Motor-Forum -

Log in
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Select Forum

Topic over Barry Sheene

Pagina's:
«
»

oldtimer

Reg. datum:
03 jan. 2006
quote:
[J]ori[A] schreef op 08 maart 2010 @ 16:04:
Memorabele foto, gaaf! :}
En wat zat men dicht aan de baan! :o

Vond dit filmpje in topic uit de oude doos, even weer genieten van Wil en ook Barry, want dat scheelde toch niet veel:
TT Assen 1977 500 cc
VX800, een rooie met spiegels.

always think outside the box !

Reg. datum:
14 feb. 2004
quote:
Adriano schreef op 09 maart 2010 @ 16:32:

[...]

Zekers ken ik André, die had een originele Suzuki 500 4 cil 2 takt racer en reed daarmee de Vlaardingsedijk op en neer. Ik maakte vrijwel dagelijk een praatje met hem in zijn werkplaats op de Noorddijk. Volgens mij staat die racer daar nog.
Ik was er bij dat Andre overleed, reanimeren hielp niet meer, rot moment in mijn leven '(

Tja ,Ik was er dus niet bij, hij zou gewoon weer stoer aan het werk , maar wist dat het niet goed zat ...., gelukkig was ik vlak daar voor nog bij m geweest ...... en wist wat van zn wensen.......

Ik heb ook nog bij ome Rinus Boekestijn gewerkt,we waren dus collegaas en vrienden
Hij heeft me letterlijk met de harde hand motor leren rijden ! (ben dus ook een keer op zaterdag middag van de Vlaardingse dijk afgestort!) waardoor de leerling de meester op een gegeven moment versloeg ! en hij was er nog trots op ook !
Ik mis m enorm !

Maar leuk om er( zo traag) achter te komen dat jij hem ook kende !

Die racer is hier gebleven RG 500/4 Suzuki Race Restauratie
en tenslote weer bij de oorspronkelijke eerste eigenaar (Dre was de tweede )

groet, Freek
fastfreak wijzigde dit bericht op dinsdag 09 maart 2010 21:57 (8%)
ns400--> 470 conversion coming up

oldtimer

Reg. datum:
03 jan. 2006
quote:
fastfreak schreef op 09 maart 2010 @ 21:50:
Dre,
ik mis m enorm !
Maar leuk om er( zo traag) achter te komen dat jij hem ook kende !
groet, Freek

Dan moet je mij ook wel kennen, ik was die wijkagent, in iedergeval heeft mijn broer je naam regelmatig laten vallen, die kwam ook vaak bij Dre. Ik heb jaren met zijn broer Arie gevoetbald in het roemruchte veteranenteam van Excelsior-M.

Reg. datum:
14 feb. 2004
quote:
Adriano schreef op 09 maart 2010 @ 23:23:

[...]

Dan moet je mij ook wel kennen, ik was die wijkagent, in iedergeval heeft mijn broer je naam regelmatig laten vallen, die kwam ook vaak bij Dre. Ik heb jaren met zijn broer Arie gevoetbald in het roemruchte veteranenteam van Excelsior-M.

ja, ik start net mn computer weer op en zei daarvoor nog sukkel tegen mezelf ......... |(

cor :+ dia :+ , tis dan middernacht ,maar eindelijk wakker !! })

Sportieve broertjes ! :Y Arie kon prof worden toch !?
fastfreak wijzigde dit bericht op woensdag 10 maart 2010 00:20 (5%)

oldtimer

Reg. datum:
03 jan. 2006
quote:
fastfreak schreef op 10 maart 2010 @ 00:12:
ja, ik start net mn computer weer op en zei daarvoor nog sukkel tegen mezelf ......... |(

cor :+ dia :+ , tis dan middernacht ,maar eindelijk wakker !! })

Sportieve broertjes ! :Y Arie kon prof worden toch !?

Arie was inderdaad een hele goeie voetballer maar schopte het alleen tot de hoofdklasse amateurs, ik weet niet of hij ooit voor prof is gevraagd.

#99 wordt weer #uno.

Reg. datum:
07 jan. 2010
quote:
fastfreak schreef op 08 maart 2010 @ 23:23:
zeg Adriano , de eerste stad a/d waterway dat is Slamuis ! .... dan moet je Andre v/d Sar (RIP) kennen en mij dan eigenlijk ook (Sar was beruchter :+ ) ,geboren en getogen daaroo O-)

Was dat Familie van Martin van de Sar en André klinkt bij mij ook bekend.
Mijn idolen #58 # 74 ,....Better a bad day on the golf course, then a good day at work.

#99 wordt weer #uno.

Reg. datum:
07 jan. 2010
quote:
gerrit1957 schreef op 10 maart 2010 @ 08:07:

[...]

Was dat Familie van Martin van de Sar en André klinkt bij mij ook bekend.

Nou weet ik het , ik woonde in Vld en ging altijd crossen bij Hooimeyer aan de waterweg en altijd over de Maassluissedijk daar naar toe , en ik ben weleens met een bloedgang ingehaald door een racemotor en later kwam ik hem weer tegen al zwaaiend mischien was hij dat wel ik vergeet dat nooit meer , als ik met goed herrinner was dat in 1981 en had hij startnummer 36 want met dat nummer reed ik zelf ook vandaar ik dat heb onthouden ????
Was trouwens een wereldtijd , toen kon ook bijna alles ik werd weleens achterna gezeten door de Kid met een Kreidler maarja ik had een 250 cc dus zwaaide ik altijd ff naar hem.
Mijn idolen #58 # 74 ,....Better a bad day on the golf course, then a good day at work.

oldtimer

Reg. datum:
03 jan. 2006
quote:
gerrit1957 schreef op 10 maart 2010 @ 08:32:
Nou weet ik het , ik woonde in Vld en .........

Ik weet dat we helemaal off topic gaan, maar inderdaad: oude tijden herleven. In 1981 reden we bij de politie al op BMW hoor, ik werd dan wel eens met die dikke boxer naar de Vlddijk gestuurd ivm klachten van een rondrijdende racer. Ik wist dat Andre dat was dus deed rustig aan om daar te komen en z'n maten stonden natuurlijk op de uitkijk dus zag ik hem nooit zelf rijden. Hij kwam er altijd met aan waarschuwinkje vanaf.
Mooie kerel die Andre. (ps Martin vd Sar ken ik niet hoor, Andre had wel een mooi zus)
Adriano wijzigde dit bericht op woensdag 10 maart 2010 15:43 (30%)

Reg. datum:
14 feb. 2004
Hahahaha
ja dat waren de maassluizers die af en toe een oogjedichtknepen !! :} , maar daar hadden ze in Vlaardingen natuurlijk niks mee ! dus ik ben wel eens achterlangs langs de waterweg over het grind met de TZ met open carbs een retourtje maassluis genomen omdat de heren ons zochten :+ was werkelijk ideaal om ff af te stellen en in te rijden..., maar menig braaf automobilist heeft daar een lichte hartverzakking opgelopen omdat Sar daar toevallig ff voorbij kwam .........
Tja en Dre was een beetje stout !maar met veel Humor en principes! 8-) , De pliessie heeft er wel eens troubles mee gehad en vise versa , daar gingen ook de mooiste verhalen over in de rondte . :Y
Wat dat betreft zijn we niet eens zo heel erg off topic ! })
fastfreak wijzigde dit bericht op woensdag 10 maart 2010 20:45 (0%)

#99 wordt weer #uno.

Reg. datum:
07 jan. 2010
quote:
fastfreak schreef op 10 maart 2010 @ 16:48:
Hahahaha
ja dat waren de maassluizers die af en toe een oogjedichtknepen !! :} , maar daar hadden ze in Vlaardingen natuurlijk niks mee ! dus ik ben wel eens achterlangs langs de waterweg over het grind met de TZ met open carbs een retourtje maassluis genomen omdat de heren ons zochten :+ was werkelijk ideaal om ff af te stellen en in te rijden, maar menig braaf automobilist heeft daar een lichte hartverzakking opgelopen omdat Sar daar toevallig ff voorbij kwam .........
Tja en Dre was een beetje stout !maar met veel Humor en principes! 8-) , De pliessie heeft er wel eens troubles mee gehad en vise versa , daar gingen ook de mooiste verhalen over in de rondte . :Y
Wat dat betreft zijn we niet eens zo heel erg off topic ! })

:} _O- _O- *O*

Reg. datum:
14 feb. 2004
dit verhaal heb ik hier vandaan...... wist ik dus niet *D
http://forums.autosport.c...howtopic=103476&st=80

Morning Russell, yes in 1974 the "original" RG500 was in the Suzuki colours as here at Brands in October 1974 and they stayed the same for the Works bikes in 1975.

Yum, love those early RGs. Hey Stu, Jon Allnatt once told me that with the success of his forays into Southeast Asia, and his success in the AMA series on the triples, that Geoff Perry was the rider chosen for the Suzuki factory's entry into Grands Prix with the four-cylinder RG500. With his subsequent, tragic dotheath in the air crash in 1973, that role then fell to Sheene and Findlay. Ever heard that one ? [/QUOTE]

Stuavant;
Nice to see Jons name on here! For sure the Geoff Perry story is true. I have no doubt as it was relayed to me by both the Colemans and suzuki personal at the time. Thats why the bike was small and Barry needed to work right away to make it fit his taller frame. When Geoff was killed he was the dogs bollocks both in the USA and Asia where at that time the Japanese factories were heavily involved, staking claims in an emerging market. He was a natural to go to Europe. We all aspired to be like Geoff and his death was so bloody unfortunate. FYI both Geoff and Jon worked at Air NZ and when they had a strike or whatever Jon told me it was just bad luck for Geoff and visa versa for Jon that he wasnt on that Pan Am 707!!!

BARRYSHEENERG500SUZUKI19741.jpg

oldtimer

Reg. datum:
03 jan. 2006
quote:
ZX636beest schreef op 06 januari 2010 @ 18:09:
1984
Zittend op de Hoofdtribune was ik getuige.
Het waren meer rondjes(6/7) voor hij uitviel,uitgevallen rijdend op een 5de plaats achter die 3 cilinder Honda's en die Yammie van Lawson.
Spencer viel ook uit,nadat hij de rest binnen 2/3 rondjes compleet zoek wist te rijden:}:}:}:}:}:}

Inderdaad 1984, ik vergiste me met de de TT van 1981, toen kwam Barry slecht weg, dat was in de regen. Jack Middelburg en Boet van Dulmen waren toen het eerste weg.
Hier de kopgroep na die twee en veel later kwam Barry langs, hij zit zelfs nog z'n vizier dicht te maken. Hij stopte toen na de eerste rond.
TT 81 Sheen.JPG

Pagina's:
«
»
Select Forum

© 2001-2012 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 1

Hosting by True