst bewerkt:
Mijn suzje staat in de garage bij de kachel onder een zacht dekentje!
 
zijstandaard: 2 wielen en 1 standaard = 3 punten
middenbok: 1 wiel en 2 punten van de midddenbok = 3 punten :)

  • Haal die twee beelden eens voor je in bovenaanzicht.

  • De drie steunpunten erin tekenen; de drie steunpunten verbinden tot een driehoek.
  • Het zwaartepunt van de motor erin tekenen
  • Het zwaarte punt van de driehoek erin construeren (vanuit elke hoek een lijntje naar het midden van de tegenoverliggende zijde.
  • zwaartepunt van motor en zwaartepunt van de driehoek komen beter overeen met motor op jiffy

ergo op de jiffy is stabieler
 
Laatst bewerkt:
R1 staat lekker binnen onder een kleed aan de druppellader en komt er niet uit onder de 15 graden :P

De 750GSX-F staat buiten, morgen weer mee naar me werk rijden.

Vanmorgen was het slecht op de motor B|
 
10 jaar en 8 maanden verder en er komt opnieuw een storm aan, ik ben er klaar voor. :/

dfj2te.jpg


Met zijn kop naar de wind achter een muurtje op zijstandaard en onder een Verheul hoes.
Touwtje is trouwens een schoorlijntje voor het schuttingdeel, de buren doen hetzelfde.
 
Wij hebben ze op de zijkant van het huis staan. Het 'vervelende' is dat ze altijd buiten staan. We zijn bezig te kijken naar een soort tuinhuisje dat we kunnen plaatsen zodat ze echt binnen kunnen staan. Is denk ik altijd wenselijker dan buiten, toch?

Het voordeel is dat, bij toeval eigenlijk, als er storm is, de wind altijd precies van de andere kant komt. Hij moet dus eerst door een heel huizenblok beuken, voordat 'ie de kans krijgt de motoren een setje te geven.

Ik heb de hoes er wel overheen gedaan trouwens :)
 
Die van mij staat bijna altijd in de garage (thuis en op het werk), maar de tips zijn wel erg handig voor als ik een keer ergens op bezoek ben..

Dus op de zijstandaard, zonder hoes en met de neus tegen de wind in?
 
Terug
Bovenaan Onderaan