Roest

theo04

Rookie
17 jan 2007
1
0
Wie kan mij helpen.
Ben in het bezit van een Honda VT 750 RC 50 bjr juni 2006, 9500 km
Ik heb deze motor nieuw gekocht bij een Honda-dealer en heb nu het volgende probleem:

Op de velgen, schokbrekekers achter, spiegels en chroomdelen van windscherm komt aanzienlijk veel roest te voorschijn.
Ik heb dit laten zien bij de dealer en deze heeft iemand laten komen van Honda.
man van Honda zegt dat het geen garantie is omdat ik er mee in de winter rij en dat het invloed is van pekel.
Ik rij er inderdaad ook in de winter mee, maar de motor wordt elk weekend gereinigd en 1 keer per maand gepoetst.
Mijns inziens is dit een product fout, aangezien ik met al mijn motoren in winters heb gereden en dit nooit is voor gekomen.
de schade is begroot op 3000, 00 euro .
Hoe nu verder te handelen, omdat Honda zegt dat het geen garantie is
 
Bepalen zij of je mag rijden in de winter of niet?? Ik zou het nog maar
eens navragen en anders je rechtsbijstand laten nakijken ...
 
Pekel? Heb jij al in de 'winter' gereden met pekel? Kan nooit veel geweest zijn in ieder geval, dus gewoon claimen die klacht. Als je hem bij een echte dealer hebt gekocht zal hij vast aangesloten zijn bij een of andere geschillencommissie.
Misschien een second opinion bij een ander. 't Is in iedere geval veel te snel voor serieuze roestvoerming.
 
voor een motor met dit bouwjaar en een winter met deze hoeveelheid sneeuw/pekel/zooi, is dit ernstig raar. Ik zou er eens goed achteraan gaan
 
Ja ook ik rij gewoon in de winter.
Maak nooit mijn fiets schoon en heb met een INTRUDER (die er toch wel om bekend staat) geen last van.
Ik zou toch even verder informeren wat de mogelijkheden zijn.

Komt de motor toevallig bij FOX vandaan?
 
Laatst bewerkt:
Hallo, ik heb een oude fiets,een oldtimer die altijd buiten slaapt en een keer per jaar die ik hem af met een brillo sponsje. Dan kan ik er weer een hele zomer,najaar en winter tegenaan.
Niks geen roest en nu horen dat een fiets van 2006 roest vertoont waar ook nog de fabrikant weigert zijn verantwoordelijkheid te nemen?
In mjn tijd,lang geleden, toen ik begon met rijden (de meeste van jullie waren er toen nog niet eens) bouwden ze echte machines. Duurzaam staal van goede kwaliteit en niet van dat Azie materiaal met strontlegeringen erin. Koop een oldtimer en en ben van de roest af. :}
 
waar heeft die pekel gelegen dan???

@he dark! zit je al in een rollater dan met je eerste bericht?

Die roest is niet normaal, nog geen pekel gehad vanaf zomer 2006!
Rechtsbijstand inschakelen, of heb je die niet?

Ik denk dat wanneer je er niets mee doet, je flink genaaid wordt.


Zijn er al foto's?

:W


PS mijn fiets is ook al 22 jaar (bijna)
 
Laatst bewerkt:
Haha Wim V65, mijn motor is inmiddels 31 jaar oud. Slurpt olie als een leopardtank,gaat tekeer als een lancaster bomber en heeft de uitstraling van een zeecontainer. Maar ik heb een hoop lol voor een klein bedrag per jaar. Het handhaven van kwaliteit in motorenbouw is inmiddels achterhaald door commerciele graaiers die een hoop bagger bouwen en ook niet thuis zijn als je hun wijst op de troep die ze verkopen. :(
 
Roest op een fiets van nog geen jaar ?? zo snel is chroom ook niet door, naar mijn weten. :^ rechtsbijstand en claimen!
 
Gewoon een dikke claim indienen...

Dealer garantie is twee jaar, en als chroom gaat roesten van een fiets die zo jong is is het aantoonbaar een fout van hun kant. Fotootjes maken en rechtbijstand, consumentbond inschakelen.

Of effe bij de dealer consumentenbond laten vallen terwijl je met hem babbelt...heeft geen enkele dealer zo graag.

Succes
 
Terug
Bovenaan Onderaan