honda old skool: spacy. lead, elite

Ik had 2 spoilertjes gemaakt van hout en die rood gespoten.
Stond goed maar volgens mij nutteloos.
De toerenteller is wel handig,die mis ik wel op mijn yamaha.
 
Van het weekend met het oude beesie bezig geweest.

Rollen vervangen door nieuwe originele
Nieuwe riem in de juiste maat , niet origineel
Nieuw origineel luchtfilter

Em op zoek geweest naar een varioring om te vervangen maar echt geen idee welke ring, volgens het boek zitten er 2 ringen maar mijn knul zag er maar 1. Is er al aan gerommeld en misschien verkeerd want ze is niet vooruit te branden, nog geen 80 met wind mee. Belachelijk voor een 125 cc natuurlijk, hij scheurt me gewoon voorbij met zijn 49cc Aerox, grrrrrr. :( :( :( :(
 
En aangezien het inmiddels maart is, kan ik ook weer de openbare weg op.

Mijne loopt niet heel veel harder hoor, 90 heb je t wel gehad,
overigens heb ik ooit 110
kmu op de klok gezien, maar dat is geen rijden met die wieltjes, laat staan als je flink remmen moet.
 
Mijn Spacy 125 doet ook max 90 ongeveer. Misschien 100 na lang aandringen, maar echt stabiel voelt íe dan niet meer aan. Enne... welke remmen? :X ;)

Ik heb wel dat íe de eerste 5 a 10 meter bij vanuit stilstand optrekken op een heel laag toeren blijft draaien, pas daarna pakt íe goed op. Een trage auto blijft íe wel voor, maar het moet beter kunnen. Dat zou misschien met andere rollen opgelost worden? De rolletjes zien er wel goed uit, met amper vlakke kantjes oid.
 
(ik sleutel er niet of nauwelijks aan, dus hoop echt dat een ander wat kan vertellen).
Ik stal mijn Honda vooral, daarnaast verplaats ik m wel eens, ik rijd eens een rondje of breng / haal wat op. Dat is meer dan genoeg ;) Sleutelen... Hij rijdt een beetje, hij remt een beetje, maar geeft mij voldoening. Paar km sneller boeit me niet.
 
Die van mij rijdt wel prima (113 km.u op de teller maar remmen ho maar!

Mijn voorrem zit inmiddels vast (zie topic van hierboven). Iemand tips om uit elkaar te halen, of een chineese versie te bestellen (zo ja, zou bovenstaande passen, denk van niet).
 
als de rollen nog goed zijn ,zou ik het ringetje tussen de vario uit halen.



De varioring, is dat de ring met nummer 11 op de tekening van CSMNL, deze zit er bij mij niet in maar ze loopt max 75/80 maar mijn knul zegt dat dat de varioring niet is.
full
 
Laatst bewerkt:
Ik had vroeger ook een Lead 125cc. Topsnelheid was 85 op de teller, 90 wind mee was de max. Voor de remmen zeker. Fabrieksopgave was ook maar 80 of 85, zoiets.

Vergelijken met een moderne(re) watergekoelde 50cc is niet eerlijk. De techniek heeft niet stil gestaan. Ik heb nog mijn 70cc bromscooter van weleer en die haalt 110km/u. Heuvel op, wind tegen, gemeten op de gps (11pk op het achterwiel).

Een varioring zit er niet in, een prop in de uitlaat ook niet. Als je zoon zn Aerox in het buitenland op de weg was gekomen dan hadden die er ook niet ingezeten. Maar in Nederland moeten brommers zonodig 45 rijden, ergo, begrenzingen. Maar die vind je niet in motorscooters.

Ik had grootse plannen met mijn Lead 125. Destijds kon je een 170cc cilinderkitje kopen, maar die zijn allang niet meer leverbaar. Een grote carburateur kan je wel "overal" kopen. En ik had een expansieuitlaat voor een Peugeot bromscooter gekocht, dir wilde ik laten omlassen zodat'ie op mijn Lead zou passen. En toen werd'ie gestolen...

Resumé, opvoeren kan wel, maar dan moet je het iets radicaler aanpakken. Als je geen zin hebt om hemel en aarde te bewegen kan je je originele cilinder laten tunen bij een professional. Die 10kmpu éxtra kan er nog wel uitgepeuterd worden, denk ik.
 
Hoi Karl, bedankt en dus geen varioring maar dan hoort die ring, nummer 11 er dus wel in, toch??

Ik wil er geen racemonster van maken maar wat sneller moet wel lukken, misschien uitlaat wat leeghalen of die Tecnigas uitlaat en ik hen nog een andere sproeier liggen. Heb gezocht naar een carburateur met automatische choke maar die zie ik niet.

Oh ja, wat voor nut heeft ring nummer 11??
 
Hoi Karl, bedankt en dus geen varioring maar dan hoort die ring, nummer 11 er dus wel in, toch??

Ik wil er geen racemonster van maken maar wat sneller moet wel lukken, misschien uitlaat wat leeghalen of die Tecnigas uitlaat en ik hen nog een andere sproeier liggen. Heb gezocht naar een carburateur met automatische choke maar die zie ik niet.

Oh ja, wat voor nut heeft ring nummer 11??

Ring nummer 11 ziet eruit alsof ie de zaak goed uitshimt. Allemaal laten zitten zoals het hoort.

Uitlaat aanpassen of andere sproeier zal niet helpen. Zeker niet significant. Als je geen ingrijpende aanpassingen wil doen, zou ik de cilinderpoortjes laten tunen. Netjes terug monteren, grotere sproeier erin, hopla. Is je hele scooter netjes origineel, geen gerommel. Een grotere carburateur met elektrische choke is heus wel te vinden. Dat kan je nog wel helpen als je het vermogen weet op te krikken, maar op zichzelf zal dat ook weinig invloed hebben.

Pas op dat je niet teveel tijd en geld besteedt. Een Honda Dylan haalt 110kmu en heeft remmen die dat ook aankunnen. Een leuk tweedehandsje kan je soms vinden voor 750€. Je Lead 125 zal nooit echt snel worden.
 
Hoi Karl, dank je wel. Ze loopt nu niet echt lekker, ongeveer 70 en ze haalt maar net 6000 toeren.
Ik ga die ring even bestellen om dat weer origineel te maken en de carburateur eens goed reinigen en het proberen met een wat grotere sproeier.
Ga wel even een setje lichtere rollen proberen, hen nu originele nieuwe van 21 gram maar dat trekt echt voor geen meter.

Ga er zeker niet te veel aan uit geven maar valt er aan de uitlaat geen winst te halen??
 
Vandaag carburateur gekuisd en de 108 sproeier er in maar nog weinig soelaas. Ze kruipt naar de 80, binnenkort die ring er weer tussen, rondkijken voor een uitlaatje en wat lichtere rollen proberen.

Mijn brommertje liep vroeger harder, snik
.
 
Weet 1 van jullie een goeie woon werk old school scooter te koop voor 50-80 wegen?

Ik ben niet vies van een beetje sleutelen en poetsen.
 
Welkom, je kan vast nog wel ergens een oud lijk vinden, heb zelf een Lead125 alleen valt er weinig snelheid uit te halen.

Heeft iemand trouwens nog een snel uitlaat en/of lichtere rollen liggen voor een Lead125??
 
Terug
Bovenaan Onderaan