De zoektocht begint..

Wat te doen?!?!?!

  • Shadow

    Stemmen: 6 18,2%
  • Magna

    Stemmen: 1 3,0%
  • Virago

    Stemmen: 4 12,1%
  • Intruder

    Stemmen: 12 36,4%
  • Vulcan

    Stemmen: 4 12,1%
  • Iets anders

    Stemmen: 6 18,2%

  • Totaal aantal stemmers
    33

TheFALCON

MF'er
26 aug 2006
52
0
Arnhem
ik ben al een tijdje aan het zoeken op dit forum voor aan antwoord op mijn vraag...

en ik zal zeker binnenkort wat proefritten gaan maken maar misschien dat jullie me vooraf wat advies kunnen geven...

de motoren waar ik in geintresseerd ben (ik wil graag een chopper en vanwege het budget) zijn:

Shadow
Magna
Virago
Intruder
Vulcan

ik heb de meeste rijeigenschappen al wel kunnen vinden maar nu komt het probleem...
ik ben 1,97 m. lang en heb een redelijk groot postuur... welke motor is het meest geschikt voor de grotere bestuurder??


ik ben er al achter dat ik toch minimaal zo'n 700 cc nodig heb om lekker de rijden en ik vind de 2-cilinders het mooiste klinken (ook niet onbelangrijk)...

wat te doen?!?!?! (of wat juist niet te doen?!?!)
tips, trucs alles is welkom...

groet Thijs
 
Laatst bewerkt:
ik ben niet zo goed in sparen...

ik zoek nu een low budget bike (eigelijk een no-budget) om lekker te rijden...

die HD komt vast nog wel een keer...
ben maar een arme student -O-
 
Chopper of cruiser :?

If LINE1 = cruiser, THEN ADD dragstar

Sjemig, het zijn allemaal wel goede motoren. Als je 2 cilinders wilt, dan zou ik toch inderdaad richting de shadow gaan ofzo. Ga je er nog aan verbouwen? Of wil je hem af fabriek rijden?

Tja, luister eerst naar je hart, ga dan proefrijden en kijk dan wat je het fijnste in die combinatie vindt.
 
een shovel kost tegenwoordig geen drol meer.Met wat zoeken scoor je minder dan 6 roodjes een leuke motor.
 
door mijn lengte, ben ik overgestapt naar naked bike...heb een supermagna gehad, maar kreeg ontzettend pijn in de onderrug, door het onmderuit zitten...heb nu een xjr 1300, verschil van dag en nacht...zit lekker rechtop en heb geen last van rug...
succes met besluit nemen...
dennis
 
door mijn lengte, ben ik overgestapt naar naked bike...heb een supermagna gehad, maar kreeg ontzettend pijn in de onderrug, door het onmderuit zitten...heb nu een xjr 1300, verschil van dag en nacht...zit lekker rechtop en heb geen last van rug...
succes met besluit nemen...
dennis


maar dat is een wereld in (prijs)verschil, een Shadow/Intruder of een XJR... : :P
 
door mijn lengte, ben ik overgestapt naar naked bike...heb een supermagna gehad, maar kreeg ontzettend pijn in de onderrug, door het onmderuit zitten...heb nu een xjr 1300, verschil van dag en nacht...zit lekker rechtop en heb geen last van rug...
succes met besluit nemen...
dennis

Hmm, kan je ook een shovel nemen met een ape.
Dan zit je ook recht op.
 
Het onderuit/slecht zitten is ook te verhelpen met de stand van 't stuur, soort stuur, highwaysteps of forwardcontrols enz...

Ik heb zelf eerst een shadow 500tje gereden, maar weggedaan wegens te licht bevonden, maar voornamelijk omdat ik pijn in m'n rug kreeg. Nu een Intruder 800 en dat bevalt super, geen last meer van de rug door een betere zitpositie.
Maar ja, ik ben geen 1.97, maar 1.81..


Ik zou zelf dan ook voor de Intruder gaan.., hoewel een Shadow ook zeker een erg betrouwbare motor is...

Succes met de keuze!
 
Beste Falcon

Ik stemde voor de virago want ik rij zelf een virago 700 omdat deze rijwind gekoelt wordt en dus niet zo'n lelijke radiator heeft zoals de rest. Ik wilde eerst een dragstar maar ik heb een rondje gereden op een 1100 maar ik kwam met me knie tegen het logo en dat is best pijnlijk. Mijn vader heeft ook een virago 535 en heeft geen last van zijn lengte hij is ook bijna 2 meter. Ik heb er € 900 voor betaald (vraagprijs was € 1234,- ) plus ik vind het een fijne fiets om mee te beginnen.

gr erik
full
 
ik heb op een vulcan gestemd voor je..

ik ben nl 1,98 op de kop af ;) en weeg over de 100 kilotjes :)
en rij op een vn800 classic..

IMG_7993.jpg


op de foto nog geen forward controls maar nu wel ondertussen!! (heerlijk)

en als je er wat meer info over wil. kijk ff onder mijn naam
 
Áls je iets kiest, kies dan zeker niet de VN750 Vulcan!!! Ik heb met die van mij heel veel plezier en heel veel mazzel gehad, maar ik hoor er van anderen niets dan ellende over. Dus ga daar écht met een grote bocht omheen. Er zijn genoeg topics over geopend hier op het forum. Zoek maar eens op "VN750" in de zoekfunktie. Een paar voorbeeldjes:
dynamo van kawa vulcan 750
vulcan 750
Vulcan 750
 
bedankt allemaal voor jullie reacties!!!

erg handig om allemaal te lezen... GA VOORAL DOOR!!!

ik ga deze week een proefrit maken op een Shadow VT 700

en in de loop van volgende week rij ik op een Virago XV 700

mijn schoonmoeder rijd een Vulcan volgens mij en daar heb ik al eens op gereden...
ging wel oke maar ik hoor vooral dat het onderhoud zo'n teringwerk is bij de Kawa's(bijvoorbeeld om de koppeling te vervangen moet het halve blok eruit...) in tegenstelling met de honda's...
klopt dit?? en hoe zit dat met yamaha?

groet Thijs
 
Ik weet niet hoeveel werk het is om de koppeling te vernieuwen van een virago, maar waar je wel mee moet op letten is dat de tandwielen bij een virago van voor '90 vaak slecht zijn komt door een ontwerp foutje je merkt het bij het starten. Je kunt het reviseren kosten 300 euro, maar je kan het voor de helft zelf doen als je handig bent en dan kost het maar 150 euro. Zelf heb ik gewoon de tandwielen vervangen is wel een tijdelijke op lossing voor pak hem beet 5 a 10 jaar ligt ook een beetje aan de motor hoe hij start. maar ik wist niet of de motor wel goed liep toen ik hem kocht en de tandwielen koste me 65 euro (motorsloop). in iedergeval succes met je keuze
 
Ik weet niet hoeveel werk het is om de koppeling te vernieuwen van een virago, maar waar je wel mee moet op letten is dat de tandwielen bij een virago van voor '90 vaak slecht zijn komt door een ontwerp foutje je merkt het bij het starten. Je kunt het reviseren kosten 300 euro, maar je kan het voor de helft zelf doen als je handig bent en dan kost het maar 150 euro. Zelf heb ik gewoon de tandwielen vervangen is wel een tijdelijke op lossing voor pak hem beet 5 a 10 jaar ligt ook een beetje aan de motor hoe hij start. maar ik wist niet of de motor wel goed liep toen ik hem kocht en de tandwielen koste me 65 euro (motorsloop). in iedergeval succes met je keuze

hoe kan ik dat merken? moet ik iets horen?
dit is wel even goed om te weten natuurlijk!!

groet Thijs
 
Beste Thijs

Als je de motor start moeten er twee tand wiellen in elkaar grijpen deze twee tandwielen hebben een recht vertanding. Dat houd in als die misgrijpen hoor je tanden gepoets net als bij een auto als je de koppeling vergeet en het vervelende is dat hoevaker het gebeurd hoe slechter het wordt. Mijn tip is dan ook als je een proef ritje gaat maken dat je hem tien keer op nieuw strart. Dan mag dat wel 1 keer voor komen tweede keer is ook niet erg goed over de prijs onderhandelen dan, als het drie tot vier keer voorkomt koop hem niet als je er niet aan wil sleutelen. De motor die ik heb gekocht (zie foto eerder bericht) wilde helemaal niet meer starten de eigennaar vroeg er € 1234,- (raar bedrag maar ik vond de motor gewoon mooi) toen we de motor wilde starten vertelde de man dat hij echt niet meer wilde starten dus stelde ik voor om hem aan te duwen. Aan duwen lukte niet dus heb ik die motor vervolgens helemaal af gejankt toen stelde hij uit zichzelf voor om er € 900 van te maken. Daar was ik al blij mee maar liet dat niet merken. Hij stelde voor dat ik hem voor € 500 meenam en hem later de € 400 bijbetalen als het alleen aan de tandwielen lag. Was er nog meer mis met de motor dan haalde we dat van de 400 af. Zou het repareren niet lukken zou ik hem terug geven en ik zou mijn 500 terug krijgen.
Thuis gekomen heb ik de twee tandwielen(€ 68,- + olie + pakkingen) vervangen een nieuwe accu er in en bijna voor dat ik de startknop in drukte starte hij al. Ik heb er echt een onwijs stoere bike aan en wat ik ook moet toegeven is dat die man waarvan ik hem kocht twee linkerhanden heeft en ik veel geluk want ik woon in Maassluis en hij in Zeist dat is best een afstand voor die gok. Dus als je nog vragen heb stel ze gerust. Durf best te gokken want je weet toch niet wat de vorige eigenaar heb gedaan met de motor. Maar als je een gok moet nemen vergeet dan niet om naar de slechte dingen te kijken want een klein roest plekje op de tank kan betekenen dat je over twee jaar misschien een nieuwe tank moet. Het maakt vaak niet uit wat voor een motor je koopt maar hoe is er mee omgegaan is. Altijd netjes gepoetst optijd de olie vervangen en vertroetld tot a met of is er mee in de pekel en regen gereden (bijv.woon werk verkeer).
Kort om kijk naar een motor als je hem wilt kopen niet waarom jij hem wil maar waarom doet hij hem weg.

veel succes en laat het weten wat je van die twee motoren vind, ben benieuwd.

groetjes Erik
 
ik heb mijn xs650 verkocht aan iemand uit maassluis, hij werkte bij ferbrache of guernsey ofzoiets in rotterdam , ben jij dat toevallig ?
 
Nee sorry ik heb er ook nog geen een zien rond rijden hiero maar ik hou me ogen open
Maar even een vraagje voor jou ken jij een alias Plagiaat. want die heeft mijn motor zo gemaakt en ook stuk gemaakt?
 
Nee sorry ik heb er ook nog geen een zien rond rijden hiero maar ik hou me ogen open
Maar even een vraagje voor jou ken jij een alias Plagiaat. want die heeft mijn motor zo gemaakt en ook stuk gemaakt?
het isook 17 jaar geleden dat ik hem daarheen verkocht 8-)

plagiaat ken ik niet nee, sorry...
 
Terug
Bovenaan Onderaan