Het grote motorscooter topic deel 2

Vandaag met de auto in de stad aan het stoplicht, voor me een Burgman 650 met twee man op, nog 3 meter daarvoor een Forza 250 met één man erop, een Sportcity 200, een aantal Vespa's en twee SH150i's. Toen het bijna groen werd begon de Forza al vooruit te schuiven om als eerste weg te zijn. De anderen konden niet achterblijven dus begonnen ook al te schuiven, alleen de Burgman bleef stilstaan voor de streep zonder zelfs maar met het gas te spelen. Het licht springt op groen, alles en iedereen geeft vol gas. Die Burgman SPRINGT me toch vooruit, slalommend om alles heen wat had voorgekropen en verdwijnt binnen 20 seconden uit zicht... :W Maaaan wat had ik daar graag met de Bev500 naast willen staan. Want de Burgman is de snelste sprinter van allemaal (zoals al eerder gezegd beweert Suzuki Nederland dat hij sneller is dan een SV650) en zou volgens motorbladtesten sneller zijn dan de Bev500. Maar mijn Bev500 is niet helemaal standaard (de Malossi Multivar dus) en een Burgman 650 valt niet zo makkelijk sneller te maken. Ik ben gewoon benieuwd hoe ver een Burgman 650 me achterlaat! Sprintkanonnen Tmax 500 en Silverwing 600 heb ik al vaak genoeg achtergelaten en dat klopt ook volgens diezelfde motorbladen. Maar de Burgman 650... Wat een ding... Zoals hij ook wegtrekt met z'n Starship Enterprise-geluid! Ik zweer het je, als je er op rijdt en je sprint vol gas weg verwacht je elk moment een commando "Warp 8, Mr. Data" of zo...! :}
 
Laatst bewerkt:
Maar dan niet zo
gayfight-1.gif
tegen de stoeprand natuurlijk he. :+
 
Vandaag met de auto in de stad aan het stoplicht, voor me een Burgman 650 met twee man op, nog 3 meter daarvoor een Forza 250 met één man erop, een Sportcity 200, een aantal Vespa's en twee SH150i's. Toen het bijna groen werd begon de Forza al vooruit te schuiven om als eerste weg te zijn. De anderen konden niet achterblijven dus begonnen ook al te schuiven, alleen de Burgman bleef stilstaan voor de streep zonder zelfs maar met het gas te spelen. Het licht springt op groen, alles en iedereen geeft vol gas. Die Burgman SPRINGT me toch vooruit, slalommend om alles heen wat had voorgekropen en verdwijnt binnen 20 seconden uit zicht... .... :}

Mooi om dit te lezen.
Over een dag of 10 wordt mijn nieuwe Burgman 650 geleverd....

De levering zou eerst in week 1 zijn, de dealer heeft 'm net te laat besteld en ze waren op.
Op de beurs in Utrecht in november(Motornewz) hoorde ik al van een medewerker van de importeur van Suzuki dat er al 50 extra Burgmans besteld waren omdat de vraag zo groot was.

Ook mijn dealer vertelde me dat iedereen (importeurs en dealers) toch verwachten dat 2007 het jaar wordt van de doorbraak van de motorscooter.

Ik ben benieuwd.
 
Zo, even wat rariteiten die ik ben tegengekomen.

Malaguti F12 "opgevoerd"
[http://static.blogo.it/motoblog/scooterV4.jpg (afbeelding)]
Deze "brommer" heeft een V4 van 350cc met 112 pk aan boord, geprepareerd door het Italiaanse Cristofolini Racing.

Suzuki Burgman 400 met Mivv-uitlaat
[http://static.blogo.it/motoblog/BurgmanMivv_01.jpg (afbeelding)]
Het vermogen van de Burgman 400 (wat is-ie mooi) zou met de Mivv-pijp stijgen met 2,2 pk tot dik 37 pk, waardoor hij gelijk niet meer met licht rijbewijs te rijden valt. Een toename van dik 6%, vrij veel voor een "ander uitlaatje".

Oplossing voor het fileprobleem
[http://static.blogo.it/motoblog/323155749_5fecb56b97_o.jpg (afbeelding)]
Dat je minder last hebt van files op de motor, wisten we al. Deze Vespa zorgt ervoor dat je de hele weg voor jezelf hebt. Let op: dit is géén photoshop, maar echt! Een ontwerp uit 1953-1954 voor de Franse troepen tijdens de Algerijnse oorlog. Het was de bedoeling dat de Franse soldaat met agressieve Vespa en al aan een parachute het vliegtuig uit werd gegooid. Eenmaal geland kon hij met zijn 75mm-kanon lekker om zich heen schieten... _O-

whahaha.... oke ..... :P die vespa rijdt voor of achteruit ?
 
Laatst bewerkt:
De blauwe burgman lijkt mij wel wat. :)

Ondertussen is mn Benelli Velvet bij de dealer geweest en is de zaak goed afgesteld. Hj houdt niet meer in waneer ik gas bij geef. Gelukkig.
Wat mij wel heeft verbaasd is dat de motorzaak hier om de hoek (Motoport) de Velvet niet in onderhoud wil nemen. Komt dat vaker voor met scooters waarvan er niet veel van rondrijden?

Johnra, jouw nexus is toch ook niet algemeen bekend in NL? heb jij daar problemen mee (gehad)?

Nou ja, iig rijdt ie weer als een HSL
 
Laatst bewerkt:
De blauwe burgman lijkt mij wel wat. :)

Ondertussen is mn Benelli Velvet bij de dealer geweest en is de zaak goed afgesteld. Hj houdt niet meer in waneer ik gas bij geef. Gelukkig.
Wat mij wel heeft verbaasd is dat de motorzaak hier om de hoek (Motoport) de Velvet niet in onderhoud wil nemen. Komt dat vaker voor met scooters waarvan er niet veel van rondrijden?

Johnra, jouw nexus is toch ook niet algemeen bekend in NL? heb jij daar problemen mee (gehad)?

Nou ja, iig rijdt ie weer als een HSL

Motorisch loopt ie fijn.
Problemen tot nu toe.
- oliesensor defect
- vocht in de koplamp
- 1 keer startprobleem (kabeltje stuk op startmotor)
- sinds 16 jan vocht in de cockpit.

Voor de rest nog steeds een geweldige scoot
 
Over een dag of 10 wordt mijn nieuwe Burgman 650 geleverd....
Leuk man, je houdt ons wel op de hoogte toch...?
...... Ook mijn dealer vertelde me dat iedereen (importeurs en dealers) toch verwachten dat 2007 het jaar wordt van de doorbraak van de motorscooter.

Ik ben benieuwd.
Same here.
Ik heb dit al vaker gehoord maar de echte doorbraak bleef uit. Ach, het maakt ook niet zoveel uit; de enige winst voor ons zou zijn dat er meer keus komt op de markt. Of zouden er nog meer voordelen zijn ? Prijzen zie ik nog niet zomaar zakken.
Ondertussen is mn Benelli Velvet bij de dealer geweest en is de zaak goed afgesteld. Hj houdt niet meer in waneer ik gas bij geef. Gelukkig.
Heb je nog meegekregen wat er aan gedaan is ?
Wat mij wel heeft verbaasd is dat de motorzaak hier om de hoek (Motoport) de Velvet niet in onderhoud wil nemen.
Inderdaad vreemd, voor zover ik weet is de Benelli Velvet technisch gebaseerd op de Yamaha Majesty...
 
Laatst bewerkt:
Johnra@ Je schrijft welke probs je hebt (gehad). Ik bedoelde eigenlijk of je problemen hebt gehad om de scoot ergens in onderhoud te krijgen. 8-)

Hybi 1 @ Ze hebben de carb opnieuw afgesteld. Was idd een kwestie van verhouding zuurstof/brandstof

Hybi 2 @ Yep, ik heb ook aangegeven dat het een Yamaha blok is. Ondanks dat ze Yamaha dealer zijn, ook van scoots, gaf hij als argument dat hij de micro fiches niet heeft en dus niet kunnen nazoeken. ......mmwwwaaaaaaaaaa komt ietwat zwakjes over.

Heb nu dus een welwillende dealer gevonden in De Hoef, vlak bij Uithoorn (NH).
Het blijft een snelle exoot, die Velvet, dat wel :)
 
Johnra@ Je schrijft welke probs je hebt (gehad). Ik bedoelde eigenlijk of je problemen hebt gehad om de scoot ergens in onderhoud te krijgen. 8-) :)

Het onderhoud willen ze allemaal wel doen, maar met de garantie geven ze niet thuis.
Dat moet je maar doen waar je hem hebt gekocht of je moet bijbetalen. |(
Dat bedoelen ze met wereldwijde garantie. :(
 
Hybi@
ze kennen mijn waterscooter

Grappig. Volgens mij maakt het bij jou niet uit welk vervoermidel het is, als er maar scoot in voor komt 8-)

Johnra@
Dat bedoelen ze met wereldwijde garantie. :(

Ja, tot de deur zeker hahhah.
Ik denk dat ze zich tot fabrieksgarantie beperken. Dat kunnen ze verhalen.
 
Laatst bewerkt:
Grappig. Volgens mij maakt het bij jou niet uit welk vervoermidel het is, als er maar scoot in voor komt 8-)

Het is een woordgrapje omdat mijn scooter immers in het water gelegen heeft (zie het eerste motorscootertopic). Een collega noemt hem steeds "jetski".... Ik vind het best. :)
 
Een collega noemt hem steeds "jetski".... Ik vind het best.
*O* helder :)

iedereen goed thuisgekomen gister?
Ik had veel last van wind die mij van de zijkant trof als er vrachtwagens in tegenovergestelde richting (1 baan heen en 1 terug op de N201) passeerden.
Door die windstoten was het eigenlijk niet verantwoord. Moest uiterst links gaan rijden omdat iedere winsdstoot mij naar de rechterkant van de rijbaan terugstuurde. Merkte wel dat bestuurders achter mij wat xtra afstand namen. Die zullen wel gedacht hebben :N

Dat werd zo erg dat ik mn scoot in bromfiets mode heb gezet (?) en via het fietspad verder ben gegaan.
man man man...wat een wind.
 
Een poosje geleden alweer vroeg iemand hier van het forum aan mij dat als ik mijn scooter had of ik wilde kijken wat er in MIJN boekje werd geadviseerd aan motor olie voor 4 takt van 250 cc scooter.

Ik heb me suf gezocht naar dat bericht want ik wilde het hiervoor neerzetten.

Maar goed... vespa nog 6 nachtjes slapen maar het boekje heb ik al in huis dus heb ik het meteen even opgezocht.

Aanbevolen producten volgens MIJN boekje voor de vespa GTS 250

Selenia Hi scooter 4 tact
5w/40 synthetisch

Het is al wel weer een tijdje geleden maar misschien heb je er alsnog wat aan.


Hopenlijk heeft niemand schade door de storm ?
 
Ik ben ook op zoek nar mijn eerste motorscooter. Wie kan mij helpen?
Ik zoek eigenlijk iets voor woon werk verkeer van 15 km enkele reis.
Ik twijfel tussen een runner 180 of een Honda Dylan. Of heb ik bijv meer aan een Burgman 400? Ik wil tussen de 2000 en de 3200 euro uitgeven ongeveer. En zit er veel verschil qua onderhoud tussen een 2- en een 4-takt scooter
 
Terug
Bovenaan Onderaan