Dit onderwerp is gesloten.

quote:deeptone schreef op 13 januari 2007 @ 19:17:
Een heel belangrijk punt is de tank.
Bij alle onderhoud en reparaties moet de tank verwijderd worden. Dat dient dus snel en eenvoudig gedaan te kunnen worden.
Aangezien mijn Honda ongeveer 1 1/2 jaar uit elkaar in mijn garage heeft gelegen, heb ik geen idee meer hoe de tank bevestigd zat.
Ik denk dat de achterzijde vastzat met een bout en een moer en dat in het tankgedeelte rubbers zaten met stalen busjes?? Als iemand me kan laten zien hoe het origineel zat, ben ik daar heel blij mee.
Ik heb de volgende oplossing gevonden.
[afbeelding]
Op de houder hebben we twee stalen bussen gelast met een gat van 6mm. Aan de rechterzijde hebben we een moer gelast en met een lange imbusbout kunnen we nu zo heel eenvoudig de tank snel, loshalen aan de achterkant.
K heb de oplossing gewoon van Yamaha gepikt, want bij onze racers zit het daar ook zo.
Ik denk dat er bij de Honda een losse moer zit achter en die valt natuurlijk altijd bij het losmaken op de grond in het gunstigste geval en ergens in het blok in het meest vervelende geval. Het probleem is in elk geval eenvoudig opgelost.
Op het frame aan de voorzijde zal ik aluminium nok maken, waar ik de tank met de originele aansluiting op aan kan sluiten.
In het frame boor ik een 5mm gat waar ik draad in tap. Daar zet ik het nokje mee vast. In het nokje boor ik twee gaatjes 6mm waar ik twee draadeinden doorheen draai die ik bevestig in de bestaande gaten om de tank mee vast te zetten. In de draadeinden boor ik gaatjes, zodat ik met twee splitpennen de tank vastzet.
De rubbertjes onder de tank probeer ik te laten vervallen. Ik ben die dingen al een aantal keren kwijt geweest en nu weer een.
Voordeel is dat de tank een beetje van het frame afstaat, waardoor de koeling van de motor beter is. Die koeling baart me nog steeds zorgen, omdat de temperatuur zo snel oploopt bij de SP1, maar ik hoop er met deze modificatie vanaf te zijn.
Als jullie het leuk en interessant vinden, hou ik jullie graag op de hoogte van de vorderingen/wijzigingen.
wordt vervolgd....
quote:
quote:
quote:deeptone schreef op 13 januari 2007 @ 20:04:
[...]
Volgens mij zitten ze origineel vast met vaste koppelingen, maar dat schiet echt niet op.
Op onze Yamaha racers gebruiken we ook snelkoppelingen en dat ga k bij de Honda ook doen.
Anders zit de hele boel onder benzine en ben je uren bezig om je tank eraf te halen, dus snelheid en gebruikvriendelijkheid staan voorop.

quote:deeptone schreef op 13 januari 2007 @ 20:04:
[...]
Volgens mij zitten ze origineel vast met vaste koppelingen, maar dat schiet echt niet op.
Op onze Yamaha racers gebruiken we ook snelkoppelingen en dat ga k bij de Honda ook doen.
Anders zit de hele boel onder benzine en ben je uren bezig om je tank eraf te halen, dus snelheid en gebruikvriendelijkheid staan voorop.
quote:Hakman schreef op 13 januari 2007 @ 20:42:
[...]
Heb er ook naar gekeken, origineel zit alles degelijk vast, zonder snelkoppelingen. Stuk of vier (kunnen er ook drie zijn) slangen. Aan de andere kant, ze hoeven er bij normaal onderhoud alleen af als je de achterste bougie vervangt. Luchtfilter enz. gaat ook met de tank omhoog zetten. Al met al heb ik de tank er gewoon afgehaald door eerst de benzine over te hevelen en daarna alle slangen los.
Op het circuit is het natuurlijk een compleet ander verhaal.
quote:modady schreef op 13 januari 2007 @ 18:29:
[...]
Je kan nu niet meer terug,staat definitief bij de meeting.
quote:SPutnick schreef op 13 januari 2007 @ 21:03:
[...]
alsof ik hier onderuit wil.
geloof het niet.
Dat moet toch wel een machtig geluid geven al die SP's bij elkaar![]()
![]()
quote:SPutnick schreef op 13 januari 2007 @ 21:03:
[...]
alsof ik hier onderuit wil.
geloof het niet.
Dat moet toch wel een machtig geluid geven al die SP's bij elkaar![]()
![]()
quote:RubberDuck schreef op 13 januari 2007 @ 21:17:
[...]
ik ben es met een tochtje mee geweest met allemaal soesoekie TL's en dat was een machtige sound
aangezien de sp's ook heerlijk klinken zal dat wel net zo zijn zo niet dan beter

© 2001-2012 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 1