Ombouw Intruder

!PEPE!

MF veteraan
In memoriam
19 apr 2004
3.681
0
Schiedam
Gezien het feit dat je zonder benen geen motor (in de standaard uitvoering) schijnt te kunnen rijden en ik toch wel mobiel wil blijven het volgende.

Wie o wie heeft er info (Mee ploaties) over het ombouwen van een 1400 (denoods lichtere) Intruder naar, bij voorkeur, een trike of anders een zijspancombi.

(Die 10.000 Euro en meer conversies kan ik niet betalen.....)

Pepe
 
Vorig jaar stond er volgens mij in de bigtwin een voorbeeld van iemand die zelf een intruder 700 naar zijspancombinatrie had omgebouwd.
 
Dat was een gewone 700 met zijspan.

Maar zonder echte benen en een zijspan besturen zou dat kunnen?
Ik heb een neef met 1 kunst stof been, en die rijdt een busa met zijspan, die heeft er zelfs een rijschool in, maar dat is met 1 echt been. (Jan Knol uit Staphorst, auto en motor rijschool)

Ik denk dat je je dan moet orienteren op een bassis van hd servicecar en eens een lehman of hoe heet zo'n honda, van heel dicht bij bekijken (te betalen is de laatste niet, maar hier in de buurt stuurt daar iemand op met 2 kunst stof benen)

Maar van kijken, en vanuit die bassis verder gaan denken
 
Ik heb wel ergens foto's van die Intruder zijspan die in de Bigtwin heeft gestaan... Mooi ding met een vette autoband!

Trike van bouwen moet ook kunnen, in Engeland heb ik wel Intruder trikes gezien.
 
Weet dat die van de BT een "normale"zijspan is maar Peter lijkt me handig genoeg om op basis hiervan zelf de aanpassingen te doen
 
Op deze site staat een constructietekening van een zijspanframe voor een Goldwing. Krijg je een beetje een idee.
http://members.lycos.nl/goldwingsidecar/photoalbum4.html (Build a Free Website with Web Hosting | Tripod)
 
Ja, maar ik weet het niet
Maar komt er niet meer bij kijken dan alleen aanpassen?

Mag je zomaar rijden met twee kunst benen?
Moet je dan niet weer gekeurd worden voor je A en eerst een test afleggen?
(Voor B zou je alleen automaat mogen besturen, althans als je 1 duim mist is dat wel zo)

Ik weet ut niet, maar lijkt me de moeite van het informeren waard, want ik kan er een voorstelling bij maken, dat je niet "zomaar" mag rijden, en ons land zit vol met regeltjes, denk ook aan verzekering etc etc.
 
Laatst bewerkt:
Een intruder 'triken' moet toch wel te doen zijn (je zou eens kunnen informeren bij VG in Enschede). Klicktronic schakelsysteem erop, en rije maar.
In de UK hebben ze een overkoepelende organisatie, de NABD, die dit voor de doelgroep regelen en zelfs gedeeltelijk financieren.

Staan vast wel wat interessante dingetjes opdenk ik. Dit zou zelfs ook nog kunnen:

full
 
dat soort trikes houd ik niet zo van,

maar het soort als een paar keer in de bigtwin heeft gestaan, en als danny F ooit eens heeft gebouwd vind ik wel gaaf, met een korte achteras, en dan brede wielen,
Maar ik besef goed dat je daar wat meer aanpassingen voor moet doen, makkelijkste lijkt me een compleet nieuw frame daarvoor, en dat gaat (incl.keuring) dan natuurlijk teveel in de papieren lopen.
 
Die trike van Danny Fransen is idd errug geil. Was volgens mij ook een van de eerste die zoiets is gaan bouwen. Deze hieronder van Exile is ook wel bruut.
2 formule-1 bandjes eronder en blazen maar.

$ 70.000,- of ready-to-paint kit $ 35.000,-
trike2.jpg

trike3.jpg
 
Vraag ook 's bij VG frames uit Enschede, die hebben ook wel ervaring met trike (om)bouw en waarschijnlijk goedkoper dan die Exile dingen :9
 
en L&L kan ook trikeframes leveren,
Maar denk dat je met zulke projecten al gauw boven de 10000 euro uit gaat komen,
Ombouwen van de huidige 1400, zal waarschijnlijk goedkoper blijken,

(of je moet natuurlijk veel kennissen e.d. hebben die een mooi framepje kunnen bakken, en daar mee ter keuring gaan)

of mischien danny F eens lief aan kijken
 
Met 3000 euro kom je een heel eind om een bakkie aan de Intruder te hangen, das inclusief aangepaste voorvork, frame aanbouwen, vering aanpassen, eventueel wielen aanpassen (15 inch achter = autoband :) ) En hoe meer je door kennissen kan laten doen, hoe goedkoper natuurlijk ;)
Zie: Zijspan Startpagina- Alles over de zijspan
En bijvoorbeeld: http://home01.wxs.nl/~berge413/zijspan/index_ned.htm (404 De pagina is niet gevonden) (hij is duur!)
Tripteq zijspan - Made in the Netherlands (alleen voor BMW, maar ter prijsindicatie)
 
Met 3000 euro kom je een heel eind om een bakkie aan de Intruder te hangen, das inclusief aangepaste voorvork, frame aanbouwen, vering aanpassen, eventueel wielen aanpassen (15 inch achter = autoband :) ) En hoe meer je door kennissen kan laten doen, hoe goedkoper natuurlijk ;)
Zie: Zijspan Startpagina- Alles over de zijspan
En bijvoorbeeld: http://home01.wxs.nl/~berge413/zijspan/index_ned.htm (404 De pagina is niet gevonden) (hij is duur!)
Tripteq zijspan - Made in the Netherlands (alleen voor BMW, maar ter prijsindicatie)

Kijk, dan kom je in ieder geval in bedragen die nog (een soort van) overzichtelijk zijn.

Alleen komt dan de hele verbouwing van voet naar hand bediening er nog bij he?
 
Stang naar boven vanaf je schakel-as. Daar de koppelingshendel ook aan en je hebt handschakeling incl koppeling links -> Jockeyshift
Rem gewoon op beide pompen zetten.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan