Het Suzuki GSX-R750 topic! Part II

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Ericbal
Heb je al een keuze kunnen maken of je hem neemt of niet?

Net de reacties gelezen van jullie, is het echt een verkeerde keuze om met een 750 te beginnen? Ik ben een rookie en heb ook een 750, wel uit 99 dus in ieder geval wat pk's minder. Maar als je gewoon je rechterhand beetje onder controle heb, en voorzichtig bent dan moet het volgens mij geen probleem zijn toch?

is persoon afhankelijk denk ik

De K4 is ook m'n eerste brommer :Y

al moet ik er wel bijzeggen dat het eigenlijk toch te zwaar is om mee te beginnen :Y
je wordt te makkelijk verrast :P
 
Ding loopt echt een stuk harder dan een 600, is toch minder nerveus op het gas. De kick op een 750 is groter dan bij een 600. Maar raad je aan om op een 600 te beginnen ;) Zeker omdat de 750 je zomaar kan verrassen

K4'tjes vind ik persoonlijk errug mooi, mooier dan de K1-3 8-)
 
ja rechterhand, vol op het gas of vol in de rem _O- _O- .

Ik ben van 25kw fiets naar een 750 K2 gegaan en moet zeggen went snel, en boem is hó zeg ik altijd maar.
Maar het is wel heel wat anders een berg vermogen waar je eng van wordt.

Maar je moet gewoon je eigen keuzen maken vind ik.

Beiden toch, altijd eerste paar 100 km beetje relaxt rijden ook al is de verleiding groot. In de bochten beetje oppassen, en dit jaar even circuitje pakken. Ben ik ook van plan, moet nu nog even op mn kentekenpapieren wachten. Met mooi weer beetje toeren en hopelijk in de zomer ff circuitje doen. Dit jaar nog voor gixxer circuitdag?
 
Beste mensen, ik zoek advies! ;)

Ik ben momenteel aan het kijken voor een GSX-R 750, en heb vandaag een motor uit 2000 bezigtigd. Het gaat om een importmotor die nog geen kenteken heeft. Gereden heb ik er niet op, ik kan woensdag mijn rijbewijs pas ophalen, en moet dus nog even wachten. ;)

Zie onderstaande pagina met foto's van de motor, ik ben benieuwd naar jullie op en aanmerkingen:

http://castor.hwigroup.com/~eric/gsxr750-2000/

Wat mij zelf opviel:

-Andere achterdemper van FG (is dat goed?).
-Aan de stikkers te zien, ook andere binnenveren in de vork.
-Achterband is vrij plat en lijkt wat harde plekken te hebben.
-Ik heb de motor horen lopen (koud) en in het begin hoorde ik een licht tikkend geluid (kleppen?), dat verdween echter vrij snel (20 seconden) en heb ik daarna niet meer gehoord, ook bij flink gasgeven klonk het blok gewoon netjes zonder gekke bijgeluiden. Is het licht tikken van het blok in het begin normaal of niet?
-Afdichtrubber boven het balhoofd lijkt verhard en is deels doorgescheurd, is dat een bekend probleem? Mij lijkt dat dat sowieso gemaakt moet worden... Zie foto hieronder:

[afbeelding]

Zijn er verder bekende problemen en valkuilen bij de dit model GSX-R 750? Alle tips worden érg gewaardeerd!


igg de remvloeistof verversen :P
 
He.... die GSXR is een mooie motor.

Tikken wat je hoort bij koude motor is de ketting spanner. Na een tijdje is er voldoende olie druk en stopt deze met klapperen.....

Italiaanse motor?

gr olaf
 
Daar heb jij het wel mee hé? :+

Waar halen jullie die remblokjes ( DP ++ ofzo? ) vandaan, en de 5.1 vloeistof?

yep, omdat het zo ongelooflijk veel scheelt voor weinig knaken. Naast een ander voortandwiel een van de beste 'bang for bucks' aanpassingen.

Sander heeft dp`s, www.motorxtra.nl
 
wat mij opviel is, dat volgens mij die geimporteerde motoren uit italie waar hij ze koopt, ex circuit motoren zijn, tenminste dat denk ik. de mijne had namelijk ohllins vering voor, en de banden waren bijhoorlijk rullerig. maar je kan hem ook laten staan en voor de groene zx7r gaan, kost bij hem 3950, en gaat ook goed, maar is een stuk minder "nerveus "dan de gsxr. deze is ook erg snel, en je trekt er aardig wat bekijks mee }) *O*


als het een ex-racer is is is er waarschijnlijk wel meer vervangen dan alleen de veren.

Andere veren betekent overigens niet meteen dat het een ex circuitmotor is, de meeste blackbirds rijden ook niet meer met de originele veren.
Rullen aan je banden rijden is ook niet echt moeilijk hoor, lukt op de openbare weg ook wel.
 
@S4S en/of DPM

Zijn er al trackdata bekent van MotorXtra of van jullie TrackTraining S4S/DPM :?

Ik heb net op de site zitten kijken maar d'r staat niks :N
En ook voor de TOMS dagen is daar al iets over bekent ?


Wel van MSL al data gevonden :Y

Maccie zit aan 17juli Assen te denken }) ,alleen effe kijken of ik daar ergens iets van een hotel kan nemen of zo ,is nogal een afstand om op 1 dag te rijden :Y
samen 750 km op en neer ,circuit kilometers nog nie meegeteld '(
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan