Matt Gold ?

dr.Bral

Banned
31 mrt 2003
13.016
1
Meppel
Ik wil mijn plaatwerk mat goud hebben maar hoe kun je dat nou het beste doen ?

Wat voor merk verf wil het best en is het misschien beter om het eerst goud te maken en dan matte lak erover of wat ?

Wie weet raad ?
 
Als je goud metallic neemt en daar geen blanke lak over doet krijg je een hele vette matte look, weet alleen niet hoelang dat goed blijft.
Je kan er ook matte blanke lak over doen, die hebben ze van de praxis huismerk in spuitbus, moet je alleen wel testen of dat niet reageert met het goud wat je gebruikt.
 
heb vroeger een puch gekwast met gouden hammerite, was niet helemaal mat, maar kwam wel in de buurt. met blanke lak kun je het eventueel matter maken door een heel zooitje dunne (en daarmee matte) lagen te spuiten. volgens de verfzaak helpt het ook als je lak laat drogen in kou (een vriezer of zo, als je die kan regelen).
 
mat goud is Zooooo januari 2007 ;)
full
 
godver, kom ik vanmorgen in de schuur....is de ladder tegen mijn motor aangelazerd (stond tegen de garagedeur, denk door de harde wind ofzo...) met als gevolg, dikke krassen in mijn mooie matzwarte verf, ahum...

maar niet getreurd, des te meer reden om hem dan nu toch maar mat goud te spuiten.....

ik heb dan maar gemeend om er witte primer onder te zetten , dan komt het goud wat helderder over.....
 
Laatst bewerkt:
ja, het was zo'n lange keukentrap die tegen mijn blikken garage deur stond en die zit vol in de wind dus ik denk dat ie een wapper gemaakt heeft, anders kan ik het ook niet bedenken....

maar de tank zit alweer in de primer....
 
shovel99.jpg


mooi, zoiets wil ik ook nog maken voor mijn schakelpook, zit alleen nog te twijfelen tussen een liberator-achtige koppeling of gewoon suicide stijl....
 
de tank is voor de helft klaar, onderkant moet nog, spatbord zal wel volgende week worden....
 
Terug
Bovenaan Onderaan