Het grote motorscooter topic deel 2

Ziet er ook erg mooi uit NOW :-)

De meeste mannen noemen hun vespa een zij maar dat mogen ze inderdaad helemaal zelf weten.... de mijne is gewoon mannelijk :)

Ik heb ook een top koffer en zo lelijk is die niet eens. Hij heeft de zelfde rondingen aan de achterkant als de billen van de vespa. Hij is inderdaad makkelijk omdat de ruimte onder de GTS nogal tegevalt voor een motor scooter en er dus geen helm in past. Zelfs geen jet helm. In de koffer past elk soort helm. (OF een boel picknick spullen :9 )

Ik heb GEEN hoog wind scherm alleen die hele lage.

Wat een mooi weer nu... even duimen dat dat woensdag ook zo is.
 
Mooi hoor, die Vespa's.

Maar.... het windscherm en de topkoffer, ik zal het er zelf niet op willen hebben, maar ik kan het wel een beetje begrijpen.
Maar een beenkleed _O- , dan krijg je volgens mij toch een beetje het effect van een bejaarde in een rolstoel met kleedje.
Sorry hoor :P

Is ok. Ik ben dan ook alweer 10 jaar ouder dan jij --> bijna bejaard.

Wat me het meest tegenstond aan het motorrijden was al die kleding die je altijd aandoet, vooral die broek en laarzen. Nu duik ik lekker onder mijn kleedje met verwarming! Ik heb er al zin in.

Dat doet me overigens denken aan de opmerking van Marinde die zich wil aansluiten bij een Vespa-club. Ik kwam op de site van de Noord-Hollandse Vespa-club en zag de foto's van de laatste meeting. Alleen maar bejaarden! En wat opviel was dat er alleen maar foto's waren mannen die onder hun scooter lagen te sleutelen. Dat schiet niet op. :N
 
Zo, even wat rariteiten die ik ben tegengekomen.

Malaguti F12 "opgevoerd"
[afbeelding]
Deze "brommer" heeft een V4 van 350cc met 112 pk aan boord, geprepareerd door het Italiaanse Cristofolini Racing.

Suzuki Burgman 400 met Mivv-uitlaat
[afbeelding]
Het vermogen van de Burgman 400 (wat is-ie mooi) zou met de Mivv-pijp stijgen met 2,2 pk tot dik 37 pk, waardoor hij gelijk niet meer met licht rijbewijs te rijden valt. Een toename van dik 6%, vrij veel voor een "ander uitlaatje".

Oplossing voor het fileprobleem
[afbeelding]
Dat je minder last hebt van files op de motor, wisten we al. Deze Vespa zorgt ervoor dat je de hele weg voor jezelf hebt. Let op: dit is géén photoshop, maar echt! Een ontwerp uit 1953-1954 voor de Franse troepen tijdens de Algerijnse oorlog. Het was de bedoeling dat de Franse soldaat met agressieve Vespa en al aan een parachute het vliegtuig uit werd gegooid. Eenmaal geland kon hij met zijn 75mm-kanon lekker om zich heen schieten... _O-

de bovense scooter(phantom)

heeft 4 van zulke speeltjes erop zitten
foto-5.gif

Erbij te vermelden dat dit een Piaggio cilinder betreft.
De Cylinder schijnt een boring te hebben van 47.6 en een slag van 45mm wat de totale inhoud brengt op 80,0786. en niet de gebruikelijke 78cc van de 2fast4race(voor bromscooters)

fsget.php

foto-4.gif

uitlaatje wat erbij hoort
foto-15.gif
 
Dat doet me overigens denken aan de opmerking van Marinde die zich wil aansluiten bij een Vespa-club. Ik kwam op de site van de Noord-Hollandse Vespa-club en zag de foto's van de laatste meeting. Alleen maar bejaarden! En wat opviel was dat er alleen maar foto's waren mannen die onder hun scooter lagen te sleutelen. Dat schiet niet op. :N

Ahum... sorry NOW maar dan heb je toch ECHT niet alle foto's bekeken. Ze hebben al ZOVEEL ritten gemaakt en daar zijn ook erg veel foto's van op de site van noord holland. Zelfs iemand met de zelfde vespa als jou en mij in MIJN kleur. En SPECIAAL voor jou heb ik de laatste twee ritten nog eens bekeken en ik zag GEEN ÉÉN foto waar iemand aan zijn vespa zat te sleutelen.

Ik denk dat jij alleen de foto's hebt bekenen van de SLEUTEL dag die ze eens per jaar hebben om de winter te overbruggen en om je vespa te leren kennen. (voor mij dus wel handig zo'n dag want ik ben werkelijk a technisch haha)

Er zitten inderdaad veel ouderen op maar hey... maakt mij niet uit wat er op een vespa rijd zolang het maar gezellig is zo samen rijden.

En ik ben lid van vespa club gelderland das dichter bij huis voor mij :Y

NOW... die kleren op een "gewone" motor hebben ze niet alleen aan voor de warmte hoor.... het is een stukje veiligheid. Onze vespa kan toch ook heel hard sjesen over de snelweg ?? :)
Maar ik kan me indenken dat zo'n beenkleed wel heel erg lekker warm is en DROOG.

Ik weet nog niet of het doorgaat dat ik woensdag mijn vespa op haal. Ze verwachten morgen een "ijsdag" dus de hele dag vriezen EN dus gaan ze strooien. Dan heb ik woensdag meteen mijn mooie vespa onder de pekel zitten snik snik.
 
Zit er nou een 80cc ééncilinder op of een 350cc V4? :?

Joh kom, hoeveel uitlaten zie je nou... ? Ik zie twee cilinders naar boven steken, en dan steken er ook nog twee schuin naar onderen. Een V4 blok met zo'n 320 cc en een blokhoek van 120 graden of misschien wel meer. Twee krukassen stel ik me voor vanwege de gescheiden carters.
Een beetje zoals de aloude tweetakt GP racers in de vroegere 500 cc klasse.
 
4 van die 80cc cilindertjes

2 aparte carters eentje van piaggio(een lang carter) en een am6 carter (dat bovenste grote blok)dat is een carter van een minarelli schakelblok tenminste de basis ervan is gebruikt en daar is dan 1 van gemaakt ofzo:?
 
Laatst bewerkt:
Maar een beenkleed , dan krijg je volgens mij toch een beetje het effect van een bejaarde in een rolstoel met kleedje.
Sorry hoor

ik zag vandaag in alkmaar zo een rode vespa rijden met bijpassend rood been kleed,was wel een soort van nostalgische ,ja stond leuk ;-)
 
Dat moet ik geweest zijn.
Morgen overigens zonder beenkleed omdat het absoluut niet bevalt. Ik voel me opgesloten, het klappert tegen mijn benen en het was vandaag gewoon koud. Morgen weer lekker mijn gevoerde broek aan.
 
Jammer dat je been kleed niet bevalt. Ik zat vanmorgen al op de fiets en DAT was al koud brrr dus toen dacht ik.... goh... zo'n kleed is helemaal zo gek nog niet.

ALS ik morgen mijn vespa haal trek ik ook mijn motor broek aan das tenminste warmer dan een spijkerbroek ofzo.
Ik heb vanmorgen op de fiets mijn motorkol uitgeprobeerd. Zo'n wind stopper. Hij werkt erg goed alleen ik had vreselijk koude oren. Mijn sjaal kan tenminste helemaal over mijn neus maar als ik die wind stopper over mijn neus trek krijg ik bijna geen lucht pfff

Zoals het er hier uit ziet zou het droog blijven vandaag en morgen EN ze hebben nog niet gestrooit :) alleen die kou he.... ik wil natuurlijk niet meteen naar huis scheuren maar mijn halve familie langs om mijn trots te laten zien. :Y
 
Marinde, als je je motorcol al omdoet op de fiets waarom dan niet je helm? Blijven je oren ook lekker warm.
Overigens is men zo fanatiek aan het strooien dat er een dikke laag pekel door Amsterdam ligt. Hoop niet dat je daardoor heen moet met je nieuwe Wesp
 
Marinde, als je je motorcol al omdoet op de fiets waarom dan niet je helm? Blijven je oren ook lekker warm.
Overigens is men zo fanatiek aan het strooien dat er een dikke laag pekel door Amsterdam ligt. Hoop niet dat je daardoor heen moet met je nieuwe Wesp
Of een motorpak aandoen.
Naast warm ook veilig ;)
 
Ik ben heel benieuwd of Marinde morgen voor het eerst op haar nieuwe Vespa gaat rijden.... Hoop het voor je. :)

Ik weet nog niet of het doorgaat dat ik woensdag mijn vespa op haal. Ze verwachten morgen een "ijsdag" dus de hele dag vriezen EN dus gaan ze strooien. Dan heb ik woensdag meteen mijn mooie vespa onder de pekel zitten snik snik.

Ik begrijp jouw zorgen, was vroeger ook altijd heel zuinig op mijn spulletjes... Tegenwoordig durf ik de scooter gewoon te gebruiken waar ie voor bedoeld is; dat ongeluk heeft het wel wat gemakkelijker gemaakt....

Denk nog eens aan die tip om hem een anti-corrosie behandeling te geven; direct doen, liefst nog vóór de eerste rit. Doe het grondig omdat jouw Vespa veel metalen beplating heeft.
Daarna hoef je je niet meer zo druk te maken om een beetje pekel, het richt geen schade aan.

Voor mijn Honda is dit de achtste winter waarin ik met hem doorrijd en ik heb nog geen schade door pekel terwijl ik toch geen poetser ben... bepaald niet... :)
 
Laatst bewerkt:
Dat is ook het eerst wat ik met mijn drie jaar oude Dylan heb gedaan.
Beplating weggehaald en behandeld met Tectyl ML.
Ik vind 1 ding namelijk heel jammer, als je zo'n fijn ding als een motorscooter hebt, en je durft hem niet te gebruiken.
Mijn nicht en broer hebben dat ook, die motoren staan de winter onder een deken, ondertussen geniet ik gewoon van het rijden, en hij wordt er niet slechter door.
Dit is net een groot voordeel van de motorscooter ten op zichte van een gewone motor, waar je meestal een hele dag aan kunt gaan poetsen.
En als het niet meer vriest, even goed afsoppen, en klaar weer..........
Hybride, welke scooter heb jij ?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan