Het grote motorscooter topic deel 2

en hier is ie dan.......eerste impressie, ben er erg tevreden mee, geeft geen krimp in de bochten *O* *O* , kan er aardig sportief mee rijden....

[afbeelding]

van de winter gaan de wielen eraf, en ga ik ze zwart coaten..

Bizar ding jason! :}

En je weet het... zilveren zijn het snelst :Y
 
Laatst bewerkt:
Bizar ding jason! :}

En je weet het... zilveren zijn het snelst :Y

Gaat prima, ligt mooi strak in de bochten, maar haal denk ik wel de middenbok eronder uit, want die rij ik constant aan de grond.. :( :( :( zelf met de hoogste stand van de achterkant...

Volgende week xenon 8000K erin bouwen met led xenon lampjes

Zal dan wel weer een plaatje posten, ook vandaag nog ff mijn max. snelheid iets omhoog gezet, ik ga voor de 180...

full

 
Gaat prima, ligt mooi strak in de bochten, maar haal denk ik wel de middenbok eronder uit, want die rij ik constant aan de grond.. :( :( :( zelf met de hoogste stand van de achterkant...

Volgende week xenon 8000K erin bouwen met led xenon lampjes

Zal dan wel weer een plaatje posten, ook vandaag nog ff mijn max. snelheid iets omhoog gezet, ik ga voor de 180...

[afbeelding]

Ernstig strak cockpitje ook :Y

Ja die bok bederft een hoop lol lijkt me.. als die te heftig de straat raakt loop je het risico dat hij je achterband van de weg af tilt, dus weg ermee! er zit toch een jiffy onder 8-)

Keep us posted! :9
 
Gaat prima, ligt mooi strak in de bochten, maar haal denk ik wel de middenbok eronder uit, want die rij ik constant aan de grond.. :( :( :( zelf met de hoogste stand van de achterkant...

Volgende week xenon 8000K erin bouwen met led xenon lampjes

Zal dan wel weer een plaatje posten, ook vandaag nog ff mijn max. snelheid iets omhoog gezet, ik ga voor de 180...

[afbeelding]

Kun je na het succesvol monteren van de xenon kit hier een duidelijke beschrijving geven en wat foto's? Ben hier namelijk zeer in geïnteresseerd.
 
Kun je na het succesvol monteren van de xenon kit hier een duidelijke beschrijving geven en wat foto's? Ben hier namelijk zeer in geïnteresseerd.

Het probleem dat mensen tegenkomen wanneer ze xenon op een motorfiets monteren is dat er vaak weinig plek is voor inbouw van de ballast (tranformator unit). Mij lijkt dat dit bij motorscooters niet of nauwelijks speelt; bij mijn scooter heb ik boven de koplamp ruimte genoeg voor bijvoorbeeld een autoradio, zo'n ballast is dan ook geen enkel probleem.

Aansluiten van xenon is plug and play; stekker van de koplamp los, ballast ergens bevestigen en er tussen aansluiten, lamp vervangen.

Zelf zit ik ook te denken dit te gaan doen, maar dan alleen voor dimlicht. Als grootlicht gebruik ik dan zo'n blauwkleurige halogeenlamp want wettelijk moeten dimlicht en grootlicht dezelfde kleur hebben. Als je xenon dimlicht hebt voegt halogeen grootlicht toch niet veel meer toe.
 
Het probleem dat mensen tegenkomen wanneer ze xenon op een motorfiets monteren is dat er vaak weinig plek is voor inbouw van de ballast (tranformator unit). Mij lijkt dat dit bij motorscooters niet of nauwelijks speelt; bij mijn scooter heb ik boven de koplamp ruimte genoeg voor bijvoorbeeld een autoradio, zo'n ballast is dan ook geen enkel probleem.

Aansluiten van xenon is plug and play; stekker van de koplamp los, ballast ergens bevestigen en er tussen aansluiten, lamp vervangen.

Zelf zit ik ook te denken dit te gaan doen, maar dan alleen voor dimlicht. Als grootlicht gebruik ik dan zo'n blauwkleurige halogeenlamp want wettelijk moeten dimlicht en grootlicht dezelfde kleur hebben. Als je xenon dimlicht hebt voegt halogeen grootlicht toch niet veel meer toe.

Als het echt zo eenvoudig is, is het het eerste wat ik doe als ik mn bev500 heb. De reden dat ik dit vraag is dat ik al eens een poging heb gewaagd met een setje op een bromscooter, wat toen niet werkte ivm een AC/DC verschil..

En voor je grootlicht issue, je kunt toch gewoon bixenon monteren?..
 
Laatst bewerkt:
Xenon is tegenwoordig plug&play, heb het hiervoor ook al op mijn Z1000 gebouwd, stelt echt niets voor, meeste werk is het koffie zetten wat je ernaast drinkt...

Kastje wegwerken is ook geen probleem, ik zal foto's maken wanneer ik het erin ga bouwen, er zal vast en zeker genoeg ruimte zijn ervoor.

:+
 
En voor je grootlicht issue, je kunt toch gewoon bixenon monteren?..
Mijn scooter heeft gescheiden reflectoren voor groot- en dimlicht; bi-xenon is hier dus geen optie. Voor grootlicht is xenon minder geschikt omdat je er niet mee kunt seinen vandaar dat ik er te zijner tijd dan liever een blauwe halogeenlamp in stop.
Stroom, bedrading en zekeringen zijn geen probleem; doordat een gasontladingslamp zoals een xenonlamp grofweg een viermaal hoger rendement heeft is zelfs bij een driemaal hogere lichtopbrengst de stroom toch kleiner dan met halogeen.

Maar houd me te goede, ik heb het dus zelf nog niet gemonteerd; bovenstaande is slechts wat ik erover heb gelezen.
Als ik xenon in de scooter wil zetten is dat alleen maar om beter op te vallen; momenteel rijd ik met een blauwe halogeenlamp en heb de indruk dat mensen beter aan de kant gaan.
 
Laatst bewerkt:
Voor grootlicht is xenon minder geschikt omdat je er niet mee kunt seinen vandaar dat ik er te zijner tijd dan liever een blauwe halogeenlamp in stop.

Niet mee kunt seinen? Nou als ik "rustig" met 170 van Napoli richting Roma tour wordt ik gewoon van de weg geseind door de vele Audi's (en ook in mindere mate MB en BMW en wat Touaregs) die tot ruim over de 200 voorbij komen suizen. Je kunt ze makkelijk herkennen niet alleen aan de kleur maar vooral aan het feit dat het grootlicht zonder vertraging aan en uitgaat, er is geen nagloei zoals bij een halogeenlamp en ook geen ontstekingsvertraging. Vergelijk het met het "derde remlicht", dat, als het is opgebouwd met LED (net zo snel als Xenon), eerder aangaat dan de gewone remlichten en ook eerder uit gaat.
 
Laatst bewerkt:
Niet mee kunt seinen? Nou als ik "rustig" met 170 van Napoli richting Roma tour wordt ik gewoon van de weg geseind door de vele Audi's ....
... Vergelijk het met het "derde remlicht", dat, als het is opgebouwd met LED (net zo snel als Xenon), eerder aangaat dan de gewone remlichten en ook eerder uit gaat.
Het kan best dat je gelijk hebt, maar ik lees telkens dat een xenon lamp even tijd nodig heeft om op te starten.
Daarom is er voor grootlicht bi-xenon bedacht, daarbij is de lamp voorzien van een afschermmechanisme; de lamp brandt dus steeds en seinen gebeurt door een afscherming op de lamp te verdraaien/ verschuiven. Vergelijkbaar met het kleine plaatje in een halogeenlamp dat alleen de bundel naar de straat toe gericht langslaat. Demo.

Maar misschien ben ik verkeerd ingelicht...
 
Laatst bewerkt:
Mijn scooter heeft gescheiden reflectoren voor groot- en dimlicht; bi-xenon is hier dus geen optie. Voor grootlicht is xenon minder geschikt omdat je er niet mee kunt seinen vandaar dat ik er te zijner tijd dan liever een blauwe halogeenlamp in stop.
Stroom, bedrading en zekeringen zijn geen probleem; doordat een gasontladingslamp zoals een xenonlamp grofweg een viermaal hoger rendement heeft is zelfs bij een driemaal hogere lichtopbrengst de stroom toch kleiner dan met halogeen.

Maar houd me te goede, ik heb het dus zelf nog niet gemonteerd; bovenstaande is slechts wat ik erover heb gelezen.
Als ik xenon in de scooter wil zetten is dat alleen maar om beter op te vallen; momenteel rijd ik met een blauwe halogeenlamp en heb de indruk dat mensen beter aan de kant gaan.

Nogmaals,

Ik heb het al gehad op mijn Z, ook gescheiden groot en klein licht...

Na xenon inbouw als klein licht...

Nooit meer grootlicht aan gehad.. :N :N :N

Ik zal foto's posten om jullie te overtuigen....

full


dit is 'het gewone 'licht' alleen H4 is geloof ik bi-xenon....


 
en ja..... :Y :Y :Y :Y
Ze gaan sneller aan de kant met xenon heb ik de indruk...... :P :P :P :P :P
 
mail ff deze jongen, heb ik ook xenon vandaan en is prima

jhessels at hotmail.com

verkoopt ze ook tegen redelijke prijzen, heb net 3 sets bij hem besteld, zeg ff dat via Jason/Dick het mailadres hebt gekregen, misschien kun je korting ritselen, ik heb hem net al gezegd dat er misschien meerdere bestellingen nog aan komen........
 
Een collega vroeg me laatst of ik de T-max kende en of het wat was...
Nou inderdaad, dat is wel wat ja... :)
Ik dacht nog dat het wel niet zo'n vaart zou lopen maar de week daarna kwam hij weer naar me toe; hij had een T-max op het oog en er een proefrit mee gemaakt, even later was hij ook al eigenaar....

Vorige week reed hij met zijn nieuwe aanwinst een motortoertocht. De andere rijders keken meewarig naar de in hun ogen minderwaardige scooter en eentje zei: "is dat nu waar we straks telkens op moeten wachten ?"
Voor jullie geen verrassing want het draaide er op uit dat mijn collega voorop reed en de rest moeite had hém bij te houden...
Eén van de andere rijders zit inmiddels ook al te kijken voor een T-max....
 
Laatst bewerkt:
Een collega vroeg me laatst of ik de T-max kende en of het wat was...
Nou inderdaad, dat is wel wat ja... :)
Ik dacht nog dat het wel niet zo'n vaart zou lopen maar de week daarna kwam hij weer naar me toe; hij had een T-max op het oog en er een proefrit mee gemaakt, even later was hij ook al eigenaar....

Vorige week reed hij met zijn nieuwe aanwinst een motortoertocht. De andere rijders keken meewarig naar de in hun ogen minderwaardige scooter en eentje zei: "is dat nu waar we straks telkens op moeten wachten ?"
Voor jullie geen verrassing want het draaide er op uit dat mijn collega voorop reed en de rest moeite had hém bij te houden...
Eén van de andere rijders zit inmiddels ook al te kijken voor een T-max....


Grappig is dat hé

hier een foto van mijn xenon

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan