SR500 Bug-style

Ja, ik heb de (dikke) tank geruild met een techneefje voor een revisie van het blokje; weet ik tenminste zeker dat die goed is.

Nee, voor de rest nog weinig (lees: geen) tijd gehad om ook maar iets te doen. Tot overmaat van ramp kwam ik er zondagmiddag achter dat ik zo'n beetje de hele achterkant van m'n HD moet gaan slopen omdat er een ring van m'n beltsprocket is afgelopen. Inmiddels heb ik begrepen dat dit vast te poppen is, maar dat moet ook nog wel ff gebeuren (en ook nog in een tochtige, koude paardeschuur). Dus dat soort oponthoud helpt ook niet echt qua snelheid bij de BugSyle.

Maar ik had toch al niet de illusie zo snel als jij te zijn.......
 
't was voor mij ook even een test, hoeveel geld kost zoiets en hoe snel kan het klaar... had dan ook weinig 'normaal' werk te doen, dus dan lukt het wel in een week of 5....
 
Nee, voor de rest nog weinig (lees: geen) tijd gehad om ook maar iets te doen. Tot overmaat van ramp kwam ik er zondagmiddag achter dat ik zo'n beetje de hele achterkant van m'n HD moet gaan slopen omdat er een ring van m'n beltsprocket is afgelopen. Inmiddels heb ik begrepen dat dit vast te poppen is, maar dat moet ook nog wel ff gebeuren (en ook nog in een tochtige, koude paardeschuur).

Huh ?
 
Laatst bewerkt:
Gisteravond even een snelle mock-up gedaan, om eens te zien wat er allemaal zoal mist. En natuurlijk om eens te zien hoe een roze ( _O- ) sr eruit ziet.

full


.................. wierd dus.... maar gelukkig wel simpel te verhelpen met wat zwart poeder.

Ik moet in ieder geval nieuwe balhoofd en achterbruglagers hebben, net als een ketting..... wel zo handig als je vooruit wil. Dus ik denk dat ik maar een kompleet nieuw setje incl. tandwielen ga scoren.
 
Hij staat nu nog vrij hoog. Eerst maar eens het blokje erin wroeten (zodra de revisie klaar is) om te zien of er ook nog andere veren of een verplaatsing van de steunen aan zit te komen.

full


 
Ik ben er ook nog niet uit met de tank. De tank die erbij zat, schijnt een of ander duister Kreidler-tankje te zijn of zoiets, maar ik vind de achterkant nog niet zo geslaagd. Staat een beetje ver van de toptube/olietank af.

full


Ik denk dat ik maar eens ergens een sportstertankje met een hoge tunnel probeer te lenen, om eens te zien of dat niet beter staat. Wat meer Frisco. Hoewel ik op mp ook al een paar leuke oldtimer / brommerstankjes heb gezien, mét een ribje erover.....
 
Met 1 ding ben ik al heel erg blij; onder een dike laag pink kwam ik het framenummer weer tegen! Dat scheelt alweer een boel gezeur met nummers slaan of keuringen ofzo.

full


De vorige eigenaar zei welliswaar dat het roze frame het origineel was (ik heb ook nog een zwart frame erbij, origineel. Liefhebbers?), maar veel vertrouwen had ik daar niet in (tenslotte had de man de boel roze gekwanseld..... hoe geloofwaardig kan je dan nog zijn?).
 
Laatst bewerkt:
als ik het goed begrijp moet het wiel er uit en een neue poelie dar drauf ?

dat moet zelfs met dat wrak toch binnen een middag te fixen zijn....

en dazu, van die sr moet je gewoon de achterveren vervangen door hele korte, dan ben een heul end...
 
Laatst bewerkt:
als ik het goed begrijp moet het wiel er uit en een neue poelie dar drauf ?

dat moet zelfs met dat wrak toch binnen een middag te fixen zijn....

Nee, de ring van de poelie (die ervoor zorgt dat de belt er niet vanafloopt.... opstaand randje naast de 'tanden'), moet met popnagels vastgezet worden. Da's niet zoveel werk, ware het niet dat echt de halve motor geloopt moet worden om het wiel er überhaupt uit te krijgen is. En dan moet'ie eerst nog ff naar casa-blanca vervoerd worden, aangezien hij nu in hunnebed-county staat.

Maar het heeft geen echte haast; 'k heb nu toch geen ruimte... dus geniet nog maar ff van m'n liftje ;)
en dazu, van die sr moet je gewoon de achterveren vervangen door hele korte, dan ben een heul end...
Jahaaaa.......... eerst't blokkie erin, dan pas weer kijken.

Kijk: dit is het doel naar waar wij streven, nice & bright.

[imgatt]

:Y
 
je kan ook gewoon de boel erin laten zitten en met aan paar laspikjes dat ding weer op zijn plek hechten...
 
je kan ook gewoon de boel erin laten zitten en met aan paar laspikjes dat ding weer op zijn plek hechten...

Ware het niet dat de poelie zelf niet van ijzer is gemaakt, maar volgens mij van een f andere gietlegering.

uh , ik zie foto nie?

Klopt, 'k heb nu pas weer verbinding (één of ander 'iets' in m'n pc verbreek om de zoveel tijd m'n verbinding met de server).

Duzzzz alsnog:

full

 
Idd kaalhoofdige stadsgenoot; gejat.

Blokje wordt (as we speak) gecheckt door iemand die er meer verstand van heeft dan ik (......en ja, dat kan snel), gestraald en als z'n baas het toelaat ook nog ff gepolijst.
Hoe het eindresultaat wordt weet ik nog niet, maar zoiets als dit ...... neuh, dat zit er niet in. maar ja wie weet? Misschien ga ik zelf nog wel ff met Belgom aan de kloterij en spuit ik er een beetje boerenchroom op, we zien wel. Ze kúnnen er dus heel gelikt uitzien, die blokjes.

Eerst maar eens een paar schakel- en rempookjes scoren; die zaten nl ook niet in de dozen.... LANG LEVE IEBEEJPUNTDEËE. Toch fijn dat die mof ....eh, oosterburen de SR tot Kultmoped hebben uitgeroepen; een waar Walhalla voor de serieuze struiner.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan