waar 2k lak halen/bestellen?

ian

MF veteraan
15 mei 2004
3.023
5
elst (utrecht)
Hallo,
Ik wil de motor van mijn vriendin deze winter gaan spuiten (fzr400r)
en vroeg me af waar ik het beste/goedkoopste 2k lak kan halen.
Nou denk ik dat er hier best wel (hobby) spuiters zitten,
dus wie kan mij daarmee helpen?

ik twijfel ook nog over de kleur die ik wil gaan gebruiken
misschien zwart met grijs maar goede ideën zijn welkom
full

het gaat om die linkse uiteraard O-)
 
Laatst bewerkt:
Vestiging van glasurit zoeken en bestellen maar. :)
Zit er sowieso een in Zwolle dat weet ik wel.
 
2componenten lak moet je wel met een compessor spuiten he, en dat is dus niet mogelijk met een spuitbusje!

Je moet een compressor hebben (toch wel minimaal 50liter compressor), druk afregelen op +/- 3.5 bar (MOET dus een regelbare compressor zijn!!).
Verder moet je dus een beetje fatsoenlijke verfspuit hebben waar je de hoeveelheid lucht, hoeveelheid verf, en de verneveling op kan instellen.
Dan de spuit fatsoenlijk instellen. Ik stel hem altijd zo in dat hij in principe in 3 a 4x over hetzelfde stuk (dus heen, terug, heen, terug) pas dekkend is/begint te worden. Verder moet de verneveling natuurlijk goed staan, dus het moet geen geconcentreerde straal zijn, maar het moet een echte verneveling zijn over een wat breder oppervlak.

Verder heb je ongeveer voor zoeen motor aan 1 liter lak genoeg.
1 liter 2 componentenlak incl. bijbehorende verharder+verdunner kost je ongeveer 80 euro.

Begin a.u.b. absoluut NIET met een spuitbus, die lak is zo bagger slecht! Mega slap spul, kras je er met je nagel er vrij gemakkelijk vanaf als je wilt. Met wat scherper spul (zoals een sleutelbos wat op je tank valt), heb je al zowieso snel beschadigingen. En het leukste is dat het niet benzine bestendig is!

Dus doe het goed, en doe het met een compressor!

Owja, en over gewone pastelkleuren hoef je geen blanke laag te spuiten, dit moet je wel doen bij metallic lakken. Dit omdat de basislaag van metalliclakken zonder verharder gespoten word, en pastelkleuren wel met verharder gespoten worden.
 
2componenten lak moet je wel met een compessor spuiten he, en dat is dus niet mogelijk met een spuitbusje!

Je moet een compressor hebben (toch wel minimaal 50liter compressor), druk afregelen op +/- 3.5 bar (MOET dus een regelbare compressor zijn!!).
Verder moet je dus een beetje fatsoenlijke verfspuit hebben waar je de hoeveelheid lucht, hoeveelheid verf, en de verneveling op kan instellen.
Dan de spuit fatsoenlijk instellen. Ik stel hem altijd zo in dat hij in principe in 3 a 4x over hetzelfde stuk (dus heen, terug, heen, terug) pas dekkend is/begint te worden. Verder moet de verneveling natuurlijk goed staan, dus het moet geen geconcentreerde straal zijn, maar het moet een echte verneveling zijn over een wat breder oppervlak.

Verder heb je ongeveer voor zoeen motor aan 1 liter lak genoeg.
1 liter 2 componentenlak incl. bijbehorende verharder+verdunner kost je ongeveer 80 euro.

Begin a.u.b. absoluut NIET met een spuitbus, die lak is zo bagger slecht! Mega slap spul, kras je er met je nagel er vrij gemakkelijk vanaf als je wilt. Met wat scherper spul (zoals een sleutelbos wat op je tank valt), heb je al zowieso snel beschadigingen. En het leukste is dat het niet benzine bestendig is!

Dus doe het goed, en doe het met een compressor!

Owja, en over gewone pastelkleuren hoef je geen blanke laag te spuiten, dit moet je wel doen bij metallic lakken. Dit omdat de basislaag van metalliclakken zonder verharder gespoten word, en pastelkleuren wel met verharder gespoten worden.

ten eerste :} :} :}

dat met die compressor zit wel goed :Y
full


mijn verfspuit is wel wat discutabel '(
hoe je verteld over de afstelling *O*
dat wist ik nog niet
Met de spuitbus was ik al niet van plan
ik weet er namelijk wel wat van (zie mijn beroep)

maar weet jij (of iemand anders)niet een adres waar je goede en niet te dure verf kan halen?
 
ten eerste :} :} :}

dat met die compressor zit wel goed :Y[afbeelding]

mijn verfspuit is wel wat discutabel '(
hoe je verteld over de afstelling *O*
dat wist ik nog niet
Met de spuitbus was ik al niet van plan
ik weet er namelijk wel wat van (zie mijn beroep)

maar weet jij (of iemand anders)niet een adres waar je goede en niet te dure verf kan halen?

Verfspuiten zijn niet duur.
Ik heb een verfspuit gekocht bij Van Cranenbroek, is een bovenliggende pot, goede instelmogelijkheden, en voor hobby en semi-pro gebruik een prima spuit! Geeft een zeer goed resultaat, en kost echt zeer weinig! Kost 25~40 euro.

Je hebt ook spuiten van 300+ euro, maar das echt voor professioneel en dagelijks gebruik.
Een beetje goede spuit heb je voor niet al teveel geld!
Ik zal dadelijk wel een foto'tje zoeken van de spuit wat ik heb.

Dan nog een tip, filter je verf voordat je hem in de pot gooit, dan krijg je een NOG beter resultaat, want OOK in de verf zitten kleine deeltjes die net iets groter zijn. (zijn papierfilters die je kan kopen bij de zaken waar je ook verf koopt).

Verf koop ik hier in het zuiden bij een zaak genaamd JRT paintings.
Ik moet daar toevallig nog naar toe deze week (hopen dat ze niet dicht zijn deze week!!), als je wilt kan ik je hier de verf kopen en dat ik het je opstuur en jij me het geld overmaakt? Mocht je niets vinden in de buurt.

Ik moet er toch naar toe dus dat maakt me niet uit.

Compressor is zo te zien een 50 liter compressor toch? Dus dat zit idd wel goed.

Succes!
 
Verfspuiten zijn niet duur.
Ik heb een verfspuit gekocht bij Van Cranenbroek, is een bovenliggende pot, goede instelmogelijkheden, en voor hobby en semi-pro gebruik een prima spuit! Geeft een zeer goed resultaat, en kost echt zeer weinig! Kost 25~40 euro.

Je hebt ook spuiten van 300+ euro, maar das echt voor professioneel en dagelijks gebruik.
Een beetje goede spuit heb je voor niet al teveel geld!
Ik zal dadelijk wel een foto'tje zoeken van de spuit wat ik heb.

zeer welkom :Y

Dan nog een tip, filter je verf voordat je hem in de pot gooit, dan krijg je een NOG beter resultaat, want OOK in de verf zitten kleine deeltjes die net iets groter zijn. (zijn papierfilters die je kan kopen bij de zaken waar je ook verf koopt).

had ik al iets van gehoord

Verf koop ik hier in het zuiden bij een zaak genaamd JRT paintings.
Ik moet daar toevallig nog naar toe deze week (hopen dat ze niet dicht zijn deze week!!), als je wilt kan ik je hier de verf kopen en dat ik het je opstuur en jij me het geld overmaakt? Mocht je niets vinden in de buurt.


is een mooi aanbod maar dan moet ik eerst zeker zijn van de kleuren
(lees dat ik het eens moet zijn met de kleur die mijn vriendin wil)

Ik moet er toch naar toe dus dat maakt me niet uit.

Compressor is zo te zien een 50 liter compressor toch? Dus dat zit idd wel goed.

is gelukkig een 100 liter tank met een netto opbrengst van 210 L per minuut

Succes!


als je wel wil vragen wat een litertje verf kost, en die prijs hier zet (of mailt)

weet ik iig of ik hier in de buurt opgelicht word of niet

als je nog meer tips hebt hou ik me aanbevolen :Y

en ik wacht op dat piccie (al ga ik zo wel ff een filmpje kijken)
 
als je wel wil vragen wat een litertje verf kost, en die prijs hier zet (of mailt)

weet ik iig of ik hier in de buurt opgelicht word of niet

als je nog meer tips hebt hou ik me aanbevolen :Y

en ik wacht op dat piccie (al ga ik zo wel ff een filmpje kijken)

Dat je het eens moet zijn met je vriendin lijkt me duidelijk ;)
Foto'tje zal ik ff opzoeken laat ik je zo weten als ik het vind :)
En over die compressor, 100 liter is nog beter natuurlijk!! Op een foto is het soms wat lastig te zien, maar 210liter per minuut is prima voor te spuiten!

Hij is natuurlijk ook regelbaar neem ik aan? Dan is 3.5 bar ongeveer een prima instelling voor je compressor.

Ik betaal hier voor een liter lak INCL(!!) verharder en verdunner ONGEVEER 80 euro (of zelfs iets minder weet niet meer 100% precies).

Dus als je wilt dat ik voor je haal moet je me dat zo snel mogelijk even laten weten in dit topic, of even mailen (staat in mijn profiel).
 
ap-4020-1.jpg


Dit is ongeveer de spuit die ik heb, alleen dan met een kunstof verfpot (vind ik persoonlijk fijner, je ziet hoeveel er in zit, en je kan de hoeveelheid aflezen op de zijkant).

Deze kostte +/- 35~45 euro ofzo. Weet niet meer precies. Prima spuitje :) Ingebouwd filtertje, bovenliggende pot, instelmogelijkheden voor lucht+verf+verneveling.
Mooie goede verneveling, mooie gelijkmatige verdeling, echt een fijne spuit!

Ik zal zo even een foto'tje zoeken van wat spuitresultaat!
 
Gespoten velg:
gespoten_velg.jpg


Gespoten kont:
full


Gespoten motor:
7bdb5284069fba342b4a41f475fe4752

a4b1c7dd10169fea21e2683d56033f78


BInnenkort moet ik weer een motor spuiten, vandaar dat ik ook deze week verf moet halen.
 
Het spuiten op zich, dus de tijd dat je de vinger aan de trekker hebt, is nog geen procent van de tijd die je aan de rest kwijt bent. Lijkt me niet nodig dat uit te leggen aan iemand die in zijn profiel zegt dat ie auto's restaureert.

Het verbaast me daarom nogal dat ts op deze plek naar een verfboer vraagt die de lak verkoopt. Als je in die branche zit, heb je die info toch in 0,weinig seconden gevonden. Lijkt me. Maar wellicht ontgaat me hier iets.
Overigens lijkt me 3,5 bar voor zoiets als een paar stukjes plastic van een motorfiets spuiten wel wat hoog. Die druk wervelt alleen maar troep de lucht in. Met twee gaat het ook prima. Is je tank ook niet zo snel leeg.

gr
hans
 
Laatst bewerkt:
Ken je het tankstation langs de provinciale weg van Veenendaal naar Ede? Daarachter zit een (goeie) verfleverancier die ook spuitcabines verhuurt evt. Bij treinstation Veenendaal - De Klomp.

Succes.

Bjorn
 
En wat nou als je geen limiter op je compressor hebt??

Ik heb er eentje met 2 losse tanks (deze zijn volgens mij wel gekoppeld), alleen zonder drukregelaar....
 
Het spuiten op zich, dus de tijd dat je de vinger aan de trekker hebt, is nog geen procent van de tijd die je aan de rest kwijt bent. Lijkt me niet nodig dat uit te leggen aan iemand die in zijn profiel zegt dat ie auto's restaureert.

Het verbaast me daarom nogal dat ts op deze plek naar een verfboer vraagt die de lak verkoopt. Als je in die branche zit, heb je die info toch in 0,weinig seconden gevonden. Lijkt me. Maar wellicht ontgaat me hier iets.
Overigens lijkt me 3,5 bar voor zoiets als een paar stukjes plastic van een motorfiets spuiten wel wat hoog. Die druk wervelt alleen maar troep de lucht in. Met twee gaat het ook prima. Is je tank ook niet zo snel leeg.

gr
hans

Uhm... hij geeft zelf aan niet te spuiten, dus vind ik dat ik meer moet uitleggen over het spuiten dan over het voorwerk lijkt je niet??? Dat is ook waar hij over vraagt, niet over het voorwerk.

En die 2 bar is echt onzin vind ik, dan is je verneveling veel te slecht, en krijg je meer druppelvorming waardoor je echt never nooit een zo strak resultaat krijgt als met een goede verneveling!
Tank snel leeg? Hij houd bij mij als ik de kraan vol open zet en de spuit continu inhoud de druk op +/- 5 bar constant. Dus 3.5 bar is no problemo voor te spuiten!

En de verneveling is (mits een fatsoenlijke spuit) zo goed te regelen dat je echt niet naast de kap ligt te blazen, en dus ook geen rotzooi zal doen opwaaien. Zowieso moet je zorgen dat het oppervlak waar je kuip op ligt, of de achtergrond waar de kuip voor hangt, stofvrij is. De rest mag in principe redelijk stoffig zijn zolang je er maar niet doorheen gaat lopen en het dus niet kan opwaaien.
 
En wat nou als je geen limiter op je compressor hebt??

Ik heb er eentje met 2 losse tanks (deze zijn volgens mij wel gekoppeld), alleen zonder drukregelaar....

Dan heb je een dik probleem :P
De meeste compressoren gaan tot 8 a 10 bar, en dat is echt VEEEELS te veel voor te spuiten.
Je zal de lak wat je op de kuipen spuit gewoon bij de volgende laag 'wegblazen' waardoor het zich gaat verplaatsen. En als je perongeluk ff stil komt te hangen (fractie van een seconde) op 1 plek spuit ie meteen die plek veel te dik, en kan je door de druk er ook nog extra druipers op blazen.

Ik weet niet of losse regelaars bestaan? Anders ff aanschaffen!
 
dan moet je ergens een losse regelaar halen voor tussen je slang en compressor.

en zorg ervoor dat je ook een waterafscheider hebt voor het vocht wat in je lucht zit, ook erg belangrijk !!

een goed spuitbedrijf bij je in de buurt kan je ook wel aan lak helpen en anders een grote verfgrossier, er staan er genoeg in de gouden gids.
 
Laatst bewerkt:
Uhm... hij geeft zelf aan niet te spuiten, dus vind ik dat ik meer moet uitleggen over het spuiten dan over het voorwerk lijkt je niet??? Dat is ook waar hij over vraagt, niet over het voorwerk.

En die 2 bar is echt onzin vind ik, dan is je verneveling veel te slecht, en krijg je meer druppelvorming waardoor je echt never nooit een zo strak resultaat krijgt als met een goede verneveling!
Tank snel leeg? Hij houd bij mij als ik de kraan vol open zet en de spuit continu inhoud de druk op +/- 5 bar constant. Dus 3.5 bar is no problemo voor te spuiten!

En de verneveling is (mits een fatsoenlijke spuit) zo goed te regelen dat je echt niet naast de kap ligt te blazen, en dus ook geen rotzooi zal doen opwaaien. Zowieso moet je zorgen dat het oppervlak waar je kuip op ligt, of de achtergrond waar de kuip voor hangt, stofvrij is. De rest mag in principe redelijk stoffig zijn zolang je er maar niet doorheen gaat lopen en het dus niet kan opwaaien.
3,5 bar om te spuiten??????? :} :} veelste hoog.......

Als je echt mooi wilt spuiten moet je rond de 2 bar onder aan je spuit hebben......

Kijk als de compressor 3,5 bar aangeef heb je bij je spuit natuurlijk nooit 3,5 bar.....ligt er helemaal aan hoe lang je slang is van je compressor naar je verfspuit,maar rond de 2 bar aan je spuit is echt prima....... :Y
 
ik heb geen ervaring met compressorspuiten, wel met spuitbussen... zou ik als leekje de truc gauw doorhebben dat ik een beetje fatsoenlijk kan spuiten? met lassen moet je aardig wat km's maken voordat je het echt goed kan, maar is het spuiten beetje gauw onder de knie te krijgen?

ik moet mn compressor eens gaan modden... heb 25liter met (denk ik) veel te weinig opbrengst...kan er wel een lpgtank aanvast lassen en een drukregelaar erbij (zit er nu ook eentje op maar ik vat niet hoe dat ding werkt terwijl het gewoon een simpel kraantje is :( )...

mede omdat ik er over twijfel misschien mijn complete auto tzt te gaan spuiten... lijkt me leuker om zelf te doen :j
 
3,5 bar om te spuiten??????? :} :} veelste hoog.......

Als je echt mooi wilt spuiten moet je rond de 2 bar onder aan je spuit hebben......

Kijk als de compressor 3,5 bar aangeef heb je bij je spuit natuurlijk nooit 3,5 bar.....ligt er helemaal aan hoe lang je slang is van je compressor naar je verfspuit,maar rond de 2 bar aan je spuit is echt prima....... :Y

Kweet niet wat je beroep is (staat niet in je profile), maar dat is dus echt ONZIN dat 3.5 bar te hoog is!

3 a 3.5 bar is de standaard waarde die gehanteerd word door meedere verfspuiterijen, en wat zelfs word aanbevolen door de fabrikanten van de lakken (het staat zelfs op de blikken!).

Maarja, aan je reactie te zien ben jij de bom in dit soort dingen, dus mijn excuses en diep respect.
Ik vind het maar een kinderachtige en mega on-onderbouwde reactie, maar ik snap dan ook helemaal niks van spuitwerk en jij wel, dus dan zal ik het wel gewoon moeten aannemen.

P.S, jij hebt het over 2 bar aan je spuit. Kan je dan niet lezen vraag ik me af :? Ik heb het over 3.5 bar OP DE UITGANG VAN DE COMPRESSOR!! (en dat heb ik in meedere posts vermeld)

Nogmaals dus even, 3 a 3.5 bar (zoals vermeld in eerdere posts, ik hanteer meestal 3.5 bar) OP DE COMPRESSOR (en dit had ik ook al vermeld in eerdere posts) is een prima instelling voor een mooi spuitresultaat! Vraag maar na bij locale spuiterijen bij jou in de buurt, waar hun de compressor op afregelen. Zal de meerderheid zeker zeggen dat de COMPRESSOR tussen de 3 a 3.5 bar staat afgeregeld.
 
Laatst bewerkt:
ik heb geen ervaring met compressorspuiten, wel met spuitbussen... zou ik als leekje de truc gauw doorhebben dat ik een beetje fatsoenlijk kan spuiten? met lassen moet je aardig wat km's maken voordat je het echt goed kan, maar is het spuiten beetje gauw onder de knie te krijgen?

ik moet mn compressor eens gaan modden... heb 25liter met (denk ik) veel te weinig opbrengst...kan er wel een lpgtank aanvast lassen en een drukregelaar erbij (zit er nu ook eentje op maar ik vat niet hoe dat ding werkt terwijl het gewoon een simpel kraantje is :( )...

mede omdat ik er over twijfel misschien mijn complete auto tzt te gaan spuiten... lijkt me leuker om zelf te doen :j

Hey martijn, spuitbussen zijn ruk, dus raad ik je zowieso af! (ja voor een klein ophangbeugeltje te spuiten ofzo)

25liter zou ik niet aanraden, dan worden de drukverschillen in de tank te groot wat resulteert in afwijkingen op de druk die uiteindelijk de spuit bereikt waardoor het resultaat niet zo strak word als dat het zou kunnen zijn.
Ik zou er ook geen LPG tank aan vastlassen, zowieso moet je hem helemaal luchtdicht lassen, wat nogal een karwijtje kan zijn :P En je wilt ook niet dat zoeen ding met 8 bar uit elkaar knalt! (denk ik, of het is voor oud op nieuw als vuurwerk :+ )

Koop gewoon een 50 liter compressor voor 90 euro ofzo en dan kan je tenminste beetje uit de voeten.

Jij hebt zeker dat als je nu je kraantje regelt, en dan spuit, dat je druk helemaal wegvalt?
Je moet hem regelen met de spuit open. Dus spuit open zetten, en dan de druk regelen met je kraantje. Als je dan de spuit dicht doet zal je zien dat het metertje misschien 4 a 4.5 bar ofzo aangeeft, maar als je dan weer de spuit open zet hij meteen op 3 a 3.5 bar terugvalt.

Zo is hij prima te regelen:)

Owja, over dat ervaring krijgen. Als je met een spuitbus goed kan spuiten (wat snel druipt enzo, en gewoon kut dekkend te krijgen is) dan lukt het met een compressor zeker! Deze lakken gaan absoluut niet snel druipen/lopen, en zijn heel makkelijk (mits goede instelling van de spuit!! zeer belangrijk!!) te spuiten met een zeer goed resultaat!

Dat moet geen probleem worden :)

En dat lassen, mwah KM's vind ik ook weer overdreven ;) Maar tis wel waar dat lassen moeilijker (lees: minder snel, want moeilijk is het ook weer niet) onder de knie te krijgen is. Maar spuiten is peace of cake met een beetje oefening! Koop gewoon eens 250ml lak incl. verharder en verdunner, en ga wat oefenen op oude kunstof delen ofzo. En als je uiteindelijk een resultaat hebt waarvan je zegt, ja, dit is goed, kan je lekker gaan beginnen!
 
Laatst bewerkt:
Hey martijn, spuitbussen zijn ruk, dus raad ik je zowieso af! (ja voor een klein ophangbeugeltje te spuiten ofzo)

25liter zou ik niet aanraden, dan worden de drukverschillen in de tank te groot wat resulteert in afwijkingen op de druk die uiteindelijk de spuit bereikt waardoor het resultaat niet zo strak word als dat het zou kunnen zijn.
Ik zou er ook geen LPG tank aan vastlassen, zowieso moet je hem helemaal luchtdicht lassen, wat nogal een karwijtje kan zijn :P En je wilt ook niet dat zoeen ding met 8 bar uit elkaar knalt! (denk ik, of het is voor oud op nieuw als vuurwerk :+ )

Koop gewoon een 50 liter compressor voor 90 euro ofzo en dan kan je tenminste beetje uit de voeten.

Jij hebt zeker dat als je nu je kraantje regelt, en dan spuit, dat je druk helemaal wegvalt?
Je moet hem regelen met de spuit open. Dus spuit open zetten, en dan de druk regelen met je kraantje. Als je dan de spuit dicht doet zal je zien dat het metertje misschien 4 a 4.5 bar ofzo aangeeft, maar als je dan weer de spuit open zet hij meteen op 3 a 3.5 bar terugvalt.

Zo is hij prima te regelen:)

Owja, over dat ervaring krijgen. Als je met een spuitbus goed kan spuiten (wat snel druipt enzo, en gewoon kut dekkend te krijgen is) dan lukt het met een compressor zeker! Deze lakken gaan absoluut niet snel druipen/lopen, en zijn heel makkelijk (mits goede instelling van de spuit!! zeer belangrijk!!) te spuiten met een zeer goed resultaat!

Dat moet geen probleem worden :)

En dat lassen, mwah KM's vind ik ook weer overdreven ;) Maar tis wel waar dat lassen moeilijker (lees: minder snel, want moeilijk is het ook weer niet) onder de knie te krijgen is. Maar spuiten is peace of cake met een beetje oefening! Koop gewoon eens 250ml lak incl. verharder en verdunner, en ga wat oefenen op oude kunstof delen ofzo. En als je uiteindelijk een resultaat hebt waarvan je zegt, ja, dit is goed, kan je lekker gaan beginnen!

tnx dave! je geeft me hoop :)

Probleem is, de compressor die ik heb is vrij nieuw. Rens had het erover dat je een lpgtank eraan kunt maken (kent rens nog? van BF?) die zijn in principe gasdicht (hoop ik) en kunnen de druk zeker aan (lpg geeft ook een behoorlijke druk ;)
en het hoeft niet aan elkaar gelast te worden, desnoods slang met paar klemmen ;)

Ik vind dit soort dingen leuk en als ik bijv. mn hele auto zou spuiten en het resultaat is wat minder dan van de prof. spuiter, kan ik wel zeggen dat ik eht mooi zelf heb gedaan.

met de spuitbus lukt prima, ik leer elke keer weer bij maar heb al flink door wat het beste resultaat geeft :)

toch maar op zoek gaan naar een tweedehandsje denk ik met een grotere capaciteit.. en ene fatsoenlijk pistool.
 
2componenten lak moet je wel met een compessor spuiten he, en dat is dus niet mogelijk met een spuitbusje!
:N
Alleen primer en blanke lak dan ;)
zie net dat ze ook zwart en wit in 2k spuitbus hebben

Auto-K Spray Max
Goed benzine en kras bestendig.
Heb het op tank van me racer.
Was na een jaar nog net zo netjes als toen het er net op zat.

Heb van de week toevallig me tank opnieuw gespoten....gewoon met motip spuitbusjes en weer afgelakt met dit spul.
Resultaat is (iig voor mijn racer) ruim voldoende.

Te koop bij Crop
 
Laatst bewerkt:
:N
Alleen primer en blanke lak dan ;)
zie net dat ze ook zwart en wit in 2k spuitbus hebben

Auto-K Spray Max
Goed benzine en kras bestendig.
Heb het op tank van me racer.
Was na een jaar nog net zo netjes als toen het er net op zat.

Heb van de week toevallig me tank opnieuw gespoten....gewoon met motip spuitbusjes en weer afgelakt met dit spul.
Resultaat is (iig voor mijn racer) ruim voldoende.

Te koop bij Crop

Kheb wel eens gelezen dat het kan, dat je 1 of ander patroon in de spuitbus moeten duwen die de 2 componenten met elkaar vermengt of zoiets??
Maar had ook gelezen dat het toch minder is als compressorlak (mede dankzij de mooie constante druk + regeltechniek van de compressor+verfspuit combinatie).
 
!

Je moet een compressor hebben (toch wel minimaal 50liter compressor), druk afregelen op +/- 3.5 bar (MOET dus een regelbare compressor zijn!!).


dit is werkelijk wel de grootste onzin die ik ooit gehoord heb.

Vrijwel niemand heeft een regelbare compressor thuis. hoeft ook niet, als je LUCHTDRUK maar regelbaar is, dus gewoon een reduceertje er tussen. (zit er normaal gesproken tussen)

Wat voor spuiten ook zeer belangrijk is, is een goede vochtafscheider er tussen (combi reduceer/vochtafscheider is t meest ideaal),
En mocht je je compressor een heel eind verderop hebben staan, dan is een extra vochtafscheider nooit verkeerd.

Verder is de luchtdruk nogal afhankelijk van het pistool, en van de persoonlijke wensen van de spuiter.
Verder heb ik nog nooit fatsoenlijk kunnen spuiten met een spuitpistool goedkoper dan 175 gulden. zit echt veel verschil in.
 
Terug
Bovenaan Onderaan