Het MV Agusta topic deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bikemotel

MF veteraan
21 mrt 2005
1.502
1
Nieuwe Pekela
Nieuw jaar, nieuwe topic!!

Iedereen de beste wensen voor 2007. Vele veilige, droge en genietbare dagen op de Ferrari onder de fietsen!!
 
Allereerst iedereen een veilig en gezond 2007 met de beste wensen.

btw: heeft iemand al de plastic benzine snelsluiters bij de tank gewisselt voor metalen? Ik had graag geweten welk gereedschap benodigd is voor de "vrouwelijke" snelsluiter van de tank er af te krijgen, kom er namelijk met "normaal" gereedschap niet aan!

Groet,

C.
 
Allereerst iedereen een veilig en gezond 2007 met de beste wensen.

btw: heeft iemand al de plastic benzine snelsluiters bij de tank gewisselt voor metalen? Ik had graag geweten welk gereedschap benodigd is voor de "vrouwelijke" snelsluiter van de tank er af te krijgen, kom er namelijk met "normaal" gereedschap niet aan!

Groet,

C.

Nee, ik heb ze sinds kort ook maar was nog niet in de gelegenheid ze te monteren.
Hans heeft ze al wel gemonteerd maar die is voorlopig naar Brazilië. *D
 
Ik heb ze nog niet hoeven te verwisselen (45.000 km), vooral bij het plaatsen van de tank even opletten dat ze dwars op de lengte richting van de fiets worden gedraaid alvorens de tank terug te plaatsen.
Verder MV Agusta FAQ in de gaten houden, er komt binnenkort een subject voor wisselen van het brandstoffilter, daar komt zeker dit onderwerp ook in voor dan.


Allereerst iedereen een veilig en gezond 2007 met de beste wensen.

btw: heeft iemand al de plastic benzine snelsluiters bij de tank gewisselt voor metalen? Ik had graag geweten welk gereedschap benodigd is voor de "vrouwelijke" snelsluiter van de tank er af te krijgen, kom er namelijk met "normaal" gereedschap niet aan!

Groet,

C.
 
Bedankt alvast voor jullie antwoorden.

Hoef ze ook nog niet echt te verwisselen maar heb wel al de metalen liggen en heb de tank er nu af dus vandaar...

Hoorde dat ze nogal snel / spontaan breken, echter moet toch zeggen tot nu toe 3x tank gedemonteerd/gemonteerd "nog" geen problemen...hebben jullie slechte ervaringen?

Wat me bij mijn motor wel opviel is dat ik twee witte connectors heb, dit wijst erop dat de zwarte waarschijnlijk al eens afgebroken is!

Groet,

C.
 
" vooral bij het plaatsen van de tank even opletten dat ze dwars op de lengte richting van de fiets worden gedraaid alvorens de tank terug te plaatsen. "

;)


Bedankt alvast voor jullie antwoorden.

Hoef ze ook nog niet echt te verwisselen maar heb wel al de metalen liggen en heb de tank er nu af dus vandaar...

Hoorde dat ze nogal snel / spontaan breken, echter moet toch zeggen tot nu toe 3x tank gedemonteerd/gemonteerd "nog" geen problemen...hebben jullie slechte ervaringen?

Wat me bij mijn motor wel opviel is dat ik twee witte connectors heb, dit wijst erop dat de zwarte waarschijnlijk al eens afgebroken is!

Groet,

C.
 
@Bikemotel: wat bedoel je met --> " vooral bij het plaatsen van de tank even opletten dat ze dwars op de lengte richting van de fiets worden gedraaid alvorens de tank terug te plaatsen. "

Bij het plaatsen van de tank leg ik benzine leidingen in lengte richting van de motor, plaats de tank en hou hem scheef en druk vervolgens voorzichtig de connector erin tot ik "klik" hoor.

btw: mijn F4 heeft nu 18.000 km gelopen achterwiel lager vervangen? Heb het gecontroleerd op spelling en geluiden geen rare dingen opgemerkt!

Groet,

C.
 
Bedankt alvast voor jullie antwoorden.

Hoef ze ook nog niet echt te verwisselen maar heb wel al de metalen liggen en heb de tank er nu af dus vandaar...

Hoorde dat ze nogal snel / spontaan breken, echter moet toch zeggen tot nu toe 3x tank gedemonteerd/gemonteerd "nog" geen problemen...hebben jullie slechte ervaringen?

Wat me bij mijn motor wel opviel is dat ik twee witte connectors heb, dit wijst erop dat de zwarte waarschijnlijk al eens afgebroken is!

Groet,

C.

Slechte ervaringen? Valt mee :+ :+ , TT bijna volledig in de fik :X :X

Bij monteren niet gezien dat de kunsstof sluiter was afgebroken, gaan rijden en al rijdende ontdekt dat mijn been zeiknat werd (voor een enkele keer m'n pak NIET aan :X :X )

Bij ontdekken dat het peut was, de MV met killswitch uitgezet en aan de kant geflikkerd en gewacht totdat het gevaar voor een explosie/brandhaard geweken was :+

NOOIT meer die plastic toei. Ik heb bij Ritzen in Weert de metalen Moto Guzzi sluiters besteld, die dezelfde maat hebben als MV.
 
Laatst bewerkt:
@Bikemotel: wat bedoel je met --> " vooral bij het plaatsen van de tank even opletten dat ze dwars op de lengte richting van de fiets worden gedraaid alvorens de tank terug te plaatsen. "

Bij het plaatsen van de tank leg ik benzine leidingen in lengte richting van de motor, plaats de tank en hou hem scheef en druk vervolgens voorzichtig de connector erin tot ik "klik" hoor.

btw: mijn F4 heeft nu 18.000 km gelopen achterwiel lager vervangen? Heb het gecontroleerd op spelling en geluiden geen rare dingen opgemerkt!

Groet,

C.

18.000 km met 1 hub? Vervangen !! Met dwars plaatsen bedoelt John dat de sluiters 90 graden gedraaid moeten zitten tov van de lengterichting van de tank. Naar buiten gericht dus.... ;)
 
@Mark TT,

Heb je die Guzzi sluiters zelf geplaatst of laten doen, heb namelijk het probleem dat ik met "normaal" gereedschap niet aan de sluiters van de tank kom.

Groet,

C.
 
@Mark TT,

Heb je die Guzzi sluiters zelf geplaatst of laten doen, heb namelijk het probleem dat ik met "normaal" gereedschap niet aan de sluiters van de tank kom.

Groet,

C.

De kunststof sluiters in de tank zelf zijn het probleem niet, maar de mannetjes die erin gaan ;) Die zijn ook van kunststof, maar harden uit door de peut. Die breken op den duur...onherroepelijk!!

DIE moet je vervangen door metaal. Die zitten vast met speciale slangclips aan je brandstofleidingen. Met tang lospeuteren of met schroevendraaier (niet door je leiding steken :+ O-)), en de nieuwe monteren met slangenklemmen van PROFI kwaliteit!! Geen Praxis sluiters of vergelijkbare toei.
 
Laatst bewerkt:
@Mark TT lagers net besteld morgen ophalen 100 euro..... 8-)

Maar goed beter voorkomen dan genezen he....

Met betrekking tot de snelsluiters ik heb vrouwtje en mannetje in metaal, dus moet beide vernieuwen!

Groet,

C.
 
@Mark TT lagers net besteld morgen ophalen 100 euro..... 8-)

Maar goed beter voorkomen dan genezen he....

Met betrekking tot de snelsluiters ik heb vrouwtje en mannetje in metaal, dus moet beide vernieuwen!

Groet,

C.

Zet die lagercodes hier even neer als je wilt ;)

Ik heb ze ook ergens liggen, maar je weet nooit O-)

Past dat metalen mannetje niet in het kunststof vrouwtje?
 
Laatst bewerkt:
Lager codes daar komt ie, Merk INA:

1x 3810 2RS, dicht lager
1x HK5520, naald lager
2x MBR55XX63X5A, afdichtringen

Kosten +/- 100 Euro.

Voor meer info zie MV Agusta FAQ voor uitgebreide instructie.

Denk dat het mannetje niet in het vrouwtje past maar zal eens kijken.....enne lijkt me toch wel verstandig het vrouwtje ook te vervangen 8-)

Groet,

C.
 
Laatst bewerkt:
Ben ik even tijdelijk niet in het bezit van i-net en is er alweer een nieuw deel...


Voor iedereen de beste wensen voor 2007!
 
Beste wensen iedereen..

Morgen even de vering van mijn RSV racer en ook de voorvork van de F$(sorry4 ;o) op de post doen.
De heren van HK suspension zullen hem aanpassen naar mijn wensen.
Lucas SRQ blokken liggen klaar om gemonteerd te worden en een reserve koppeling ligt ook reeds in de schuur.
Zal maar gelijk de lagers vervangen van het achterwiel want het zit er dik in dat ik die ook om mijn oren krijg .. dan hoop ik van 2007 een relatief probleemloos MV jaar te maken.
Ik ben van plan om hem regelmatig uit te laten op het circuit..
MarkTT, welke achtertandwiel drager heb jij erop zitten?
 
Krijg ik die 55 mm moer niet los......grrrrrrrr en ja rechts is los.

Strak pneumatisch boor erop 8-)

Groet,

C.
 
Dito voor iedereen.

Maar ehm...... Limburg???????????


iets mis mee? Wie sjoen us Limburg is... :Y :Y

ik heb met interesse jullie opmerkingen inzake alarms gelezen en raad maar; vandaag wilde ik de motor verplaatsen en zag dat het lampje niet meer vrolijk aan en uit ging. Accu plat. Ik heb nog nooit een alarm op een motor gehad en eigenlijk nooit problemen met de accu gehad maar voor alles moet er een eerste keer zijn.

Kan een druppellader makkelijk op een brutale 910 aangesloten worden of zijn er nog foefjes nodig?

Oh ja allemaal nog een gezond en motorvriendelijk 2007 toegewenst!!
 
In Mestreech wel....

Kan er een druppellader erop het antwoord is ja bij een F4 tenminste, heb hetzelfde probleem momenteel maar hij ligt toch uit elkaar.

Bij miijn Optimate zat er een handig stekkertje erbij heb deze aangesloten op mijn accu en kan nu de Optimate er zo insteken.

Groet,

C.
 


ik vond het gewoon leuk om erop te reageren ben niet op mijn teentjes getrapt of zo

en voor tzt welkom in het limburgse!

wat de druppellader betreft ik ga er maar eens eentje aanschaffen alhoewel mijn vriend er nogal sceptisch over is. Hij mompelde iets dat dat niet altijd even goed voor de accu zou zijn...
 
Hoe lang stonden jullie fietsen stil op het moment dat de platte accu werd geconstateerd? Ik heb op mijn fiets ook een alarm, maar heb nog geen platte accu gehad. Nu is de langste tijd dat-ie ongebruikt heeft stilgestaan een dag of 10 geweest, dus ben wel benieuwd welke tijd hij het op een volle accu zou kunnen uithouden.
 
Accu's hebben het op een MV zwaar te verduren en NIET omdat ze een alarm hebben.

Op een of andere manier blijft in het circuit iets stroom trekken, waardoor de accu langzaam leegstroomt. Killswitch dichtzetten helpt iets, maar loste het probleem niet helemaal op.

Uiteindelijk gaf de accu (duurste liggende model, zonder bijvulgaten) binnen een jaar de geest.

Enige manier is de accupolen losgooien voor lagnere tijd, of daar ergens een switch maken. Druppelladen voorkomt ook veel leed.

Piet Kruis heeft ook mening MV op bezoek gehad met dit zelfde probleem; Italiaans temperament denk ik dan :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan