voorem intruder blijft plakken

ik wou mijn moter verzetten na een paar maanden stil te hebben gestaan en de voorem zit vasrt, heb ze eraf gehaald maar hoe krijg ik de cilinders terug

Zou ff de zuiger eruit ploppe en het zaakje schoonmaken.Kunt nu wel rempasta erop doen en terugdouwen maar mijn ervaring is dat ie na een tijdje toch weer blijft hange.
 
Ik heb de zuigers vervangen door rvs zuigers.
Hier in de buurt laten draaien.
Als je de boel uit elkaar hebt liggen, dan even goed schoonmaken.
Misschien ook handig om er meteen nieuwe blokken in te zetten.
Kan je voorlopig weer vooruit.
 
Copy and paste van mijn eigen forum

==================

Yeahhhhhhhhhhh...........!!!!!
Hij is los !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Alweer met dank aan Hulzie !!!
Henk, jij bent voor mij de kampioen "Hoe maak ik vastzittende vastgeroeste onderdelen weer los&vast;-adviseur ) (maar natuurlijk ook alle andere meedenkers weer bedankt

Hoe is het uiteindelijk gelukt?

Ik heb eerst een lekker soepje getrokken van de remklauw; wel langer dan het sigaretje van Hulzie, zo'n 25 minuten in kokend water.

f90263fd.jpg


Daarna in de bankschroef gezet met de griptang erop en ik merkte meteen dat er beweging in was gekomen. Het was alleen 1 mm. naar links en naar rechts; maar het was tenminste beweging.

f90263f1.jpg


Na wat kruipolie en 10 minuutjes heen en weer wrikken, kon ik de zuiger eruit trekken. Yihaaa!!!!

Onder de buitenste rubberring (de "stofkapring")
zat flink wat corrosie en troep, zoals Reinoud al voorspelde. Maar ook onder de binnenste oliekeerring zat troep. Ik heb voor beide ringen nieuwe besteld, de buitenste waren echt kapot, de binnenste kunnen misschien nog wel mee, maar je koopt het setje kompleet, inclusief "olie-verbindingskanaal-afsluitrubberringetje" van de ene naar de andere remklauw-helft.
En als je de klauw toch open hebt, kun je sowiezo beter meteen alle rubbertjes vervangen.
Op de foto hieronder kun je de troep zien zitten, ik heb deze met een klein schroevendraaiertje eruit gekrabd.

f90263ea.jpg


Natuurlijk had ik toen wel een paar tanden van de griptang aan de buitenkant van de zuiger staan. Die heb ik zo goed mogelijk glad gevijld en geschuurd. Ik hoop dat daarlangs niet straks de olie naar buiten loopt; ik denk het niet omdat die tang op de buitenste en bovenste kant van de zuiger vastklemde en dat buitenste randje nooit zover in de klauw gaat, dat deze voorbij de oliekeerring komt.
De zuiger past nu weer perfect in de klauw.
Morgen de rubberringen erin zetten, de zaak weer monteren, en kijken of het me lukt om de remleiding goed te ontluchten.

Alle meedenkers weer van harte bedankt.

Ik beschrijf het hier wat uitgebreid, maar dan hebben anderen er misschien ook nog wat aan.
Mijn advies is nu bij dit soort klussen: als je er de tijd voor vrij kunt maken, moet je het eerst zelf proberen, voordat je de motor naar een dealer brengt. Met hulp van dit bord lukt zelfs mij dit soort klussen. En het geeft ook nog een hele hoop bevrediging, als je toch zo'n klus zelf hebt geklaard.
Je begrijpt meer van je hoe Trudie in elkaar zit en zeker ook waar je met onderhoud (zeker als je door de pekel rijdt ) extra aandacht aan moet schenken.

============

Dit is een intruder
 
Wat ik 15 jaar geleje gedaan heb voor echt vastzittende zuigers is een verloopstuk draaien voor de slangbevestiging.Hierop een smeernippel gelast.Dan de vetspuit erop .Pers je hem heel gemakkelijk eruit zonder dat de zuiger gelanceerd wordt.Werkt perfect.
 
Kan ook, maar dan moet je um nadien wel ff geheel schoonmaken en voorzien van nieuw vet enzo, want hij wordt door alleen pompen niet weer gangbaar. Die nippel, om wat op te lassen kost tussen de 3 en 7 euro, ligt eraan waar je um koopt, ontluchtings nippel. Kijk eerst maar eens of die niet vast zit!!! Anders heb je nog een ander probleem erbij
 
als ik dit zo allemaal lees heb ik geluk gehad mijn remklauw hij zag er niet uit hij zat onder de uitslag vet vuil en weet ik veel wat maar ik haalde hem zonder enig probleem uit elkaar de rem cilinders trok ik tot mijn verbazing met mijn hand er uit
ik heb er wel nieuwe rubbers en pakingen in gedaan dan weet je zeker dat het weer goed is
 
Ja dat goedje is niet echt bevordelijk voor een tweewieler.
De mijne heeft er ook al last van.
Daarom parkeer ik hem af en toe naast de pomp in de hoop dat iemand hem per ongeluk schoon spuit.
Ik ben nl zelf te lui. :Z
 
Denk dat het eerder in versleten stofkappen en ingevreten zuigers zit.Zout sucks.

Dat zout troep is geef ik je helemaal gelijk in.

Met bovenstaande wil ik alleen aangeven dat remvloeistof nogal een vreemd goedje is, het is namelijk hygroscopisch, dat wil zeggen dat het uit zichzelf vocht aantrekt en de remvloeistof daardoor verouderd.
Er word niet voor niets aangeraden om je remvloeistof minimaal 1 x per 2 jaar te verversen.
Doe je dit niet, moet je ook niet raar op kijken als de hoofdremcilinder of remklauw van je motor ( of koekblik) vast gaat zitten door roestvorming e.d van binnen uit.
 
Thanks guys

daar heb ik echt iets aan wat prachtig toch dit forum, heeft me al veel geld bespaard
Maar het is zo ik heb 4 moters en soms staat er eentje te lang stil en geeft dat problemen
 
Heb eindelijk de 2de zuiger losgekregen en er zijn een paar kleine beschadegingen te zien.
Moet ik dan de zuiger vernieuwen of gewoon proper maken en glad schuren waar er roest is?
 
Terug
Bovenaan Onderaan