Project: BMW R 75/6 "74 CUSTOM

dank je dank je!

blok is nu ook klaar.. cilinders zijn zwart gemaakt. moet nog even wachten op koppelingsplaat en dan kan het blok erin.. 2e foto is iets donkerder maar je moet het er ff mee doen:D

hieronder het resultaat:

IMG_0037.jpg


IMG_0038.jpg
 
zo daar zijn we weer na een lange tijd..

wegens tijd heb ik het project nog niet kunnen afronden.. '( maar het einde is in zicht! *D :]

heb zelf een 2in1 uitlaat gemaakt, ik vind hem zelf heel mooi.. heb de motor nu een beetje opgebouwd en ziet er als volgt uit:
Laat de meningen maar horen!! })

01032008.jpg


01032008001.jpg


01032008002.jpg
 
jajaja maar heb even snel het wiel erin gezet.. :) zodat ik even een beeld kan krijgen.. achteraf vind ik de vork ook helemaal niet mooi, maar goed zo kun je wel aan de gang blijven...
 
Laatst bewerkt:
Tja , hij is wel apart . Maareuh ik zie dat het kontje wat breed is dus zou het mooier staan als de achterband ook wat breder is .
 
zo daar zijn we weer na een lange tijd..

wegens tijd heb ik het project nog niet kunnen afronden.. '( maar het einde is in zicht! *D :]

heb zelf een 2in1 uitlaat gemaakt, ik vind hem zelf heel mooi.. heb de motor nu een beetje opgebouwd en ziet er als volgt uit:
Laat de meningen maar horen!! })

nope, je wil mijn mening helemaal niet horen :N
 
nope, je wil mijn mening helemaal niet horen :N

jawel ben niet bang voor kritiek, over smaak valt niet te twisten.. als je je mening maar beetje kan onderbouwen..

Tja , hij is wel apart . Maareuh ik zie dat het kontje wat breed is dus zou het mooier staan als de achterband ook wat breder is .

zit wat in.. maar ik vind een dunne band ook wel leuk, een keer wat anders plus dat dat er niet veel dikker in past i.v.m. cardan..
 
ok, als je het echt wil:
je hebt een rommeltje van stijlen gemaakt.
de carbon uitlaat hoort bij een moderne cafe racer, bovendien zit hij voor een BMW aan de verkeerde kant en te laag.
de tank is te lomp, hoort op een dresda/ japauto type motor.
de kont is een soort van afgezaagd type dresda, het lijkt nu op een duits streetfighter kontje.
de koplamp is daarintegen wel een element dat bij een bahnsturmer zou passen.
er zitten sportfilters op maar het originele luchtfilterhuis zit er nog.
er zit een originele accu in, die zou op de plaats van het luchtfilter moeten, of een gelaccu onder de versnellingsbak.
dan heb je ook die lelijk grote aluminiumplaten in je frame niet nodig.

juist doordat de achterband zo smal is moet je de achterkant ook smal houden.
een rond kontje zonder of met een engelse stijl chromen spatbord.
het alternatief is de achterbrug en het wiel van een papalever BMW gebruiken.

Zoals hij er nu bijstaat straalt hij erg, heel erg low budget uit.
van een tweeklepper is best voor een leuke prijs een cafe racer te maken.
het zal echter altijd geld kosten, anders is lelijk origineel toch mooier.

tot zover mijn mening '(
 
OK, je hebt erom gevraagd. Helaas voor jou kan ik het niet anders als eens zijn met wat Half-Live zegt. De bovenlijn van de tank moet omhoog en de onderlijn is in verhouding tot dr bovenkant te breed hangt teveel over de bovenkant van het blok. Het luchtfilterhuis moet je verschrotten, maar het gat wat dan ontstaat moet je wel netjes afwerken. Uitlaatsysteem is leuk gefabriekt maar misstaat op deze motor. Bovendien zit hij zo laag dat je geen leuke rechterbocht kan maken zonder hem aan de grond te rijden. Hoske heeft een mooi twee in één systeem wat je er zo op kan zetten, vet klinkt en goed werkt. Waarom het wiel opnieuw uitvinden? Het zitje ziet er aan de zijkant wel leuk uit, maar van achteren gezien is hij veel te breed en eindigt te hoog. Dat moet smaller zijn, spitser toelopen en een beetje met de radius van het wiel meelopen, of een kort chroom spatbordje. In het kontje kan je dan mooi een gelaccu kwijt. En die achterband? Zo vet mogelijk maken!! Aan de voorkant een een mooi puntspatbordje maken uit een oud spatbord, is in een halfuurtje met een boormachine, zijkniptangetje, basterdvijl of rasp en wat schuurpapier gepiept.

Is misschien niet helemaal de reactie waar je op zat te wachten, maar troost je. Ik moet de eerste café-racer nog zien die in één keer goed was. Mijn motor komt ook aan de beurt, maar ik maak eerst alle onderdelen op de computer, bekijk het geheel en ben ook al aan het vijfde ontwerp bezig.

Je kan er een hele leuke Kneipe-Sturmer van maken maar je moet ook niet te radikaal in je ontwerp zijn.

Succes en :]

"Opa"Jan


Jahjah, ich hätte auch einmall eine weisse Bahnsturmer.
 
Kontje zou ik inderdaad inwisselen voor een wat smaller model met een lagere achterkant, heb je niet zo'n groot gat daarachter. Uitlaat, tsja ik zou toch voor een megafoon oid gaan en inderdaad wat hoger plaatsen, grondspeling is toch wel belangrijk.
 
Ik vind de kritiek niet gegrond. Ik vindt het wel wat, echt iets anders dan gebruikelijk.

Met de demper ben ik het wel eens, die hoort er niet op. Misschien een trompet demper, je weet wel die taps toe loopt. Een wat breeder bandje zou niet misstaan. Ja kan vast wel een ander achterwiel vinden die daar in past.

Verder vindt ik het echt een Joe Bar fiets... kuip en de tank past er wel bij. Ga zo door zou ik zeggen.

Gr. Bas :]
 
[quote]BRMeijers schreef op 04 maart 2008 @ 22:41:
Ik vind de kritiek niet gegrond. Ik vindt het wel wat, echt iets anders dan gebruikelijk.

Met de demper ben ik het wel eens, die hoort er niet op. Misschien een trompet demper, je weet wel die taps toe loopt. Een wat breeder bandje zou niet misstaan. Ja kan vast wel een ander achterwiel vinden die daar in past.

Verder vindt ik het echt een Joe Bar fiets... kuip en de tank past er wel bij. Ga zo door zou ik zeggen.

Gr. Bas :]~[/quote]



Er werd onze mening gevraagd en die hebben we gegeven. Dat wil niet zeggen dat onze mening de waarheid en niets dan de waarheid is, slechts onze mening.
Een bredere band dan wat er nu op zit zal moeilijk worden. Het lijkt wel of er ruimte zat is, maar dat komt omdat het achterwiel uit het midden van de achterbrug gemonteerd zit om uitbouw te vergemakkelijken. Tenzij je natuurlijk een monolever zou monteren.
 
OK, je hebt erom gevraagd. Helaas voor jou kan ik het niet anders als eens zijn met wat Half-Live zegt. De bovenlijn van de tank moet omhoog en de onderlijn is in verhouding tot dr bovenkant te breed hangt teveel over de bovenkant van het blok. Het luchtfilterhuis moet je verschrotten, maar het gat wat dan ontstaat moet je wel netjes afwerken. Uitlaatsysteem is leuk gefabriekt maar misstaat op deze motor. Bovendien zit hij zo laag dat je geen leuke rechterbocht kan maken zonder hem aan de grond te rijden. Hoske heeft een mooi twee in één systeem wat je er zo op kan zetten, vet klinkt en goed werkt. Waarom het wiel opnieuw uitvinden? Het zitje ziet er aan de zijkant wel leuk uit, maar van achteren gezien is hij veel te breed en eindigt te hoog. Dat moet smaller zijn, spitser toelopen en een beetje met de radius van het wiel meelopen, of een kort chroom spatbordje. In het kontje kan je dan mooi een gelaccu kwijt. En die achterband? Zo vet mogelijk maken!! Aan de voorkant een een mooi puntspatbordje maken uit een oud spatbord, is in een halfuurtje met een boormachine, zijkniptangetje, basterdvijl of rasp en wat schuurpapier gepiept.

Is misschien niet helemaal de reactie waar je op zat te wachten, maar troost je. Ik moet de eerste café-racer nog zien die in één keer goed was. Mijn motor komt ook aan de beurt, maar ik maak eerst alle onderdelen op de computer, bekijk het geheel en ben ook al aan het vijfde ontwerp bezig.

Je kan er een hele leuke Kneipe-Sturmer van maken maar je moet ook niet te radikaal in je ontwerp zijn.

Succes en :]

"Opa"Jan


Jahjah, ich hätte auch einmall eine weisse Bahnsturmer.


Johjoh, Opa Jan, en een ongezouten mening en een uitgeproken voorkeur en idee hoe een caferacer eruit moet zien dat mag ik wel.
Zou graag een ontwerp of een voorbeeld willen van hoe dan wel een caferacer eruit zou moeten zien wat en hoe is jouw 'smaak'.
 
ff reageren

ik vind de kont ook niet mooi,de rest is goed te doen


caferacers,heb ik zelf gemerkt,zijn een blijvend proces,ik heb er zelf nu toch een kleine 10 gebouwd,allemaal verschillend en geen enkele,op een na was AF.

er kon altijd wel nog iets verandert worden,waarmee ik in feite wil zeggen dat een cafereecer een work in progress is.(voor mij toch)
 
Johjoh, Opa Jan, en een ongezouten mening en een uitgeproken voorkeur en idee hoe een caferacer eruit moet zien dat mag ik wel.
Zou graag een ontwerp of een voorbeeld willen van hoe dan wel een caferacer eruit zou moeten zien wat en hoe is jouw 'smaak'.

Ik denk dat je daarvoor beter even een oma topic op kunt zoeken, er is laatst al een discussie geweest over hoe een cafe racer eruit zou moeten zien..

Wat dacht je bijvoorbeeld van deze motoren?

rd350lccaferacer2ei0.jpg


tritonSteffenKimmerle2.jpg
 
nu een recentere foto(vorige dinsdag toen ik hem terug uit de sloot vistte ;( :P )

vond het tijd om eens de fauna en flora te checken in onze grachten,
besluit er is leven *O* en er stroomt water
_O-

PICT2440.jpg


PICT2436.jpg


PICT2447.jpg
 
~
Johjoh, Opa Jan, en een ongezouten mening en een uitgeproken voorkeur en idee hoe een caferacer eruit moet zien dat mag ik wel.
Zou graag een ontwerp of een voorbeeld willen van hoe dan wel een caferacer eruit zou moeten zien wat en hoe is jouw 'smaak'.~



Als er om mijn mening gevraagd word wil ik die best geven. Dat die mening dan niet met de zijne overeenkomt is iets wat kan gebeuren. Het was en is niet mijn bedoeling om hem de grond in te boren. Ik heb aangegeven wat ik niet mooi vind en waarom ik het niet mooi vind. Als hij dat ontwerp zelf wel mooi vindt zal ik hem niet tegen houden.

Ongezouten? Ja! Fijnzinnig geneuzel doe ik niet aan, gewoon duidelijk zijn dan weet iedereen wat je bedoelt. En ja, ik heb nu eenmaal een uitgesproken voorkeur en daar heb ik ook nooit een geheim van gemaakt.

Zodra ik mijn ontwerp voor mijn eigen CR klaar heb laat ik het wel zien. Een "echte" CR heb ik nog niet gehad. Wel altijd "aangepaste" motoren. Mijn BMW was ongeveer zoals die van Pitte (voor die hem probeerde te leren zwemmen) maar dan in het wit. Niks spektaculairs maar gewoon een beetje aangepast. De ultieme CR is voor mij nog steeds een Norvin die ikeen paar jaar terug bij "De Moespot"in Barneveld heb gezien. Maar je kan ook van een RD een hele leuke CR maken of wat denk je van een GT380 in CRtrim. Ik bedoel maar te zeggen, het hoeft niet altijd een zware 4takt als basis te hebben.Qua model houdt het voor mij zo'n beetje op bij begin jaren 80, op die tijdsperiode wordt mijn eigen ontwerp ook gebaseerd. Nog even geduld dus.


:] "Opa"Jan
 
Laatst bewerkt:
gewoon deluchtfilters wat zuiver krassen, ding starten en verder rijden.
mooier dan dit kan niet :P


over die luchtfilters gesproken, ik snap echt niet waarom mensen er die goedkope 'power' filters op willen hebben.
Die filter achter/op het blok vind ik altijd wel mooi, zeker als je een aluminium filter hebt wat perfect bij het blok past.
Waarom dan niet die 2 buizen naar ori filter erop duwen ipv die gaten open te laten en er die gaasjes op te duwen?

Slijp dan op zijn minst die toetjes van het filterhuis af en las die gaatjes even dicht zodat het strak wordt....

tot zover mijn mening :W
 
even voor de duidelijkheid, ik voel me niet in de grond geboort.. ik heb om mening gevraagt en aan jullie reactie ervoor kon ik al zien dat het niet een mening zal worden waar iedereen op zit te wachten, maar dat maakt mij niet uit..

we zitten hier op een forum om te praten over bepaalde dingen, dus geen probleem als je er niks aan vind, ik ben alleen nog maar 20, studeer nog en heb dus niet het meeste geld. meeste onderdelen heb ik gekregen en daar ben ik hartstikke blij mee dus vandaar dat ik deze gebruik..

en zoals pitte zei: jij blijft er mee bezig.. als je het begin van mijn topic leest heb ik dit ding goedkoop gekregen en zag hij er niet uit.. een beetje zoals pitte zijn foto's maar dan 2 jaar langbuiten staan in weer en wind, dus hij zag er niet uit. het is jammer dat ik daar geen foto's van heb gemaakt.

ik weet ook al wel dat het niet allemaal top is, maar dat komt wel met de tijd, een demper is wel te verwisselen en dergelijke dingen alleen wil ik eerst is een keer kunnen sturen.. verder alsnog bedankt voor jullie mening ;)
 
zoals die van pitte, vóór, is het netjes.
zo kost het niet de wereld en heb je toch een strakke fiets.
hoewel, het achterlichtje :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan