Het grote motorscooter topic deel 2

Nou het was idd voor mij ook wel een luxe probleem hoor, kiezen tussen de Burgman en de Majesty. Ik heb de Soes een weekend gehuurd en veel km's gemaakt. Trekt als de tierelier (ook met 2 personen en rijdt gewoon erg lekker. En de ruimte....

Toch na twee proefritten voor de Majesty 400 abs gegaan. Majesty trekt welliswaar iets minder snel op (maar nog steeds heel snel) maar het voelde voor mij gewoon iets beter over heel de linie. Ik heb een zwarte besteld en vind em juist in die kleur erg mooi! Ik zal mijn ervaringen beschrijven zodra ik eindelijk het sleuteltje in mijn bezit heb.

Iemand trouwens een suggestie voor een bepaald slot?
 
Waar ik ook trouwens een beetje tegen aan hikte was het feit dat de yp al bijna ongewijzigd zijn 4e jaar ingaat en normaal kun je er toch wel van uit gaan dat er dan ook een facelift aan komt....
 
Ja dat is zo maar aan de andere kant hoeft een facelift niet altijd een enorme verbetering te zijn. En ik vind de YP zoals ie nu is heel mooi. Dus kan dan wel ergens op gaan wachten maar misschien wachten ze in japan tot volgend jaar of zo. En ze hebben dit jaar al kleine dingen aangepast zoals het zadel en de toevoeging van abs...Ik denk dat je iets moet aanschaffen wat gewoon goed voelt. Sommige (auto) modellen veranderen soms nog sneller dan het weer...

Voorlopig zit ik met smart op het verlossende telefoontje te wachten..."Hij is binnen!"
 
Heb trouwens nog een originele passenger backrest (duo ruggensteun) in de aanbieding van Mijn YP400 die ik in 2004 heb gehad alsmede een hoge Givi ruit,als je interesse hebt......
Zijn 5 maanden gebruikt en dus nog als nieuw,voor de helft van de prijs..........
Kijk maar bij Yamaha accessoires en Givi.It.


Edit 22-07....is verkocht.
 
Laatst bewerkt:
De T-max heeft nog nooit een facelift gehad en ziet er nog net zo uit als tijdens de introductie in 2001. Als Yamaha geen nut ziet in een facelift doen ze het ook niet. De eerste Majesty 400 was trouwens niet echt een mooie scooter, net als de eerste Burgman 400 (blijft persoonlijk natuurlijk). Nu de tweede Majesty die er al een paar jaar is echt wel fraai is zou ik ook niet weten wat ze zouden moeten doen om hem nog mooier te maken! Aan de andere kant, Suzuki lukt het ons iedere keer weer te verrassen met een nog mooiere AN 400... ;)
 
Eerste Majesty?

De Majesty 400 is in 2004 geintroduceerd,ik heb 1 van de eerste exemplaren gehad.
De eerste modellen hadden maar 1 remschijf in het voorwiel.
Het model is niets aan veranderd,alleen dubbele schijven en abs nu.
Dus als je het eerste model niet mooi vindt dan kan ik me niet voorstellen dat je de 2007 versie wel mooi vindt............. Of zit ik er nu naast?
En wat de Burgman betreft,die is inderdaad na iedere facelift mooier geworden.
Vergelijk je de 99er K1 met de K7 van nu dan mogen ze eigenlijk niet meer de zelfde naam dragen :N
 
Laatst bewerkt:
.....Mijn knipperlichten doen het allemaal niet meer. Maar... ze branden nog wel als ik mijn alarm in- en uitschakel. Het relais wat hoort te tikken om je lichten te laten knipperen hoor ik helemaal niet meer, en ook het indicatielampje op mijn dashboard doet het niet....
Heb je geen electrisch schema in je instructieboekje staan ? Anders even speuren op internet...

Onlangs had ik een vergelijkbaar probleem; de richtingaanwijzer knipperde alleen naar links, rechts deed het niet.
Dat bleek een dubbel probleem te zijn, de bedrading was niet in orde (corrosie in een stekker) en zo ging het relais ook aan de andere kant stuk. Ik heb het voordeel van een reservescooter met alle onderdelen, die mist nu dus een richtingaanwijzer relais....
 
Ik vind dat de T-max er nu met dit nieuwe dashboard er beter uit ziet.
Het oudere model had precies hetzelfde dash als een majesty 250 uit 2001.Alleen met verschil dat er een V-belt lampje op zat en dat de snelheidsmeter tot 180 gaat ipv 160.

Daarom heb ik maar een nieuwe gekocht O-)


Suggestie voor een slot: ik heb het nieuwe schijfslot van ABUS met ingebouwd alarm.

Gaat niet te gauw af met een lichte aanraking maar wel als je de positie veranderd, ook al doe je dat nog zo voorzichtig.

Handig als je weg wilt rijden met het slot nog op je schijf |(
 
...Alles ook ingespoten, maar hij deed het even.. en toen niet meer..
Toen de mijne kuren had heb ik eerst het relais gewisseld, toen bleef de klacht; het zat dus ergens anders. Omdat ik het niet direct kon vinden heb ik er nog een rit mee gemaakt, blijkbaar heb ik uit gewoonte de richtingaanwijzer gewoon gebruikt (en blijkbaar vergeten) waarna hij ineens niets meer deed; links was ook stuk.
Ik vermoed dat het relais toen is doorgebrand.... Probeer dat te voorkomen...
 
Laatst bewerkt:
Eerste Majesty?

De Majesty 400 is in 2004 geintroduceerd,ik heb 1 van de eerste exemplaren gehad.
De eerste modellen hadden maar 1 remschijf in het voorwiel.
Het model is niets aan veranderd,alleen dubbele schijven en abs nu.
Dus als je het eerste model niet mooi vindt dan kan ik me niet voorstellen dat je de 2007 versie wel mooi vindt............. Of zit ik er nu naast?
En wat de Burgman betreft,die is inderdaad na iedere facelift mooier geworden.
Vergelijk je de 99er K1 met de K7 van nu dan mogen ze eigenlijk niet meer de zelfde naam dragen :N

Nu zit ik op internet ook druk te kijken naar de "eerste" 400, maar ik kan 'm niet vinden, zou-ie wel bestaan?? Dat 2004-model is welke ik als "tweede model" bedoelde, wel mooi dus, vooral de achterkant is schitterend gelukt. Als ik nog eens het model tegenkom wat ik als "eerste" bestempelde zal ik eerst eens kijken of het wel een YP400 is en dan of ik er een foto van kan maken...:?
 
IK HEB EM EINDELIJK!

Was even wachten maar vanmiddag eindelijk het telefoontje...Heb inmiddels mijn eerste 100 km erop zitten en het is een genot om op de Majesty rond te toeren. Ik moet mij wel inhouden voor het inrijden en ik ga mij daar ook aan houden.. Eerste 1000 km niet boven de 5000 toeren en wisselend rijden volgens dealer...Lees her en der ongeveer dezelfde waardes dus zal wel ok zijn. Pics volgen zsm.
 
Kost best moeite, vind ik. Maar af en toe trek ik 'm toch ietsje verder door. Niet vol accelererend maar wel zo dat ie wat hoger in toeren komt.

Nog 300km dan krijgt ie z'n 1000 beurt. Pas na 1600km mag je zoveel en zolang volgas geven wanneer je maar wilt.
 
Ja is ook moeilijk ;-) Maar ga nu nog niet hoger als 5000, maar er staat ook nog geen 115 km op! Lekker rustig optrekken, alleen vind snelweg nu nog wel taboe. Door toerenbeperking heb je niet genoeg snelheid om lekker mee te komen terwijl dat voor een 400 normaal geen probleem is.
 
vanuit het 125/150 cc topic ff doorstoten naar de grotere broer, kortom ik heb een Nexus 500 gekocht in het grijs, zaterdag a.s. ga ik hem ophalen...piccies volgen.. :Y :Y :Y

Zeer benieuwd hoe hij gaat rijden???
 
... Mijn knipperlichten doen het allemaal niet meer. ...
Hoe staat het met de elektrische installatie, heb je al gevonden wat er aan de hand is ?

Mijn scoot had wederom een storinkje, ditmaal puur te wijten aan slijtage.
Nog niet zo lang geleden hield mijn snelheidsmeter er ineens mee op, toen bleek dat ook het telwerk stilstond had ik het zo verholpen, de kabel was aan de tellerkant losgegaan. Dat is allemaal weer in orde maar...

Afgelopen week begon de wijzer van de snelheidsmeter ineens enorm te trillen, bovendien had ik de indruk dat ie te laag aangaf; aanvankelijk scheelde het zo'n 25% (schatting natuurlijk), later werd dat steeds meer. Ik dacht eerst dat de snelheidsmeter zelf nu dan toch wel stukgegaan zou zijn, drie uur onder water kan natuurlijk nooit goed zijn ook al is het 5 jaar geleden... Jammer want ik had de teller in dezelfde unit bijna op een ton.

Eergisteren werd de afwijking steeds groter en toen merkte ik dat niet alleen de snelheidmeter maar ook het telwerk te weinig aangaf, de afwijking werd steeds groter tot ie helemaal stopte. Blijkbaar was er dus toch iets anders stuk dan de snelheidsmeter.

Gisteren heb ik de tangentiale aandrijfunit van de kabel naast het voorwiel omgewisseld, en inderdaad alles doet het weer. Het vreemde is dat je aan de defecte unit helemaal niets voelt, hij draait normaal en ik zie weinig slijtage aan de wormwieltjes..... Apart, je zou haast denken dat hij niet goed meegenomen werd maar ook dat is niet het geval.

Maakt niet uit, het mechanisme werkt weer en daar gaat het om.
 
Laatst bewerkt:
Verder doen mijn knipperlichten het weer.. ik heb de unit vervangen door eentje van een Ford, die ik nog had liggen, en die werkt perfect.. gewoon een ouderwetse met relais.
Mooi he, ook zonder dure merkspullen werkt het weer...

Ik ben overigens over de 14.000 kilometer heengegaan.. dus ik heb er in 3 maanden 10.000 kilometer bij gereden..
Ben blij voor je dat ie het weer goed doet na de teleurstellende ervaring en de schade met de vervangingstransmissie....
 
hey Jason,

ik vond de Nexus 500 altijd al een coole sportscooter. ik ken enkele duitse scootervrienden die er een hebben en zeer tevreden zijn. De windbescherming is wat minder maar schoonheid mag wat kosten niewaar. Ook de duo zit is wat minder comfortabel maar ja de Nexus is ook een echte sportscoot ! Veel sukses ermee.

greetz, jeannot
 
en hier is ie dan.......eerste impressie, ben er erg tevreden mee, geeft geen krimp in de bochten *O* *O* , kan er aardig sportief mee rijden....

full


van de winter gaan de wielen eraf, en ga ik ze zwart coaten..
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan