Alles over de Aprilia RSV Serie #4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hmmm,..dus de een zegt dat het wel makkelijk kan,..en de ander weer niet.
Ik heb alleen ervaring met 4cilinders,..Blade/R1/Blackbird,...maar geen ervaring met een 2cilinder.
Is het niet zo dat er veel meer druk/compressie van toepassing is bij een 2cilinder,..of is dat ook een broodje aap verhaal???

Als dit geen mooie vraag is om #5 te starten,...!?!? :+
 
Laatst bewerkt:
@Japie :
Er zit geen "fully fledged" slipperclutch op de Mille (die moet je er aftermarket bij kopen) , dus je moet op 't circuit toch een klein beetje rekening houden met je achterkant; de mijne gaat heel lichtjes stempelen als ik een keer iets te vroeg terugschakel , prima cotroleerbaar en 10 x beter dan een blokkerende achterpartij.

Gebruik je 'm op de straat dan voldoet het systeem perfect, vind ik..

En doorgaans is 't inderdaad zo dat een 2-cylinder een veel extremere motor-rem heeft dan een 4-cyl. Dat leer je op termijn waarderen (ik vind dat 1 van de fijne zaken van een twin).
 
Laatst bewerkt:
@Japie :
Er zit geen "fully fledged" slipperclutch op de Mille (die moet je er aftermarket bij kopen) , dus je moet op 't circuit toch een klein beetje rekening houden met je achterkant; de mijne gaat heel lichtjes stempelen als ik een keer iets te vroeg terugschakel , prima cotroleerbaar en 10 x beter dan een blokkerende achterpartij.

Gebruik je 'm op de straat dan voldoet het systeem perfect, vind ik..

En doorgaans is 't inderdaad zo dat een 2-cylinder een veel extremere motor-rem heeft dan een 4-cyl. Dat leer je op termijn waarderen (ik vind dat 1 van de fijne zaken van een twin).

Dus alleen voor straatgebruik voldoet een aftermarket slpperclutch ook?
Dus wanneer ik toch een 98/99/2000 aanschaf en ik een slipperclutich op laat zetten speel ik dubbel op safe???
 
Dus alleen voor straatgebruik voldoet een aftermarket slpperclutch ook?
Dus wanneer ik toch een 98/99/2000 aanschaf en ik een slipperclutich op laat zetten speel ik dubbel op safe???


Nee, wil je een "echte" slipperclutch , dan moet je in de buidel tasten en een losse aftermarket clutch kopen (prijzig!)... Maar rij je een beetje recreatief in 't rond dan is het standaard systeem van de Mille perfecto !

<edit>
Op AF staan ook wel aardige threads hierover :
Slipper clutch?
</edit>
 
Laatst bewerkt:
nog eens terugkomend op het probleem met de klapperende ketting:

ik had er eerst bijna geen last van. De gewone grote 2-cilinder klapjes af en toe. Stelde niks voor.

Ik heb toen 3 dingen gedaan waarna het erger werd:
- slipper clutch aangesloten (door de vorige eigenaar losgekoppeld)
- ketting gespannen
- veerinstellingen veranderd. Zowel voor als achter. Ingaande, uitgaande demping en veervoorspanning.

De ketting heb ik later weer iets losser gezet, dat loste het niet op.
Kunnen de andere 2 invloed hebben erop? :?
 
jij hebt een nieuwer model met een andere koppelingscilinder toch? ;)

2002 met volgens mij de zelfde cil.
Het lastige is in dit soort vragen hoe staat het met de platen en hydro oil hoe staan je handels afgesteld en hoe is het met de algehele conditie van het systeem.
vandaar mijn simple antwoord, zet er een andere mille naast of tien op een rij en het zal over al anders zijn.
(het gras bij de buren verhaal) ;)

zo lees ik ook nog al wat onzinnige antwoorden op jullie eigen forum in de techniek.
Nu heb ik niet alle wijsheid in pacht maar er zijn toch dingen dat ik denk waar haal je het vandaan :+ ;)

Als voorbeeld de schuimende olie de man gaat nu olie verversen maar lost daar zijn probleem niet mee op, (waarschijnlijk) want eigenlijk zou je het blok dan moeten spoelen.
Maar vraag eens hoeveel mensen hun olie koeler leeg laten lopen bij een olie wissel,
nee deze loopt lang niet leeg bij een standaard olie wissel.
zolang het niet op slugde lijkt is er niets aan de hand en sludge krijg je er alleen maar uit als je het blok heet rijdt want sludge is vocht, is tekorte stukjes rijden.
 
Nee, wil je een "echte" slipperclutch , dan moet je in de buidel tasten en een losse aftermarket clutch kopen (prijzig!)... Maar rij je een beetje recreatief in 't rond dan is het standaard systeem van de Mille perfecto !

<edit>
Op AF staan ook wel aardige threads hierover :
Slipper clutch?
</edit>


Kost dat dan...wat is het betere merk? zijn er ook goedkopere alternatieve?
2dehands ofzo :?
 
Oh , vast wel , maar reken maar op ergens tussen de 500 en 1000 EUR. Maar anyway , zo'n ding is echt niet nodig op straat.

Ik heb er ook nooit last van gehad, je hoeft ook niet echt snel terug te schakelen om toch behoorlijk vooruit te komen :] Op het circuit heb ik geen ervaring en zou het nodig kunnen zijn maarja dan rij je toch wat 'anders' :+ .
 
ZO bedoelde ik het dus ook, op de weg heb ik er dus absoluut geen last van maar op het circuit kann ik het wel wat meer begrijpen dat je achterwiel graag wil blokeren.

Heb trouwens mijn nieuwe ketiing/tandwielen set erop. ben benieuwd wat ie doet als ik het gas echt opentrek, in het dorp merk ik nog niet veel verschil met een 16 tands tandwiel.

Het setje wat erop zat was denk ik nog het eerste setje, het tandwiel was voorzien van een soort rubber wat trillingen moet tegengaan. Lijkt me niet dat je bij vervanging weer zo'n tanwiel monteerd. Hij heeft er even meer als 250000 km opgezeten *O*
 
Heeft hier trouwens iemand ervaring met het circuitrijden via Motorsport Lifestyle?

Deze hebben namelijk in september nog een aantal dagen vrij om in Zandvoort te rijden. Wil hier ook wel graag een keer op rijden, en na Assen vind ik het circuit rijden dondersmooi.


Er was hier trouwens nog een discussie over een r6 ivm rsv, heb van Assen ook nog een film. Zit een mooi stukje in met de 600rr van de instructeur en mijn fiets. Zal proberen deze een keer te posten hiero.
 
Laatst bewerkt:
Heeft hier trouwens iemand ervaring met het circuitrijden via Motorsport Lifestyle?

Yep, is prima geregeld. Al heb ik over geen enkele organisator eigenlijk wat te klagen.

Ben zelf niet zo heel erg weg van Zandvoort (vanwege de gevaarlijke plekken , niet zozeer vanwege de layout , baan zelf vind ik wel gaaf) , maar 't was bij MSL prima geregeld.

Let wel ff op je lawaai en ff gas inhouden op de linke plaatsen (gerlach , bosuit , hunserug)... Ga zelf die kant ook nog wel een keer op denk ik (Motorxtra heeft een zaterdag in Sept.)....
 
Heeft hier trouwens iemand ervaring met het circuitrijden via Motorsport Lifestyle?

Deze hebben namelijk in september nog een aantal dagen vrij om in Zandvoort te rijden. Wil hier ook wel graag een keer op rijden, en na Assen vind ik het circuit rijden dondersmooi.


Er was hier trouwens nog een discussie over een r6 ivm rsv, heb van Assen ook nog een film. Zit een mooi stukje in met de 600rr van de instructeur en mijn fiets. Zal proberen deze een keer te posten hiero.

Dat circuit rijden lijkt me ook wel wat :9~ Heb alleen geen goede orginele uitlaat en om nu met een 2-2 akra systeem te gaan rijden... het is ook niet het streetlegal systeem waar je db killers in kan doen dus ben bang dat ik er niet mee mag rijden op deze manier... '(
En post dat filmpje maar eens *O* !
 
Yup, goede organisatie, alles strak geregeld..


16 augustus RSV circuitmeeting?, dan heb ik al geboekt *O*

Rond die tijd zit ik met mijn buik vol bier/rum op het witte strand van de Dominicaanse Republiek.


Ben zelf niet zo heel erg weg van Zandvoort (vanwege de gevaarlijke plekken , niet zozeer vanwege de layout , baan zelf vind ik wel gaaf) , maar 't was bij MSL prima geregeld.

Let wel ff op je lawaai en ff gas inhouden op de linke plaatsen (gerlach , bosuit , hunserug)... Ga zelf die kant ook nog wel een keer op denk ik (Motorxtra heeft een zaterdag in Sept.)....

Met gevaarlijke plekken bedoel je het zand en olie wat op de baan ligt? Dat heb ik hier ergens op het forum ook al ergens gelezen, door de wind en de autoraces.

Lawaai ben ik eerlijk gezegd niet zo bang voor, heb officiele db-killers in het SBK-systeem. In Assen ook niks geen last gehad.
 
Heeft hier trouwens iemand ervaring met het circuitrijden via Motorsport Lifestyle?

Deze hebben namelijk in september nog een aantal dagen vrij om in Zandvoort te rijden. Wil hier ook wel graag een keer op rijden, en na Assen vind ik het circuit rijden dondersmooi.


Er was hier trouwens nog een discussie over een r6 ivm rsv, heb van Assen ook nog een film. Zit een mooi stukje in met de 600rr van de instructeur en mijn fiets. Zal proberen deze een keer te posten hiero.

Organisatie is super! Heb vorig jaar gereden op zandvoort en het was geweldig! Toen pas merkte ik dat ik echt chronisch tekort aan grondspeling had op mn Bandit600, maar dat meekomen met de 600rr / SP1 totaal geen probleem was :P
 
Met gevaarlijke plekken bedoel je het zand en olie wat op de baan ligt? Dat heb ik hier ergens op het forum ook al ergens gelezen, door de wind en de autoraces.

Lawaai ben ik eerlijk gezegd niet zo bang voor, heb officiele db-killers in het SBK-systeem. In Assen ook niks geen last gehad.


Nee, dat zijn plekken waar je er echt niet af wil gaan ; geen uitloop maar vangrails.
Als je er gewoon rekening mee houdt dan is er niets aan de hand , maar je moet wel ff je kop er bij houden.

Als je Assen proof bent dan hoef je je inderdaad niet druk te maken over geluidsproblemen op Zandvoort.
 
Hee, ik heb je al een mailtje gestuurd ivm met mijn gewonnen Aprilia Racing vaandel ;) *O*

Maar wat wil je weten over mijn banner, ik heb volgens mij geen banner want dat zijn een soort reclame links. Bedoel je mijn tekst onder mijn foto??? *D
 
Laatst bewerkt:
Zijn je ketting en tandwielen niet af???

Mijn ketting klapperde ook onwijs, want mijn ketting stond het ene moment slap en het andere moment weer strak. Nu een nieuw setje erop en alles ist wieder klar!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan